تجربه و آزمایشچشم اندازهیوندای

مروری بر هیوندای کوپه

هیوندایی کوپه در خارج از ایران با نام هیوندای تیبرون نیز شناخته می‌شود. این مدل از هیوندایی در کلاس کوپه‌های جمع و جور قرار می‌گیرد و از سال ۱۹۹۶ معرفی شد و تا سال ۲۰۰۸ نیز تولید آن ادامه داشت.

Hyundai Coupe TSIII

تیبرون (Tiburon) در زبان اسپانیایی به معنای کوسه ماهی است. این خودرو در شمال آمریکا، استرالیا، نیوزلند، شمال آفریقا تولید و با نام تیبرون شناخته می‌شود و در بازار دیگر کشورها غالبا با نام هیوندایی کوپه شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۰ هیوندای اقدام به ساخت جنسیس کوپه کرد که در ابتدا برخی‌ها گفته بودند جانشین کوپه است؛ اما نشد و براساس نشریات کره‌ای، هیوندای در حال کار بر روی پروژه‌ای جدید از هیوندایی کوپه با دو موتور ۱.۶ و دو لیتر توربوشارژر است.

******* نسل اول؛ ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱  *******

اولین هیوندایی کوپه ۱۳ سال پیش تولید شد! این خودرو در بازار آمریکا با موتور ۱.۶ و ۱.۸ لیتری عرضه شد. در سال ۱۹۹۷ یک موتور ۱.۸ لیتری با ۱۳۰ اسب‌بخار بر روی کوپه نصب شد که بر روی هیوندای الانترا استفاده شده بود.

نسل اول هیوندای کوپه
نسل اول هیوندای کوپه

همچنین یک موتور دو لیتری با ۱۴۰ اسب‌بخار نیز در دسترس بود. در مدل‌های تولید شده از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۰۲ که با نام RD Tiburonr شناخته می‌شدند دارای امکاناتی از قبیل ترمز ABS، دو عدد ایربگ، تودوزی چرم و سانروف بودند.

*******  نسل دوم ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸  *******

دومین نسل هیوندایی کوپه در سال ۲۰۰۲ به بازار معرفی شد. بر روی این مدل یک موتور شش سیلندر ۲.۷ لیتری با ۱۷۲ اسب‌بخار قدرت نصب شد. همچنین یک مدل GT شش سیلندر برای کوپه پیشنهاد شد که به صورت استاندارد دارای ایربگ کناری بود. موتور شش سیلندر ۲.۷ لیتری کوپه، همان موتوری بود که بر روی سوناتا و سانتافه نیز ارائه می‌شد و دارای گیربکس پنج دنده دستی و چهار سرعته اتوماتیک بود. همچنین برای مدل‌های GT یک گیربکس شش دنده دستی نیز قابل سفارش بود.

دومین نسل هیوندای کوپه ؛ ۲۰۰۳

در سال ۲۰۰۴ بر روی همه GTها اسپویلر، رینگ ۱۷ اینچی و ترمز ABS به صورت استاندارد نصب شد. این مدل با رنگ‌های زرد، قرمز و مشکی در دسترس بود. تعدادی از خبرنگاران کوپه را یک کپی موفق از فراری ۴۵۶ می‌دانستند. در سال ۲۰۰۵ کوپه دچار یک فیس‌لیفت شد و کمی مجهزتر شد و در سه مدل GS، GT و SE عرضه شد. مدل SE یک استاندارد خاص داشت که با مدل GT متفاوت بود. هیوندایی یک موتور چهار سیلندر برای مدل SE در نظر گرفت و همچنین یک گیربکس پنج دنده دستی برروی خودرو نصب شد اما برای مدل SE یک گیربکس چهار دنده تیپ‌ترونیک هم قابل سفارش بود. برای مدل SE یک گیربکس شش دنده دستی به صورت استاندارد در نظر گرفته شده بود که همین گیربکس برای مدل GT به صورت آپشن قابل نصب بود. برای مدل GS رینگ‌ های ۱۶ اینچی و دیگر و برای دیگر مدل‌ها رینگ‌های ۱۷ اینچی در نظر گرفته شده بود. همچنین برای همه مدل‌ها ترمزهای ABS و ایربگ‌های جانبی جلو در نظر گرفته شده بود.

اما سال ۲۰۰۷ نیز کوپه دوباره زیر تیغ جراحان رفت تا به روند رو به رشد طراحی خود ادامه دهد. این مدل که در کشور ما به تعداد زیاد یافت می‌شود در کشور انگلستان با نام SIII به فروش می‌رسید.

