بررسی پورشه ماکان GTS

پورشه نسخه‌ی GTS ماکان را عرضه کرده و این مدل عمده تمرکز خود را روی راننده دارد.

Porsche Macan GTS
Porsche Macan GTS

اولین باری که این خودرو را سال پیش مورد آزمایش قرار دادیم هر 5 ستاره‌ی ممکن را به دست آورد اما آن آزمایش در راه‌های هموار و نرم اروپا بود. حالا این خودرو در انگلستان تست شده است. آیا هنوز هم ماکان GTS خودروی شاخص می‌باشد؟

Porsche Macan GTS
کوچک‌ترین شاسی‌بلند پورشه همیشه خودرویی عجیب بوده و از مهندسی‌ای سود می‌برد که کارایی فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده و برخی از خودروهای اسپورت همین کمپانی را شرمنده می‌کند. البته کاربردی بودن و کیفیت سواری ماکان در صدر این گروه قرار می‌گیرد.

Porsche Macan GTS
علیرغم کاهش 15 میلی‌متری ارتفاع سواری و تنظیمات سفت‌تر سیستم تعلیق، GTS هنوز هم به زیبایی عمل کرده و سطح بالایی از چسبندگی و کشش را به همراه سواری پالایش شده ارائه می‌دهد. این‌ها مشخصات ذاتی GTS هستند.

Porsche Macan GTS
دامپرهای تطبیق‌پذیر PASM پورشه به‌صورت استاندارد وجود دارند و در حالت نرمال ماکان با سیستم تعلیق بادی 1004 پوندی همانند یک گلایدر از جاده‌ها عبور می‌کند. یاری‌دهنده این سواری نرم استفاده از رینگ‌های 20 اینچی است (رینگ‌های 21 اینچی نیز در دسترس هستند). البته رینگ‌های استاندارد با لاستیک‌های دیواره بلندتری عرضه می‌شوند که در هنگام حرکت خودرو در بزرگراه‌ها حس آرامش بیشتری را به راننده ارزانی می‌دارند.

Porsche Macan GTS
با فشار دادن دکمه استارت خودرو کاراکتر تیزتر خود را نشان می‌دهد. حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس برای دامپرها تکان ها را کاهش داده و در پیچ‌ها خودرو را تخت نگه می‌دارد. البته این تنظیمات در سطوح ناهموار کمی خونسردی ماکان GTS را با کمی اختلال مواجه می‌کند اما خب می‌توانید با سرعت‌های بالاتری از پیچ‌ها عبور کنید.


انتخاب حالت اسپورت همچنین صدای بلندتری را از سیستم اگزوز اسپورت خودرو بلند می‌کند. وقتی که دور پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو را بالا می‌برید و دنده‌ها یکی پس از دیگری تعویض می‌شوند صدای پیشرانه غرش مانند و جذاب است.


با وجود قدرت 355 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری، ماکان GTS سریع نیز هست. شاید شتاب آنی و قوی ماکان توربو را نداشته باشد اما پرفورمنسی بیش از حد کافی برای خلق لحظات ناب وجود دارد. 5.2 ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از حال سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد که با سفارش پکیج 729 پوندی اسپورت کرونو این زمان به 5 ثانیه کاهش پیدا می‌کند. وجود این پکیج یک ضروریت نیست و ماکان GTS بدون آن کمبودی ندارد اما وجود آن باعث اضافه شدن لانچ کنترل و حالت‌های سریع‌تر برای گیربکس می‌شود.

Porsche Macan GTS interior
سیستم فرمان برای یک خودروی چهارچرخ محرک نسبتاً غیرقابل خطا است و احساس بسیار زیادی را برای یک شاسی‌بلند به ارمغان می‌آورد. گیربکس 7 سرعته و دوکلاچه PDK در حالت پیش‌فرض بسیار نرم است و سریع دنده‌ها را تعویض می‌کند.


در حالت دستی تعویض دنده‌ها همانند خودرویی اسپورت است و وجود سیستم چهارچرخ محرک نیز به معنی این است که به ندرت روشن شدن چراغ کنترل کشش را خواهید دید.

Porsche Macan GTS
از نظر کاربردی بودن نیز صندوق بار 500 لیتری ماکان GTS تضمین می‌کند که فضای زیادی وجود داشته و صندلی‌های عقبی نیز فضای کافی برای سرنشینان بالغ و بلندقد را ایجاد می‌کنند. صندلی‌های چرمی آلکانترای ماکان نیز در این کلاس واقعاً می‌درخشند.


نسل جدید سیستم اطلاعات سرگرمی پورشه در GTS معرفی ‌شده اما سیستم ناوبری ماهواره‌ای هزینه‌ی 1052 پوندی را می‌طلبد اگرچه که انتظار دارید این مورد در شاسی‌بلندی 50 هزار پوندی به‌صورت استاندارد وجود داشته باشد. صفحه‌نمایش واضح‌تر 7 اینچی هم‌اکنون پیشرفته‌تر از قبل بوده و دارای بسته اپل کارپلی نیز می‌باشد. یکپارچه شدن سیستم با گوشی هوشمند به آسانی صورت می‌پذیرد.


حسگرهای پارک، کروز کنترل، هشدار خروج خودرو از لاین، رادیوی DAB و بلوتوث به‌صورت استاندارد در ماکان GTS وجود دارند و البته از موارد اضافی این نسخه می‌توان به چراغ‌های پشتی تیره‌تر و تریم مشکی اشاره کرد. نشان GTS ساتین مشکی و خروجی‌های اگزوز تکمیل کننده‌ی نمای ظاهری خودرو هستند.

