عملکردهای چینی‌های بازار ایران در کشور خودشان (قسمت اول)

این روزها بیش از هر زمان دیگری خودروسازان چینی در کشور ما طرفدار پیدا کرده‌اند و البته حضوری پررنگ نیز در بازار کشورمان دارند. به نظر هم نمی‌رسد که حداقل در کوتاه‌مدت تغییر خاصی در استراتژی و ترکیب برندهای حاضر در بازار رخ دهد، چه آنکه این خودروسازان با تمام قوا اعلام وجود کرده‌اند. خریدارانی هم که از تنوع و کیفیت کم خودروهای داخلی خسته شده‌اند شیفته‌ی تجهیزات و ظاهر زیبای ساخته‌های چینی شده و حال اینکه کیفیت و بازار دست‌دوم این خودروها در چه وضعیتی است مطلبی است که مفصل باید موردبحث قرار گیرد.

Lifan X60 Facelift CVT
بازار خودرویی کشور ما یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرویی هدف برای چین است و تولید خودروهای سواری متعدد همین را نشان می‌دهد. در این مطلب بر آن شدیم تا عملکرد اکثر برندهای خودروسازی چین را که در کشورمان حضور دارند در بازار داخلی خودشان بررسی کنیم. آیا چینی‌ها در بازار داخلی خودشان نیز طرفدار دارند؟

  • خودروسازی بایک BAIC

BAIC Senova X35
بایک یا خودروسازی پکن Beijing Auto Works در سال 1958 میلادی تأسیس شده و دارای زیربرندهای بیجینگ جیپ، بیجی، فوتون، هوانسو، سنووا/ساب و وی ونگ در چین است و به‌صورت جوینت ونچر با مرسدس بنز و هیوندای همکاری دارد. این گروه خودروسازی همچنین برند در حال احتضار بورگووارد نیز توسط بخش تجاری خود یعنی فوتون موتور به دست آورد و همچنین 70 درصد خودروسازی Changhe را که با سوزوکی همکاری می‌کند را خریداری کرده است. در جدول زیر میزان فروش و میزان در دست داشتن بازار خودروی چین توسط بایک را ملاحظه می‌کنید:

BAIC

تمام مدل‌ها

2013

BAIC

تمام مدل‌ها

2014

BAIC

تمام مدل‌ها

2015

BAIC

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

4.566 16.683 44.471 71.867
فوریه 2.334 8.060 26.464

37.712

مارس

3.726 13.624 50.007 56.011
آوریل 3.731 16.552 32.850

50.358

می

5.055 19.898 34.136 48.675
ژوئن 5.109 23.080 26.071

59.184

جولای

3.966 10.814 24.322 44.395
آگوست 5.742 24.384 30.017

سپتامبر

8.925 27.059 43.824

اکتبر

13.064 32.238 55.822
نوامبر 15.788 42.582

66.802

دسامبر

20.593 48.734 89.056
BAIC Senova
BAIC Senova
BAIC

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2003

8.941 0,42%
2004 543

0,02%

2005

11.648 0,36%
2006 11.062

0,26%

2007

10.695 0,20%
2008 13.245

0,24%

2009

9.930 0,12%
2010 15.529

0,14%

2011

11.921 0,10%
2012 27.297

0,21%

2013

92.599 0,57%
2014 283.708

1,54%

2015

524.022

2,6%

  • برلیانس

Brilliance H230 2014
Brilliance H230

خودروسازی برلیانس در سال 2002 تأسیس شده و تحت زیربرندهای برلیانس، هواسونگ و جینبی در چین به فروش خودرو مشغول است. این شرکت به‌صورت جوینت ونچر با کمپانی مشهور ب ام و در چین همکاری می‌کند. میزان فروش این شرکت و سهم آن از بازار خودرویی چین در جداول زیر نمایان است:

 

Brilliance

تمام مدل‌ها

2013

Brilliance

تمام مدل‌ها

2014

Brilliance

تمام مدل‌ها

2015

Brilliance

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

16.080 16.252 10.047 20.642
فوریه 14.660 16.084 9.625

18.318

مارس

16.380 14.740 12.505 21.303
آوریل 15.212 10.060 8.953

14.255

می

14.479 7.734 10.055 11.440
ژوئن 15.029 9.537 15.758

11.438

جولای

15.711 9.057 12.614 5.870
آگوست 15.311 10.436

10.712

سپتامبر

15.289 10.269 10.332
اکتبر 15.187 10.038 13.292

نوامبر

17.132 11.772 19.965
دسامبر 17.673 11.960

27.833

Brilliance H330
Brilliance H330

Brilliance

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2003

25.599 1,19%
2004 10.989

0,45%

2005

10.001 0,31%
2006 60.588

1,44%

2007

114.900 2,18%
2008 86.005

1,58%

2009

105.180 1,27%
2010 159.709

1,42%

2011

134.172 1,09%
2012 152.245

1,15%

2013

188.143 1,15%
2014 137.939

0,75%

2015

161.691

0,80%

  • کمپانی BYD

BYD Qin EV
نام این کمپانی مخفف عبارت رؤیاهایتان را بسازید Build Your Dreams است و در سال 2003 تأسیس شده و با برند BYD در بازار چین به امر ساخت خودرو خصوصاً خودروهای الکتریکی مشغول است. BYD در حال حاضر با دایملر و به منظور تولید برند Denza EV همکاری می‌کند.

BYD

تمام مدل‌ها

2013

BYD

تمام مدل‌ها

2014

BYD

تمام مدل‌ها

2015

BYD

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

55.782 35.874 42.335 43.205
فوریه 35.293 28.218 37.112

18.234

مارس

51.776 39.029 45.826 40.513
آوریل 39.872 34.783 32.129

35.392

می

38.060 34.246 34.293 38.021
ژوئن 40.201 35.266 35.704

39.016

جولای

28.083 24.016 24.208 35.583
آگوست 35.340 30.306 25.066

سپتامبر

47.041 36.218 35.971
اکتبر 41.319 42.018

41.838

نوامبر

45.274 45.003 45.113
دسامبر 48.148 52.748

52.893

BYD S6 2015
BYD S6

BYD

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2003

21.253 0,99%
2004 17.900

0,73%

2005

11.038 0,34%
2006 63.592

1,51%

2007

101.665 1,93%
2008 170.880

3,15%

2009

448.458

5,42%

2010

519.775 4,64%
2011 448.484

3,65%

2012

456.056 3,45%
2013 506.189

3,11%

2014

437.725 2,38%
2015 452.488

2,24%

 

  • چانگان

Changan CS35
چانگان یکی از برندهای گروه خودروسازی چانگان است که تولید خودرو را از سال 1984 آغاز نموده و با زیربرندهای چانا و هافی نیز به تولید خودرو مشغول است. این شرکت به‌صورت جوینت ونچر با کمپانی‌های مشهوری چون فورد، مزدا، پژو-سیتروئن، سوزوکی و جیانگلینگ همکاری دارد.

Changan

تمام مدل‌ها

2013

Changan

تمام مدل‌ها

2014

Changan

تمام مدل‌ها

2015

Changan

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

41.504 72.346 122.494 115.206
فوریه 39.176 46.916 83.311

86.669

مارس

44.717 73.064 97.752 104.913
آوریل 37.363 52.893 74.254

88.526

می

40.678 56.390 76.488 86.174
ژوئن 38.711 56.160 67.689

82.418

جولای

24.811 45.432 49.191 63.069
آگوست 34.966 50.635

58.562

سپتامبر

47.837 69.144 77.954
اکتبر 47.998 69.955

79.830

نوامبر

48.071 66.179 82.042
دسامبر 54.668 51.162

68.413

changan eado
changan eado

Changan

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2006

3.436 0,08%
2007 50.039

0,95%

2008

39.545 0,73%
2009 98.014

1,19%

2010

190.014 1,69%
2011 204.344

1,66%

2012

229.662 1,74%
2013 500.500

3,07%

2014

710.276 3,86%
2015 937.980

4,65%

 

  • خودروسازی چری

Chery-Tiggo-2016-Argentina
این شرکت در دهه‌ی 60 میلادی تأسیس شده و خودروهای خود را با برندهای چری، کووین و کاری در چین عرضه می‌کند. شراکت این گروه خودروسازی با خودروسازانی چون سوزوکی و لندروور است. چری همچنین 50 درصد سهام شرکت کوروس را نیز در اختیار دارد. جداول زیر نشان دهنده‌ی میزان فروش و سهم آن از بازار داخلی است.

Chery

تمام مدل‌ها

2013

Chery

تمام مدل‌ها

2014

Chery

تمام مدل‌ها

2015

Chery

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

54.201 43.168 36.850 38.793
فوریه 32.023 30.722 28.644

23.285

مارس

45.722 34.774 42.105 30.921
آوریل 31.453 34.271 32.912

28.902

می

30.673 31.997 29.912 34.519
ژوئن 26.152 31.486 26.179

28.160

جولای

24.778 29.333 25.689 34.534
آگوست 31.364 36.156

27.880

سپتامبر

31.542 43.349 30.113
اکتبر 34.480 37.074

36.608

نوامبر

39.212 38.014 43.942
دسامبر 55.444 65.035

49.757

Chery-Arrizo-5-2016-04

Chery

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2003

85.349 3,98%
2004 87.138

3,54%

2005

189.445 5,89%
2006 292.291

6,96%

2007

379.001 7,18%
2008 334.800

6,16%

2009

411.231 4,97%
2010 548.444

4,89%

2011

551.072 4,49%
2012 533.161

4,03%

2013

437.044 2,68%
2014 455.379

2,47%

2015

408.733

2,03%

 

  • دانگ فنگ موتور

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross

این شرکت در سال 1969 میلادی تأسیس شده و محصولات خود را با نام‌های دانگ فنگ، Fengguang، Fengxing و Fengshen به فروش می‌رساند. دانگ فنگ همکاری‌های گسترده‌ای با برندهای هوندا، کیا، نیسان و پژو-سیتروئن داشته و محصولاتی با برند این شرکت‌ها تولید می‌کند که از آن جمله می‌توان به Ciimo، اینفینیتی و Venucia اشاره کرد.

Dongfeng

تمام مدل‌ها

2013

Dongfeng

تمام مدل‌ها

2014

Dongfeng

تمام مدل‌ها

2015

Dongfeng

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

35.749 47.499 68.892 86.278
فوریه 19.276 27.996 36.571

44.491

مارس

27.280 37.490 56.177 56.133
آوریل 25.071 32.563 44.654

44.198

می

21.804 32.265 38.512 40.898
ژوئن 20.844 29.018 29.322

44.871

جولای

19.615 23.762 24.488 39.794
آگوست 22.910 30.657

28.814

سپتامبر

29.888 38.780 37.918
اکتبر 32.478 41.909

46.254

نوامبر

34.247 45.316 59.939
دسامبر 35.790 50.004

65.523

Dongfeng Fengshen AX7
Dongfeng Fengshen AX7

Dongfeng

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2003

10.079 0,47%
2004 16.590

0,67%

2005

18.800 0,58%
2006 18.818

0,45%

2007

25.055 0,47%
2008 32.900

0,50%

2009

74.362 0,81%
2010 92.316

0,82%

2011

161.153 1,31%
2012 224.126

1,70%

2013

324.952 1,99%
2014 437.259

2,38%

2015

537.097

2,66%

 

  • کمپانی FAW

راین ویتا V5
FAW Vita V5

این گروه خودروسازی که در سال 1953 تأسیس شده خودروهای خود را با برندهای FAW، بسترن، فری وین، هونگی، جیفنگ و هایما عرضه می‌کند و به‌صورت جوینت ونچر با آئودی، مزدا، تویوتا و فولکس‌واگن به تولید خودرو مشغول است.

FAW

تمام مدل‌ها

2013

FAW

تمام مدل‌ها

2014

FAW

تمام مدل‌ها

2015

FAW

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

30.234 28.599 29.573 18.226
فوریه 19.512 17.482 14.415

8.616

مارس

27.036 25.862 22.885 15.202
آوریل 24.286 23.606 21.339

15.892

می

21.627 18.802 17.387 14.382
ژوئن 18.781 17.069 12.540

4.748

جولای

19.237 17.801 9.605 2.669
آگوست 22.333 19.818

11.651

سپتامبر

25.675 23.487 19.083
اکتبر 27.275 25.403

20.375

نوامبر

31.623 28.060 21.645
دسامبر 30.507 26.996

25.343

FAW Besturn B50
FAW Besturn B50

FAW

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2003

144.982 6,77%
2004 143.463

5,83%

2005

204.629 6,36%
2006 206.563

4,92%

2007

214.530 4,06%
2008 225.629

4,09%

2009

309.628 3,74%
2010 432.211

3,85%

2011

405.038 3,30%
2012 305.208

2,31%

2013

298.126 1,83%
2014 272.985

1,48%

2015

225.841

1,12%

 

  • گک ترامپچی

gac trumpchi GS5
GAC trumpchi GS5

این شرکت از سال 2000 شروع به تولید خودرو کرده و شرکت فرعی گروه خودروسازی گوانگژو محسوب می‌شود که به‌طور همزمان با برندهای چانگ فنگ و گونو نیز به تولید خودرو می‌پردازد. این شرکت به‌صورت جوینت ونچر با فیات، هوندا، میتسوبیشی و تویوتا همکاری دارد.

GAC

تمام مدل‌ها

2013

GAC

تمام مدل‌ها

2014

GAC

تمام مدل‌ها

2015

GAC

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

7.002 9.078 11.021 33.150
فوریه 4.051 6.817 7.532

16.235

مارس

5.027 8.325 10.768 30.053
آوریل 6.044 8.394 8.579

28.017

می

6.046 9.123 10.677 30.102
ژوئن 6.059 9.610 12.918

28.560

جولای

5.069 5.604 13.642 30.016
آگوست 6.170 7.359

16.005

سپتامبر

7.254 10.361 21.867
اکتبر 9.049 11.549

24.523

نوامبر

10.274 12.255 28.091
دسامبر 13.602 18.283

24.500

GAC GONOW G5
GAC GONOW G5

GAC

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2011

15.684 0,13%
2012 34.194

0,26%

2013

85.647 0,53%
2014 116.758

0,63%

2015

190.123

0,94%

 

  • گروه هولدینگ جیلی

Geely Emgrand GS Sport 2016
Geely Emgrand GS Sport 2016

این شرکت در سال 1996 تأسیس شده و با نام‌های جیلی، gleagle، امگرند، انگلون، کندی و شانگهای در چین به تولید خودرو مشغول است و با خریداری شرکت سوئدی ولوو همکاری تنگاتنگی با آن دارد. در چند وقت اخیر این شرکت اکثر مدل‌ها را با برند اصلی جیلی عرضه می‌کند. جداول زیر میزان تولید سالیانه و سهم این شرکت از بازار بزرگ چین را نشان می‌دهند.

Geely

تمام مدل‌ها

2013

Geely

تمام مدل‌ها

2014

Geely

تمام مدل‌ها

2015

Geely

تمام مدل‌ها

2016

ژانویه

60.453 33.433 58.977 60.138
فوریه 34.477 22.410 33.233

33.387

مارس

47.837 34.805 49.446 50.052
آوریل 44.475 35.608 39.357

45.197

می

41.527 30.585 39.079 48.552
ژوئن 34.624 32.606 34.021

51.350

جولای

33.923 20.832 29.938 48.629
آگوست 35.314 27.950

32.708

سپتامبر

43.029 38.533 45.782
اکتبر 55.786 45.635

53.858

نوامبر

57.105 44.842 56.443
دسامبر 60.843 58.534

58.509

Geely GC7
Geely GC7

Geely

تمام مدل‌ها

سهم از بازار

2003

73.779 3,44%
2004 98.283

3,99%

2005

143.279 4,45%
2006 205.346

4,89%

2007

219.512 4,16%
2008 221.786

4,08%

2009

329.018 3,98%
2010 414.465

3,70%

2011

432.752 3,52%
2012 491.445

3,72%

2013

549.393 3,37%
2014 425.773

2,31%

2015

532.384

2,64%

ادامه دارد…

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

58 دیدگاه

    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      متاسفانه در ایران خیلی ها گول اسم چینی رو می خورن و فکر می کنن ماشین های تولید داخل از چینی بهتره کاش مردم قبل از نظر در این باره با چهار نفر که ماشین چینی داشتن یه صحبتی بکنن
      ایرنخودرو که داره خیلی از اسم ماشین چینی استفاده میکنه خیلی نامردیه ………..

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        فعلا که چین خیلی خیلی پیشرفت بهتری داره تا لگن سازان داخلی

        پاسخ
    2. Ali.usa
      سوابق: (103 دیدگاه) ,

      چینیا هرلجنی هم باشن خیلی بهتر ماشین های داخلیه
      بخدا خشته شدیم از این ماشین های پرعیب داخلی
      باز چینیا عیباشون کمتر

      پاسخ
    3. ارش
      سوابق: (144 دیدگاه) ,

      این چینیا مثل سرطان تو همه صنایع ایران وارد شدند.صنعت خودرو سازی که اکثرا تو دستشونه

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        ارش جان وقتی ایران خودرو نمیخواد روپای خودش وایس پس باید چین بیاد دخالت کنه.

        پاسخ
        1. آرش
          سوابق: (126 دیدگاه) ,

          اون ارش با این آرش فرق فوکوله. من اعلام برائت میکنم از آقا ارش

      2. مهرداد
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        سرطان چینی ها نیستن. سرطان کسانی هستن که گند زدن تو صنعت و اقتصاد این کشور و میدون رو برای تاخت و تاز چینی ها باز کردن.

        پاسخ
  1. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1463 دیدگاه) ,

    سلام
    دوستان دیروز یه شاسی بلند دیدم (کراس اور)
    چراغ پشتش کپی محصولات بی ام و بود
    شب بود مارک و مدلش رو نتوستم تشخیص بدم ولی معلوم بود چینی هستش
    کسی مدلش رو میدونه ؟؟؟

    پاسخ
    1. fooad
      سوابق: (272 دیدگاه) ,

      هرچی از چین شبیه بی ام و باشه یقینا محصول شرکت برلیانس هست

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (1463 دیدگاه) ,

        داش برلیانس رو میشناسم
        حتی قبل از این که ماشیناش تو ایران مونتاژ بشه ماشینهاش با پلاک منطقه ازاد ارس دیده بودم
        🙁
        چراغ عقبش کپی x6 بود

        پاسخ
    2. محمدحسن توکلی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      احتمال زیاد هایما s7 هستش.. چراغای پشتش کاملا شبیه بی ام و است

      پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          خلاصه اینکه چین از ایران خودرو خیلی بهتره
          لگن سازان ما عرضه همون کپی هم ندارن

        2. ارشام
          سوابق: (2 دیدگاه) ,

          اره داش هایما بوده ولی خداییش هم امکاناتش هم قیافش هم قدرتش عالیه من که مدتیه خریدمش واقعا راضیم

  2. محمد
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    چانگان از همه موفق تر بوده
    4.6 درصد
    ولی من جیلی و چری رو بیشتر از همشون دوست دارم

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (42 دیدگاه) ,

      دوست من اگه به دوست داشتنه حداقل تویوتا و هوندا رو دوست داشته باش. تو رویاتم چینه؟

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        خوب نسبت به پولی که داره گفت
        ولی جک هم خیلی ها خوب میگن

        پاسخ
  3. كوروش
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    یک چانگان یکبار هم برلیانس شاسی بلند رو توی اینترنت دیدم سر بالایی عادی رو بالا نمی رفت !!!!!!! باور کنید برلیانسه ۴ بار رفت عقب و گاز داد اصلا یه وضعی ، اخه اینا جدا چین ؟

    پاسخ
      1. sunmartin
        سوابق: (1428 دیدگاه) ,

        کوروش جان دست مریزاد عالی بود
        واقعا نمیدونم با چه منطقی بابت چینی ها پول میدن ملت باینکه اطلاع دارند که با چه کیفیت و چه خودروهایی روبرو هستن

        پاسخ
      2. میلاد
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        کوروش جان این ماشین 100٪ یه نقص فنی داره. منم یه بار دیدم 206 یه سربالایی رو بالا نمیرفت ولی یه ماشین چینی خیلی راحت رفت بالا. اون 206 ام نقص فنی داشت که نتونست بره بالا. ایراد از چینی بودنش نیست.

        پاسخ
    1. كوروش
      سوابق: (322 دیدگاه) ,

      ای بابا چرا url ثبت نمی شه؟

      بی زحمت توی اپارات سرچ کنید برلیانس خودتون ببینید

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل مهدی drift
    مهدی drift
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    چرا دیسلایک میدین خب دو مدل برلیانس داریم منظورم اون خشگلس مال پارس خودرو
    یعنی قشنگ نیست؟

    پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (226 دیدگاه) ,

    فروش برندای چینی وخارجی در خود چین درسال 2015
    بیک=524000
    برلیانس=161000
    بید=452000
    چانکان=937000
    چری=408000
    جیلی=532000
    گریت وال=90000
    جک=346000
    لیفان=133000
    ام جی=70000
    حالا برندای خارجی
    آئودی=509000
    بوییک=1065000
    شورولت=636000
    فورد=870000
    هوندا=980000
    هیوندا=1029000
    کیا=616000
    نیسان=891000
    تویوتا=1010000
    فولس واگن=2665000

    پاسخ
    1. محمئ حسین سلیمی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      سلام دوست عزیز شما از کجا این آمار را درآوردید من دایما چین میرم و میبینم که سهم هیوندای و کیا در چین واقعا چیزی کمتر از یک درصد است ولی بنز و بی ام و و تویوتا و هوندا و ماشینهای دیگر زیاد است ولی کیا و هیوندای اصلا و ابدا

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (226 دیدگاه) ,

        برو تواین سایت به ریز آمار داره شاید مناطق با مناطق خدمات وسلایق فرق داره Chinese Car Sales Data – Left-Lane.com

        پاسخ
      2. nima
        سوابق: (103 دیدگاه) ,

        اوا اوه.بحث کیا شد.الان اون دوست عزیزمون که معرف حضور همه هست میاد دفاع میکنه از کیا و علی الخصوص سراتو!!!!

        پاسخ
  6. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    دیگه باید از اینکه خودروی چینی و ژاپنی و اروپایی باید گذشت هر کس بایدببینه با پولش چه خودرویی بخره که نیازهاش رو براورده کنه
    البته مد نظر داشته باشید اگه چینی بخری زیاد باید تعمیرگاه بری

    پاسخ
    1. پیمان
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      اتفاقا طبق آمار isp ،استاندارد جهانی مراجعه چینی ها به تعمیرگاه حتی از فرانسوی ها هم کمتر بوده.من که خودم ام وی ام دارم در سه و نیم سال گذشته فقط یه فیوز فشنگی و دو سه تا لامپ عوض کردم.

      پاسخ
    2. میثم از بوشهر
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      من یک 530- 91 دارم یک اعتراف میکنم که قطعات نسبتاً سخت گیر میاد…اما قطعاتی که گیر میاد 100در 100 با کیفیت هست دقیقاً نقطه مقابل شرکت های داخلی که همگی 100 در 100 بی کیفیت هست. ولی اینو نباید فراموش کرد که حداقلش دیگه خیالم از کیفیت راحت تره.به صورت کلی من ترجیح میدم ماشینم دیر خراب بشه قطعات سخت گیرم بیاد تا اینگه هر روز خراب بشه و سوژرمارکت محلمون قطعه کاملاً بی کیفیت بخرم.
      جالب اینه که منم مثل دوستان قبل از خرید خودروی چینی نظرم این بود که ایرانخودرو کاملاً بی نقصه ولی چند مورد خدمتتون عرض میکنم خودتون نیجه بگیرید.
      ماشین من 530 – 91
      باطریم همچنان فابریکیه
      با پیشرانه 2لیتری فقط 100دی7.5 مصرف میکنم.
      امکانات رفاهی نسبت به قیمت تکمیله.(کولر بسیار خنک-برق یخچال که بسیار به کارم امده-سانروف-امکان نصب سیستم پخش تمامی برندهای معروف بر روی خودرو فقط با تعویض ضبط-باندهای بسیار پر قدرت تر از محصولات داخلی)
      سیستم ترمزیebd-abs چهار چرخ که اصلاً قفل نمیکنه(برعکس تمامی محصولات وطنی که فقط باید با بیمه ابوالفضل تو جاده ها تردد کرد)

      از همه مهم تر امنیت کاملاً بالا

      پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    من احتمال میدم در آینده از این همه برند کم نام و نشان خبری نباشه با توجه به روند ادغامی شرکتای چینی احتمالا چنتا برند بزرگ می مونن با کلی تولید با کیفیت تو این لیستم به نظر من جیلی بی وای دی و چری از همه موفق تر خواهند بود

    پاسخ
  8. AKBAR
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    اگر مجموع درصد فروش نه خودروساز چینی بالا را با هم جمع بزنیم ، عدد 19/68% خواهد شد که با توجه به اینکه این خودروسازها تقریبا خودرو سازان اصلی چین هستند رقم قابل توجهی نیست . به خاطر دارم در آمار سالهای 2014 و قبل از آن در لیست پرفروشترین برندها ی خودروساز در بازار چین ، فقط چند برند چینی در گروه بیست خودرو اول بودند و بیشتر از همه خودروهای ساخت شرکت فولکس واگن دیده می شدند . خودروهای برند بیوک هم پر فروش ترین خودروهای لوکس آن بازار بودند و حضور شورولت و فورد نیز قابل توجه بود . ولی اگر از پنجره رسانه ای داخلی به این بازار نگاه کنیم اینطور متصور خواهیم شد که خودروهایی با برند چینی حرف اول را می زنند !!!

    پاسخ
  9. Genius
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    انشاالله این کمپانیهای چینی هر چی درد و بلا دارند یکجا بر سر ویران خودرو و سایپا آوار بشه!!کمپانی هایی که عمر تولدشون بزور به یکدهه میرسه اما از فرغون سازان وطنی با حدود نیم قرن تجربه دو سه سر و کله بالاترند!خودروهای چینی اگر نسبت به تعدیل قیمت که متاسفانه طی این سالها با ملتهب شدن بازار ایران اونها هم تحت الشعاع قرار گرفته و درقیاس با اوایل ورودشون به ایران این فاکتور مهم رو تاحدودی از دست دادند و همچنین ارتقای خدمات پس از فروش خودشون بیشتر اهتمام بورزند بلاشک از ارزش خرید چندین برابری در مقابل لگن های چهارچرخ مونتاژکاران داخلی بهره مند می باشند

    پاسخ
  10. احمد باقری
    سوابق: (4300 دیدگاه) ,

    مسلما کیفیت محصولات شرکتهای خودروسازی دیگه رو ندارن و خیلی راه زیادی مونده، اما به هر حال، هر سال دارن پیشرفت می کنن.

    پاسخ
  11. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    اینا همشون از دم یه اشغال به تمام معنا بیش نیستن…
    اگه یه سری توی سایتهای مهم ومعتبر وسایتهای مراکز تست خودو اروپا..امریکاوواسیا و….بزنید میبینید هیچ خبری از ماشین چینی جماعت وجود نداره…حالا هی میان ومیگن 5ستاره ایمنی وفلان ستاره کیفیت واینا همش دروغ وکشکه و فقط توی مرکز تست خودرو خود چین تست شده هستن که مرکز تست خودرو چین درنظربا اروپا وامریکا و….اصلا قابل تایید وبررسی نیست
    درهرحال ازماست که برماست…اگه این ماشینای مزخرف ایرانی وچینی تن به خریدش نمیدادیم الان ماشینای روز دنیا سواربودیم

    پاسخ
    1. Developer
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      باشه داداش فهمیدیم چینی بده ، بعد از این خطبه آتشین شما تصمیم گرفتم با نهایتا پنجاه شصت میلیون پول ماشین چینی نخرم به جاش یا BMW بخرم یا لکسوس…
      خداییش شما حرف میزنی فکر هم میکنی ؟؟

      پاسخ
  12. ahmad
    سوابق: (148 دیدگاه) ,

    اینا هرکدوم توی بازار میلیاردی چین کمتر از یک میلیون فروش داشتن و سهمشون از بازارچین به کمتر دو درصد میرسه
    اونوقت توی ایران در حال قبضه کردن بازار و فروش های آنچنانی هستن
    و سهمشون کلیشون از بازار ایران به چیزی در حدود 35 درصد رسیده!

    این چه وضعیه که بازار مملکت ما داره؟!
    عملا تبدیل شدیم به موش آزمایشگاهی صنعت خودروسازی چین…

    پاسخ
  13. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من در خرید یکی از سه خودروی چینی جیلی امگرند۷ _ MVM550_ جک J5 موندم و نمیتونم انتخاب کنم…میدونم که افت قیمت بالایی دارن ولی چون میخوام چندین سال برونم حداقل محکم و با استیل بمونه… لطفا هرکی اطلاعات داره ممنون میشم راهنمایی کنه

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (148 دیدگاه) ,

      سه راهی چینی!
      اصلاً مگه ماشین چینی استیل داره که بخواد چند سال با استیل بمونه؟!

      پاسخ
  14. solat
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    تو ماشینای چینی ..تولیدات با نشان برلیانس رو دوس دارم اسپرت تر و شیک تر هستن

    پاسخ
  15. amir
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    گریت وال و جیلی کیفیتشون بین بقیه چینی ها عالیه

    پاسخ
  16. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    صرف اینکه توان مالی افراد در حد خرید با کیفیت های بازار از قبیل آلمانی ژاپنی و کره ای نیست نباید دلیلی بر ترجیح دادن خودروهای چینی شود این صحبت دقیقا مانند اینست که شخصی نتواند یک پرس چلوکباب بخورد و بهمین علت بسراغ ساندویچ سوسیس برود اما همیشه جایگزین و آلترناتیوی وجود دارد خرید خودروهای دست دوم کره ای و حتی خرید خودروهای مونتاژ داخل مانند رنو ساندرو و کیا سراتو در دونوع استوک و صفر کیلومتر و نیز گزینه هایی مثل مزدا 3 FL کارکرده و سراتو و النترا و کرولا و …در انواع کارکرده درصورت نگهداری خوب و انجام سرویس ها بسیار خرید منطقی تری نسبت به انواع چینی های بازار است در کل من خرید چینی ها را پیشنهاد نمیکنم با توجه به اینکه از کیفیت آنها مطلع هستم و میدانم پول هدر دادن است

    پاسخ
    1. nima
      سوابق: (103 دیدگاه) ,

      سراتو استوک؟؟؟؟!!!!مگه قطعه ست ؟؟ماشین استوک والا تا حالا نشنیده بودیم!!!البته از سراتو بعید نیست!!!!!

      پاسخ
  17. محمد
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    یه نیگا به شاسی بلندای بازار چین بندازین ….کلاً دست چینیاست….اگه بی کیفیت بودند اینقدر اونجا با اون همه رقیبی که دارن طرفدار نداشتند

    پاسخ
  18. احمدرضا
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    نکته عجیب مربوط به افت فروش شرکت فاو میشه که توی سالهای اخیر سال به سال فروشش کمتر شده. در حالی که نسبت به بقیه چینی ها محصولات نسبتاً خوبی هم داره.

    پاسخ
  19. حسنعلی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان سلام تمام مطالب ارایه شده راخوندم وتاسف خوردم ازاینکه تبلیغ ماشینهای چینی شده است.متاسفم چرانباید برندهای اروپایی وژاپنی سوار نشیم به نظرم بهترین برندهای دنیایند بخصوص شرکتهای ژاپنی وبعدا اروپایی به تناسب قیمت برای تمام اقشار ایرانی..ان شاالله آنروز برسد که همه این برندها راسوارشیم نه اینکه…

    پاسخ
  20. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تا الان شده بگید این یارو خیلی واسم آشناس، قبلا یه جا دیدمش
    جریان این ماشین چینیاس
    لامصب آدم میمونه این خود ماشین اصلیس ؟چینه؟خوابه؟
    مهندسی معکوسو معکوس کردن این چشم بادومیا

    پاسخ
  21. احمد
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    با سلام- دوستان عزیز توجه بفزمایید 90 در صد خودروهای برند معروف که در چین فروخته می شود تولید شده در چین هستند یعنی مونتاژ که طبق قانون چین حد اقل 40 درصد ان خودروها از قطعات تولیدی کشور چین استفاده میکنند و ظرف ده سال باید کامل بومی سازی صورت بگیرد-و در ضمن تفاوت قیمتی یک فلکس چینی با یک محصول صد در صد چینی که دارای خصوصیات نزدیک به هم هستند از 5000 دلار بیشتر نیست و اگر در کشور ما هم یک فلکس با مشخصات پرشیا با نهایت 15 میلیون اختلاف قیمت عرضه میشد دیگه کسی پرشیا نمی خرید- که با توجه به همت و برنامه ریزی و جذب سرمایه گذار خارجی چینی ها چندان دور نیست که از نظر کیفی هم رقیب مهمی قلمداد گردد البته نه برای ما برای تویوتا و بنز و شورلت- زیرا در مسیر درست تولید و انتقال دانش و کسب فناوری و ایجاد نو اوری هستند-به خصوص در اقتصاد پسشرو هم شده اند-پس راحت میتوانند مانور بدهند- ولی هرگز و هرگز جا پای بزرگان خودرو ساز نمی گذارند چون بازار هدفشان قشر ضعیف تر جامعه هست-

    پاسخ
  22. احمد
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    با سلام- 130 هزار کیلومتر با لیفان تلنت تازوندم-مدل 91-جز چند تا ایراد جزیی که کل 500 هزار تومان هزینه تعمیر ندادم-باطری ماشینم هنوزفابریکه – لاستیکهامو تازه تو 110 هزارتاعوض کردم-چون به نظرم طراحی ماشین یه جوریه لاستیکها عمر خوبی دارند-یه بار اون اوایل صفحه کلا چ عوض کردم با گارانتی فکر کنم مشکلش تو مونتا ژ بد بود-کلیه امکانات خودرو بی عیب کار میکنه فقط پنل وسط دکمه باز کردنش عمل نمی کرد خودم باز کردم و با ظرافت درستش کردم- اونم عیب مونتاژی بود-فقط چند با رسیستم اگزوزم دچارمشکل شده صدا ی زیاد میداد جوشکاری و تعویض واشر و اجرت دادم چند بار کلا 500 تمن نشده -البته چن پر شتاب رانندگی میکنم جدیدا فکر کنم باید منبع و کاتا لیزور عوض کنم- حدو د 800 میگن خرج داره-ببینم جایی هست تعمیر کنه-هزینه تعویض تسمه دینام نداشتم چن با فشار روغن کار میکنه دچار فرسودگی مثل 206 و تندر نمیشه- تسمه تایم نداره و زنجیره پس هزینه تعویض نداره-سیستم ترمزهم عالیه هم کم استهلاکه-سیستم خنک کاری بی عیبه-تو این 4 سال برای 206 خواهرم بالغ بر 4 میلییون هزینه تعمیر و تعویض دادیم-یا تندر 90 پدرم-یه بار گیر بکس رو کامل روغن خالی کرد نزدیکه 3 تومان خرج تراشید هر دو خودرو نیاز به تعویض چراغ دارند-یه بار باطری عوض کردن- کلا نور شب ضعیفه-سیستم برق هر دو هم قاطی داره- در رانندگی هم که هیچ کدام حرفی برای گفتن ندارند-به خصوص درشب انگار دید کور رانندگی میکنی- بایدحدسی رانندگی کنی-خاطر نشان کنم-تندر پدرم مدل90 کارکرد 80 هزار تسمه تایمشم تازه عوض کردیم تسمه دینام 2 بارعوض شده- پژو خواهرم 90 هزار کارکرد مدل91 -که برای خرج تراشی نمونه خوبیه-تقریبا تمام مسافرتها ی خانوادگی با لیفان هم به خاطر رانندگی من- ایمنی بهتر-و امکانا ت بهتر و راحتی- در ضمن هر دو خودرو کاتالیزور اگزوزشان عوض شده هرچند به گرانیه لیفان نیست-در صورت که هم کارکرد پایین ترهم مثل من پر شتاب نمیرن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.