Hyundai Coupe TSIII
Hyundai Coupe TSIII
Hyundai Coupe TSIII
Hyundai Coupe TSIII

Hyundai Coupe TSIII
Hyundai Coupe TSIII

*******‌ هیـــوندای کوپــه در ایــران  *******

هیوندایی کوپه یکی از محدود خودروهای ارزان قیمت کوپه در کشور ما بود که به دلیل قیمت پایین و طراحی نسبتا مناسب، فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. هیوندای کوپه در بازار ایران دارای یک موتور ۲.۷ لیتری شش سیلندر با ۱۶۵ اسب‌بخار قدرت و یک گیربکس شش سرعته دستی (یا چهار سرعته اتوماتیک) است و مصرف ترکیبی طبق کاتالوگ شرکت آسان‌موتور نیز ۱۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

هیوندایی کوپه در اوج زمان عرضه‌اش (حدودا سه سال پیش) با قیمتی ۴۰ میلیون در بازار ایران جزء کوپه‌های بی‌رقیب بود و در این کلاس رقیب جدی دیگری در بازار نداشت. این خودرو ارزان‌ترین کوپه بازار بود چرا که بعد از او با قیمتی به مراتب بالاتر رنو مگان کوپه قرار داشت و سپس بی‌ام‌و ۶۳۰i خودنمایی می‌کرد!

۲۰۰۷ Hyundai Tiburon SE
۲۰۰۷ Hyundai Tiburon SE
۲۰۰۷ Hyundai Tiburon SE

نکته جالبی که در مورد کوپه وجود داشت، اختلاف قیمت ۳۰۰ هزار تومانی گیربکس اتوماتیک و دستی آن بود. برخلاف دیگر خودروها که غالبا گیربکس‌ اتوماتیک آنها گران‌تر از نمونه دستی است، هیوندای کوپه در مدل دستی ۳۰۰ هزار تومان گران‌تر از مدل اتوماتیک بود که البته دلیل این موضوع شش سرعته بودن گیربکس دستی آن و همچنین شتاب و سرعت بیشتر به همراه مصرف سوخت کمتر است.

*******  محـــاسن و معــــایب  *******

این خودرو جزو کوپه‌های چهار نفره است که فضای سرنشینان عقب در آن بسیار کم بوده به طوریکه بیشترین کاربرد را برای افراد خردسال دارد! صندلی‌های جلو بسیار راحت هستند ولی دید اطراف و عقب ضعیف است. خشک‌بودن بیش از حد کابین، صدای زیاد اتاق و کوبش قست عقب از دیگر مشکلات این خودروست.

گیربکس اتوماتیک آن عملکرد خوبی دارد و دقیق کار می‌کند. هر چند کمی تنبل به نظر می‌رسد. در نوع دستی نیز شتاب خوب و همخوانی موتور و گیربکس را به خوبی مشخص است ولی دنده‌ها کمی سخت جا می‌رود. سیستم ESP عملکرد خوبی دارد. زیربندی خودرو تقریبا عالی است. در مدل اتوماتیک نیز گیربکس باید زود به زود سرویس شود و مراقب آن بود.

۲۰۰۷ Hyundai Tiburon SE
۲۰۰۷ Hyundai Tiburon SE
۲۰۰۷ Hyundai Tiburon

بعضی از افراد بر روی این خودرو موتور آزرا را نصب می‌کنند با اینکه موتور آزرا قوی‌تر است و توان مناسبی دارد ولی برای کسانی که تشنه سرعت و شتاب نیستند چنگی به دل نمی‌زند. اما با نصب سوپرشارژر با Boost یا فشار VPSI بدون اینکه تغییری در موتور ایجاد شود به صورت استاندارد و با لوازم فابریک نمی‌توان با کوپه شتابی در حدود زیر شش ثانیه را تجربه کرد. کمک‌فنرهای اسپرت نیز بی‌تاثیر نیست البته کمی تغییرات در برنامه‌ریزی ECU هم لازم است تا عملکرد گیربکس اتوماتیک نیز بهتر از قبل شود.

*******  وضعــیت بــازار هیـــوندای کوپــه   *******

هیوندایی کوپه در اوایل ورود به بازار ایران با استقبال خوبی روبه‌رو شد و توانست فروش بالایی داشته باشد اما رفته رفته از طیف مشتریان این کوپه زیبا کاسته شد بطوریکه نمونه‌های صفر کیلومتر آن مشتری زیادی نداشت و اکثر افردا به سراغ خریداری نمونه‌های کارکرده آن می‌رفتند چرا که به عنوان مثال با گذشت یکسال قیمت ۴۳ میلیونی آن (در سال ۸۸) حتی تا مرز ۳۲ میلیون تومان نیز پایین می‌آمد.

سواری خشک، استهلاک بالا، کابین ساده و عدم دسترسی کافی به لوازم و قطعات یدکی آن از مهم‌ترین معایب هیوندای کوپه است (؟؟؟!!!). ناگفته نماند که نمونه‌های کارکرده هیوندای کوپه (با وضعیت خوب) سال گذشته با قیمت ۲۵ میلیون تومان براحتی پیدا می‌شد اما امسال بعید است فروشنده‌ای کمتر از ۳۰ میلیون خودرویش را به شما بدهد! البته اگر هم پیدا کردید بسیار در خریداری آن محتاط باشید.