2017 Porsche Macan GTS
2017 Porsche Macan GTS

یک‌بار دیگر پورشه با تولید نسخه‌ی GTS کار خود را تکمیل کرده است. این خودرو بیش از 7 هزار پوند ارزان‌تر از ماکان توربو است بنابراین اگر دنبال درگیر شدن در رانندگی هستید و کاربردی بودن زیادی را می‌خواهید GTS این کار را انجام می‌دهد. پرفورمنسی که خودرو ارائه می‌دهد به همراه شاسی عالی که در فواصل طولانی راحتی راننده را از بین نمی‌برد از نقاط قوت این خودرو است. یک شاسی‌بلند چهارچرخ محرک بهتر از این نمی‌شود.

2017-Porsche-Macan-GTS-147

مشخصات پورشه ماکان GTS

قیمت: 55893 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 355 اسب بخار/500 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک PDK، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.2 ثانیه
حداکثر سرعت: 256 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.8 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

19 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3673 دیدگاه) ,

    بهتر از پورش وجود نداره.
    پورش همیشه در صنعت و فناوری پیشگام بوده.
    همیشه پورش بهترین ها رو ساخته.
    کسی که سوار پورش بشه هیچ لذتی از رانندگی رو از دست نمیده. تمام خوبی ها در این ماشین جمع شده. پرفورمنس عالی، دوام بالا، کیفیت بی نظیر، ظاهر دلربا و بی نهایت دوست داشتنی.
    در اروپا اکثر پورش سواران مرد های مسنی هستند که حدود 42 تا 50 سال سن دارند. در ایران اما اکثرا جوونایی هستند که یک ساعت از عمرشون برای دنیا و جامعه مفید نبوده.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      55893 پوند میشه 257107800 تومن
      مصرف سوختش عالیه با این قدرت و گشتاور و وزن که داره

      پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          همه چی میخونم.مطالعه لازم برای ذهن

      1. Amirhossein
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        البته اگه گمرکو حساب کنی قیمت 4 5 برابر میشه

        پاسخ
    2. مرصاد
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      عاشق اسم اکانتت شدم دادا
      ❤”بهترین یا هیچ”❤

      واقعا خیلی جمله پر مغزیه👏👏

      پاسخ
  2. Mercede.Kaviani
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    با سلام دوستان
    المنتو عزیز 42 ساله از کی جزو مسن حساب میشه در مورد نظرتان کاملا موافق بجز قسمت مسن بودن 42 ساله ها
    با تشکر دوستدار شما
    مرسده کاویانی

    پاسخ
  3. Davood
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    اینکه ماشین خوبیه رو خوب اومدی ولی مفید بودن آدم ها رو با پورشه سواری و غیره نمیشه سنجید اصلا ربطی نداشت

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3673 دیدگاه) ,

      دوست عزیز درست منظورمو برعکس فهمیدی.
      من نگفتم اینجا کسی که پورشه سوار میشه برای جامعه مفید نیست.
      گفتم کسی که برای جامعه مفید نیست پورشه سوار میشه.

      این دو جمله زمین تا آسمون با هم فرق ندارن.

      من تجربه ی ابن مورد رو در دوستان و نزدیکان خودم دارم.
      برای همینه که با اسم مستعار کامنت میذارم.

      پاسخ
  4. مجید
    سوابق: (464 دیدگاه) ,

    ماشین جالبیه خیلی دلم میخواست بدونم قابلیت های خارج جاده ش چطوریه و یا اصلا داره؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  5. mehran911
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    مثل همیشه عالی
    .
    پورشه در سری های GTS تنها تمرکزش روی لذت رانندگی با یک خودروی اسپورته نه چیز دیگه
    همینطور که می بینید در سری GTS سرعت شتاب قدرت سری توربو و توربو اس وجود نداره در حالی در لذت رانندگی تفاوتی با هم ندارند .
    .
    در آخر لینک یکی از ویدیو های خوب ماکان رو در کامنت جدا میزارم تا لذت ببرید
    .
    ever ahead

    پاسخ
  6. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    با فشردن دکمه استارت !!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    فکر کنم اشتباه تایپی بوده باشه چون از قسمت چپ کلید فلشی داره پورشه در تقریبا تمام مدل ها ……

    پاسخ
  7. Mercede.Kaviani
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    با سلام به دوست عزیز المنتو
    خیلی ممنون از جواب شما بی ام و مرسدس مثل سری های یک تا چهار کلاس های ای بی . سی ای ال سی و کلاس ایی کایمن وباکستر مدل های اقتضادی با قیمت مناسب هستنند
    با تشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4304 دیدگاه) ,

    طراحیش میتونست خیلی بهتر از اینا باشه.

    پاسخ
  9. maserati
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    طراحی عقبش افتصاحه و من چند بار از نزدیکی دیدمش اضلا به دلم نمینشینه. و نمیدونم که کجاش دل رباست.ولی برعکس طراحی داخلیش خیلی خوبه.

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل ALIREZA034
    ALIREZA034
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    تا عرضه ی ماشین های جدید در این کلاس بی شک سنگ محک این کلاس پورشه ماکان خواهد بود ولی ای کاش طراحی عقبش زیباتر بود.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.