نگاهی به خودروهای جدید کمتر از 25 هزار دلار در سال 2017

با نزدیک شدن به سال جدید میلادی، قصد داریم در پدال نگاهی به خودروهای ورودی مدل 2017 بیندازیم که یا هم‌اکنون در بازار حضور دارند یا طی یک سال آینده خواهند آمد. در همین راستا، مجموعه مطالبی آماده کرده‌ایم که گزینه‌های موجود در 6 بازه قیمتی مختلف را شامل می‌شوند. نوشتار حاضر اولین قسمت از مجموعه مذکور بوده و نگاهی به خودروهای با قیمت کمتر از 25 هزار دلار دارد. با ما همراه باشید.

2017-New-Cars

فورد اِسکِیپ
در حال فروش
قیمت پایه: 24,495 دلار

Ford-Escape
تا پایان دهه میلادی جاری، کراس‌اوورهای کامپکت بیش از 40 درصد بازار خودروی بین‌المللی را تشکیل خواهند داد. به همین دلیل، فورد با نو نوار کردن و زنده نگه‌داشتن مدل‌هایی چون اسکیپ، تلاش می‌کند بیشترین سهم ممکن را از این سیل صعودی متعلق به خود کند.
مدل به‌روز شده اسکیپ (2017) دو پیشرانه دارد: یکی 1.5 لیتری اِکوبوست 179 اسب بخاری با مصرف شهری و جاده‌ای به ترتیب 10.2 و 7.84 لیتر (در یکصد کیلومتر) و دیگری 2 لیتری اِکوبوست 245 اسب بخاری که مصرف سوختش مشابه ارقام مذکور است. همچنین ازآنجایی‌که طبق آمارها مقوله فناوری‌ها و آپشن‌ها برای مشتریان کراس‌اوورهای فورد در صدر قرار دارد، تلاش خاصی برای بهبود پویایی رانندگی نسبت به مدل قبلی نشده و در عوض، آپشن‌های ارتباطی و فناوری تازه ازجمله سینک کانِکت (Sync Connect)، سینک 3 (Sync 3) و فوردپَس (FordPass) را در کالبد آن گنجانده‌اند.

شورولت کروز
آغاز فروش: پاییز 2017
قیمت پایه: 22,190 دلار

Chevrolet-Cruze
نسل دوم کروز به‌صورت استاندارد از موارد ذیل بهره‌مند است: پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر توربو دوقلوی 153 اسب بخاری و 240 نیوتون‌متری (متعلق به جنرال موتورز)، جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا خودکار، کاهش وزن 250 پوندی (113.3 کیلوگرمی)، مصرف جاده‌ای 5.6 لیتر، فناوری استارت/استاپ، اپل کارپلِی، آندروید اتو و نمایشگر 7 اینچی لمسی. تمامی این‌ها به‌علاوه طراحی تیزتر و گیراتر بیرونی و آپشن‌هایی نظیر تشخیص نقطه کور، کمکی حفظ خط حرکت، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و وایفای 4G، مجموعه خوبی را تشکیل داده‌اند که می‌تواند برگ برنده‌ای برای کروز هاچبک و سدان در سال آتی باشد.

کیا سراتو/فورته / فورته5
در حال فروش
قیمت پایه: 17,340 دلار

Kia-Forte
پررنگ‌ترین ویژگی فیس لیفت 2017 کیا فورته، پیشرانه‌های جدید برای گونه سدان (فورته) و امکان انتخاب جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه در گونه هاچبک (فورته5) است. پیشرانه‌های مذکور به شرح زیر در نُسَخ مختلف مورداستفاده قرار خواهند گرفت: بلوک 2 لیتری 147 اسب بخاری I-4 مجهز به port-injection (پاشش سوخت به درون پورت ورودی و تخلیط آن با هوا) در فورته پایه و LX؛ بلوک بنزینی 2 لیتری 164 اسب بخاری مجهز به تزریق مستقیم سوخت و چرخه آتکینسون (Atkinson-cycle) در فورته EX و فورته5 LX و EX؛ بلوک 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو با تزریق مستقیم سوخت در فورته5 SX.
بر اساس آمار ارائه‌شده توسط EPA، مصرف سوخت فورته 2 لیتری با تزریق مستقیم سوخت و جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار در شهر و جاده به ترتیب 9.04 و 7.12 لیتر است. تریم S جدید که بین فورته LX و EX قرار دارد، تعلیق اسپورت‌تر، رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی، چراغ‌های LED، باله عقب و خروجی‌های کرومی سامانه اگزوز را با خود می‌آورد. خود EX هم رینگ‌های 17 اینچی، چراغ‌های LED عقب و کلید هوشمند ارائه می‌کند. هشدار ترافیک از عقب، اخطار برخورد از جلو، چراغ‌های متحرک پویا و ترمز اضطراری خودکار نیز از موارد سفارشی گونه سدان هستند.

فورد فیوژن –برنده یک دوره All-Star
در حال فروش
قیمت پایه: 22,995 دلار

Ford-Fusion
فیس لیفت نسل دوم فیوژن، گرچه به وسعت تغییرات صورت گرفته در نسل پیشین در سال 2010 نیست، اما استفاده از عناصر قوی‌تر و تأثیرگذارتر، آن را از اضافه‌کاری بی‌نیاز کرده است. مدل 2017 در بخش قوای محرکه 5 گزینه دارد که با دیفرانسیل تک (جلو) یا جفت و نسخه‌های هایبرید و پلاگ-این هایبرید آمیخته‌اند. قیمت‌ها برای SE از 23.995 دلار، برای اسپورت از 34.350 و برای پلاگ-این هایبریدِ Energi Platinum از 39.995 دلار آغاز می‌شوند که البته مالیات فدرال به همگی اضافه خواهد شد. کنترل‌کننده الکترونیکی جدید برای جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار، سامانه کمکی پارک مورب و تریم پلاتینوم جدید که از فورد موندئو (Mondeo) به عاریت گرفته‌ شده نیز گوشه‌ای از ویژگی‌های آن هستند.

هوندا سیویک – برنده دو دوره All-Star
در حال فروش
قیمت پایه: 19,475 دلار

Honda-Civic
سیویک در حال حاضر سه گونه سدان، کوپه و هاچبک (به‌زودی) دارد. تأمین قوای مورد نیاز هرسه مدل بر عهده دو پیشرانه است که خریدار می‌تواند از بین آن‌ها انتخاب کند: 1.5 لیتری توربوشارژردار 4 سیلندر که نمونه پایه بوده و از فناوری تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد؛ 2 لیتری i-VTEC مجهز به فناوری port-injected.
طراحی عضلانی، هندلینگ تیز و سواری نرم از ویژگی‌های اصلی سیویک به شمار می‌روند. هوندا در بحث اقتصادی بودن هم تلاش‌هایی داشته و توانسته مصرف سوخت شهری بلوک 1.5 لیتری خود را در گونه سدان و کوپه به ‌ترتیب به 7.5 / 5.6 و 7.5 / 5.7 لیتر برساند. همچنین با استفاده از بسته سِنسینگ (Sensing) خود، فناوری‌های کاربردی متعددی ازجمله کروز کنترل انطباقی، ترمز پیش از برخورد، هشدار ترک خط حرکت، سامانه تعقیب خودروی جلویی در سرعت‌های پایین و کمکی حفظ خط حرکت را بدان اضافه کرده است.

شورولت ترَکس
آغاز فروش: پاییز 2017
قیمت پایه: 21,000 دلار (تخمینی)

Chevrolet-Trax
ترَکس علی‌رغم طراحی بیرونی نه‌چندان زیبا و کیفیت پایین اتاق، در رده دوم کراس‌اوورهای کامپکت پرفروش بازار آمریکا جای دارد. در مدل 2017، ویژگی‌هایی مثل طراحی تازه موسوم به dual-cockpit داشبورد، نمایشگر 7 اینچی جدید، وای‌فای آن‌اِستار (OnStar) از نوع 4G LTE متعلق به جنرال موتورز، چراغ‌های جلو و جلوپنجره جدید باعث شده که نه‌تنها جلوه بهتری پیدا کند، بلکه بیش‌ازپیش مشابه هم‌خانواده‌هایش شده و شورلت بودن خود را بیشتر به رخ بکشد.