*******  تست رانندگی هیــوندای کوپــه *******

طراحی ظاهری هیوندای کوپه شاید کمی هیجان‌انگیز و جذاب به نظر برسد اما بعد از چند وقت استفاده از خودرو، برای شما کسل‌کننده خواهد شد. همچنین طراحی چراغ‌های جلو و عقب از ناهماهنگی زیادی برخوردار هستند. چراغ‌های جلویی که به صورت کشیده طراحی شده‌اند با چراغ‌های کوچک و جمع‌وجور عقب اصلاً تقارن ندارند.

۲۰۰۸ Hyundai Tiburon TS

در نمای جلو چراغ‌های بی‌زنون که قابلیت تنظیم زاویه دارند به همراه مه‌شکن‌های طرفین که در ورودی هوای کشیده قرار دارند، هماهنگی خوبی دارند. در نمای عقب دو عدد سراگزوز استیل ذوزنقه‌ای که در دو طرف سپر قرار دارند به همراه چراغ خطر سوم که در وسط سپر قرار دارد به همراه چراغ‌های عقب معمولی و باله روی صندوق عقب چنگی بدل نمی‌زند ولی از طراحی خوبی برخوردار است.

۲۰۰۸ Hyundai Tiburon TS

اما به داخل خودرو می‌رویم. پوشش مشکی در سرتاسر خودرو نمایان است، صندلی‌های اسپرت، بخشی از تودری‌ها، سر دنده و غربیلک فرمان پوشش چرمی دارند. اما دستگیره درها، قطعات روی داشبورد، غربیلک فرمان، اهرم دنده، صفحه نشان‌دهنده، پدال‌ها از جمله قسمت‌هایی است که از جنس آلومینیوم تشکیل شده است. سیستم صوتی این خودرو قابلیت پخش DVD را دارا است، همچنین علاوه بر این اسپیکرها، DVD پایونیر، کامپننت، ساب ووفر، آمپلی‌فایر و خازن‌ها به غیر از DVD ساخت شرکت ممفیس (Memphis) است.

هنگام حرکت با خودرو در دورهای آرام صدای پیشرانه و سیستم اگزوز بسیار لذت‌بخش و گوش‌نواز است طوریکه اگر اولین بار سوار این خودرو بشوید و صدای خارج شده از اگزوزهای این خودرو را بشنوید تصور خواهید کرد که در دورهای بالاتر این صدا دوچندان و پرطنین‌تر خواهد شد ولی با حرکت در دورهای بالاتر و سرعت‌گیری بیشتری چنین توقعی در شما نابود می‌شود! زیرا صدای پرطنین تبدیل به یک صدای نرم و آرام شده که جای تعجب زیادی دارد.

۲۰۰۸ Hyundai Tiburon TS

فضای پای سرنشینان جلو بسیار راحت است اما در قسمت عقب سرنشینانی که بر روی صندلی‌های کوچک قرار گرفته‌اند بسیار در عذاب و سختی به سر خواهند برد. زیرا علاوه بر کمبود فضای پا به خاطر آیرودینامیک خودرو شیشه عقب کمی کشیده شده است و همین علت باعث گردیده تا قسمت انتهایی داخل کابین بسیار کوچک شود تا برای افرادی با قد کوتاه و معمولی کمی مناسب باشد.

۲۰۰۸ Hyundai Tiburon TS

دید طرفین با توجه به آنکه بخشی از سر و گردن شما بالاتر از لبه پنجره قرار دارد بسیار عالی است اما دید جلو کمی کور به نظر می‌رسد و در حین نشستن در داخل خودرو به سختی می‌توانید کاپوت خودرو را ملاحظه کنید. همچنین دید عقب به کمک آینه‌های برقی جانبی که فضای خوبی را مشخص می‌کند و برای پارک کردن خودرو به کمک راننده می‌آید. فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع در این خودرو از دیگر تجهیزات استاندارد این کوپه محسوب می‌شود. با توجه به آنکه ادوات و کلیه‌ها بسیار ساده طراحی شده‌اند عملکرد و راحتی کار با ادوات خیلی راحت است. در حین حرکت با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت عملکرد سیستم صوتی تقویت شده در این خودرو بسیار عالی و بی‌نظیر است و حس کاملاً اسپرتی را به شما القاء می‌کند که راننده باید از گوش دادن به آهنگ‌های پرتحرک در آن جداً خودداری کند!

هندلینگ این خودرو و مانورپذیری آن در سرعت‌های متوسط بسیار عالی بوده است به طوری که با انجام چند حرکت نمایشی و عبور از لابه‌لای دیگر خودروها کنترل خودرو و چسبندگی آن به کمک رینگ و لاستیک‌ها اسپرت قابل تحسین بود و همچنین کمربندهای ایمنی این خودرو که شما را در صندلی‌های گود آن قرار داده و از هرگونه تکان‌ اضافی جلوگیری می‌کند. محافظ خوبی برای شما است.

۲۰۰۸ Hyundai Tiburon TS

این خودرو در قسمت تجهیزات رفاهی در سطح متوسط قرار دارد، همچنین از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی استفاده شده در این خودرو می‌توان به استفاده از دو عدد ایربگ، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سیستم صوتی به همراه چهار باند، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، آینه داخل با قابلیت شکست نور، بازکننده برقی در صندوق عقب، تنظیم زاویه چراغ‌های جلو، کروز کنترل، قابلیت تنظیم زاویه غربیلک فرمان، مه‌شکن‌های عقب و جلو، نشان‌دهنده دمای داخل و خارج اتاق، سانروف برقی، آنتن برقی و … اشاره کرد.

۲۰۰۸ Hyundai Tiburon TS
۲۰۰۸ Hyundai Tiburon TS
۲۰۰۸ Hyundai Tiburon TS
۲۰۰۸ Hyundai Tiburon TS
۲۰۰۸ Hyundai Tiburon TS
۲۰۰۸ Hyundai Tiburon TS

****  لیست مشخصات کامل هیوندای کوپه  ****

▪ موتور
ـ موتور ۶ سیلندر خورجینی 
ـ DOHC با حجم ۲۷۰۰ سی سی و دو خروجی اگزوز
ـ گازهای خروجی مطابق با استاندارد EURO III 
ـ حداکثر قدرت ۱۶۷ اسب بخار (۱۲۳.۶ کیلووات) در ۶۰۰۰rpm 
ـ حداکثر گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر  
ظرفیت باک بنزین : ۵۵ لیتر 

▪ گیربکس
ـ گیربکس ۶ دنده دستی
ـ۴دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی 

▪ تجهیزات ایمنی
ـ دو کیسه ایمنی هوا 

▪ جلوبندی، فرمان و مکانیزم ترمز
ـ ABS (ترمز ضد قفل + سیستم ترمز دیسکی جهت چرخ های عقب)
ـ ESP (سیستم کنترل پایداری الکترونیکی)
ـ میله فرمان با قابلیت جذب ضربه 
ـ فرمان با قابلیت تنظیم دستی 
ـ کمک فنرهای هیدرولیکی (جلو و عقب) 
ـ سیستم تعلیق MacPherson (جلو) و تعلیق چند گانه با فنر کششی (عقب)

▪ رینگ و لاستیک 
ـ رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ 
ـ لاستیک ۲۱۵/۴۵VR17  

▪ سیستم حفاظتی
ـ ریموت کنترل جهت باز نمودن / بستن درب ها به همراه دزدگیر
ـ سیستم ایموبیلایزر

▪ صندلی ها
ـ پشت سریها با قابلیت تنظیم 
ـ بالشتک جهت صندلی راننده 
ـ صندلی های تاشو ردیف های عقب

▪ سیستم روشنایی
ـ چراغ های مه شکن (جلو و عقب)
ـ چراغ نقشه خوان جلو به همراه محفظه عینک
ـ تنظیم اتوماتیک روشنایی چراغ های جلو 

▪ سیستم صوتی
ـ رادیو پخش + پخش CD + تیوتر 
ـ شش بلندگو 

▪ تهویه مطبوع 
ـ سیستم تهویه مطبوع کاملاً اتوماتیک 
ـ سیستم کنترل کیفیت هوا (AQS)

▪ تجهیزات و امکانات
ـ سیستم تثبیت کننده سرعت (Auto Cruise Control) 
ـ فلاپ به همراه چراغ ترمز 
ـ آینه های بغل با قابلیت تنظیم الکتریکی 
ـ آینه های بغل تاشو 
ـ آینه راننده با میدان دید وسیع 
ـ گرمکن آینه های بغل 
ـ برف پاکن و شیشه شور عقب 
ـ گرمکن شیشه عقب 
ـ توری محافظ بار در صندوق عقب به همراه کفپوش و جعبه ابزار 
ـ سان روف 
ـ صندلی ها و تودوزی تمام چرم 
ـ روکش چرم غربیلک فرمان و دسته دنده 
ـ آینه داخلی الکتروکرومیک (E.C.M) 
ـ شیشه بالابر برقی (سمت راننده با کلید اتوماتیک یک جهته بسمت پائین و روشنایی کلید) 
ـ آفتابگیر با قابلیت افزایش سطح به همراه آینه 
ـ مدیریت پیمایش (Trip Computer) 
ـ پوشش ضد سایش درب ها

………………………………………………………………………………………

# متن فوق چکیده اصلاح‌شده‌ای بود از مطالب هفته‌نامه دنیای خودرو؛ به نویسندگی آقایان « عمادالدین جعفری » و « محمدحسن رزاقی » .

# لیست مشخصات خودرو، از سایت خبری تبیان گرفته شده است. 

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز در خود خواهد داشت ؛ از این‌رو « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم جهت رفع این نواقص است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۶۳ دیدگاه‌ها

  1. معراج

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه دونه هیوندا کوپه میرزه به ٣تا ماکسیما….
    اگه خواستید٧٠تومن ماشین بخرید,,هیوندا کوپه بهترینه،،،بهتریییییییین

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. حامد

      ۲۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      رو چه حسابی این رو میگی
      از کی تا حالا ماشین کره ای از ماشین ژاپنی بهتر شده.اونم این ماشین
      من یه کوپه 2008 قرمز داشتم تو جاده قم به اصفهان داشتم با هاش 210 km میرفتم موتور تقریبا داشت جر می خورد که یه ماکسیمای پلیس تو اون سرعت خیلی نرم اومد جلومو نگهم داشت.
      میخوام بگم درسته ماکسیما قدیمه و لی هماهنگی بین موتور و گیربکسش عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. حمیدرضا

      ۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من کوپه داشتم. خرجش بالاست ولی راضی بودم… با ماکسیما و آزرا کورس گذاشتم از صفر تا 180 نتونستن کوپه رو بگیرن. با جنسیس هم کورس گذاشتم تا 140 تا مساوی میرفتیم بعد جنسیس جلو افتاد. البته ماشینم توربوشارژر داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حسین-ل

      ۱۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (21 ديدگاه)

      کاملا مشخصه که حرفت بچه گونه و از روی احساسه!!! فقط به خاطر ظاهر اسپرت و سوسولیش اینو میگی! اصلا از کی تا حالا ماشین کره ای درجه nام قابل قیاس با ماشین ژاپنی درجه یک شده؟!!! حالا بحث های فنیشون بماند… .فقط همینو بدون که آزرای 3200cc که حدود 10سال هم جدیدتر از ماکسیماست از نظر شتاب و قدرت باهاش قابل قیاسه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. رضا

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اولا که قیاس یک ماشین کوپه با یک ماشین خانوادگی کاملا اشتباهه، دوما همه چیز سرعت ماشین نمیشه. یک ماشین کوپه قطعا باید از یک سواری پر شتاب تر و چابک و تیز تر باشه، یک ماشین خانوادگی ( لوکس) باید جادار و قدرتمند باشه. مصرف بنزین تو هر دو بستگی به راه رفتن داره ( ولی مگه میشه پشت ماشین کوپه نشست و آروم رانندگی کرد؟ پس مصرفش نسبت به موتور و سرنشینانش بالاست) . کوپه جوان پسند و خشک و کم جاست، سواری خانوادگی نرم، راحت و همه پسند است.
      راجع به هیوندای کوپه باید بگم که ( همانطور که تو توضحات سایت هم قید شده) صرف نظر از اینکه مارک هیوندای رو داره، باید بهش رسیدگی بشه وگرنه پر خرجه ، ولی راجع به ماکسیما ، صرف نظر از مارک نیسان، ماشین بی آزار و قدرتمندی هستش. حالا میشه بهتر نظر داد و انتخاب کرد. موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی رضاcar

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    تنها ماشینی که حیف شد تولیدش متوقف شد همین ماشین بودعاشقشمممممممم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. reza

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    فکر کنم جنسیس کوپه همون هیوندای کوپه هست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. ali . sabeti

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام به همگی
    یه زمانی سایت پدال یه سایت تخصصی ماشین بود البته هنوز هم هست که میومدیم و اطلاعاتمون رو به روز میکردیم ولی الان شده مهدکودک برای یه مشت بچه کوچولوی متوهم . قبلا میومدیم اطلاعات ماشین رو میخوندیم بعد نظرات کاربران ما رو بهتر و واقعی تر راهنمایی میکرد برای خرید ماشین .
    ولی الان خیلی مسخره شده قدیمی های سایت می دونند من چی میگم . من خودم یه دونه کوپه ۲۰۰۸ دارم پدرم رو دراورده نمیتونم بفروشمش بعد یکی نوشته من ۷۰۰ تا دارم یکی میخوام عزیزم ماشین من 68 تا مال تو
    خیلی جالبه یکی میگه مصرفش پایینه چی بگم والا صدی ۱۵ خیلی پایینه
    یکی میگه کی گفته خشکه خیلی هم نرمه ??????????????? عمو جون یه شمال باهاش برو دیسک کمرت میزنه بیرون
    لوازم یدکیش که افتضاح گرونه
    یه تعویض روغنش میشه ۲۷۰ تومن
    در کل قشنگیش مال دیگرانه و بدبختیش مال صاحبش
    مال من که سالم و تمیزه میگم اشغاله بقیه رو نمیدونم
    لطفا اینقدر تو این سایت افراد متوهم و کوچولو نظر ننویسند به خدا اگه نظر ندی کسی کاریت نداره این یه سایت تخصصی ماشینه و برای ارزوهای کسی اهمیت قایل نمیشه در ضمن چت روم هم نیست
    ببخشید اگه کمی تندی کردم دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۱۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این ماشین این همه ایراد داره؟
      من میخوام چند ماه دیگه یکیشو بخرم مدل 2007-08
      نظرت چیه؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. mohammad.a

