بررسی ولوو S60 پولستار مدل ۲۰۱۵

ولوو S60 پولستار مدل ۲۰۱۵ دارای یک موتور توربوی ۳۴۵ اسب‌بخاری با شش سیلندر در یک ردیف، یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک هالدکس همراه با بایاس گشتاور عقب و تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپورت 245/35-20 بوده که قیمت آن ۶۰ هزار و ۲۲۵ دلار است. با دیدن این موارد، شاید در یک نتیجه‌گیری سریع، گفته شود که این خودروی متوسط با ظاهری نرمال و نصف اسب‌بخار مدل هم‌سطح قیمتی مانند دوج چارجر SRT هل‌کت، بیش از حد «گران» است.

2015 Volvo S60 Polestar
2015 Volvo S60 Polestar

شاید چندان هم بیراه نباشد؛ ولی باید توجه داشت که هل‌کت به هیچ‌وجه رقیب پولستار نیست. پولستار توسط شریک مسابقه‌ای ولوو برای انسان‌های آرام و خونسرد طراحی شده و دیگری، یعنی هل‌کت، برای کسانی است که فکر می‌کنند که ۷۰۷ اسب‌بخار حق مسلّم آن‌هاست. در همین حال، ولوو روز به روز ظاهر زیباتری به خود می‌گیرد و خودرویی که در تصویر دیده می‌شود، سی‌وهشتمین نمونه از ۴۰ دستگاه سدانی است که به ایالات متحده رفته است.

2015 Volvo S60 Polestar
2015 Volvo S60 Polestar

استفاده از آپشن پولستار ECU به اندازه ۲۰ اسب‌بخار بر قدرت مدل معمولی S60 R-Design اضافه می‌کند و در همین حال، سرعت به‌مراتب بیشتری از خودرو شاهد هستیم. سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در مدت ۴/۵ ثانیه ثبت شد که ۰/۸ ثانیه نیست به S60 R-Design تست‌شده سریع‌تر است. سرعت حداکثر این خودرو ۲۵۵/۹ کیلومتر بر ساعت است که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به ۲۱۵/۶ کیلومتر بر ساعت در R-Design نشان می‌دهد. تایرهای چسبان در پولستار و ترمزهای بزرگ ۶ پیستونه «برمبو» در جلو، تأثیر قابل‌توجهی در سیستم ترمز خودرو داشته‌اند و این خودرو از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر در مسافت کوتاه ۴۵/۴۱ متری متوقف شده است. این عدد را مقایسه کنید با فاصله ۵۳/۳۴ متری در مدل R-Design و همین‌طور فاصله ناامید کننده ۵۸/۸۳ متری در S60 T6 Drive-E مدل ۲۰۱۵.

2015 Volvo S60 Polestar
2015 Volvo S60 Polestar

از دیگر تجهیزات مفید موجود در این مدل می‌تواند به دامپرهای تنظیم‌شونده دستی Öhlins، بوش‌های جدید سیستم تعلیق، کمک‌فنرهای ۸۰ درصد سخت‌تر نسبت به S60 R-Design، باله‌ها و اسپویلرهای اضافی، رنگ‌آمیزی «آبی شورشی» و مجموعه‌ای از نشان‌ها و لوگوهای پولستار اشاره کرد. بسیاری از این تجهیزات به سوئدی فوق‌العاده کمک می‌کند که نیروی جانبی 0.91g را در تست لغزش در پیچ داشته و همین طور کیفیت سواری خوبی را در مسیرهای ناهموار داشته باشد.

2015 Volvo S60 Polestar
2015 Volvo S60 Polestar

ولوو برای مسابقه ساخته نشده است؛ این موضوع با رانندگی با این خودرو در پیست و مشاهده ضعف ترمز در حین تکرار ترمزگیری بیشتر از پیش ثابت شده است. با این حال، هنوز هم برای رانندگی سریع در جاده آماده است. چسبندگی در همه‌جا در دسترس است و شاید فقط اندکی بدفرمانی قابل‌کنترل و نرم را در طول حرکت احساس کنید. سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک به صورت الکترونیک مجموعه انتقال نیرو از کلاچ به محور عقب را کنترل می‌کند و S60 را برای عبور از پیچ تنظیم می‌کند. سیستم فرمان می‌توان حرکات سریع فرمان را انجام دهد و بدون نیاز به نیروی اضافی، در یک خط مستقیم خودرو را هدایت کند.