کیا اسپورتیج
در حال فروش
قیمت پایه: 23,885 دلار

Kia-Sportage
نسل نو اسپورتیج با سه تریم مختلف عرضه می‌شود. EX و LX: بلوک 2.4 لیتری 4 سیلندر خطی به قدرت 181 اسب بخار و جعبه‌دنده 6 سرعته دستی؛ SX Turbo: بلوک 2 لیتری (با همان جعبه‌دنده قبلی) که در حالت دیفرانسیل جلو (FWD) و دو دیفرانسیل (AWD) به ترتیب 240 و 237 اسب بخار تولید می‌کند و از ترمزهای بزرگ‌تر و تعدیل‌های سفت‌تر سود می‌برد. همچنین استفاده از پلتفرم اخیر هیوندای توسان باعث افزایش ابعاد آن به میزان 1.6 اینچ در طول و 1.2 اینچ در فاصله بین دو محور شده، گرچه 600 پوند (272.15 کیلوگرم) نیز به وزن کلی اضافه کرده است.


اسمارت فورتو روباز
در حال فروش
قیمت پایه: 18,000 دلار (تخمینی)

Smart-Fortwo-Cabrio
استفاده از سقف تاشو برقی در فورتو کابریولت که طی مدت 12 ثانیه باز و بسته می‌شود، افزایش حدوداً 176 پوندی (79.8 کیلوگرمی) وزن خشک، کاهش 0.5 ثانیه‌ای شتاب اولیه و افزایش مصرف سوخت به میزان 1 مایل بر گالن (حدود 0.2 لیتر در یکصد کیلومتر) را به دنبال داشته است. در بخش فنی هم تأمین قوای محرکه بر عهده پیشرانه 3 سیلندر خطی با حجم 0.9 لیتر گذاشته شده که فرقی با گونه کوپه ندارد و همان 89 اسب بخار و 135 نیوتون‌متر گشتاور را تحویل جعبه‌دنده 5 سرعته دستی یا 6 سرعته دو کلاچه خودکار می‌دهد تا دستیابی به مرز 100 کیلومتر بر ساعت در 10.6 ثانیه میسر گردد.

تویوتا C-HR
آغاز فروش: پاییز 2017
قیمت پایه: 22,500 دلار (تخمینی)

Toyota-C-HR
نمونه نهایی و تولیدی C-HR در نمایشگاه 2016 ژنو حضور داشت. قبلاً قرار بود تحت نام ساین (Scion) در آمریکا فروخته شود اما پس از انحلال این برند، نمایندگی‌های خودِ تویوتا انتظارش را می‌کشند. به نظر می‌رسد ورود آن به بازار، جدای از رقابت با نیسان جوک (که از سیاست‌های اصلی تولد چنین مدلی بود) روی میزان فروش خودروهایی همچون هوندا HR-V و مزدا CX-3 نیز تأثیر بگذارد.
ازنظر پلتفرم و معماری با مدل‌های جهانی هم‌خانواده خود ازجمله نسل سوم پریوس مشترک است. پیشرانه نسخه پایه‌ی بازار اروپا 1.2 لیتری توربو I-4 خواهد بود اما به نظر می‌رسد برای آمریکا از نمونه 2 لیتری 4سیلندر تنفس طبیعی در کنار جعبه‌دنده CVT (دیفرانسیل تک یا جفت) استفاده شود.

سوبارو ایمپرزا – برنده یک دوره All-Star
آغاز فروش: اواخر 2016
قیمت پایه: 19,000 دلار (تخمینی)

Subaru-Impreza
نسخه بازطراحی شده ایمپرزا برای سال 2017، نمای بیرونی تیزتر و قدرت بیشتری دارد و از یک پلتفرم جدید جهانی سود می‌برد. قرار است عرضه آن در 4 مدل انجام شده و بازه گسترده‌ای را ارائه کند. طول، عرض و فاصله بین دو محور به ترتیب 1.6، 1.5 و 1 اینچ افزایش و ارتفاع به میزان 0.4 اینچ کاهش یافته است (جهت پایداری بیشتر). شاسی 70 درصد محکم‌تر بوده و پیشرانه 2 لیتری باکسر 152 اسب بخاری را به همراه جعبه‌دنده CVT در آغوش می‌گیرد. سامانه آی‌سایت (EyeSight) مواردی نظیر کروز کنترل انطباقی، ترمز پیش از برخورد، هشدار تغییر خط حرکت و نوسان خودرو، کمکی حفظ خط حرکت، تعیین نقطه کور و هشدار ترافیک از عقب را در دسترس قرار می‌دهد. یک مدل به‌اصطلاح پرفورمنس مجهز به قلب 2 لیتری و جعبه‌دنده 7 سرعته نیز در قالب گونه‌های سدان و استیشن واگن در آینده تولید خواهد شد.

