رونمایی از کانسپت هیوندای ویژن جی کوپه

گروهی منتخب از رسانه‌ها در موزه هنر منطقه لس‌آنجلس (لاکما) شاهد رونمایی آخرین کانسپت هیوندای با عنوان «ویژن جی کانسپت کوپه» بوده‌اند؛ خودرویی که در «گردهمایی بهترین‌ها» در پابل‌بیچ در 25 مرداد معرفی می‌شود.

Vision G Coupe Concept
Vision G Coupe Concept
Vision G Coupe Concept
Vision G Coupe Concept

Vision G Coupe Concept
Vision G Coupe Concept

پیتر شرایر (Peter Schreyer)، رئیس و سرپست بخش طراحی هیوندای، در این زمینه می‌گوید:

این طراحی، تفسیر ما از ایده‌ای است که هیوندای آن را در تمام محصولاتش درنظر گرفته است. بر این اساس و با توجه به این نکته که نیازی به بالاتر بودن از تمام زرق و برق‌های رایج در دنیای خودروهای لوکس نیست، تعادل مناسبی بین طراحی و عملکرد ایجاد شده است.


علی‌رغم ابعاد و خطوط دراماتیک بدنه، برای «ویژن جی» عمداً یک ظاهر ساده و فروتنانه درنظر گرفته شده است. خط بلند کاپوت و ارتفاع بلند خط شیشه پنجره‌ها از نکات برجسته طراحی بیرونی این کانسپت هستند. در داخل کابین نیز، یک طراحی متعادل استفاده شده است. در واقع، هیوندای برای این خودرو، یک سری ویژگی‌های «لوکسِ قابل‌احترام» را در نظر‌ گرفته‌ است؛ به این معنا که تا حدّ امکان از تزئینات غیرضروری کمتر استفاده شده است.

Vision G Coupe Concept
Vision G Coupe Concept
Vision G Coupe Concept
Vision G Coupe Concept
Vision G Coupe Concept
Vision G Coupe Concept

Vision G Coupe Concept
Vision G Coupe Concept

یکی از مصداق‌های این ویژگی‌های «لوکس قابل‌احترام»، سیستمی است که به مانند یک پیشخدمت، در را برای شما باز می‌کند. جالب اینکه، ویژن جی دارای نشان «هیوندای» بر روی خود نیست؛ بلکه به جای آن، دارای لوگوی بال‌دار «جنسیس» است. به نظر می‌رسد که هیوندای در این کانسپت تأیید کرده که نام برند محصولات لوکس این کمپانی، «جنسیس» خواهد بود.


طراحی داخلی نیز بر اساس همین اصل صورت گرفته است؛ اینکه هیچ‌گونه نمونه‌ای پر زرق و برق از محصولات لوکس دیده نمی‌شود، ولی خطوط برجسته و پرداخت‌های مناسب در آن قابل‌مشاهده است. در زیر کاپوت، برای پیشرانه این کوه از یک موتور ۵ لیتری تاو V-8 استفاده شده که در ۶ هزار دور بر دقیقه، قدرتی برابر ۴۲۰ اسب‌بخار و در ۵ هزار دور بر دقیقه، گشتاور حداکثری برابر ۵۱۹ نیوتن‌متر به همراه دارد.

Vision G Coupe Concept
Vision G Coupe Concept

اگر به آمادگی ویژن جی برای تولید، هم از نظر طراحی داخلی و هم از نظر ظاهری توجه کنیم، شاید این کانسپت یک رونمایی از نسل بعدی جنسیس کوپه با ابعاد بزرگتر و ویژگی‌های لوکس بیشتر باشد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

48 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل ALL CARS
    ALL CARS
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    خوشششگله
    توان خوبی هم داره با موتور V8تش

    سپاس از مسعود انیس حسینی

    پاسخ
    1. آرماااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      یادتونه بهتون گفتم در اینده نچندان دور باید منتظر یه برند لوکس از هیوندای باشیم،هیوندای خیلی پیشرفت زود هنگامی داشته اینو با جنسیس و سنتنیال نشون داد ،این همون روزه،من که زیاد طرفدار هیوندای نیستم ولی الان دیگه جای احترام داره

      پاسخ
      1. masoud
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        الکی مثلا نمیدونیم از بغل قسمت عقبش از بنتلی کپی کرده

        پاسخ
    2. Hitler
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      از جلو موستانگ
      از عقب کادیلاک
      ولی در کل ترکیب جالبی داره.

      مری:چرا به دنیای دیگه باور نداری؟
      کونت:هیچ وقت باور نکردم دنیایی بهتر از اینجا باشه.چی می تونه جای موزارت باشه؟یا باخ؟یا خود تو؟

      پاسخ
    3. asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      معلوم نیست یک سدان چهار دره یا کوپه دو در یا یک ماشین لوکس خانوادگی فقط کم مونده بود suv روهم باهاش قاطی میکرد . زیاد خوشم نیامد ولی شای اگه تو ایران بیاد نظرم عوض شه.

      پاسخ
    4. asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      گردهمایی از جنسس لکسس کادیلاک و bmw در ویزن جی کوچه کانسپت . بلد نیستید اجبار نیست یک طرحی همین جوری ارایه بدید.

      پاسخ
    5. تصویر پروفایل M3 RS 4D
      M3 RS 4D
      سوابق: (101 دیدگاه) ,

      چراغای جلوش که مثل فورد موستانگه …. ولی کشیده تره تا گلگیر …
      سپر جلوشم که این استون مارتین
      پشتش که کادیلاکه و البته از بنتلی هم الهام گرفته …..
      اون ارمشم که خدایی خوده بنتلیه ….
      از بغلم که به جگوار همچین بی ربط نیست….
      توشم که کیلومتر شمارو با داشبورد یکی کرده ,یعنی بنز ….
      فرمونشم به نظر انگار هنوز کامل نشده و از وسط اسمبل کردنش کشیدن بیرون ….D:

      از تنها چیزیش که خوشم اومد وقتی بود که شیشه هاش پایین بود …. تا حدی به دل ادم میشینه

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل بابک
    بابک
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    با این که خیلی از هیوندای و کره ای ها خوشم نمیاد ولی به این جور تلاش هاشون احترام میذارم
    زیباست
    با این که تو عکس دوم چراغهای عقبش شبیه جگوار XJ هستن و نمای کلی عقبش تو عکس دوم بی شباهت به کرایسلر های اخیر نیست و تو عکس سوم هم نمای جانبی عقبش منو یاد بنز میندازه

    پاسخ
    1. امیر007
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      با ریکلا به شما که که درسته طرفدار ژاپنیاید
      ن اما بهشون احترام می زارن و نمی گن آشغالن

      پاسخ
  3. امين
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    طراحی زیبایی داره اما مطمئنم که اگه آرم عقبش رو بردارن با کادیلاک اشتباه میگیرنش !!!!

    پاسخ
    1. HILUX
      سوابق: (222 دیدگاه) ,

      ZIPPO کجایی که خوراک خودته!!!
      راستش جز نمای عقبش بقیش خیلی خوبه(نظر شخصی نه کارشناسانه!!!)

      پاسخ
      1. Zippo
        سوابق: (239 دیدگاه) ,

        سلام دوست عزیز
        واقعا لذت بردم از دیدن این همه زیبایی و تناسب و هماهنگی
        اونم برندی که عاشقشم
        مرامی تو این پست بهم لایک بدید
        افسرده شدم از بس دیس خوردم

        خیلی این ماشین خوشکله
        خیلییییییییییییی
        چی بگم اصلا

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل RETOLEX
          RETOLEX
          سوابق: (1407 دیدگاه) ,

          لایک رو که بهت دادم ولی
          من به خاطر کامنتات افسردتر از خودتم

        2. سجاد
          سوابق: (203 دیدگاه) ,

          فکر کنم بعد از اون مافیای خدا بیامرز که الان چند ماهی میشه ندیدمش ، این ZIPPO عزیز رکورد دار تعداد دیسلاک هاست …
          😉 😉 😉 😉 😉
          ولی در کل منو خیـــــــــــــــــــــــــــــلی یاد استون مارتین و جگوار انداخت ( با احترام به تمام علاقه مندان خودرو های انگلیسی )

          از همه این حرفا که بگذریم ، پیشرفت هیوندای فوق العاده بوده … فوق العاده
          مرسی از آقا مسعود عزیز

        3. وینسنت پرایس
          سوابق: (584 دیدگاه) ,

          آقای زیپو طراح این کانسپت کیه ؟ آیا آقای Peter Schreyer هست ؟؟

        4. تصویر پروفایل بابک
          بابک
          سوابق: (143 دیدگاه) ,

          بله وینسنت پرایس
          طراحش پیتر شریر هست
          فک کنم تو متن هم گفته شده باشه
          ایشون طراح سرشناسیه و بعد از اشون هم لوک دانکرولک که مدیر طراحی بنتلی بود قراره جاش رو پر کنه
          خلاصه هیوندای داره خیلی خرج میکنه برا طراحی و اینکه به یه طراحی جا افتاده و اصالتی برا خودش برسه

  4. امیر
    سوابق: (372 دیدگاه) ,

    ماشین خیلی زیبا و استخونداری ساخته

    پاسخ
  5. samurai
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    بعد میگن چینیا کپی میزنن این کره جنوبیا رو دست چینیا بلند شدن تو کپی کاری
    اینو اومدن از روی استون مارتین کپی کردن فقط زشتر حتی مارک استون مارتینم کپی کردن زشتر پشتشم از روی جگوار کپی کردن بازم زشتر یکی نیست به اینا بگه کسی که ماشین لوکس بخواد نمیاد این شتر گاو پلنگو بخره مگه اینکه اهل کره جنوبی باشه یه ایران :–)