2015 Volvo S60 Polestar interior
2015 Volvo S60 Polestar interior
2015 Volvo S60 Polestar interior
2015 Volvo S60 Polestar interior

2015 Volvo S60 Polestar interior
2015 Volvo S60 Polestar interior

عدم توانایی گیربکس در مطابقت با دور موتور برای رفتن به دنده پایین یکی از مشکلات عمده در این خودروی ظاهراً اسپرت است. این موضوع در کنار قرار دادن انتخاب‌های حالت فرمان و تنظیمات سیستم کنترل کشش در اعماق نمایشگر وسط، از نکات ضعف S60 برای رانندگی در جاده محسوب می‌شوند. در هر حال، این ولوو واقعاً حس خاصی در رانندگی دارد و صدای اگزوز زیبایی مانند ب‌ام‌و دارد. همچنین قابلیت‌های زیادی در شاسی آن دیده می‌شود. هرکدام از نمونه‌های آن با مجموعه تکنولوژی‌های ایمنی ولوو همراه خواهد بود که شامل مواردی چون سیستم ترمز اتوماتیک می‌شوند و با امکاناتی مانند طراحی چرم و نوبوک و همین‌طور گرم‌کن برای صندلی‌ها (هر ۴ صندلی) و فرمان، سیستم صوتی هارمن کاردون ۱۲ اسپیکر ۶۵۰ وات، چراغ‌های نوربالای زنون انطباقی، دوربین نمای عقب، سقف آفتاب‌گیر همراه هستند. بنابراین این خودرو با سطح قیمتی معادل یک ب‌ام‌و 335i اکس‌درایو ام اسپورت یا مرسدس‌بنز C400، شرایط چندان بدی با توجه به امکانات ارائه شده در آن ندارد و برای کسانی که می‌خواهند یک سدان اسپورت به سبک سوئدی داشته باشند، بسیار مناسب خواهد بود.

2015 Volvo S60 Polestar
2015 Volvo S60 Polestar
2015 Volvo S60 Polestar
2015 Volvo S60 Polestar

2015 Volvo S60 Polestar
2015 Volvo S60 Polestar

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۶۰۲۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۶۰۲۲۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ با شش سیلندر در یک ردیف، با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۲۹۵۳ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۴۵ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۰۰/۳ نیوتن‌متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

2015 Volvo S60 Polestar
2015 Volvo S60 Polestar

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۷۷۶ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۳۶ متر.
  • عرض: ۱/۸۶۴ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۸۳ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۶۳ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۱/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۰/۸ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۳/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۲/۲ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۵۵/۸۹ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۵/۴۱۵ متر.
  • چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 91g.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۸/۷۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۳/۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

42 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    قدرت موتورش که خوبه وAWDهم هستش وعالیه ولی از طراحی داخلی ولوو خوشم نمی اد

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      سلام دوستان دیروز گفتم می خواهم ماشین بخرم اول ایمنی و بعد صفر باشه میدانم همه مثل هم هستند نظرم رفته رو ال 90 اتوماتیک یا پارس تندر در جواب دوست عزیزم که گفتن هیچ ماشینی جز ال 90 نروندم بگم که من موهاوی
      و اپتیما مگان و آی ایکس 55 روندم من سابقه 2 سال تحقیق و مطالعه در باره خودرو دارم
      من میخواهم نظر شما رو بدونم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل حسین
        حسین
        سوابق: (248 دیدگاه) ,

        رزومت جالب بود . اگر میخوای آزاد بگیری بهتره چنتا گزینۀ دیگم جور کنی ! با چند ملیون بیشتر ماشینای بهتری هم میدن .
        در ضمن اتومات یه چیزی ، پارس تندر هیچ نکتۀ جذابی نسبت به E2 نداره که بخوای انقدر اضافه پرداخت داشته باشی.

        پاسخ
      2. حسین
        سوابق: (1169 دیدگاه) ,

        درود. ال 90 اتوماتیک از نظر شتاب راضیتون نمیکنه. درسته اتوماتیکه اما انتظار گیربکس مزدا3 رو نباید ازش داشته باشین. ال 90 معمولی پارس خودرو گزینه مناسب تریه. البته اگه حال دنده عوض کردن ندارین، اون بحثش جداس

        توی پست مکلارن هم براتون پاسخ گذاشتم

        پاسخ
    2. پراید
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام دوستان یه سوال بین bmw 550i وپورشه پانامرا gts موندم کدوم بهتره هندلینگش -گشتاورش سواریش ممنون میشم توضیح بدید

      پاسخ
    3. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      چراغای عقبش مثل هلمن لکنتی میمونه

      هلمن 2015 = ولوو S60

      پاسخ
    4. سامورایی
      سوابق: (182 دیدگاه) ,

      از ولوو خوشم نمیاد همون بره کامیون بزنه بهتره زدن همچین ماشینایی کار ژاپن آلمان

      پاسخ
    5. آرماااام
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      اره قدرت و گشتاورش خیلی خوبه،جلوشم قشنگه تقریلا ولی عقبش نه،بعدم قیمتش خیلی بالاست،با شصت هزار دلار میشه خودروهای لوکس بهتری رو هم در نظر گرفت،طراحی کابین اصلا شبیه یه خودرو لوکس نیست,

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        این «پول-استار» هست
        به معنی ستاره قطبی
        .
        .
        .
        پولسار یک جرم فضایی هست
        پالس + استار(که «سار» هم میگن)
        فارسیش هم میشه «تپ-اختر»
        طبق نظر اکثریت، پالسارها همون ستاره های نوترونی هستند

        پاسخ
    1. تصویر پروفایل Lord Cezar
      Lord Cezar
      سوابق: (305 دیدگاه) ,

      دوست عزیز 4matic . شما نمیتونی کل نظرت رو تو یه کامنت بنویسی ؟ چرا باید زیر هر پست 5 تا 6 تا و چندین دیدگاه بنویسی در حالی که نه پاسخ به نظر عزیزی هست و نه چیزی دیگر . داشتن دیدگاه هزار تایی و چند صد تایی مهم نیست . مهم اون کیفیت کامنت و نظر مربوطه هست . خواهشا با این کاراتون نه تنها شما بلکه دیگران رو هم میگم باعث ایجاد اسپم و نظرات ترول در زیر مبحث نشین .

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل 4MATIC
        4MATIC
        سوابق: (1057 دیدگاه) ,

        شما یه نظری داری ومنم یه نظری دارم وبه تره نظرامونو به هم تحمیل نکنیم

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Lord Cezar
          Lord Cezar
          سوابق: (305 دیدگاه) ,

          من در مورد تحمیل نظرات نگفتم . نظر هر فرد براش محفوظ هست و کسی حق تحمیل نظر نداره . منظور من این هست که میتونید به جای نوشتن چندین نظر که هیچ کدام بار معنایی خاصی نداره و اسپم تلقی میشه اینارو جمع بندی کنید و به صورت یه نظر مفید بنویسید که همه استفاده کنن. قصد هیچ گونه توهینی به شخصی ندارم هدف اگاه کردن برخی هست که تعداد دیدگاه صد تای و هزار تایی براشون مهم هست و میخوان به این اعداد برسن و روش رسیدن هم اسپم هست که نا شایست هست .

  2. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    ادم بااین پول Cکلاس بخره به تره البته اینم بدنیست

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1169 دیدگاه) ,

      درود. توی این کلاس، سری 3 ب ام و رو نمیشه ندیده گرفت. نظرتون؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        درود حسین جان
        لوکس میخوای؟ —> سی کلاس (شک نکن حالشو ببر)
        اسپرت میخوای؟ —> ب ام و سری3 (اینم حالشو ببر)
        .
        .
        .
        ((اشتوتگارت + باواریا = اوج مهندسی خودرو))

        پاسخ
        1. حسین
          سوابق: (1169 دیدگاه) ,

          درود. به نظر من هم ب ام و لوکسه و هم بنز اسپورت!!! خیلی به هم نزدیک شدن، دیگه مثل قدیما نیست ولی روح و ژن و ذات خانوادگیشون فرق داره. بنز راحت تره و این راحت بودنش به خاطر اون ژن خانوادگیشه و ب ام و، لذت رانندگی رو فقط یه شعار نمیدونه، بلکه اونو جزء سنت های خودش میدونه، مثل دوقلو بودن جلوپنجرش! (منبع: bmwblog .com)

        2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          درود
          البته که هم بنز از خیلی ها اسپرت تره و هم ب ام و از خیلی ها لوکس تره
          من فسلسفه ساخت رو گفتم
          بنز همه چی رو فدای راحتی میکنه
          ب ام و همه چی رو فدای یک رانندگی پر هیجان میکنه
          البته نه اینکه تو اون «همه چی» های دیگه ای که گفتم ضعیف باشن…نه!
          ولی به اینا بیشتر اهمیت میدن
          از نظر من این خیلی هم خوبه که فرق داشته باشن
          نمیشه که همه یکی باشن
          یه ضرب المثل آلمانی میگه:
          “اگه دو نفر تو دنیا عین هم باشن یکیشون اضافیه”
          از نظرم توی خودرو هم همین وضعه
          اگه قرار بود بنز و ب ام و عین هم فکر کنن یکیشون اضافی بود مسلما 😉
          در مورد ژن خانوادگی بنز و سنت ب ام و هم باهات موافقم!
          چاکریم…!!!

  3. Mostafa&S
    سوابق: (318 دیدگاه) ,

    پولسار یعنی ستاره نوترونی

    پاسخ
  4. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    کلا هر برند معروف در برابر ماشینای داخلی مثل معجزه میمونه.اما ولوو در برابر ماشینای همسطح خودش خسته کننده طراحی شده.البته جلوش خیلی خوبه به سوبارو لگاسی شبیهه اما عقبش خوب نیست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل 4MATIC
      4MATIC
      سوابق: (1057 دیدگاه) ,

      اون ماشین حساب می خواد ضریب هوشی شمارئ حساب کنه
      ینی با کیا شدیم 70ملیون نفر

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل TerraByte
        TerraByte
        سوابق: (116 دیدگاه) ,

        آقای 4MATIC ، شما که خودتو عقل کل میدونی ولی هنوز فرق شوخی و جدی رو متوجه نمیشی الزامی نداره هر جا هر چیزی دیدی بخوای جوابشو بدی!
        هر جا فکر کردی که سوالی خیلی پایینتر از حد شماست جواب نده ، شک نکن هستن کسایی که درک بهتری دارن و بهتر منظور کسی که یه جمله سوالی نوشته رو میفهمن.

        پاسخ
    2. حسین
      سوابق: (1169 دیدگاه) ,

      درود. اون تلفنه دوست عزیز

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل 4MATIC
        4MATIC
        سوابق: (1057 دیدگاه) ,

        داش حسین می دونمTerraByteپرسید ؟؟
        منم جوابشو دادم

        پاسخ
    3. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      Trrabyte عزیز
      واقعا باید اتاق c70 ولوو رو از نزدیک ببینی
      کنسول وسطش دیگه واقعا خوده ماشین حسابه ،حتی اگه از طراحیه خارجی ولوو لذت برده باشید طراحیه داخلیش شمارو دو به شک میکنه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل TerraByte
        TerraByte
        سوابق: (116 دیدگاه) ,

        اون دیگه واقعا ماشین حساب مهندسیه!! 😀

        حیف که اینا پلاک ملی نمیشن ، حیف که منطقه آزاد رو هم نمیتونن تا مشهد کِش بیارن ، کلا حیف ما که باید فرقون داخلی و چینی سوار شیم ، حیف…

        پاسخ
  5. ماهان گاز
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    عزیزم اون کامپیوتر ماشینه/ هرچی باشه از دنا بهتره /همگی بگین آره!

    پاسخ
  6. محمد
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    خیلی بااین مقاله حال نکردم احساس کردم به ساحت کمپانی اعظم ولوو توهین شده.

    پاسخ
  7. فرید
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    ب نظر من که با این قیمت ی ماشین ژاپنی خیلی بهتر میشه خرید مث لکسس اکورا… البته از المانی هام نمیشه چشم پوشی کرد

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    صادقانه بگم دلیلی برای پرداخت این پول رو این ماشین ندارم!
    البته پولش رو هم ندارم 😀
    پس طبیعیه که دلیل هم نداشته باشم 😀
    .
    .
    هه چی گفتم!!!بیخیال…..

    پاسخ
  9. reza
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    خیلی دوسش دارم به خاطر متفاوت بودنش

    پاسخ
  10. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    ظاهرش با نام ولوو تناسب نداره!
    اون ولووهای دهه 90 ظاهر مغرورتر و مردانه ای داشتن
    ولوو باید دوباره به اون طراحی قبلیش برگرده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.