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام دوستان با نظر آقای ali.sabeti موافقم این ماشین برای کسی که بیکاره به درد می خوره البته قصد توهین به دترنددگان این ماشیینو ندارم ولی بااصطعلاک بالایی که داره فکر نمی کنم بنز یک میلیاردی داشته باشه 7 ماه مدل 2007 داشتم زندگیمو روش گذاشتم . ماشین خانواده نیست فقط به درد کسایی می خوره که به سرعت ماشین بیشتر اهمیت میدند سرعت فوق العاده ای داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. Masoud

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقای عزیز داری میگی تعویض روغن 270 تومنه ی پژو206تعویض روغنش 100تومنه اونوقت ی ماشین60الی70 تومنی نباید تعویض روغنش این قیمت باش…درضمن شما ی ماشین کوپه اسپرت خریدیی نه ی شاسی بلند که بخوایی باهاش ایران گردیی کنی و راحت باشی،، بعدش ی پراید یا پژو صدی 10 الی 11 میسوزونن هرکی میگه پایین تر دروغ من خودم مکانیکم و دقیق میدونم اونوقت ی ماشین 2000 نباید صدی15 تا بسوزونه؟؟؟عزیزانم هرچند این ماشین ایراداتی داره ولی نسبت به ماشینهای داخلی و چینی خیلی عالیه…این ماشین واس نسبت به قیمتش خوبه تندره دنده اتومات حدود 50 میلیون دیگه خودتون قضاوت کنید که چقدر ما بدبختیم…موفق باشید!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. فریبرز

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    منم سوار شدم وحشتناک سفته
    فقط خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۱۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      خشکیش چه قدره؟
      مثلا مثل پیکان یا RD?

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. Erfan

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یه کوپه دارم تحویل ٢٠٠٨/١٢/٢٠ ترخیص ٢٠٠٩ کارکردش ۵١/٠٠٠ واقعى به شرط از لحلظ ظاهرى که میشه گفت مشابه هش رو نمیتونید پیدا کنید بدون کوچیکترین و جزیى ترین رنگ شدگى یا تصادف داخل کابین کاملا سلامت قلبشم که موتور گیربوکسش باشه عین ساعت کار میکنه fx سه آمپر فول شرکتى اگر کسى قصد خرید کوپه اى رو داره که بى ازیت و ازار باشه واسش با شماره اى که گذاشتم تماس بگیره فقط اس ام اس پاسخگو نیستم شرمندم نکنید در ضمن رنگش سفید و علت فروشش هم اینکه دیگه به درد کسى که استیناشو بالا میزنه نمیخوره با mazda 3 new یا maxima هم معاوزه میکنم فقط خواهشن قیمت ها و پیشنهاداتون طورى نباشه که بشه تو کتاب گینس ثبتش کرد
    ٠٩٣٧٩٨٠۴٩۵۶

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. محسن

    ۱۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولش خیلی باهاش حال میکنی ولی این حس ماله دو سه ماهه اوله این ماشین فقط به درد یه چیز میخوره …. اونم پسرا میدونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد رضا

    ۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشینو دوستم داره استهلاکش خیلی زیاده فقط بدرد ماشین بازا میخوزه که فقط هر از گاهی در بیاری دور دور کنی ولی از لحاظ زیبایی ی رینگ بندازی واقعا شاخه خیلی سرتر از مزداهو ماکسیما …ست البته ظاهری. سواریشم لذت بخشه البته تو فروششم ممکنه مشگل بخورید ولی با این حال رفته رو مخم 206شو بفروشمو برم سراغش برای کسی که پول داشته باشه جنسیس رو بورستره ولی کسی که مثل ما عشق اسپرته بودجش نرسه باز جای شکرش هست که این ماشین هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    الان ماشین دور رنگش چنده تقریبا؟
    میخوام بگیرم ولی دو دلم.. نظرتون چیه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. keyvan

      ۱۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دادش ارزش نداره دور رنگ قیمتش 64

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد رضا

      ۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش دور رنگشو با 50 تومان میتونی بگیری یکی تو سایت باما بود نقدی 47 48تم میداد مشکی ولی سالمش بد فروش میره چه برسه به دور رنگش.
      تو این سایت هر مدی بخواید پیدا میکنید
      bama.ir

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. keyvan

    ۱۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من دنبال یه هیوندا کوبه دنده ایم بیدا نکردم هرکی سراغ داره به من اطلاع بده اینم شماره تماس من 0933.1832909 مقدم /ممنون میشم بگین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. sasan

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .من خودم هیوندا کوپه قرمز دارم راضی هستم ازش ماشین خوبه تو کلاس خودش میخوام بفروشمش میخوام برم خدمت ۰۹۳۳۱۴۴۵۰۰۷

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ارشیا

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یهx60صفر دارم میخوام با کوپه fx2008معاوضش بکنم دوستان نظرتون چیه ؟
    اطفا بگین فرق جنسیس کوپه با کوپهfxچیه؟
    یا هردو یکی هستن
    لطفا راهنمایی بکنید چون اولین ماشین خارجیه که میخوام بردارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من یه کوپه سفید خیلی تمیز داشتم که فروختمش .ماشین خوبیه فقط بدفروش هستش تمیزشم کم پیدا میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. arm

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام به نظر من خیلی از این دوستان که اینجا نظر میدن خودشون تجربه ماشین و نداشتند یا تجربه ماشینهای دیگرو نداشتد و فقط یه چیزایی شنیدن . من به خاطر شغلم تا الان بیشتر از 50 تا ماشین تو رده سوناتا ماکسیما کمری جنسیس کوپه آزرا و… و خریدم و فروختم و با توجه به تجربم میگم هیوندا کوپه نسیت به قیمتی که داره ماشینه بسیار خوبی هست و تنها ایرادش نداشتن فضای زیاد سرنشین عقبشه که اونم تو یه ماشینه کوپه طبیعیه اون دوستمون که گفته لوازمش گرونه !!! شما ماکسیما یا مزدا داشتی که بدونی لوازم گرون یعنی چی ؟ به نظر من هیوندای یکی از شرکتهای خودرو سازی هست که قیمت لوازمش فوق العاده پایینه دوست عزیز شما اگه پورشه هم بخری و سالمشو نخری بازم باید هر چی داری رو خرجش کنی پس به نظر من اگه سالم این ماشینو پیدا کنید و بخرید تو قیمتش فوق العاده است . عرض بنده اینه که با داشتن اطلاعات غلط یا ناقص یا از روی شنیده های دیگرون راهنمایی علط نکنید..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان.این ماشین با ماکسیما قابل قیاس نیست چون شباهتی بهم ندارن این کوپه و ماکسیما سوپر سالنه.
    تو رنج خودش ماشینه خوبیه من قرمز 2008 داشتم الان سوناتا دارم.ماهیت کوپه از اسمش معلومه یه ماشین اسپورت که راننده ازش شتاب میخواد و لذت رانندگی.
    از طرفی هر کسی خواهان این مدل ماشینا نیست همونجوری که ماکسیما یا سوناتا ماشین خانوادست این نیست و معمولا افراد مجرد یا زوج های ماشین باز سمت کوپه میان.پس هر ماشینیو با هم رده ی خودش مقایسه کنیم بهتره.از نظر استهلاک کم خیلی بالا نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. بزرگمهر

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام
    اول باید بدونیم که خریداران محترم از انتخاب اتومبیلشان چه نیتی دارند و چه توقعی از خودرویشان دارند همانطوری که بعضا مشاهده میشود برخی از دوستان در انتخاب ماشین مربوطه با توجه به نیازشان دچار اشتباه میشوند .
    ذکر یک مثال : شما اگه بخواهید برید اسکی آیا همراه خودتون مایو می برید ؟ یا باالعکس شما میخواهید برید استخر آیا وسایل اسکی با خودتون میبرید ؟ مطمئنا حالا با اندکی مطالعه متوجه خواهید شد که خودروسازان در دنیا در کلاسهای مختلف با آپشنهای مختلف تولیداتی دارند که هرکدام نیاز گروهی از اقشار را برطرف میکند .
    که از آن جمله می توان کلاس سدان ,هاچبک , اتمبیل لوکس , اس یو وی , کوپه , کروک , لیموزین و … را نامبرد .
    درمورد هیوندا کوپه لازم به ذکر است که اینخودرو در کلاس اسپرت کوپه طبقه بندی می شود و اغلب برای سواری اسپرت و هیجانی خریداری میشوند و همانند همه کوپه های دنیا سواری خشکی دارد که این خشکی ماهیت سواری ماشینهای اسپرت است که در همه برندهای خودرو سازان بزرگ دنیا همانند بنز و بی ام و هم مشهود و محسوس است لذا این خودرو اصلا اتومبیل خانواده نیست و معمولا در خانواده ها بعنوان اتومبیل دوم , شهری , تک سرنشینه و … استفاده میشود و در مقایسه با همه خودروهای کوپه موجود در ایران همخوانی مناسبی بین ماهیت و قیمتش وجود دارد .اینکه برخی از مخارج این ماشین مینالند بخاطر این است که این اتومبیل معمولا دست افرادیست که رانندگی های هیجانی و سرعتی داشته اند و کمی اصطلاحا بد سوار شدند و ماشین مورد نظر از سلامتی به دور است .
    در مورد قیمت قطعات باید گفت هنوز هم هیوندا و کیا در ایران به عنوان دارندگان قطعات ارزان حتی نسبت به اتومبیلهای ژاپنی شهرت دارند و به همین دلیل ایران جولانگاه خوبی برای این برند ها می باشد .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. مسیح

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو رنج قیمتی تا 60 70 فقط کوپه هم کلاس داره هم قدرتش خوبه هم تمام اسپورته
    خلاصه جوون پسنده و عالمی داره واسه خودش
    البته مسن تر ها و کسانی ک پول بنزین ندارن بدردشون نمیخوره
    با تشکر از مدیر محترم سایت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. meysam.nori