    پاسخ
    1. آرماااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      البته منم خواستم بگم از بقل یه نموره شبیه one_77شده گفتم بچه ها میبندنم به دیسلایک،ولی خداوکیلی جلوش شبیه ماستانگ ۲۰۱۵نیست؟؟؟شبیه همون ماستانگی که پدال گذاشته بود یه تیون خفن انجام داده بودن روش

      پاسخ
      1. مسعود
        سوابق: (325 دیدگاه) ,

        دقیقا موستانگ 2015 شده زبان طراحی چراغ جلوش!

        پاسخ
  6. فرزاد
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    شاید چند سال پیش هیوندای ماشین های اشغالی میزد ولی الان دیگه نه ……بیایید قبول کنیم که هیوندای و کلا کره تو سطح اول جهان خودش رو بالا کشیده.خدایی منطقی باید بود خیلی شاخه

    پاسخ
  7. milad
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    ماشین کره ای بهترینه ، قطعا این از استون مارتین و جگوار بهتره … قیمت پایین تر ، آپشن و قدرت بیشتر .

    پاسخ
    1. Farzam
      سوابق: (105 دیدگاه) ,

      دقیقا کجاش بهتره.
      مثلا
      پیکانتو در برابر سیجنت
      اپتیما و سوناتا در برابر XE
      جنسیس در برابر XF
      جنسیس کوپه در برابر اف تایپ و XK و V8 vantage
      سنتنیال در برابر XJ ,XJS,RAPID,RAPID S,MULSANE
      GRAND SANTAFE در برابر Bentayga????????????

      V12 vantage. One-77.DB9.DBS.Mirag.Continental
      هم که …..

      پاسخ
  8. حسام
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    شبیه هر چی که میخواد باشه،کپی ناشیانه باشه یا برابر اصل، من که با دیدنش لذت میبرم، دستشون درد نکنه، دمشون گرم
    گرم

    پاسخ
  9. armin
    سوابق: (337 دیدگاه) ,

    توری جلوپنجرش مثل فنسای دور زمین بسکتباله

    پاسخ
  10. محسن
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    پند وقت پیش خبری منتشر شده بود که طراح ارشد بنتلی به هیوندای رفته. خوب اینم نتیجه اش! بلفیقی از جگوار، بنتلی و حتی رگه هایی از استون مارتین.

    پاسخ
  11. وحید
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    این در حد کانسپته
    ولی جای تحسین داره

    پاسخ
  12. luis
    سوابق: (590 دیدگاه) ,

    کار به شباهتاش با بقیه ماشین ها ندارم در کل قشنگه جلوش قشنگ تره عقبه ولی من با داخلش حال کردم ترکیب چرم داخل ماشین و رنگ بندی خیلی قشنگ شده .

    پاسخ
  13. Farzam
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    من حقیقتو میگم. و میدونم به کره دید تنفر دارم ولی
    1-چراغ عقب کادیلاک و چگوار اکس جی
    2-طرح کلی نمای عقب بنتلی بروکلندز
    3-نمای بقل مرسدس اس کوپه(ستون ها و حجم کاری ها)
    4-برند نصب شده روش: استون و بنتلی با کمی تغییر

    فک کنم فقط جلوشه که نمی تونم چیزی دربارش بگم

    پاسخ
  14. genius
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    یه چند وقتی میشه بدجوری به تاریخ و اسناد تاریخی با دیده ی تردید مینگرم؛فکر میکنم این یه دروغ محضه که هیوندای و ایران خودرو نزدیک به هم تاسیس شدن و حتی تو یه برهه ای از زمان هیوندای از ما کمک فنی میگرفته!!!!!!!!!
    پیش به سوی سمند elxslxکانسپت با نوآوریهای بیشمار در کاسه چراغهای عقب و جلو!!

    پاسخ
  15. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    دوستان گفتنی هارو گفتن.
    تنها چیزی که میتونم بگم اینه که بسیار عالی شده برا هیوندای پیشرفت خیلی خوبیه.
    چه میکنه این پیتر شرایر!
    اما ظاهر خودرو ترکیبی از زبان طراحی چند برند مطرح هست که غیر قابل انکاره.
    پشتش شبیه کادیلاک و کمی هم جگوار و کرایسلر 300.
    باز جلوش به نظرم وضعیت بهتری داره.
    البته به هیچ وجه طراحی غیر قابل قبولی نداره.
    ضمن اینکه جنسیس کوپه هم تکلیفش معلوم نیست.نه به اون جنسیس کوپه ی معمولی بدون هیچ گونه جلوه ی لاکچری نه به این یکی که با جنسیس کوپه ی قبلی همخوانی نداره.
    ولی بازم میگم پیشرفت قابل توجهی است.

