هاچ بک کوچک هیوندای در نقش شوالیه جوان رالی

اتومبیل‌های رالی ساخت هیوندای همواره مانند یک هیولای عجیب و غریب بوده‌اند. به یاد بیاورید زمانی را که Rhys Millen با کمک یک جنسیس کوپه رکورد Pikes Peak را برای خود ثبت کرد (قبل از آسفالت شدن مسیر رالی)، و هیوندای در واکنش به آن بلافاصله از مسابقات آمریکای شمالی خارج شد؟ اکنون پس از 11 سال وقفه، هیوندای دوباره به عرصه‌ی مسابقات حرفه ای رالی بازگشته و اتومبیل مسابقات رالی i20 خود را معرفی کرده است.

Hyundai's WRC i20 2014
اتومبیل کامپکت کره ای همراه با تلنگری اسکاندیناویایی

همان گونه که قبلا گفته شد، این اتومبیل اولین مسابقه‌ی رسمی خود را ماه بعد در مونت کارلو برگزار خواهد کرد. اولین نگاه اجمالی ما به این اتومبیل به نمایشگاه اتومبیل پاریس 2012 برمی گردد. یک کلیپ از i20 که تحت آزمون‌های دینامیکی قرار می گیرد اخیراً منتشر شده است: در این کلیپ i20 سریع به نظر می‌رسد و صدایی وحشیانه دارد.

Hyundai i20 WRC 2014
Hyundai i20 WRC 2014

Thierry Neuville، راننده‌ی 25 ساله که در ویدیو نشان داده می‌شود و قبلا در تیم Citroën Junior عضویت داشت، راننده‌ی اصلی خواهد بود، در حالی که Juho Hänninen قهرمان اسبق مسابقات Super 2000 World Rally راننده‌ی دوم i20 در این مسابقات است. Dani Sordo و Chris Atkinson رانندگان با تجربه و کهنه کار در این مسابقات تیم هیوندای را به عنوان راننده‌ی کمکی همراهی خواهند کرد.

Hyundai i20 WRC 2014
Hyundai i20 WRC 2014

همچنین شایان ذکر است که هیوندای در آینده ای نزدیک خط تولید ماشین‌های مسابقه ای با نام سری N را آغاز خواهد کرد، احتمالا این خط تولید با عرضه نسخه هات هچ i20 در سال 2015 میلادی آغاز خواهد شد، و با تولید ولا ستر توربو و جنسیس کوپه‌ی تقویت شده ادامه خواهد یافت. [دانلود ویدئو]

[jwplayer mediaid=”54968″]
هیوندای می‌گوید که اهداف واقع بینانه ای را برای فصل اول خود در نظر می‌گیرد، مانند به پایان رساندن هر دور با هر دو اتومبیل، در واقع می‌شود گفت که این نوع هدف گذاری نوعی شکست محسوب می‌شود، زیرا هدف هر تیمی باید برنده شدن در مسابقات باشد. ولی با بازگشت فولکس واگن به مسابقات رالی در فصل اخیر همراه با اتومبیل Polo R که بزرگ‌ترین رقیب هیوندای بین اتومبیل‌های کامپکت کوچک در اروپا و بازارهای نوظهور می‌باشد، برنامه و هدف گذاری هیوندای منطقی به نظر می‌رسد.


در کل، ما خوشحال هستیم که اتومبیل‌های بیشتری را در مسابقات رالی قهرمانی جهان می‌بینیم. با وجود کاهش تعداد بینندگان، خروج شرکت‌های سازنده از مسابقات، و بازنشستگی سباستین لوب، این مسابقات به بحرانی‌ترین فصل خود پس از پایان دوران McRae رسید. و هیچ کس نمی‌خواهد شکست مسابقات رالی قهرمانی جهان را ببیند. (اگر چه بدون وجود ویدیوهای مسابقات رالی می‌توانیم زندگی بهتری داشته باشیم).

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

17 دیدگاه

  1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.

    رالی هم دیگه بچه بازی شد.

    11 سال پیش هم به کمک ما برنده شد.

    ندید میگم فولکس پولو برندست.

    ((( ایران و المان )))

    پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      فکر نکنم از پس فورد فیستا بر بیاد!!!!!!!

      پاسخ
  2. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    یه دفه این هیوندای از کجا پیداش شد؟
    آره دیگه فردا سایپا هم با پراید111 میره تو مسابقات رالی شرکت میکنه

    پاسخ
  3. Kurosh
    سوابق: (311 دیدگاه) ,

    حضرت خرزوق خان:
    «هیوندای i20 نور چشم من است.»

    پاسخ
  4. حمزه
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا کامنتم به صورت کاملا خدجوش و اتفاقی پاک شد؟!!! بگذریم… دم این کره ایها گرم که اینهمه تلاش و پیشرفت دارنو وای بر ما با این سیستممون… خیلی دلم برا خودمون میسوزه ( ما مردم… ) واقعا بیچاره ایم…

    پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      پدال پاکش کرده!!!!!!!!

      پاسخ
  5. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    به نظر من، سیتروئن و فورد حرف اول دنیای رالی رو میزنن.

    پاسخ
  6. Speed Hunter
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    این همون i20 خودمون که تو ایرانم هست اون که خیلی آشغاله چجوری تو رالی راش دادن.
    راستی کسی می دونه چرا همه ی ماشینای تو رالی هاچ بک هستش؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. حمید
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      همشون هاچ بک نیستن ، به خصوص قدیما که impreza و megane سدان و تویوتا از غیر هاچ بک ها استفاده میکردن.

      پاسخ
  7. شهاب
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    الان دوستان کرع ای میان این نظرارو میبینن شاکی میشن! 😀

    پاسخ
  8. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    باسلام
    به نظر من پژو و سیتروئن و فورد توی پیست pikes peak حرف اول رو می زنن
    پژو چند ماه پیش یه پژو 208 T16 برای همین پیست ساخته که موتور 3200 سی سی داره که میتونه 875 اسب بخار قدرت تولید کنه که شتابش رو به 1/8 ثانیه می رسونه(زیر دو ثانیه)
    فکر نکنم از هیوندای همچین بخاری بلند بشه
    آخه هیوندای هم شد ماشین
    P E U G E O T

    پاسخ
  9. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    با سلام
    ببخشید یادم رفت توی کامنت بالا بگم فولکس یکی از نامدارترین و معروفترین تیم ها در این پیسته
    P E U G E O T

    پاسخ
  10. پرهام
    سوابق: (262 دیدگاه) ,

    هیوندای وارد هر قسمتی شده اون جارو له کرده! فعلا کری بخونید تا وقتی مسابقات شروع بشه اون وقت می بینید 1 قرن تلاش پژو تو 10 سال تلاش هیوندای چطور نابود می شه

    پاسخ
    1. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      باسلام
      خواهیم دید آقا پرهام
      واسه هیوندای هنوز خیلی زوده که بخواد با برند های صاحب نامی مثل پژو رقابت کنه
      P E u G E O T

      پاسخ
  11. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    یکه تاز همه رالی ها فقط سوبارو

    پاسخ
    1. شهاب
      سوابق: (266 دیدگاه) ,

      آورین , آورین فقط دبلیو آر ایکس ایمپرزا 😀

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.