چشم انداز

گزینه‌های مناسب برای خرید خودرو برای اولین بار

برای بسیاری از جوانان و افرادی که به تازگی می‌خواهند رانندگی را شروع کنند، خرید خودرو برای اولین بار، قدم مهمی محسوب می‌شود. یکی از بهترین کارهایی که در این حالت می‌توان انجام داد، رفتن به سراغ خودروی دست دوم است؛ خودروهایی که معمولاً نسبت به مدل‌های جدید قیمت بسیار ارزان‌تری دارند.
در ادامه ۱۰ مدل خودروی کارکرده انتخاب شده‌اند که برای یک جوان با بودجه محدود، می‌توانند بهترین گزینه باشند.

برای تهیه این لیست، بر روی خودروهایی تمرکز شده که در حال حاضر قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار در بازار دارند. در ادامه، آنهایی انتخاب شده‌اند که به‌صرفه بوده و رانندگی با آنها جذاب، راحت، هیجان‌انگیز و در عین‌حال، اقتصادی و کاربردی و مهمتر از همه «ایمن» است. برای ارزیابی ایمنی خودروها، رنکینگ مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا (IIHS) بررسی شده است. قیمت‌ها نیز بر اساس نرخ کنونی سایت Autotrader.com بوده و کمترین مقدار قابل‌انتظار برای هر مدل جمع‌آوری شده‌اند.

مرسدس‌بنز دیزل ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۶

شروع قیمت: ۱۵۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: ندارد.

mercedes-benz w-123 Diesel
Mercedes-Benz W-123 Diesel
چرا این مدل؟

به سال‌های دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی که برگردیم، مرسدس برخی از بادوام‌ترین و به‌صرفه‌ترین خودروهای جاده‌ای را می‌ساخت که مدل‌های دیزل، بزرگترین‌ آنها بودند.

هیچ چیز نمی‌توانست جلوی این خودروها را بگیرد و آنها می‌توانستند هزاران کیلومتر بدون هیچ‌گونه مشکلی به راه خود ادامه دهند. برخی قسمت‌های خودرو ممکن است دچار خرابی شود؛ ولی در بدترین حالت نیز هزینه تعمیر به بیش از ۱۰۰۰ دلار نمی رسد. ممکن است این دیزل‌های بزرگ سریعترین‌ سدان‌های جاده نباشد، ولی چه کسی نمی‌خواهد راننده یک «بنز» باشد؟

هوندا CR-V از ۱۹۹۷ تاکنون

شروع قیمت: ۲۵۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: «مرزی» برای سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ و «خوب» برای سال‌های ۲۰۰۲ تاکنون

2000 Honda CR-V 2WD LX
۲۰۰۰ Honda CR-V 2WD LX
چرا این مدل؟

هوندا CR-V از همان سال ۱۹۹۷ که وارد بازار خودرو شد، تبدیل به یک از جذاب‌ترین مینی‌شاسی‌بلند‌های پرفروش دنیا شده است. مدل CR-V، خودرویی کاربردی و مقرون به صرفه است و یکی از قابل‌اطمینان‌ترین هونداهای شناخته شده است.

برخی ممکن است CR-V یک خودروی جمع‌وجور با موتور کوچک چهار سیلندر بدانند که پیشرانه مناسبی برای حرکت در جاده‌ها ندارد؛ ولی این تصور اشتباه است و CR-V برای استفاده‌های روزانه کارایی بسیار خوبی دارد. هوندا همچنین موارد جذاب مانند کنسول وسط تغییر حالت دهنده و یک میز پیک‌نیک درون خودرو برای صاحب خودرو تدارک دیده است.

تویوتا تاکوما ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴

شروع قیمت: ۲۹۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: قابل‌‌قبول

1999 Toyota Tacoma
۱۹۹۹ Toyota Tacoma
چرا این مدل؟

تویوتا تاکوما تنها پیکاپ موجود در این لیست است. تاکوما قابلیت‌های خوبی در خارج از جاده دارد و نشانه‌هایی از کیفیت ساخت تویوتا در خود دارد.

این تراک با موتورهای ۴ و ۶ سیلندر عرضه شده که عملکرد خوبی ایجاد می‌کنند؛ ولی در عین حال، گاهی اوقات ممکن است مصرف سوخت بالایی داشته باشند.

هوندا سیویک ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰

شروع قیمت: ۴۰۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: خوب

2001 Honda Civic
۲۰۰۱ Honda Civic
چرا این مدل؟

هوندا سیویک یک خودروی ضدّ گلوله است! این خودرو می‌توانند ۳۰۰ هزار کیلومتر را بدون هیچ مشکلی طی کند. لوازم یدکی هوندا سیویک به عنوان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های خودرو در جهان، به راحتی پیدا می‌شود و هزینه تعمیرهای آن نیز چندان گران نیست.

محبوب‌بودن این مدل به این معناست که خدمات پس از فروش گسترده‌ای برای این خودرو وجود دارد. بنابراین، هر کسی می‌‌تواند بدون صرف هزینه زیاد، یک سیویک اختصاصی برای خودش داشته باشد و به دلخواه خود طراحی داخلی آن را تنظیم کند. در همین حال، مدل Si اسپورت و کاربردی هاچ‌بک از اوایل سال‌های ۲۰۰۰ میلادی با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار پیدا می‌شود و از آنجایی که این مدل تنها با گیربکس دستی عرضه شده، درس خوبی برای تازه‌کارها به همراه خواهد داشت.

تویوتا سلیکا ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶

شروع قیمت: ۳۵۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: خوب

2001 Toyota Celica GTS
۲۰۰۱ Toyota Celica GTS
چرا این مدل؟

تویوتا سلیکا یک خودروی ساب‌کامپکت اسپورت است که چابکی زیادی داشته، همچنین خودرویی پرهیجان، قابل‌اطمینان و دارای سطح کارایی غافلگیرکننده است. سلیکا چه از موتور ۱۴۰ اسب‌بخاری و چه از موتور ۱۸۰ اسب‌بخاری چهار سیلندر استفاده کند، باز هم شرایطی مصرف سوخت بسیار خوبی خواهد داشت.

امّا به عنوان یک خودروی اسپورت، می‌بایست از مدل‌هایی که زیر دست یک راننده بی‌ملاحظه بوده یا در مسابقات شرکت داشته و یا در تعمیرات از قطعات با کیفیت پایین استفاده کرده، دوری کرد.

لکسس IS300 ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵

شروع قیمت: ۴۵۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: خوب

Lexus IS300
Lexus IS300
چرا این مدل؟

مدل IS300 وقتی در سال ۱۹۹۸ برای اولین بار معرفی شد، به عنوان یک مدل لکسس در جواب به مدل‌های ب‌ام‌و سری ۳ و مرسدس کلاس C بود. البته این خودرو به هیچ‌وجه نتوانست از رقبای آلمانی‌اش جلو بزند، ولی با این حال، نمادی از برند لکسس به حساب می‌آمد و نماینده کیفیت محصولات این کمپانی بود. برای رانندگانی که وسایل زیادی را می‌خواهند با خودشان به این طرف و آن طرف ببرند، لکسس IS300 یک مدل اسپورت‌کراس واگن بزرگ نیز آماده کرده که به راحتی می‌توان وسایلی مانند دوچرخه‌های کوهستان را در خود جای دهد.

ب‌ام‌و سری ۳ هنوز هم یکی از بهترین سدان‌های اسپورت کامپکت موجود در بازار است؛ ولی رقیب لکسسی‌اش به خاطر هزینه نگهداری و تعمیرات کمتر برای قرار گرفتن در این لیست از آن جلو زده است.

فورد موستانگ ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴

شروع قیمت: ۶۰۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: خوب

Ford Mustang 2005
Ford Mustang 2005
چرا این مدل؟

فورد در نسل پنجم موستانگ که در سال ۲۰۰۵ ارائه شده، واقعاً این خودرو را احیا کرد. موستانگ به این دلیل به این لیست راه‌ پیدا کرده که با قیمتی ارزان، قدرت مناسب در یک پکیج فوق‌العاده در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو با دو پیشرانه V-6 و V-8 عرضه شده، ولی گزینه پیشنهادی مدل متوسط موستانگ GT با موتور ۵ لیتری V-8 است. البته موتور V-6 اندکی بهینه‌تر از موتور ۵ لیتری است، ولی این را هم درنظر داشته باشید که عملکرد خودرو افت می‌کند و امکانات ارائه شده در تریم GT آن را تبدیل به یک انتخاب مناسب می‌کند.

تویوتا های‌لندر ۲۰۰۲ تاکنون

شروع قیمت: ۷۰۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: خوب

Toyota Highlander
Toyota Highlander
چرا این مدل؟

تویوتا های‌لندر یک مدل خودروی کامل برای راننده‌ای است که می‌خواهد یک کراس‌اور شاسی‌بلند قدرتمند داشته باشد. با اینکه قابلیت‌های آن در خارج از جاده در حدّ تاکوما پیکاپ نیست، ولی سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک های‌لندر باعث نمایشی خوب در شرایط بد آب‌وهوایی از این خودرو می‌شود و راننده حس خوبی از کنترل آن پیدا می‌کند. های‌لندر در پلتفرم با لکسس RX مشترک است و بنابراین کیفیت ساخت داخلی را مطابق خودروهای هم‌خانواده‌اش حفظ کرده است.

خریدارانی که دغدغه محیط‌ زیست دارند، شاید به دنبال های‌لندر هیبرید بروند. با این حال، خرید یک خودروی هیبرید برابر با ورود به دنیایی ناشناخته است که در آن باتری‌های کارکرده و اجزای سیستم هیبریدی ممکن است هزینه‌های گزافی را برای تعمیر نیاز داشته باشند.

فورد فیوژن ۲۰۰۷ تاکنون

شروع قیمت: ۷۰۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: خوب

Ford Fusion 2010
Ford Fusion 2010
چرا این مدل؟

فیوژن یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین خودروهای خط تولید فورد بوده است. فیوژن با سایز متوسط خود، قابلیت اطمینان مناسب و همین‌طور عملکرد خوبی را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد. کیفیت طراحی داخلی کابین، ولی سیستم سرگرمی مایکروسافت ممکن است کمی مزاحم باشد.

همانند های‌لندر، فیوژن نیز مدل‌های هیبریدی عرضه کرده است و خریداران نیز ممکن است خود را در معرض هزینه‌های زیاد تعمیرات یک خودروی هیبریدی قرار دهند.

آکورا RL از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲

شروع قیمت: ۹۵۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: خوب

Acura RL 2005
Acura RL 2005
چرا این مدل؟

آکورا RL یکی از مدل‌های نمادین در بین محصولات هوندا و گران‌ترین خودروی موجود در این لیست است. در حالی که مدل‌های جدید RL قیمتی در حدود ۵۰ هزار دلار دارند، ولی نمونه‌های دست‌دوم آن با قیمتی به مراتب‌ کمتر پیدا می‌شوند. از آنجا که RL پرچم‌دار محصولات هوندا به حساب می‌آید، کمپانی تکنولوژی‌های زیادی برای این مدل استفاده کرده است.

بالاترین سطح این مدل با یک سیستم راهبری آن‌بورد، یک سیستم صوتی پرمیوم، پدل‌شیفتر روی چرخ فرمان، مانع نویز هوشمند، میل‌لنگ تیتانیومی و طرح چوب افرا درون کابین عرضه شده است.

سیستم پیشرفته هندلینگ RL با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک و موتور قدرتمند V6 ۳۰۰ اسب‌بخاری تجربه‌ای واقعی از رانندگی را رقم خواهد زد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. xsajad

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    حیف این جا محیط فرهنگی هست واقعا این ها لایق هر صفتی هستند خداییش مالیات رو کاهش و گمرک رو بردارن بعد ببینم این اقا […] نظرش درباره افزایش قیمت همینه اون موقع ببینم بازار برای اهن پاره چه قیمتی تعیین میکنه
    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا نجفی‌منش که امروز در یک برنامه تلویزیونی در مورد ابهامات قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت حاضر شده بود، اظهار داشت: قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت نه تنها بالا نبوده که با توجه به هزینه‌های این صنعت باید بیش از این نیز افزایش می‌یافته است.
    وی در عین حال از روند قیمت‌گذاری در صنعت خودرو انتقاد کرد و افزود: هیچ دولتی در دنیا سراغ نداریم که اقدام به قیمت‌گذاری خودرو کرده باشد و یا به کاری که در کشور ما انجا می‌گیرد، تأسی کرده باشد.

    وی افزود: اگر قیمت به بازار سپرده شود، دست خودروساز برای ارتقای کیفیت و ارایه آپشن باز می‌شود و قیمت برای مصرف‌کننده هم پایین می‌آید،این هم به نفع مصرف‌کننده و هم به نفع خودروساز است.

    نجفی منش در پاسخ به این سؤال که قیمت‌گذاری شورای رقابت را در حال حاضر چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: 6000 میلیارد تومان در سال 92 زیان صنعت خودرو بوده است و با توجه به برنامه خودروسازان و دستور وزیر برای افزایش تولید، این صنعت امسال اندکی از حاشیه ضرر و زیان بیرون آمده است.
    وی ادامه داد: ما استدعا داریم عوامل تولید که قیمت را افزایش می‌دهند مانند بانک‌ها و نرخ سود بانکی، فولاد و … کمی قیمت‌هایشان را برای تولید کاهش دهند تا برنامه دولت هم برای کاهش تورم عملیاتی شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. VAHID JINPACHI

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (847 ديدگاه)

      باز هم می خوان گرون کنن…….!!

      چقدر می خورننننننننننننننننننننننننننننن کوفتشون بشه……..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۱۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خوش به حالشون اولین ماشینشان فورد ماستنگ اونوقت بچه میلیارد های ما حق دارن 3r کار کنم اونم با چه قیمتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      با این همه ضرر دهی
      با این همه نارضایتی مصرف کننده
      با این بی کیفیتی
      با این خودروهای 30 سال پیش
      واقعا واقعا چه اصراری به تولید و مونتاژ هستش¿¿؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      چرا این همه اصرار به تولید؟
      برای کی می خوان تولید کنن برای ما مصرف کنندگان که وسیله ی مرگمونو بخریم؟
      الانم که ورشکسته شدن صداشو درنمیارن
      6000 میلیارد ضرر دهی=تعطیلی
      چقدر احمقن و بی کفایت با این همه محدودیت و البته مشتری ایرانی که اگرم بخواد اعتراض کنه صداش به جایی نمیرسه
      همه نهادهای دولتی هم پشت سرشونن
      بازم دارن ضرر میدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Zonda R

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      جناب انیس حسینی عزیز
      زحمت ترجمه مطلب لکسوس nx300 H
      رو هم بکشید لطفا ممنون
      خسته نباشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. فورد

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (856 ديدگاه)

      برای جوان های امروز فقط حسرت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Ehsan

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      اینها که اینقدر میگویند هزینه های ما زیاده یکبار بیایید ریز هزینه هاشون را اعلام کنند تا به قول خودشون سیه رو شود هر که در او غش است لااقل ما بفهمیم چه هزینه ای دارند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. جی تی ار

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (459 ديدگاه)

      الآن این مطلب به چه درد ما می خوره? خداییش به ما چه ربطی داره که خارجیا چه ماشینی اونم دست دوم می خوان بخرن. البته از تلاش دوستمون غافل نمی شیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. Sadjad97

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      بعد از گذشت یک سال و نیم از ثبت نام برای مگان، دو عدد تندر 90 E2 را جایگزین مگان کردیم و میخواهیم بفروشیمشون.
      میتونید من رو راهنمایی کنید که قیمت تندر 90 E2 الآن در بازار برای فروش چنده؟
      هر دو دارای سند دست اول (کارتکس 93) تیر ماه هستند. پیشاپیس از کمک هاتون ممنونم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4526 ديدگاه)

        الان بین 39-38 فروش میره سجاد جان.البته بازار راکد هستش.ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Sadjad97

          ۱۷ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (95 ديدگاه)

          آلان که همه ماشین ها در بازار گرون شدند، برخی از سایت های داخلی قیمت پژو 405 slx رو در بازار نزدیک به 35 میلیون ذکر کردند!!! از جواب سریع شما ممنونم شاهین جان.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    8. Japan & Germany

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      اینارو ول کن 7-1 برزیل باخت ، 7-1 وااااااایییییییییییی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    9. ياكان

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (74 ديدگاه)

      داداش حرص نخور. ما مردم … رو … گیر آوردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    10. امیر

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (233 ديدگاه)

      من برنانمشو دیدم ازش پرسیدن ایا مردم راضین از قیمتا گفت برید بپرسید همه راضین وگرنه نمیخریدن اخره برنامه هم بش گفتن مردم پیامک دادن میگن سزای گرانفروش نخریدنه گفت برا ما نظره مردم مهم نیست دلال تو 3ثانیه همشو میخره…تا یک ساعت فحش میدادم .از ماست که بر ماست.اگه میتونید گیر بیارید برنامشو ببینید همه چیز دستون میاد.طرف که باش مناظره میکرد به صراحت گفت این پولا به وسیله نورچشیها تو کارا نامشروع استفاده میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. VAHID JINPACHI

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    ما ایرانی ها ارزوی همین ماشین های دسته دوم را داریم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      مطلب خوبی بود البته نه برای کشورای جهان سوم
      اینجا لیست انواع پراید پیش روته
      Mvm 110
      پیکان
      405
      ال90 e1 مدل 86
      و 206 البته مدل 83 تا 86

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sadjad97

        ۱۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (95 ديدگاه)

        واقعاً که 4 ماشین آخر آرزومونه، اوولوشن 1996 نسبتاً تمیز 60 میلیونه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Sadjad97

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      درست گفتی، تظر اول من درباره آرزوهای همین ماشین های دسته دوم ثبت نشد ولی 4 ماشین آخر واقعاً آرزوهای ما هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. شاهین

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4526 ديدگاه)

    ممنون آقای انیس حسینی مطلب خوبی بود.این هم لیست خودروهایی هستش که با پول پراید میشه توی هند خرید.

    خریداران خودرو در هند بعنوان یکی از بزرگترین اقتصاد های آسیا و همچنین یکی از بزرگ ترین بازارهای خودرو در جهان با قیمت معادل پراید می توانند گزینه های مختلفی را خریداری کنند.

    با در نظر گرفتن قیمت دلار آزاد در بازار داخل معادل 3100 تومان، قیمت حال حاضر پراید در بازار آزاد معادل 7440 دلار خواهد بود.

    ارزان ترین خودرو در هند قیمتی معادل 4410 دلار دارد که این خودرو توسط شرکت تاتای هند تولید شده و دارای ظرفیت 4 نفر است. حجم موتور این خودرو معادل 624 سی سی بوده و جزء کم مصرف ترین خودروها در این کشور محسوب می شود. قیمت این خودرو معادل 13.671 میلیون تومان است.

    دیگر خودروی ارزان تر از پراید بعنوان پر تیراژ ترین خودروی داخلی خودروی سوزوکی 800 است که توسط شرکت ماروتی هند تولید می شود. این خودرو قیمتی معادل 4657 دلار داشته که برابر با 14.438 میلیون تومان است و حجم موتور آن 800 سی سی اعلام شده است. این خودرو ظرفیتی معادل 4 نفر دارد.

    دیگر خودرویی که قیمتی ارزان تر از پراید در هند دارد خودروی “اومنی” است که توسط شرکت ماروتی هند تولید و عرضه می شود. قیمت اومنی معادل 4927 دلار در هند است که برابر با 15.275 میلیون تومان می شود. این خودرو ون با اندازه کوچک محسوب می شود که با موتور 800 سی سی خود می تواند 8 نفر را به راحتی در خود جای دهد.

    خودروی دیگری که در هند قیمتی ارزان تر از پراید ایران دارد “آلتو” است که باز هم تولید شرکت ماروتی این کشور است. این خودرو با قیمت 5377 دلاری برابر با 16.67 میلیون تومان، حجم موتوری معادل 800 سی سی داشته و ظرفیت آن معادل حداقل 4 سرنشین است. این خودرو مصرف سوختی بین 3 تا کمتر از 5 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد.

    خودروی هیوندای ایئون نیز در هند قیمتی کمتر از پراید دارد. این خودرو با حجم موتور 814 سی سی و ظرفیت 4 سرنشین قیمتی 6480 دلاری دارد که با احتساب قیمت دلار در بازار آزاد کشور قیمت این خودرو معادل 20 میلیون تومان خواهد بود.

    دیگر خودروی ارزان قیمت در حال تولید در هند خودروی مینی ون اکو است که تولید شرکت ماروتی این کشور است. قیمت این خودرو معادل 6750 دلار بوده که برابر با 20.9 میلیون تومان است. حجم موتور این خودرو معادل 1200 سی سی بوده و ظرفیت آن حدود 7 نفر اعلام شده است.

    در هند هیوندای سانترو نیز قیمتی کمتر از پراید ایران را دارد. این خودرو با قیمتی 6862 دلاری برابر با 21.2 میلیون تومان دارای موتوری با حجم 1100 سی سی می باشد. ظرفیت این خودرو 4 نفر است.

    خودروی داتسون گو در هند قیمتی معادل 7 هزار دلار برابر با 21.7 میلیون تومان دارد. داتسون گو ظرفیت 4 نفر سرنشین را داشته و حجم موتوری معادل 1200 سی سی دارد.

    آلتو k10 دیگر خودروی در حال تولید در هند است که قیمتی کمتر از پراید دارد. قیمت این خودرو 7400 دلار است که برابر با 22.9 میلیون تومان خواهد بود. حجم موتور این خودرو 1000 سی سی بوده و ظرفیت آن نیز 4 نفر است.

    سوزوکی زن استیلو نیز دیگر خودروی تولید هند است که با قیمتی کمتر از پراید در این کشور عرضه می شود. این خودرو با قیمتی 7600 دلاری معادل 23.5 میلیون تومان، حجم موتوری معادل 1000 سی سی داشته و یک مینی ون محسوب می شود. ظرفیت زن استیلو حداقل 4 نفر است.

    شورولت اسپارک نیز با قیمتی کمتر از پراید در هند عرضه می شود. این خودرو حجم موتور 1000 سی سی داشته و ظرفیتی معادل 4 سرنشین دارد. قیمت این خودرو در بازار هند 7780 دلار است که معادل 24.1 میلیون تومان می شود.

    دیگر خودروهای شاخص در حال تولید که قیمتی نزدیک به قیمت پراید در هند را دارند شامل فورد فیگو و هیوندای آی 10 می شوند.

    فورد فیگو قیمتی معادل 8730 دلار در هند داشته که معادل 27 میلیون تومان می شود. حجم موتور این خودرو 1200 سی سی بوده و ظرفیت آن 4 نفر است.

    هیوندای آی 10 نیز در هند 8840 دلار عرضه می شود که معادل 27.4 میلیون تومان است. این خودرو حجم موتوری برابر با 1100 سی سی داشته و ظرفیت آن حداقل 4 نفر است.
    طی روزهای گذشته افزایش قیمت خودروهای داخلی توسط شورای رقابت، قیمت پراید در بازار آزاد با رشدی فزاینده همراه شد به گونه ای که پراید 111 تا 24 میلیون تومان در بازار توسط فروشندگان قیمت گذاری شده است.

    خریداران خودرو در هند بعنوان یکی از بزرگترین اقتصاد های آسیا و همچنین یکی از بزرگ ترین بازارهای خودرو در جهان با قیمت معادل پراید می توانند گزینه های مختلفی را خریداری کنند.

    با در نظر گرفتن قیمت دلار آزاد در بازار داخل معادل 3100 تومان، قیمت حال حاضر پراید در بازار آزاد معادل 7440 دلار خواهد بود.

    ارزان ترین خودرو در هند قیمتی معادل 4410 دلار دارد که این خودرو توسط شرکت تاتای هند تولید شده و دارای ظرفیت 4 نفر است. حجم موتور این خودرو معادل 624 سی سی بوده و جزء کم مصرف ترین خودروها در این کشور محسوب می شود. قیمت این خودرو معادل 13.671 میلیون تومان است.

    دیگر خودروی ارزان تر از پراید بعنوان پر تیراژ ترین خودروی داخلی خودروی سوزوکی 800 است که توسط شرکت ماروتی هند تولید می شود. این خودرو قیمتی معادل 4657 دلار داشته که برابر با 14.438 میلیون تومان است و حجم موتور آن 800 سی سی اعلام شده است. این خودرو ظرفیتی معادل 4 نفر دارد.

    دیگر خودرویی که قیمتی ارزان تر از پراید در هند دارد خودروی “اومنی” است که توسط شرکت ماروتی هند تولید و عرضه می شود. قیمت اومنی معادل 4927 دلار در هند است که برابر با 15.275 میلیون تومان می شود. این خودرو ون با اندازه کوچک محسوب می شود که با موتور 800 سی سی خود می تواند 8 نفر را به راحتی در خود جای دهد.

    خودروی دیگری که در هند قیمتی ارزان تر از پراید ایران دارد “آلتو” است که باز هم تولید شرکت ماروتی این کشور است. این خودرو با قیمت 5377 دلاری برابر با 16.67 میلیون تومان، حجم موتوری معادل 800 سی سی داشته و ظرفیت آن معادل حداقل 4 سرنشین است. این خودرو مصرف سوختی بین 3 تا کمتر از 5 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد.

    خودروی هیوندای ایئون نیز در هند قیمتی کمتر از پراید دارد. این خودرو با حجم موتور 814 سی سی و ظرفیت 4 سرنشین قیمتی 6480 دلاری دارد که با احتساب قیمت دلار در بازار آزاد کشور قیمت این خودرو معادل 20 میلیون تومان خواهد بود.

    دیگر خودروی ارزان قیمت در حال تولید در هند خودروی مینی ون اکو است که تولید شرکت ماروتی این کشور است. قیمت این خودرو معادل 6750 دلار بوده که برابر با 20.9 میلیون تومان است. حجم موتور این خودرو معادل 1200 سی سی بوده و ظرفیت آن حدود 7 نفر اعلام شده است.

    در هند هیوندای سانترو نیز قیمتی کمتر از پراید ایران را دارد. این خودرو با قیمتی 6862 دلاری برابر با 21.2 میلیون تومان دارای موتوری با حجم 1100 سی سی می باشد. ظرفیت این خودرو 4 نفر است.

    خودروی داتسون گو در هند قیمتی معادل 7 هزار دلار برابر با 21.7 میلیون تومان دارد. داتسون گو ظرفیت 4 نفر سرنشین را داشته و حجم موتوری معادل 1200 سی سی دارد.

    آلتو k10 دیگر خودروی در حال تولید در هند است که قیمتی کمتر از پراید دارد. قیمت این خودرو 7400 دلار است که برابر با 22.9 میلیون تومان خواهد بود. حجم موتور این خودرو 1000 سی سی بوده و ظرفیت آن نیز 4 نفر است.

    سوزوکی زن استیلو نیز دیگر خودروی تولید هند است که با قیمتی کمتر از پراید در این کشور عرضه می شود. این خودرو با قیمتی 7600 دلاری معادل 23.5 میلیون تومان، حجم موتوری معادل 1000 سی سی داشته و یک مینی ون محسوب می شود. ظرفیت زن استیلو حداقل 4 نفر است.

    شورولت اسپارک نیز با قیمتی کمتر از پراید در هند عرضه می شود. این خودرو حجم موتور 1000 سی سی داشته و ظرفیتی معادل 4 سرنشین دارد. قیمت این خودرو در بازار هند 7780 دلار است که معادل 24.1 میلیون تومان می شود.

    دیگر خودروهای شاخص در حال تولید که قیمتی نزدیک به قیمت پراید در هند را دارند شامل فورد فیگو و هیوندای آی 10 می شوند.

    فورد فیگو قیمتی معادل 8730 دلار در هند داشته که معادل 27 میلیون تومان می شود. حجم موتور این خودرو 1200 سی سی بوده و ظرفیت آن 4 نفر است.

    هیوندای آی 10 نیز در هند 8840 دلار عرضه می شود که معادل 27.4 میلیون تومان است. این خودرو حجم موتوری برابر با 1100 سی سی داشته و ظرفیت آن حداقل 4 نفر است.

    طی روزهای گذشته افزایش قیمت خودروهای داخلی توسط شورای رقابت، قیمت پراید در بازار آزاد با رشدی فزاینده همراه شد به گونه ای که پراید 111 تا 24 میلیون تومان در بازار توسط فروشندگان قیمت گذاری شده است.

    خریداران خودرو در هند بعنوان یکی از بزرگترین اقتصاد های آسیا و همچنین یکی از بزرگ ترین بازارهای خودرو در جهان با قیمت معادل پراید می توانند گزینه های مختلفی را خریداری کنند.

    با در نظر گرفتن قیمت دلار آزاد در بازار داخل معادل 3100 تومان، قیمت حال حاضر پراید در بازار آزاد معادل 7440 دلار خواهد بود.

    ارزان ترین خودرو در هند قیمتی معادل 4410 دلار دارد که این خودرو توسط شرکت تاتای هند تولید شده و دارای ظرفیت 4 نفر است. حجم موتور این خودرو معادل 624 سی سی بوده و جزء کم مصرف ترین خودروها در این کشور محسوب می شود. قیمت این خودرو معادل 13.671 میلیون تومان است.

    دیگر خودروی ارزان تر از پراید بعنوان پر تیراژ ترین خودروی داخلی خودروی سوزوکی 800 است که توسط شرکت ماروتی هند تولید می شود. این خودرو قیمتی معادل 4657 دلار داشته که برابر با 14.438 میلیون تومان است و حجم موتور آن 800 سی سی اعلام شده است. این خودرو ظرفیتی معادل 4 نفر دارد.

    دیگر خودرویی که قیمتی ارزان تر از پراید در هند دارد خودروی “اومنی” است که توسط شرکت ماروتی هند تولید و عرضه می شود. قیمت اومنی معادل 4927 دلار در هند است که برابر با 15.275 میلیون تومان می شود. این خودرو ون با اندازه کوچک محسوب می شود که با موتور 800 سی سی خود می تواند 8 نفر را به راحتی در خود جای دهد.

    خودروی دیگری که در هند قیمتی ارزان تر از پراید ایران دارد “آلتو” است که باز هم تولید شرکت ماروتی این کشور است. این خودرو با قیمت 5377 دلاری برابر با 16.67 میلیون تومان، حجم موتوری معادل 800 سی سی داشته و ظرفیت آن معادل حداقل 4 سرنشین است. این خودرو مصرف سوختی بین 3 تا کمتر از 5 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد.

    خودروی هیوندای ایئون نیز در هند قیمتی کمتر از پراید دارد. این خودرو با حجم موتور 814 سی سی و ظرفیت 4 سرنشین قیمتی 6480 دلاری دارد که با احتساب قیمت دلار در بازار آزاد کشور قیمت این خودرو معادل 20 میلیون تومان خواهد بود.

    دیگر خودروی ارزان قیمت در حال تولید در هند خودروی مینی ون اکو است که تولید شرکت ماروتی این کشور است. قیمت این خودرو معادل 6750 دلار بوده که برابر با 20.9 میلیون تومان است. حجم موتور این خودرو معادل 1200 سی سی بوده و ظرفیت آن حدود 7 نفر اعلام شده است.

    در هند هیوندای سانترو نیز قیمتی کمتر از پراید ایران را دارد. این خودرو با قیمتی 6862 دلاری برابر با 21.2 میلیون تومان دارای موتوری با حجم 1100 سی سی می باشد. ظرفیت این خودرو 4 نفر است.

    خودروی داتسون گو در هند قیمتی معادل 7 هزار دلار برابر با 21.7 میلیون تومان دارد. داتسون گو ظرفیت 4 نفر سرنشین را داشته و حجم موتوری معادل 1200 سی سی دارد.

    آلتو k10 دیگر خودروی در حال تولید در هند است که قیمتی کمتر از پراید دارد. قیمت این خودرو 7400 دلار است که برابر با 22.9 میلیون تومان خواهد بود. حجم موتور این خودرو 1000 سی سی بوده و ظرفیت آن نیز 4 نفر است.

    سوزوکی زن استیلو نیز دیگر خودروی تولید هند است که با قیمتی کمتر از پراید در این کشور عرضه می شود. این خودرو با قیمتی 7600 دلاری معادل 23.5 میلیون تومان، حجم موتوری معادل 1000 سی سی داشته و یک مینی ون محسوب می شود. ظرفیت زن استیلو حداقل 4 نفر است.

    شورولت اسپارک نیز با قیمتی کمتر از پراید در هند عرضه می شود. این خودرو حجم موتور 1000 سی سی داشته و ظرفیتی معادل 4 سرنشین دارد. قیمت این خودرو در بازار هند 7780 دلار است که معادل 24.1 میلیون تومان می شود.

    دیگر خودروهای شاخص در حال تولید که قیمتی نزدیک به قیمت پراید در هند را دارند شامل فورد فیگو و هیوندای آی 10 می شوند.

    فورد فیگو قیمتی معادل 8730 دلار در هند داشته که معادل 27 میلیون تومان می شود. حجم موتور این خودرو 1200 سی سی بوده و ظرفیت آن 4 نفر است.

    هیوندای آی 10 نیز در هند 8840 دلار عرضه می شود که معادل 27.4 میلیون تومان است. این خودرو حجم موتوری برابر با 1100 سی سی داشته و ظرفیت آن حداقل 4 نفر است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      شاهین جون
      عالی بود
      البته خسته نباشی;-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4526 ديدگاه)

        مخلصم داداشی.البته فقط کپی پیست کردم.
        واقعا خودمم از این همه ماشین تعجب کردم! عجب انتخاب هایی هم هستن! با 7000 دلار میشه هم ماشین دست دوم خوب گرفت و هم یه ماشین صفر خوب!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۱۷ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          تازه این تو هنده
          اگه تو امریکا یا اروپا باشی که واقعا تو هر سگمنت حتی خرید ماشین نو هم گیج کنندست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. صادق

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      شاهین، کامنتت ارزش داشت توی یه پست جداگونه بذاریش

      در کل دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4526 ديدگاه)

        مخلص داداش صادق. ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. امید

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    معاون فروش ایران‌خودرو: توقع ما افزایش قیمت بیش از ۲۰% بود نه ۵%

    نسیم: بابایی درخصوص اعلام قیمت‌های خودرو از سوی شورای رقابت افزود: سقف افزایش قیمتی که این شورا برای خودروساز منظور کرده ۳ درصد بوده است و برای بعضی از خودروها ۴ تا ۵ درصد بوده است. کل افزایش قیمتی که به خودروی پژو ۴۰۵ اس‌ ال‌ ایکس داده شد ۳ درصد بوده است. افزایش اعلامی از سوی شورای رقابت نه تنها افزایشی نداشته بلکه کاهشی نیز بوده است.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار «نسیم»، در خصوص وجود ابهام در مورد فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت افزود: این فرمول‌گذاری کاملا شفاف بوده و هیچگونه ابهامی وجود ندارد ولی متاسفانه هزینه‌های مالی شرکت خوردوساز در این فرمول لحاظ نمی‌شود که از لحاظ اقتصاد علمی صحیح ولی با توجه به شرایط محیطی وجود برای خوردوساز موردنیاز است.

    قیمت پایه که از الزامات ما بوده افزایش نیافت

    معاون فروش ایران‌خودرو افزود: افزایش قیمت مالیات بر ارزش افزوده و بیمه چه ربطی به خودروساز دارد؟ ما توقعمان افزایش بیش از ۲۰ درصدی بوده البته ما تابع قانون هستیم. این دو سه درصد افزایش‌ها که اعلام شده طی این دو روز همه به ما حمله‌ور شده‌اند. به عنوان مثال قیمت فروش خردادماه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس موتور تی‌یو۵، ۲۹ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان الان ۳۰ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۷۲۸ تومان تقریبا ۳درصد افزایش یافته است. و همینطور پژو پارس سال که ۳۲ میلیون ۷۶۰ هزار تومان بوده است الان به ۳۴ میلیون و ۸۸۴ هزار یعنی تقریبا ۶ درصد افزایش یافته است.

    وی گفت: با توجه به افزایش هزینه (منابع انسانی، مواد اولیه و…) به نسبت خودروها افزایش چندانی اضافه نشده است.

    بابایی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه چه زمانی قیمت کارخانه با بازار متعادل می‌شود، افزود: در یکی دوماه آینده قیمت به حدالعقل بازار و کارخانه می‌رسد.

    خودروهای تحویل تیرماه یک ریال افزایش قیمت را نخواهند داشت

    معاون فروش ایران‌خودرو در خصوص وضعیت ثبت‌نام‌کنند‌گان محصولات شرکت که ماه‌های قبل انجام داده‌اند، افزود: طبق تعهداتمان به مشتری افرادی که تاریخ تحویل خودروهایشان مربوط به تیرماه بوده با مساعدت مدیرعامل هیچ افزایش قیمتی را ما برایشان منظور نخواهیم کرد و برای کسانی که تاریخ تحویل خودروهایشان به بعد از تیرماه است افزایش را خواهیم داشت.

    […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1323 ديدگاه)

      ای کاش عدالت و قانون بود ای کاش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امید

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    پیکاپ 8میلیون 700 هزارتومانی
    پیکان وانت 15 میلیون تومانی!
    فکر کنم خدا ما ایرانی ها رو دوست نداره
    که یه سری رو مامور عذاب ما کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خودرو سازها وطنی واسه ما شدن مثل داعش انگار اومدن سرمونو ببرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. کافر مقدس

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آی ملت چه خبره 60 خط متن رو کپی پیست کردید تو کامنتتون:D

    اینو دیگه همه ی دنیا میدونن ک تو دنیا فقط یه کشور هست که مردمش 8برابر قیمت واقعی یه خودرو پول میدن . حالا خودروهای ایتالیایی و بعضا آلمانی و…بماند ک تا11برابرش هم پول میدن اون کشوری نیست جز ایران !

    البته تو این لینک زیر سیویک 91سالم گذاشته 1500 دلار! اونم سفارش آمریکا با وین کد و…!!!!

    http://www.carsforsale.com/

    کادیلاک سوویل تو اون لینک هست 4هزار دلار :(

    بیوک SkyLark دوهزار دلار:(

    بیوک SkyHawk سه هزار دلار :(

    کرایلسر کردوبا 5هزار دلار :(

    میرم تو این سایت تا 1هفته همش احساس میکنم شهروند آمریکایی هستم تا از خونه نزنم بیرون باورم نمیشه ک تو ایران زندگی میکنم :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری مزراتی

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      اینم از مضرات اینترنت آمریکای جهانخواره کافرجان!!!!!!!!!!111
      واقعا ما آدمیم..؟؟ از حقوق اولیه خودمون محرومیم….. حق انتخاب

      خدایا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سعید

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (222 ديدگاه)

    ای بابا از بین این ها فقط گزینه اول که بنز باشه توی ایران هست و بقیه اش توی ایران موجود نیست که ….!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    تورو خدا نگاه کن .

    من اینجا دستم به بنز 230 نمیرسه ، اونوقت اون طورف در امریکا با 1000

    دلار بنز میخره .

    الان دنبال ماشین تا 12 تومان بودم ، هیچی پیدا نمیشه تو این باما .

    واقعا چی بگم ؟؟؟

    پراید مدل 90 16500 میلیون .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. dez

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فورد موستانگ رو عشق است (هم قیمت پراید)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سام

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام مجدد
    جالب این جاست که خیلی از خودروهایی که در بالا به اون اشاره شد اگه تو ایران باشه ماشین لوکس به حساب میاد.بهر حال از ماست که بر ماست و ما داریم چوب اعمال ناپسند خودمون رو می خوریم!حالا برای اینکه تنوعی هم بشه توجه شما را به مطلب ذیل جلب می کنم.

    “این است که فکر می کنم رفتارهای بسیار خصوصی و فردی اشخاص به هر حال سر از کل جامعه درمی آورد و طبیعی است که با دقتی کمی بیشتر از دیگران،نگاهی به آن داشته باشم…چه،هیچ خواستی برای هیچ ملتی تحقق ناپذیر نیست مگر این که خواست در بعضی مواقع بدون اینکه خودشان هم بدانند ریشه باطنی و واقعی نداشته باشد.زیرا ملتی که بین خواست و اعمالش این چنین تفاوت هایی فاحش وجود دارد،که اکثرا حتی خودش هم از آن مطلع نیست ،سرنوشت بهتری نمی تواند داشته باشد.مردم ایران مردم پیچیده ای هستند.به همین راحتی افکارشان را به شما نمی گویند.امیدوارم ناراحت نشوید،اما بعضی وقت ها به خودشان هم نمی گویند.از دوست نزدیکت می پرسی به کی می خواهی رای بدهی ،می گوید به الف،در حالی که تصمیم دارد به ب رای دهد.پای صندوق که رفت به پ رای می دهد.این را جدی عرض می کنم.شما پیچیدگی روحی ایرانی را حتی در غذاهای متداولمان پیگیری کنید.یک بشقاب قرمه سبزی را جلوی یک فرنگی بگذارید یا یک کاسه آش،به ده ها آزمایش و آزمایشگاه نیاز دارد تا تفکیک کند که ببیند مواد اولیه اش چیست؟در حالی که آن تکزاسی با کلاه و هیکل درشتش یک تکه گوشت را می اندازد روی آتش،همه هم درک می کنند طرف چه می خورد.”(به نقل از کتاب ناگفته ها،نوشته حسن نراقی،صفحه 53 و 54،نشر اختران)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. عبدالناصر

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    باز هم گرونی
    باز هم گرونی
    با این اوضاع فرقون هم نمیتونیم بخریم
    باید خر دوگانه سوز بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. hero

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    مسعود خان درود بر تو
    از مقاله خوشم اومد ماشین باید آلمانی یا ژاپنی باشه حتی دست دوم
    ایول

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      احسان جون،اون BMW عجب رخی داشت! خیلی هم تمیز بود.فقط 21 تومن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۱۸ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        اگر بگردی BMW M5 مدل 2000 با همین قیمت هم پیدا میشه
        این ها لااقل واردات ماشین دسته دوم آزاد میکردند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. صادق

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    ممنون آقا مسعود

    قیمتای ماشینا رو که میخوندم، از خودم متنفر شده بودم، که چرا من که جوون این مملکتم باید بذارم امثال اینا به ما […]کنن!؟؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. کافر مقدس

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    کامنت میدیم همچنان تایید نمیشن . . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. JDM eat sleep

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    واقعا اون 2 مدل(celica و IS300)خیلی زیبا هستند و البته تیونینگشون هم بی نظیر میشه.البته انتخاب ها میتونه خیلی بیشتر باشه مثل silvia s13,s14,s15,civic ek,civic sir,cr-x,شاید skyline r32,یا اصلا دنبال زیبایی هستید Integra dc2وdc5 و…..
    که هر کدومشون یه دنیای بی انتهی تیونینگ دارن که میتونن از لحاظ زیبایی و شتاب خیلی از ماشینهای جدید رو شکست بدن
    یعنی ما جوونی رو داریم که با w123 حال کنه شاید ماشین باز نیست یا از دنیای تیونینگ چیزی نمیدونه
    اینم برا عاشقا
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=770494492998461&set=a.276755839038998.63627.276300619084520&type=1&relevant_count=1
    Only Jpanese Car
    I LOVE JDM

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. دکتر داریوش

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    طبق فرموده یکی از دوستان تو ایران که تو این رنج قیمتی فقط پراید هست!
    اگرم که بعضی از اون قدیمی های خوب هم تو ایران پیدا بشه که با این داستان جدید کلاسیک بازی که راه افتاده تو کشور ،اونم میشه جزو ماشینای کلاسیک و قیمتی که صاحباش میدن عجیب غریییییب!!!بیشتر از صفر بعضی داخلی ها…!!!!!این بازار داخلی حکایتیه……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Ehsan

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    کامنت من هم تائید کنید فقط دوتا لینک توش بود :-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      ساعت 00:19 بامداد!
      داداش احسان الان یا همه خوابیدن یا رفتن فوتبال ببینن! تایید میمونه واسه فردا! به امید قهرمانی آرژانتین!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۱۸ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        ساعت 00:40 دقیقه است من هنوز دارم کامنت میدم ، ولی به شخصه دوست دارم تیمی قهرمان بشه که تا حالا نشده یعنی هلند ، سه بار نایب قهرمانی بسشونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Sadjad97

          ۱۸ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (95 ديدگاه)

          ساعت 02:28 صبحه، آلمان به برزیل 7 گل زد. چه حالی داد. کاشکی جمیز رودریگز و یارانش میومدن نیمه نهایی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. صادق

          ۱۸ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          ساعت 2:30، بعد از بازی و شکست فجیع برزیل، مشغول رپ گوش دادن!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شاهین

          ۱۸ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4526 ديدگاه)

          تماشاچی به من میگن! از صبح منتظر بازی بودم،شروع که شد خوابم گرفت!!! :)
          فکر نکنم دیگه هیشکی طرفدار برزیل باشه! الان همه طرفدار آلمان شدن! 7-1 رو کجای دلشون بزارن آخه؟!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ehsan

          ۱۸ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          ولی عجب بازی بود خوب شد رفتم بازی رو ببینم و نموندم پای نت
          برزیل کلی رکورد زد ، تیمی که در عرض 6 دقیقه 4 گل خورد ، تیمی که در 3 دقیقه 3 گل خورد ، تیمی که در کمتر از 30 دقیقه 5 گل خورد ، بیشترین گل خورده در نیمه نهایی
          از 94 که بازیهای جام جهانی رو دنبال میکنم چنین برزیل بی مهره ای رو ندیدم ، خیلی بازیکناش در پیت بودن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. مجتبی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    من موافقم پراید بشه 50 میلیون
    ولی…
    واردات همه ی خودروهای آزاد بشه و بدون تعرفه هر کسی هر ماشینی چه نو چه استفاده شده را وارد کند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. غمگین

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (143 ديدگاه)

      آقا مجتبی این جله شما رو باید با طلا نوشت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. شلبى

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    دوستان به معنیه واقعیه کلمه برزیل ترکید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    هر کی با المان در افتاد ، ور افتاد .

    7 گل ، ان هم در زمین خودشان . واااااااااااای .

    بیشتر مواقع المان ها رقیباشونو حتی در زمین خودشان میترکونند و پشت سر

    میذارند . به امار فروششان در جای جای دنیا توجه کنید .

    هفتایی هاش .

    من دیگه حرفی ندارم . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود میلاد جان
      بازی رو ندیدم
      اما آلمان شایستگی حضور در فینال رو داشت
      قطعا بازی جالبی میشه
      آرژانتین – آلمان
      باید دید چی میشه
      سپاسگذارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        مهدی المان ترکوند .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مسعود

      ۱۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      البته یادت باشه ایتالیا همواره کل آلمان رو خوابونده مى گى نه به تاریخ این دو تیم مراجعه کن نزدیکترینش یورو ٢٠١٢ و جام جهانى ٢٠٠۶ توى خود آلمان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. h112

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    در ایران بی برو برگرد هر راننده ایرانی حداقل یک یا چند سال پراید داشته،یا دارند.حتی قبل از گرونی هر کی تازه گواهینامه میگرفتم یه پراید،آردی…..برای خودش دست پا میکرد، تا هم مهارتش بالا تر بره هم اگه تصادف کرد خرج زیاد نیاد رو دستش،،،،،ولی الان همچی گرونه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. mahdi

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    آقای انیس حسینی سپاس بابت درج مطلب جالبتون
    اما یه نکته داره
    اینا به درد ایران نمیخوره
    یعنی به قول دستمون توی ایران نیستند بجز بنز
    البته در بین ژاپنی ها سیویک و آکورد هم توی ایران هست که تکلیفشون مشخصه
    یعنی فقط به درد یه دور زدن کوتاه میخورند نمیشه ازشون کار کشید به اضافه میتسوبیشی و تویوتاهای مدل 90 تا 2000 میلادی که فرقی ندارند
    یعنی یه جور ماشین دوم حساب میشن به بیان ساده تر شما علاوه بر اینا باید یه ماشین دیگه (آشغال ایرانخودرویی و سایپایی) داشته باشید برای مصرف روزانه
    توی این مملکت چرا اسم ایران رو خراب میکنم بهتر بگم توی این سیستم افراد کم درآمد و …… حق انتخاب ندارند
    از قبل براشون تعیین کردند کی چه ماشینی سوار بشه
    ختم کلام
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. پارسا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان باید خودرو ایرانی راتحریم کرد یادتونه پسته تا 100تومن شده بود باتحریم مردم 30 تومن بهترین پسته به پای آدم میبندند نخرید……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ahmad

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    بهتره گزینه های ایرانی رو هم در یک مقاله جدا بیان کنید. یعنی ماشینایی که بشه توی ایران به راحتی گیرشون اورد. هیچ کدوم ازینا اصن ردی ازشون توی هم نیست.
    لطفاً یک مقاله هم در این زمینه بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. احمدرضا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سایپا پراید 131 SE از 2001 تا 2014
    شروع قیمت:6.300 دلار
    رتبه تست تصادف IIHS:عالی (ارابه مرگ)
    چرا این مدل:این خودرو آنقدر خاص هست که تمامی 4سرنشین(گاهی اوغات 5 یا 6 سرنشین)آن در هنگام تصادفات آمار تحسین بر انگیزی را رقم میزند به صورتی که اتومبیل رسمی عزرائیل برای تنظیم جمعیت در ایران می باشد.
    اگر میخواهید به ایمنی فوق العاده این ماشین ایمان آورید ایام نوروز سری به جاده های خارج شهر بزنید و کمکی هم به سرنشینان آن کنید.
    ——————————————————
    امیدوارم اون دسته از عزیزانی که به اجبار خودرو پراید رو سوار میشن از من دلگیر نشده باشن.متاسفانه با پولی که به این آشغال میدن میتونن فورد موستانگ سوار شن اما تو مملکت ما همه حقوقی دارن غیر از مصرف کننده ها…
    یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رضا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    هر روز بدتر از دیروز میشیم
    دیگه پوستمون کلفت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. غمگین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    سلام دوستان می خواستم نظرتون رو در این مورد بپرسم که با 60 تومن برم سراغ چینی هایی چون جیلی EC7 یا جک J5 یا این که تویوتا یاریس یا کرولای کارکرده بگیرم.
    ماشین چینی دیس لایک
    ماشین ژاپنی کارکرده لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. فرشاد

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (88 ديدگاه)

    سیستم اقتصادی مشکل داره.وام هایی که به خودرو سازها میدن سودش بین 30 تا 40 درصده بعد خودروساز هم برا پرداخت اون سود قیمت رو هی میبره بالا.درواقع اینکه مردم فکر میکنن اینکه قیمت بالاست سودش تو جیب خودروساز میره اشتباهه بانکها در واقع برنده اصلی خودروسازی در ایران هستند خودتون قضاوت کنید اگر قرار بود این همه سود بره تو جیب خودروساز که ورشکستگی معنا نداشت ولی اونها واقعا ورشکستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ehsan

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      البته فرشاد جان علت اصلی ورشکستگی این دو خودروساز بلند پروازی هاشون در راه اندازی خط تولید در کشور های دیگست که به غیر از هزینه اولیه زیاد نه تنها هیچ سودی نبردند بلکه ضرر هم میدهند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام مجدد
      فرشاد جان من خودم چندین سال در پارس خودرو بودم و از خیلی از ترفند هاشون باخبرم. اینا استاد مظلوم نمایی هستن!مشکل اصلی خودروسازی ما سوء مدیریت و فساد شدیده.هزاران آدم مفت خور و ناکاربلد و بی سواد به این دلیل که پارتی دارند و همو لایتی فلان آدمند! در اون جا مشغولند. نمی گم که کار می کنن ،چون تنها چیزی که توی اونجا اهمیت نداره کار و زحمت شماست و مهمترین عامل اینه که ریاست از شما خوشش بیاد اون وقت اصلا لازم نیست زیاد کارکنی و عرق بریزی وحتی می تونی برای خودت ول بچرخی ! ویا اصلا یه گوشه ای رو گیر بیاری و چند ساعتی چرت بزنی ! و موقع برگشتن به خونه کاملا سرحال باشی !خودروسازهای ما کلی شرکت فرعی و بی خاصیت دارن که دلیل وجودیشون چیزی نیست جز اینکه برای مدیرای بی لیاقتشون نون و آبی فراهم شه.یعنی طرف به جای یه پست،10 پست دیگه هم داشته باشه و از همشون هم حقوق مفت بگیره.اکثریت این مدیران هیچ تسلطی در زمینه کاریشون ندارن و دور و ورشون را یه مشت آدم چاپلوس و خالی بند و زبون باز پر کردن که ادای فنی ها رو در میارن ولی هیچی حالیشون نیست و حتی یه جمله ساده فنی رو نمی تون ترجمه کنن!و اصلا نمی دونن خط تولید از کجا شروع می شه و به کجا ختم میشه،جالبه که بعضی از اینا بعد از بازنشستگی هم بعنوان مشاورفنی! مشغول کار می شن وساعتی مثلا 60 هزار تومن حق مشاوره می گیرن!در حالی که یه کارگر عادی 100 برابر بیشتر از این آدمها حا لیشه ولی در عوضش یک دهم این اشخاص هم حقوق نمی گیره.تنها چیزی در این شرکت ها اهمیت نداره علم و تخصصه و در عوضش هنرپیشگی! حرف اول رو می زنه یعنی ادای آدم کاربلد رو در آوردن! و سر دیگران رو با پنبه بریدن.سرت رو درد نمیارم. اگر مقررات پدال اجازه می داد مسائل دیگه ای رو هم بازگو می کردم ولی حیف که این امکان میسر نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. مشهدی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    من با پول اون تویوتا سیلیکا دارم 206 سوار میشم و ماهی 100 الی 300 خرجش میکنم – خداوندا برسون اونی که منتظرشیم …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا