با بودجه زیر 15 میلیون چه خودروهایی بخریم؟

یک ماه پیش مقاله‌ای تحت عنوان «ده خودروی مقرون‌به‌صرفه و مناسب برای نوجوانان و خودرو اولی‌ها» برای سایت پدال تهیه کردم. این مقاله که برگردان فارسی مقالهٔ سایت «کار اند درایور» بود، با توجه به اوضاع بازار و شرایط درآمدی مردم ایالات‌متحده نوشته‌شده بود و با شرایط بازار ایران همخوانی نداشت. به همین دلیل بسیاری از مخاطبین خواستار تهیهٔ چنین مطلبی با توجه به اوضاع بازار ایران بودند؛ بنابراین تصمیم به نگارش آن گرفتم. البته با توجه به شرایط بازار خودروی ایران و درآمد مردم، خودروهایی که در این مطلب معرفی می‌شوند اختصاصی به نوجوانان نداشته و همهٔ اقشار کم‌درآمد جامعه مجبور به خرید و استفاده از آن‌ها هستند.

buy
روزگاری با 8 میلیون تومان می‌شد یک پراید صفرکیلومتر و با 10 تا 15 میلیون تومان خودروهای صفرکیلومتر دیگری چون سمند، پژو 206 و پژو 405 خرید اما در حال حاضر در رنج قیمتی زیر 15 میلیون تومان هیچ خودروی صفرکیلومتری وجود ندارد و به‌ناچار باید سراغ خودروهای دست‌دوم رفت. در ادامه به معرفی خودروهایی که در رنج قیمتی 10 تا 15 میلیون تومان قابل خریداری هستند می‌پردازیم. لازم به ذکر است که قیمت‌هایی که برای این خودروها ذکرشده است به‌صورت تقریبی بوده و ممکن است کمی اختلاف در آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین این قیمت‌ها متعلق به نمونه‌های دست‌دوم سالم، نسبتاً کم‌کار و بدون تصادف و رنگ‌شدگی است.

خانوادهٔ پراید مدل 85 تا 90

بدون شک در کل رنج قیمتی زیر 15 میلیون تومان پرتعدادترین و قابل‌دسترس‌ترین گزینهٔ موجود خانوادهٔ پرایدهای سایپا است. در بازهٔ قیمتی 10 تا 15 میلیون تومان انواع مختلف پراید (نسیم، صبا، 111، 131، 132 و 141) از مدل 85 تا 90 قابل خریداری است. قیمت این خودروها از حدود 10 تا 11 میلیون تومان برای مدل‌های 85 و 86 آغازشده و به حدود 14 تا 15 میلیون تومان برای مدل‌های 89 و 90 می‌رسد. البته اگر خواهان مدل‌های جوان‌پسند نسیم (هاچبک) یا 111 باشید، این قیمت‌ها تا حدودی افزایش خواهد یافت. به‌طور مثال پراید هاچبک سالم مدل 86 چیزی در حدود 12 تا 13 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. راحتی تعمیر و قطعات یدکی نسبتاً ارزان و فراوان از مزایای خانوادهٔ پراید بشمار می‌رود. البته عیوب همیشگی پراید یعنی ایمنی زیر صفر و کیفیت پایین قطعات را هم باید در نظر داشت.

Saipa Nasim
پژو روآ سال مدل 87 تا 89
پژو روآ سال نمونهٔ بهسازی شدهٔ روآی معمولی محسوب می‌شود که ظاهری کاملاً مشابه پژو 405 دارد. موتور این خودرو نیز تغییراتی داشته و حجم آن به 1700 سی‌سی افزایش‌یافته است که به ادعای ایران‌خودرو 88 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور پایه گازسوز بوده و به همین دلیل بیشتر روآ سال‌های موجود در بازار دوگانه‌سوز هستند. این خودرو با بهره‌گیری از اتاق بزرگ و جادار پژو 405 برای استفاده‌های خانوادگی گزینهٔ مناسبی محسوب می‌شود. روآ سال‌های مدل 87 تا 89 حدوداً 13 تا 15 میلیون تومان قیمت دارند. موتور پایه گازسوز، بهره‌گیری از اتاق پژو 405 و امنیت و امکانات بیشتر (نسب به پراید)، روآ سال را تبدیل به خودرویی مناسب در این بازهٔ قیمتی کرده است. البته اگر عیوب همیشگی آن یعنی عدم هماهنگی موتور با اتاق، دیفرانسیل بی‌کیفیت، لرزش اتاق و… را نادیده بگیریم که البته به گفتهٔ سازنده، این عیوب در مدل سال تا حد چشمگیری کاهش‌یافته‌اند.

Peugeot-Roa
ام وی‌ ام 110 مدل 87 تا 91
گزینهٔ بعدی خودروی ‌ام وی‌ ام 110 مونتاژ مدیران خودرو است که در دو گونهٔ 3 و 4 سیلندر قابل خریداری است. در رنج قیمتی 10 تا 13 میلیون تومان فقط نمونه‌های 3 سیلندر مدل‌های 87 تا 90 قابل خریداری هستند. البته این مدل‌ها باقدرت کم 50 اسب بخاری قطعاً گزینهٔ جذابی نبوده و بیشتر برای بانوان یا استفاده‌های درون‌شهری و یا خودروی دوم مناسب‌اند. نمونه‌های 4 سیلندر مدل‌های 89 تا 91 هم چیزی در حدود 14 تا 15 میلیون تومان قیمت دارند؛ اما حتی بر روی نمونه‌های 4 سیلندر هم نمی‌توان به‌عنوان خودرویی خانوادگی حساب کرد. ابعاد کوچک و مصرف سوخت پایین از مزایای این خودرو است درحالی‌که قدرت پایین موتور (در مدل 3 سیلندر)، صندوق بار کوچک و فروش دشوارتر (نسبت به دیگر خودروهای این لیست) از معایب آن محسوب می‌شود.

MVM 110
پژو 405 مدل 81 تا 85
در رنج قیمتی 10 تا 15 میلیون تومان پژو 405 مدل‌های 81 تا 85 قابل خریداری هستند. اگر با مدلِ ‌پایین خودرو مشکلی نداشته باشید پژو 405 یکی از گزینه‌های خوب در این بازهٔ قیمتی به‌حساب می‌آید. مدل‌های 81 تا 83 در حدود 12 تا 13 میلیون تومان قیمت دارند درحالی‌که قیمت مدل‌های 84 و 85 به 14 تا 15 میلیون تومان افزایش میابد. البته مدل GLI این خودرو نیز به تعداد کمتری در بازار وجود دارد که با توجه به امکانات کمتر و رنگ‌های غیر متالیک قیمت کمتری نسبت به مدل‌های GLX دارند. از نقاط مثبت پژو 405 می‌توان به اتاق جادار و بزرگ و امکانات مناسب اشاره کرد و مصرف سوخت بالا، مدل‌ِ پایین‌تر نسبت به دیگر خودروهای این لیست و هزینه‌های نگهداری زیاد (نسبت به پراید) را می‌توان به‌عنوان نقاط منفی آن نام برد.

Peugeot-405-GLX
پژو 206 تیپ 2 مدل 81 تا 83
پژو 206 یکی دیگر از اعضای خانوادهٔ پژو است که در این لیست حضور دارد که گزینهٔ جذاب‌تری برای جوانان بشمار می‌رود. البته 206های این رنج قیمتی هم مانند 405 از مشکل مدل‌ِ پایین رنج می‌برند. 206های قابل خریداری در این بازهٔ قیمتی همگی تیپ 2 با موتور TU3 75 اسب بخاری هستند. قیمت پژو 206 تیپ 2 بسته به میزان کارکرد آن از حدود 12 میلیون تومان برای مدل 81 شروع‌شده و نهایتاً به 14 تا 15 میلیون تومان در مدل 83 می‌رسد. ابعاد جمع‌وجور، مصرف سوخت پایین، طراحی به‌روزتر و کیفیت خوب را می‌توان نقاط قوت 206 دانست درحالی‌که نقاط ضعف آن جز مصرف سوخت تقریباً مشابه برادر بزرگ‌ترش یعنی 405 است.

Peugeot-206
سمند مدل 82 تا 85
سمندهای معمولی که از اولین مدل‌های تولیدی سمند محسوب می‌شوند هم از مدل‌های 82 تا 85 در بازهٔ قیمتی زیر 15 میلیون تومان وجود دارند. این خودرو که از موتور و پلت فرم پژو 405 استفاده می‌کند ازلحاظ قیمتی هم تقریباً هم‌سطح 405 محسوب می‌شود. قیمت مدل‌های 82 و 83 سمند حدود 11 تا 12 میلیون تومان و قیمت مدل‌های بالاتر 84 و 85 چیزی در حدود 13 تا 15 میلیون تومان است. معایب و محاسن سمند تقریباً مشابه 405 است اما یکی از امتیازات سمند نسبت به 405 امکانات بیشتر آن است درحالی‌که از سوی دیگر سمند به خاطر وزن بیشتر شتاب کمتری نسبت به پژو 405 دارد. درهرحال انتخاب میان سمند و 405 بیشتر به سلیقهٔ افراد مربوط می‌شود.

Ikco-Samand
دوو سیلو مدل 78 تا 82
دوو سیلو از خودروهایی است که در زمان عرضه در مدت کوتاهی توانست محبوبیت بالایی کسب کند و این محبوبیت پس از توقف تولیدش هم ادامه داشت و حتی در حال حاضر هم خودروی محبوبی بشمار می‌رود. این امر از قیمت بالای مدل‌های قدیمی این خودرو نسبت به دیگر خودروهای لیست کاملاً مشخص است. به‌طوری‌که قیمت مدل‌های 78 و 79 آن چیزی در حدود 12 تا 13 میلیون تومان است که برای خودرویی با این مدل رقم بالایی است. مدل‌های بالاتر 80 تا 82 سیلو هم حدوداً از 14 تا 15 میلیون تومان قیمت دارند. سیلو مجهز به موتوری 1500 سی‌سی با 75 اسب بخار قدرت است که تا حدودی برای وزن بیش از یک‌تنی‌اش کم به نظر می‌رسد. از محاسن عمدهٔ سیلو می‌توان به اتاق و صندوق بار بزرگ و جادار، مصرف سوخت کم، استهلاک پایین و امکانات مناسب را نام برد درحالی‌که قدرت کم پیشرانه و مدل‌ِ پایین را می‌توان به‌عنوان معایب آن برشمرد.

Daewoo-Cielo

جدول مشخصات فنی

حجم موتور

(سی‌سی)

قدرت

(اسب بخار)

گشتاور

(نیوتن متر)

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) شتاب صفرتا صد (ثانیه)
سایپا پراید 1300 63 105 7 14.5
پژو روآ سال 1700 88 140 8.5 12.7
ام وی‌ ام 110 800 51 70 6.5 15
ام وی‌ ام 110 1100 68 90 8 14
پژو 405 1800 100 150 9.1 11
پژو 206 1400 75 118 6.4 14.1
سمند 1800 100 150 8.6 14.5
دوو سیلو 1500 75 125 7.3 12.2

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

36 دیدگاه

  1. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    در شان و منزلت سایت پدال نیست از این 4 چرخه ها مطلبی عنوان کند …………..
    به اندازه حالت تهوع در خیابان بیابان فاضلاب و….. دیده میشوند ……….

    پاسخ
    1. reza
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      وقتی مردم اهی در بساط ندارن…وقتی بانک ها برای یک وام 2 میلیونی 6 تا ضامن می خوان…وقتی حقوق نماینده های مجلس 8 برابر حقوق معلماییه که بهشون خوندن و نوشتن یاد دادن و هیچ کاری براشون نمی کنن…کی میتونه اون چیزی که تو تخت گاز بهش می گن مقرون به صرفه و ارزان قیمت رو بخره؟؟

      پاسخ
      1. حمید
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        من بیکارم
        یه کوه آدم دنبال همین کارند
        جدی آدم سیرایی نداره
        اما به هر حال مددم آهی در بساط ندارند

        پاسخ
    2. Joker
      سوابق: (65 دیدگاه) ,

      چرا نیست؟!
      شما شاید پولدار باشی ولی ما نیستیم!

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        بحث پول نیست دوست خندان من به عمق مطلب فکر کن من یه پراید هم ندارم
        و تا 20 سال دیگه پولش برام جور نمیشه …….

        پاسخ
  2. علیرضا سی بی
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    ولی فکر کنم خانواده میتسوبیشی لنسر و گالانت گزینه های بهتری باشن از اینا…
    گرچه گرون تره قطعاتش اما قطعاتشون چند برابر لیست بالا کار میکنن.

    پاسخ
  3. خواجه علی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سوار اتومبیل کم قیمت شدن سر افکندگی ندارد، سوار اتومبیل گران قیمت شدن هزار سئوال را برای دیگران بوجود می آورد که آیا از چه راهی پول این اتومبیل را به دست آورده است؟ (***) چون با پول زحمت کشی هیچ کس مایل نیست اتومبیل برای جلب توجه بخرد. و …

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1162 دیدگاه) ,

      با قسمت اول حرفت مخالفم خواجه!
      با قسمت دومش موافق!

      پاسخ
    2. علي
      سوابق: (103 دیدگاه) ,

      آدم فکر میکنه با خودش که انگار شما تو این مملکت زندگی نمیکنید!!!!!
      در ضمن راه های حلالی هم برای پول در آوردن و پز دادن باهاش هست.هرکس پول داره دلیل بر حرام بودن پولش نیست!!!
      شما هم تلاش کن بجای توهین به دیگران دری دنبال پول.انشالا پولدار میشی ماشین خوب سوار میشی

      پاسخ
    3. Mostafa
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      هستند پزشکایی که بخاطر راحتی بیشتر و ایمنی پول میدهند
      هستن مهندسایی که برای ایمنی زن و بچشون پول میدن
      همونایی که اگه نباشن امثال تو که هیچ خدمتی به مملکت نکردین و فقط انتظار دارید و همه رو دزد میدونید باید تو خرابه زندگی کنید و موقع مریضی کنار خیابون ***
      طرز تفکر امثال تو بر مملکت حاکمه که هیچی نمیشیم

      پاسخ
    4. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      خواجه علی یعنی فردا اگه من پولدار شدم که میشم نباید ماشین گرون بخرم؟ که میخرم نباید شیک زندگی کنم؟ که میکنم شک نکن به نظرم به جای اینکه ادای یوسف پیامبر و درسریالش دربیاری و پولدار و فقیر کنی تا جامعه به توازن برسه چرا نمیخوای فقیر و پولدار کنی تا سطح زندگی کیفیت زندگی بره بالا؟

      پاسخ
    5. مجتبی328
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      شما اگه سوار ماشین کم قیمت هم باشید بااااااازهـــــم مردم حرف دارن بزنن!!
      همـ ـمیهن گرامی.. تــــوروخــدا این فرهنگی که بخاطر حرف مردم از خیلی از خوشیهاتون میزنید رو بریزید دووووووووووووووور!! بخاطر خودتون زندگی کنید بهترین ها رو بخواین و داشته باشید والا قناعت هم، معنی دیگه ای داره. شاد و پاینده باشید.

      پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    چاره ای نیست، همینی که هست. کاری نمیشه کرد.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    واقعا اگر بخوام توى این رنج قیمت بخرم گزینه هام به ترتیب:
    بیوک ایران(اسکاى لارک) 1978-1986
    شورولت ایران(نوا) 1978-1986
    میتسوبیشى گالانت 1989-1993
    دوو هاى سیلو و اسپرو 1380-1993
    هوندا سیویک 1992-1993
    بنز 230.4 و 230 مدل 1970-1986
    بنز 280S مدل 1974-1978
    بى ام دبلیو 518 مدل 1976-1977
    فکر کنم کامل منظور رو رسوندم که اصلا از ماشین ایرانى خوشم نمیاد و حاضرم 40 ساله خارجى سوارشم.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل HoSeIn
    HoSeIn
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    اگه آدم اقتصادی فکر کنه تو این رنج قیمت با توجه به هزینه های سرسام آور و روزافزون بیمه و لوازم یدکی و بنزین هیچ خودرویی نخره مقرون به صرفه تره . چون آفتابه خرج لحیمه

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1162 دیدگاه) ,

      یه پراید یا ۴۰۵ سالم برای مواقع ضروری خوبه!
      یا همون ۴۰۵ برای مسافرت و پیک‌نیک…

      پاسخ
  7. American and japan
    سوابق: (200 دیدگاه) ,

    من اینا رو ترجیح میدم:
    جیپ شهباز
    جیپ آهو(واگونیر)
    تویوتا لندکروزر سری 40 2اف
    تویوتا سری 60 2اف
    نیسان پاترول دو در
    جیپ صحرا
    میتسوبیشی گالانت عینکی(92 به بعد)
    دوو سیلو
    فعلا اینا به ذهنم رسید 🙂

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل رادین
    رادین
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    من تا حالا خودروهای زیادی خریدم و فروختم ولی بهترین خودرویی که داشتم زمانی بود که وضعیت مالیم افتضاح بود و به ناچار ریو صفر و فروختم و رفتم یه پژو 2000 مدل 79 که موقع خرید 11 سال عمر داشت به مبلغ 4800000 شدم .
    واقعا عالی بود،واقعا میشد باهاش قدرت و کیفیت و حس کرد،بعد اون حتی با 206 اس دی tu5 که خریدم هم حال نکردم و همیشه تو فکر اون 2000 دوست داشتنی هستم.
    موقع فروشش که بازم از روی اجبار مجبور به فروشش شدم گریه میکردم و دلم تا یک هفته گرفته بود.
    منظور از این حرفام این بود که قیمت زیاد مهم نیست بعضی وقتا ممکنه یکی با یه پیکان شوق و اشتیاقی داشته باشه که یکی با یه بنز s500 یک میلیاردی نداره.

    پاسخ
  9. خواجه علی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    نظر بدهیم که شما ( پدال) منعکس نکنید، هر جوجه بی ادبی که به توانایی خرید مردم توهین کرد و مملکت را زیر سئوال برد منعکس کنید و هرکی جواب اش را داد چون مخالف نظر شما (پدال) است حذف کنید. الحق که خودتان را لو دادید. من در این مقاله می خواستم نظر نگارنده را راجع به توانایی خرید بخوانم، مطمئن بودم سایرین هم یا خریدار بودند یا نظری داشتند، نمی دانستم شما صاحبان اتومبیل نیم و یک میلیاردی حضور دارید.

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      دوست با ادب چند بار جواب شما رو دادم متاسفانه پدال حذف کرد
      برادر تازه وارد کم اطلاع یا بهتر بگم بی اطلاع همون ماشین هایی که شما میگید ارزان خیلی ها ارزوش رو دارن قبلا هر کی یه وام خودرو میگرفت 6 تومن یه پراید میگرفت که ال حق باز یکم می ارزید ولی الان چی باید 3 تا وام 7 تومنی بگیری تا یه پراید بگیری برادر اینه که سر افکندگی داره برای یه مملکت و امثال تو بدون هیچ درکی هر چی دلشون میخواد می نویسن در باره دفاع از ملت خیلی ها با طرز تفکر تو دارن ملت رو عذاب میدن
      بی خیال شمار تسبیحات چندتا شد ………..

      پاسخ
  10. بهزاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تقریبا بیشتریا میدونن که یه بنز سری E مال 40 سال پیش یا کادیلاک سویل یا فورد موستانگ 1970 مک وان که هر کدوم حداقل 300 هزار تا هم کارکردشه هم از خودرو های صفر سایپا و ایران خودرو بهتر راه میره ایرانخودرو اگه سمت مردم بود که نمیومد پراید 7 تومنو بده 21 تومن فقط بلده برای عراق و سوریه و لبنان 7 تومن صادر کنه ، هنوز تو کشور ما ایربگ رو آپشن حساب میکنن!!چیزی که برای هر ماشینی ضروریه حداقل نصف تصادفات به خاطر نداشتن ایربگ کشته میدن. پرایدی که چندین سال از رده خارجه هنوز 20 ساله داره تولید میشه!! 206 ماشین 16 سال پیش فرانسس! اونم تولیدش متوقف شد ،پژو 405 هم مال 30 سال پیشه تو خود فرانسه یکی هم تو خیابون نمیبینید. مطمئن باشید حتی اگه صفرشون هم بخرین پشیمون میشین چه برسه به دست دوم!!!

    پاسخ
  11. h112
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خداییش به جای وارد کردن ومونتاژ کردن ماشین های چینی….هیوندای سانتافه 2007…و سوناتا 2007…تویوتا کمری 2007…و غیره را باکیفیت مطلوب و قیمت زیر 50 میلیون تومان منتاژ کنن…که هم مردم بیشتر از این چینی ها بهشون رو میارند هم قیمت پایین تری دارند…(ما خودرویی که مثلا به روز باشه ولی نتونیم بخریم بدردمون نمیخوره…)

    پاسخ
  12. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    با این تعرفه هایی که گمرک تعیین کرده هیچی نمیشه خرید.

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (298 دیدگاه) ,

    تو سایتهای خرید و فروش خارجی مثل ebay یا جاهای دیگه ک زیادن رو نگاه کنید ببینید با این پول چه چیزایی گیرتون میاد!!!!!

    پاسخ
  14. علی
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    با توجه به توان مالی اکثریت جامعه مطلب مفیدی هست، انشاءالله ادامه بدین. ضمنا اگه در مورد خودروهای خارجی دست دوم در بازه 50 الی 60میلیون هم مطلب بزارین واقعا عالی میشه.

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    به نظر من پراید از همشون بهتر چون از همه خرجش کمتر کسی که عین من نداره ماشین صفر بخره پس حتماً نداره که بخواد خرج تعمییرات 206 رو هم بده چون شما ماشین دسته دوم میخری اما اگه چیزیش خراب بشه حتماً باید هزینه یک ماشین نو رو بدید برای تعمیرش این نکته خیلی مهمیه…
    به نظرم یه پراید 87 یا 88 سالم و تمیز با دوتا لکه رنگ کوچولو که 12 تومان میدن برای یک جون تو رده سنی بنده (20 تا 30 سال) خیلی خوبه هزینه کم کار راه انداز و مقرون به صرفه تا شمال هم میشه باهاش بری و بیایی و روش حساب باز کنی…

    پاسخ
  16. genius
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    ای وای بر ما!!ما مردم نجیب ایران که روزگاری تنها تولید کننده کادیلاک خارج از خاک امریکا بوده ایم حالا باید به لگنهای چهارچرخی مثل روآ و ام وی ام110 دل خوش کنیم!!اگر کشور ما هم به سیاق سایر بلاد نسبتا متمدن جهان اداره میشد ما لااقل باید میتوانستیم با این ارقام سوزوکی اسپلش کارکرده ای ابتیاع میکردیم نه این آهن پاره ها که صفرشان مفت نمی ارزد حال چه رسد به کارکرده شان!

    پاسخ
  17. saeid
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    به نظر من حداکثر پولی که برای خرید پراید باید داد همون 12 الی 13 تومنه. بیشتر از این پول دادن به این لگن اصلا توجیه نداره. من هنوز باور نمیکنم یه عده 20 تومن میدن به این لگن.

    پاسخ
  18. حسین
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    وااااای واااای ایرانخودرو تو مسلمون نیستی!!!!

    پاسخ
  19. پیام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان به نظر من با این پول بهتره یه موتور سیکلت ردیف بخرین.10 میلیون بدین یه موتور سیکلت عشق کنین.
    یه خانواده 3 نفره رو هم ساپورت میکنهD:

    پاسخ
  20. sami
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    یکم اگه دقت کنید میبینید که از لحاظ مقاومت و کیفیت ماشین های قبل 84 خیلی قابل قبول تر هستن و اینکه پراید و پژو سمند مدل 84 با مدل 95 از ل رسما یکیه فقط جدیدا قیمتشون رفته بالا و کیفیت اومده پایین .

    پاسخ
  21. فرزاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    همه حرف ها درسته هیچ کدومتون بیراه نمی گین ولی اینجا قانون زوریه. من اگه بخوام با 15 تومان ماشین بخرم فکر کنم بهترین گزینه اول پراید چون هزینه هاش به نصبت کمتره و فروشش راهتر گزینه دوم 405 که اگه سالمش پیدا شه عمر مفید محصولات ایران خودرو به نظرم 2 ساله دیگه فکر کنید ماشین 10 سالشو به هر صورت….

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.