هیوندای ایونیک
آغاز فروش: اواخر 2016
قیمت پایه: 24,900 دلار

Hyundai-Ioniq
عرضه ایونیک در سه نسخه هایبرید، پلاگ-این هایبرید و تمام برقی نشان از نگاه آینده‌نگرانه آن دارد. هایبرید و پلاگ-این هایبرید از پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری 4 سیلندر، جعبه‌دنده دو کلاچه، تعلیق چند اتصالی در عقب استفاده می‌کنند. نسخه برقی هم در محور عقب تعلیق میله پیچشی دارد تا فضای موردنیاز برای باتری‌های 20 کیلووات ساعتی در زیر صندلی‌های عقب فراهم باشد. در بازار آمریکا، 50 ایالت نسخه هایبرید و تنها 10 ایالت (که قانون ZHEV را دارند) نسَخ پلاگ-این و تمام برقی را در دسترس خواهند داشت (که البته با سفارشات خاص در کل سطح کشور قابل‌فروش‌اند).

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

33 دیدگاه

  1. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    چیزی که برای ایرانیا آرزوه برای آمریکایی ها خاطرست

    پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        قیمت هاشون خیلی عالیه به نظرم

        پاسخ
        1. mohammad.koenigsegg
          سوابق: (5 دیدگاه) ,

          سراتو 2017 تو ایران 130 میلیون
          موندم این سود گمرک که اگه فقط تو قسمت ماشین از خوندن صفراش خسته میشی رو چیکار میکنن

    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      بخدا چه قیمت های رویایی
      بعد ما توایران چی سوارمیشیم

      پاسخ
    1. Nissan...japan
      سوابق: (93 دیدگاه) ,

      یکیش سیویک و یکیشم که عاشقشم ایمپرزاس!

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1460 دیدگاه) ,

      طوری دیس لایک میدن که انگار من گفتم همتون مجبورید سویک رو انتخاب کنید
      بابا من نظر و انتخاب خودم رو گفتم

      پاسخ
  2. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1266 دیدگاه) ,

    امریکاییها با قدرت تمام این لیست رو گرفتن دستشون

    پاسخ
  3. مجید
    سوابق: (457 دیدگاه) ,

    واقعا باید به حال خودمون گریه کنیم مخصوصا وقتی قیمت ها و آپشن ها رو دیدم بغضم گرفت!

    پاسخ
  4. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    ارزونترین ماشین از این مدلها بالای صد و سی ملیون قیمت میخوره

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل رادین
    رادین
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    سویک و عشق است ،یه کوچولو از جک s5 ارزونتره و یه کوچولو از جک j5 گرونتر!!!!
    بغلش یه فورد اِسکِیپ هم میخری واسه مسافرت و مجالس رسمی.
    تازه دوتاش رو هم یکچولو از ix35 ارزونتر میشه و یکوچولو از سانگ یانگ گرونتر!!!

    پاسخ
  6. محمدرضا
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    اخه نمیدونم اونی که گفت امریکایی وارد نشه از رو چه حسابی این حرف زد بابا ما عاشق امریکایی هستیم بهترین ماشینارو دارن بخدا خیلی خوبن قیمتشونم مناسبن!!!

    پاسخ
    1. saeed
      سوابق: (22 دیدگاه) ,

      اخه از اون طرف ما رو تحریم میکنن و خصوصا صنعت خودرومون رو توی چند سال گذشته اونوقت ما بریم ماشین اونا رو بیاریم و برای اونا شغل درست کنیم
      تازه بهتر از اونا هم با همون قیمت توی ژاپنی ها پیدا میشه

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1266 دیدگاه) ,

        به saeed
        حالا از کی ژاپنی بهتره از امریکایی شده
        ژاپن هر زمان تونست یه مدل مثل موستانگ یا سری اف فورد بسازه که اونقدر محبوب و پرفروش بود شما بیا از این حرفها بزن

        پاسخ
        1. saeed
          سوابق: (22 دیدگاه) ,

          مثلا توی این لیست اصلا مزدا نبود که توی این رنج جز بهترین ها هستن.
          حالا شاید یکی دوتا بهتر هم باشه، کلی گفتم راجع به همه محصولات.

        2. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          علی عزیز من شخصا موستانگ خیلی دوس دارم ولی درحق ژاپن هم نباید بی انصافی کنیم
          خداییش ژاپن هم خودروهاش باکیفیت

        3. mehran911
          سوابق: (790 دیدگاه) ,

          هیچ وقت به خودت اجازه نده صنعت خودرو سازی ژاپن رو دست کم بگیری
          مثال کمری و آکورد برای کل صنعت خودرو سازی امریکا کافیست
          صنعت خودرو سازی ژاپن به هیچ وجه از نظر تکنولوژی کمتر از امریکا نیست مثال بارزش هوندا NSX

        4. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1460 دیدگاه) ,

          Ali جان ِِ
          بجز وانت های فول سایز
          تو بقیه کلاسها تو خاک امربکا این ماشینهای ژاپنی هست که از نظر فروش تو صدر هستند
          خود امریکایی ها اینقدر رو برند تولید کشورشون تعصب ندارند که شما دارید
          همین دیروز تو پدال یه پست گذاشته بودند راجب کرولا که 44 میلیون عدد فروخته تا حالا و همچنان سالی نزدیک به یک میلیون عدد بهش اضافه میشه
          محبوبترین خودرو هم تو امریکا تویوتا کمری هست
          اونوقت شما چی میگید

  7. Mohamad
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    اون تویوتا C-HR عجب چیزیه
    خدایی مفته براش این قیمت

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1266 دیدگاه) ,

      من که اول چیزی نگفتم جناب سعید شروع کرد گفت زاپنی بهتر از امریکایی هست
      من هیچ زمان اول شروع نمیکنم به کل کل کردن با کسی

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        بحث الکی فایده نداره و بی نتیجه است

        پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4265 دیدگاه) ,

    حیف که هیچکدومش رو نمیشه گرفت.

    پاسخ
  9. xan
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    ایمپرزا و فیوژن عشقن . خیلی طراحی زیبایی دارن.

    پاسخ
  10. سهیل
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    من عاشق شورلت کروز شدم.از سراتو جدید خوشم اومده و فورد فیوژن هم دلمو برده

    پاسخ
  11. h112
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    باوا ما تو ایران زندگی میکنیم…با اون پول بی ارزش و گمرکی سنگین فقط میتونیم به ماشین های زیر 10 هزار دلار فکر کنیم…پَ

    پاسخ
  12. Aria
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    دوستان پارسال داشتم یه ۲۰۶ دست دوم میخریدم. بعد عکسشو واسه یکی از دوستان آمریکایی فرستادم تو عمرش پژو ندیده بود گفت ظاهرش خوبه. ولی چند اسب بخاره؟ روم نشد بگم گفتم نمیدونم. گفت ۲۰۱۶ هستش؟ بازم روم نشد چیزی بگم . اون لحظه فهمیدم چقد عقبیم…..

    پاسخ
    1. ساسان.م
      سوابق: (238 دیدگاه) ,

      توی پرانتز بگم
      انصافاً طراحی 206 عالی بوده که هنوز این بابا تو آمریکا فکر کرده مدل 2016 هست
      خداییش هم هنوز آنچنان از مد نیفتاده کاری با مسائل فنی و کیفیت ندارم اصلاً
      داداش گلم بش میگفتی 206RC گرفتی که برمیگرده به اوایل قرن 21 ولی این لامصب پا به پای موستانگ 6 سیلندرتون که 2016 باشه می تازه

      پاسخ
  13. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (540 دیدگاه) ,

    به غیر از فورد اسکیپ باقی لیست نا امید کننده بود البته امپرزا هم بد نیست.

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل امير رحيم پور
    امير رحيم پور
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    همه این ماشینا قیمتاشون خوبه
    ماشین های امریکایی هم خیلی خوب شدن
    تو این ماشینا سیویک و تویوتا و فیوژنو دوس دارم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.