    پاسخ
  16. مجتبی(ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    اقا باور گنید بلافاصله بعد از دیدن عکس تو صفحه ی اول فکرکردم مطلب در مورد استون مارتینه

    پاسخ
  17. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    این یک کانسپت زیبا هست البته من زیاد نپسندیدم و از شرایر و تیم محبوبش انتظار بیشتری داشتم چون کره هرچی داره از سایه آلمان و سرمایه آمریکایی جی ام سی هست و منی که دوسدار کیا هیوندام منتظر میمونم تا ببینم نتیجه نهایی و خروجی این خودرو چی میشه اما کیا هیوندای پای در جای پای بزرگانی گذاشتن که چند دهه پیش این لوکس سازی در پیش گرفتن مانند بنز با می باخ تویوتا با لکسوس و نیسان با اینفینیتی و نیز خودروهای لوکس آمریکایی البته این ابتدای راه هست و قطعا بزرگان خودرو تجربه های بیشتر و بهتری دارند من هیچگاه بنز اس ال اس با محصولات کره ای و ژاپنی نمیتونم مقابسه کنم و با فناوری فوق مدرن مهندسی انجین های پورشه و بی ام دبلیو اما برای یک برند نچندان با تجربه واقعا گامی بزرگ هست به امید اینکه خودروهای وارداتی ارزان بشن و ما و شما هم بتونیم سوارشیم

    پاسخ
  18. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    اگه با دقت بدنه رو نگاه کنید خطوط زیادی از زبان طراحی سایر کمپانیها نظیر مرسدس کادیلاک جگوار استون اینفینیتی و … میبینید که دوستان هم اشاره کردن
    ولی بنظرم این ماشین دارای شخصیت مستقل نیست و همین باعث میشه به مذاق بعضی ها خوش نیاد(البته شخصیت و اصالت درطول زمان بدست میاد و باید منتظر موند)
    ولی باید به هیوندایی و کره ای ها بخاطر تلاش و جسارتشون تبریک گفت

    پاسخ
  19. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    هیوندای مثل برق خودشو رسوند به قافله خودروسازان مطرح.
    واقعا قابل تحسینِ و احترامِ
    و چه رسیدنی……………..

    پاسخ
  20. EBRAM
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    چرا این کره ای ها هرچی زحمت میکشن و ماشین طراحی میکنن ایرانیا میگن اینجاش کپی اینه اونجاش کپی اونه؟آخه شرکتی به بزرگی هیوندا چه احتیاجی به کپی کردن داره؟بابا دارن با برندای معروف مقایسه میشن بسه دیگه

    پاسخ
  21. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    متاسفانه افراد نابلد شرکت معظم کیا هیوندای با چینی های بی نام و نشان و بی تجربه مقایسه و نتیجه گیری میکنن که البته مغرضانه هست درواقع کیا هیوندای پنجمین خودروساز جهان با شبکه پیشرفته توزیع و RDA هرساله گامی به سمت و سوی شرکت های موفقی چون تویوتا و هوندا و نیسان بر میداره
    امیدواریم بجای برندهای بی نام و اصالت و بدون هیچگونه تست واقعی (بنظر من c-ncap اعتبار تست بزرگ راههای آمریکا ihss و یوروانکاپ نداره) از کیا هیوندا که تجربه جهش و پیشرفت دارند دعوت به همکاری کنند مسئولین بسیار دلسوز 😉

    پاسخ
  22. Lambo
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    خجالت نکشید بگید .
    دستیگیره ها درش شبیه فلانیه
    اگزوزش شبیه فلانیه
    اینه هاش شبیه فلانیه
    واشر سر سیلندرش شبیه فلانیه
    خسته شدیم از این کامنت های ***

    پاسخ
  23. سید محمد.M
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    چه قشنگ کپی کرده لا مصب’ ولی انصافا خیلی پیشرفت کردن این کره ای ها از وقتی سنتنیالشون رو دیدم اینو متوجه شدم’فک کنم تا چند سال دیگه بتونن شونه به شونه ی بنز و بی ام و حرکت کنن

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (47 دیدگاه) ,

      بنز که چیزی نیست تویوتا

      پاسخ
  24. arman
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    از بعضی ماشینها الگوه برداری شده ولی در کل خیلی زیباست باید خیلی گرون باشه!
    جالبه هرکی میگفت این ماشین شبی به کادیلاک بنتلی بی ام دبلیو و… هست//این نکته که مدل جدید بنزAMG GT هم شبی به پورشه هست…!!

    پاسخ
  25. میثم
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    واقعا طراحیش سرد و نچسبه …
    کپی برداری ها شونم که ..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.