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من میخواستم از هرکی این ماشنو سوار شده یا ازش اطلاع داره بپرسم مصرف بنزینش چقدره و ارزش اینو داره زانتیا رو بفروشم اینو بخرم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. matin

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من میخام یه دونه بخرم. قرمز باشه رنگ هم نداشته باشه کارکردش هم کم باشه. میشه راهنماییم کنید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. حمید رضا

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ممنون میشم اگه زرد یا مشکیش رو تمیز و کم کارش رو سراغ دارین معرفی بفرمایید یا تماس بگیرین.
    من ی زانتیا دارم سفید بدون رنگ 36000کارکرد_89_
    معاوضه هم میزنم.ممنونم.
    09128463077

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. Adel

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط ی سوال دارم..سراتو کوبه سرتره یا هیوندا کوبه،،؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مسعود

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باعرض سلام خدمت کوپه سواران من مدت 8ماه این غول داشتم خیلی شاخه 2007دنده ای بود ماکسیما رو تو دنده 2 جا میذاشت مصرفش تو شهر13 تو جاده با کروز رو120 تقریبا 7 میشد همه جا تو سرعت سربلند میشی ماهیت کوپه ب خشک بودنشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. جابر

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه ک اینو میخونین.من نه ماشین دارم نه پولشو دارم ک بخرم وضعم خوب نیست اما عاشق هیوندای کوپه ام. آرزوم اینه ک یه بار پشت فرمون هیوندای کوپه بشینم.هر وقت این ماشینو تو خیابون میبینم بغض میکنم ک چرا نمیتونم اینو داشته باشم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. آرش

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام.دوستان آوانته بهتره یاکوبه؟کدومش بخرم؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. پوریا

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من یک هیوندا کوپه ۲۰۱۵ دارم قبلش الفا جولیتا داشتم اما من الان الفا را بیشتر قبول دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. پیمان

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان من اصلا از این ماشین راضی نبودم تو سرعت 180 این ماشین یاتاقان زد و کلی خرج رو دستم گذاشت…الان سوزوکی کیزاشی خریدم و نسبت به کوپه واقعا عالیه شتابش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. وحید

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیوندا کوپه ماشین خوبیه واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ALI

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینه خوبیه البته برا جوونا که اهمینی به ظرفیت سرنشین ها نمیدن و عشقه سرعتن….تو اکثر جاده های ایرانم ک نمیشه 150 کیلومتر بالاتر رفت……به نظر من فوق العادس……ایشالله تا 7….8….ماه دیگه میخرمش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. رضا موسوي

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه نظرات دوستان واقعا قابل احترام هست.من یه دونه کوپه 2008 دارم که 48 هزار تا کار کرده.این تجربه من از رانندگی این ماشین هستش که بسیار سالم هستش.در مورئ شتاب اولیه لازم بگم که واقعا باعث ترشح آدرنالین می شه.من اهل سواری سریع هستم می تونم بگم توی کورس انداختن تو اغبا ماشینها حس خوب برتری رو بهتون می ده.در مورد ماشینهایی مثل اپتیما سراتو سوناتا آرزا ماکسیما و حتی کادنزا صحبتی در مورد کورس با شما ندارن و حتی اگر هم بخوان حرفی بزنن قطعا موقع پیچ که اونا باید ترمز کنن شما می تونین با لبخندی زیبا از کنارشون رد شین.جز اتو لایت هیچ اپشن دیگه ای تو این ماشین نیست و اگر اهل سرعت باشین مطمئن باشین که راحتون زیاد به پمپ بنزین می خوره اگر تنها زندگی می کنید حتما و به راحتی می تونه از تنهایی درتون بیاره و پا خوره این ماشین با ماشین های 200 300 میلیونی برابری می کنه.به سرنشین جلو خوش می گدره ولی سرنشین عقب اگر ارتورز نگیره قطعا یا خفه می شه یا از تنگی جا افسردگی می گیره.صندوق عقب بسیار جا داری داره بر عکس قیافش گیر بکس باحالی داره خبری از طقه های ناگهانی توش دیده نمی شه.در کل هماهنگی گیر بکس و موتور برای راننده دل گرم کنندس.خشکی و کوبیدن ماشین شما رو یاد وانت پیکان می ندازه که به خاطر زات اسپرت این ماشینه وقتی شما با 140 تا سرعت می پیچید کلا مسئله خشکیش فراموش می شه.اگه دنبال یه ماشین خونوادگی می گرئین این ماشین می تونه شما رو بی خانواده کنه…..در مورد قیمت قطعات هم نرماله….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. Arash

    ۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستانی که میگن از ماکسیما بهتره از کی تا حالا کره ای از ژاپنی بهتره ؟؟؟
    ی جا نگین بهتون میخندن ، ماکسیما کجاااا این سوسک کجاااا

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا