چشم اندازهفته نامه

عجیب‌ترین محصولات ساخته شده توسط خودروسازان!

گاهی اوقات خودروهای مفهومی عجیب‌ترین چیزهایی نیستند که خودروسازان ساخته‌اند.
با در نظر گرفتن اینکه تکنولوژی طراحی، توسعه و ساخت خودرو چقدر پیشرفت کرده، جای تعجبی ندارد که کمپانی‌ها وارد حوزه‌های دیگری نیز شوند. با افزایش روزافزون سواری‌های خودکار، برخی شرکت‌ها تجربه‌ی خود در خودروسازی را به کلاس‌های دیگری نیز وارد کرده‌اند. برخی اوقات نیز خودروسازان با کمپانی‌های دیگری برای ساخت محصولات روزمره همکاری می‌نمایند تا اعتبار برند خود را گسترش دهند.

خب مخلوقات خودروسازان همیشه عادی نیست! در این لیست نگاهی خواهیم کرد به عجیب‌ترین ساخته‌های خودروسازان که خودرو نیستند.

  1. قایق اسپورت مفهومی لکسس

lex04
لکسس تنها خودروسازی نیست که دستی بر ساخت قایق دارد اما این برند ژاپنی به اندازه‌ی مرسدس-ای ام جی یا بوگاتی در این زمینه اعتبار ندارد؛ اما آن چیزی که قایق مفهومی لکسس را بسیار عجیب می‌سازد در حقیقت استفاده از یک جفت پیشرانه‌ی ۸ سیلندر و طراحی خودرو در مرکز طراحی لکسس در تویوتا سیتی ژاپن می‌باشد. ایده‌ی ساخت این قایق از آنجایی شروع شد که رئیس تویوتا از بخش دریایی شرکت بازدید کرد و چندین روز را روی آب با قایق‌های جدید پونام سپری نمود.

لکسس برنامه‌ای برای تولید این قایق ندارد اما تنها نسخه‌ی آن با کمک گروه قایق‌سازی Marquis-Carver ساخته شده است.

  1. برج استون مارتین

aston-martin-condo-tower
هم‌اکنون برجی مناسب برای جیمز باند وجود دارد. شاید استون مارتین برای ساخت خودروهای مخصوص ۰۰۷ شناخته شده اما این شرکت در شاخه‌ی دیگری نیز وارد شده و برج آپارتمانی را در میامی ساخته است. استون مارتین در این پروژه با سرمایه‌گذاران ثروتمند آرژانتینی شریک شده و برای اولین بار در کار املاک وارد شده است. یک تیم از متخصصان استون مارتین در واقع بخش‌های عمومی این ساختمان از قبیل لابی، مراکز فیتنس و حمام را طراحی کرده‌اند.

  1. مینی ربات تویوتا Kirobo

toyota-kirobo-mini-robot
برخلاف آن چیزی که هوندا با روبات آسیموی خود انجام داده، شما می‌توانید مینی ربات تویوتا را بخرید. رویترز گزارش داده که این ربات به عنوان همدم مصنوعی ژاپنی‌ها طراحی شده است. از آنجایی که نرخ زاد و ولد در ژاپن کاهش یافته بسیاری از زنان بچه‌ای ندارند. شاید استارت اولیه‌ی ساخت این ربات کمی افسرده کننده باشد اما بچه‌ی تویوتا می‌تواند در سفرها همدمی خوب باشد. این مینی ربات از سال جاری عرضه خواهد شد و بهای حدود ۴۰۰ دلاری خواهد داشت.

  1. اسپیکر لامبورگینی

lamborghini-speaker-3
شاید درباره‌ی برند طراحی محصولات سبک زندگی پورشه چیزهایی شنیده باشید. این شاخه از پورشه محصولات زیادی از لپ‌تاپ و تبلت گرفته تا اسپیکرهای بلوتوث و هدفون را تولید می‌کند؛ اما شاید افرادی مدعی باشند هیچ‌کدام از محصولات برند طراحی پورشه به اندازه‌ی اسپیکر Ixoost EsaVox عجیب نیستند. این اسپیکر از قطعات واقعی لامبورگینی ساخته شده است. طراحی کلی این محصول تحت تأثیر لامبورگینی بوده و خطوط تیز و گوشه‌دار به همراه سوئیچ روشن کردن آن طراحی شبیه استارتر لامبورگینی واقعی دارد.

بدنه‌ی اسپیکر از چوب و فیبر کربن ساخته شده و داخل آن یک جفت توییتر یک اینچی، دو درایور ۶.۵ اینچی، دو ووفر ۸ اینچی و یک ساب ووفر ۱۵ اینچی قرار گرفته است؛ و همانند خودروهای اسپورت لامبورگینی، EsaVox در رنگ‌های مشکی، نارنجی و زرد عرضه شده و البته بهای بیشتر از ۲۱ هزار دلاری دارد.

  1. سورتمه‌ی ب ام و

bmw-olympics-bobsled
ب ام و نه تنها سورتمه‌ای کوچک ساخته بلکه تیم آمریکا با آن در المپیک زمستانی سوشی شرکت کرده است. این برای اولین بار است که از سال ۱۹۵۲ تاکنون تیم آمریکا توانسته با یک مدال به خانه بازگردد. بخش فرعی ب ام و یعنی Designworks به پیشبرد این پروژه کمک کرده و نتیجه ساخت سورتمه‌ای فیبر کربنی با فرمی صیقلی است که در خودروهای فرمول ۱ دیده می‌شود. این سورتمه ۱۷۰ کیلوگرم وزن داشته اما مهندسان قادر بوده‌اند به‌طور هوشمندانه‌ای وزن آن را توزیع کنند. خب این توزیع وزن آشنا به نظر می‌رسد؟ بله ب ام و استاد توزیع وزن ۵۰/۵۰ است.
ظاهراً ب ام و روی این پروژه ۲۴ میلیون دلار خرج کرده اما این بهایی کوچک برای کسب مدال المپیک است.

  1. صندلی آئودی R18

audi-r18-chair
صندلی آئودی R18 با همکاری مرکز طراحی این برند و Clemens Weisshaar ساخته شده است. فریم فضایی چند ماده‌ای صندلی از کامپوزیت‌های کربن، میکروساندویچ کربن و آلومینیوم با کشش بالا ساخته شده و وزن آن تنها ۲.۲ کیلوگرم است. اگرچه ما هرگز فرصتی برای نشستن روی آئودی R18 نداریم اما به نظر می‌رسد راحتی صندلی‌های خودروهای اسپورت این برند بیشتر باشد.

  1. UNI-CUB هوندا

Honda UNI-CUB Personal Mobility Device
شاید تعجب کنید که چرا UNI-CUB هوندا عجیب‌ترین وسیله‌ی این لیست نیست. خب دلیل کار این است که حداقل ارتباطاتی با ایده‌ی حمل‌ونقل دارد که خیلی از وسایل نقلیه‌ی هوندا دور نیست؛ اما در حقیقت UNI-CUB عجیب‌وغریب است و ما از دیدن اینکه کسی از آن استفاده کند احساس راحتی نخواهیم داشت. این وسیله از تکنولوژی کنترل توازن اختصاصی هوندا سود برده و اولین سیستم فرمان تمام جهتی دنیا را دارد.

این خودرو به فروش نخواهد رسید اما هوندا به توسعه و در نهایت تولید چنین وسیله‌ای ادامه خواهد داد.

  1. قلیان بوگاتی

bugatti-by-desvall-shisha-pipe-1
اخیراً بوگاتی از قایق فوق لوکسی که با همکاری پالمر جانسون ساخته شده رونمایی کرد؛ اما پیش از آن، بوگاتی با قلیان سازی به نام Desvall و برای ساخت لوله‌ی قلیان ۱۰۰ هزار دلاری در سال ۲۰۱۳ همکاری نموده است. این قلیان دست‌ساز که در سوئد تولید می‌شود از فریم تیتانیومی خالص و پوششی فیبر کربنی سود می‌برد. تنها ۱۵۰ عدد از این قلیان تولید شده و اگر همه‌ی آن‌ها تاکنون فروخته شده باشند تعجبی نخواهیم کرد.

  1. صندلی ProPILOT نیسان

propilot-robot-chair-1
نیسان می‌گوید این صندلی خودران برای مردمی که نمی‌توانند در صف منتظر بمانند ساخته شده اما ما فکر می‌کنیم این همان تنبلی خودمان است! صندلی ProPILOT در واقع از صندلی پارک هوشمند نیسان که در اوایل سال ۲۰۱۶ معرفی شده تبعیت می‌کند. چیزی که ProPILOT را بسیار منحصربه‌فرد می‌سازد این است که صندلی به‌صورت خودکار روبه‌جلو حرکت کرده و فاصله‌ی ثابت را حفظ می‌کند. این صندلی چیزی شبیه کروز کنترل نیمه خودران بکار رفته در خودروهاست.

سال پیش نیسان این صندلی را در تست‌های واقعی بکار برده و رستوران‌های ژاپن از آن استفاده کرده‌اند. [دانلود ویدئو]

  1. هاوربرد لکسس

Lexus Hoverboard
این هاوربرد نه تنها عجیب‌ترین چیزی است که یک خودروساز ساخته بلکه فوق‌العاده‌ترین وسیله‌ای بوده که یک کمپانی به غیر از خودرو تولید کرده است. لکسس با ساخت این هاوربرد تمامی آرزوها را به واقعیت بدل نموده است. این خودروساز ژاپنی هاوربرد را “اسلاید” نامیده و در واقع درست همانند آن چیزی که تصور می‌کنید کار می‌کند. در طراحی آن می‌توان امضای جلوپنجره‌ی دوکی‌شکل و مواد بکار رفته در وسایل نقلیه‌ی لکسس را دید.

هم‌اکنون اگر لکسس بتواند این هاوربرد را با بهایی معقول به دست مصرف‌کنندگان برساند، شاید این هاوربردها محبوب‌تر از خودروهای لکسس شوند. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. اعتمادیان

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (257 ديدگاه)

    تنها وسیله کاربردی برای من ( خصوصا در این ایام تعطیل عید و روز سیزده بدر ) همان قلیونه ، فقط قیمتش خیلی نجومیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    و البته ساخت خودرو توسط ایران خودرو و سایپا حتی از ساخت هاوربورد توسط لکسس هم عجیبتره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. آریوبرزن

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ساخت بعضی از تجهیزات موشکی در ایران خودرو و سایپا به ادعای منوچهر منطقی!!هم عجیبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ahmad

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    البته عجیب تر اینکه کمپانی سایپا یک مسترابی به نام ساینا ساخت تا کسانی که در دنیا دسترسی کافی به سرویس بهداشتی ندارن، از این مستراب سیار و متحرک بهره مند بشن!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. کارال

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    قلیون بوگاتی ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (148 ديدگاه)

      کباب پز پورشه رو جانداخته بود!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فقط فرانسه فقط بوگاتی

      ۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (218 ديدگاه)

      اون قلیون رو من می خوام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. سامان اذری

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3193 ديدگاه)

    این هاوربرد فوق العاده هست

    لکسوس می گوید در این هاوربرد از دانش تعلیق مغناطیسی استفاده کرده است.در داخل این دستگاه آهنرباهای بسیار قوی استفاده شده که با نیتروژن مایع خنک می‌شوند.به همین دلیل است که در تصاویر و ویدیوی منتشر شده از این هاوربرد ، یک بخار سفید رنگ دیده می شود.

    تعلیق مغناطیسی دانشی است که ژاپنی ها مدت هاست از آن بهره می برند.قطارهای پرسرعت Maglev ژاپنی از همین تکنولوژی استفاده می کنند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Madjid911 GT2

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    از اون هاوربورد لکسوس خیلی خوشم اومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ونوم اف ۵

    ۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    قایق لکسوس عجب رخی داره بعدشم اسپیکر لامبورگینی خیلی میتونه اتاق یه ماشین بازو تزیین کنه ولی صندلی زیاد جالب نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا