پسر شرور پورشه، کیمن GT4

پورشه کیمن GT4 مدل 2015، کمی ضعیف‌تر از 911 GT3 است اما به لطف ضمائم آئرودینامیکی یک خودروی بسیار سریع می‌باشد. خودرویی که پورشه آن را برای حمله به نوربرگ‌رینگ آماده کرده است.

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4

سپرهای تهاجمی و هواکش‌های مشبک جدید، اسپویلر بزرگ‌تر عقب همراه با باله ثابت و خروجی اگزوز دوقلو نصب شده در وسط دیفیوزر و کاهش ارتفاع 30 میلی‌متری در نگاه نخست، جلب توجه می‌کنند. صدای اگزوز این خودرو بسیار جذاب از آب درآمده است که لذت رانندگی با آن را مضاعف می‌کند.

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4

کابین تا حد زیادی نسبت به مدل‌های استاندارد کیمن، دست‌نخورده باقی مانده و تنها روکش چرم و آلکانترا در آن بکار گرفته شده و البته به یک فرمان اسپرت جدید نیز مجهز شده است.

Porsche Cayman GT4 interior
Porsche Cayman GT4 interior

Porsche Cayman GT4 interior
Porsche Cayman GT4 interior

اما بخش جالب‌تر ماجرا، قسمت فنیان است. جایی که موتور 3.8 لیتری تخت شش سیلندر این خودرو با 380 اسب بخار نیروی تولیدی به یک گیربکس شش سرعته دستی جفت شده و این خودرو را قادر می‌سازد تا در 4.4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت این مدل هم 295 کیلومتر بر ساعت است.

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4

پیشرانه این خودرو نسبت به GTS تا 45 اسب بخار قوی‌تر شده است. این پیشرانه از 911 GT3 به عاریت گرفته شده و به‌خوبی روی شاسی برجسته و دقیق کیمن، قرار گرفته است.

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4

پورشه ادعا می‌کند که این مدل قادر است پیست نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 40 ثانیه دور بزند. رقمی که آن را در بین خودروهایی چون لامبورگینی گایاردو، مرسدس SLR مک لارن و 911 توربو S مدل 2010 قرار می‌دهد.

کیمن GT4 را می‌توان با گزینه‌های متنوعی چون ترمزهای کربن سرامیکی، صندلی‌های مسابقه ای با پوسته فیبر کربنی و تجهیزات مسابقه ای سفارش داد. در حال حاضر این خودرو را می‌توان در آلمان با قیمت 85779 یورو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده سفارش داد. در حالی که قیمت آن در بازار امریکا ارزان‌تر و 84600 دلار می‌باشد. بدین ترتیب، کیمن بیشتر از گذشته به 911 افسانه ای نزدیک شده و رقیبی داخلی برای مدل کاررا محسوب می‌گردد.


[دانلود ویدئو]

35 دیدگاه

    1. جواد
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      ولی از کار پورشه خوشم نیومد. یکی می گفت دو پادشاه هرگز در یک اقلیم نمی گنجند…

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    پورشه داره قیمتا رو میاره پایین
    جایی خوندم پورشه می خواد بیشتر از توربوشارژ استفاده کنه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل 4MATIC
      4MATIC
      سوابق: (1057 دیدگاه) ,

      حالا فعلا که 911از بنزamg gtکم اورده تا ببینیم این چی کار می کنه

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (500 دیدگاه) ,

        من خودم از طرفداران پروپاقرص برند مرسدسم و ماشین هایی مثل g , s , E رو واقعا میپرستم اما
        بنز slr زد پورشه 911
        بنز sls زد پورشه 911
        بنز amg gt زد پورشه 911
        شک نکن بازم بنز باید مدل های دیگه ای رو کنه تا به افسانه 911 برسه همونطور که هیچ برندی نتونسته به افسانه S class دست اندازی کنه

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (48 دیدگاه) ,

          البته نه اس ال آر و نه اس ال اس رقیب مستقیم 911 نبودن.در حالی که AMG GT با این هدف تولید شده.ضمنا اس ال آر یک ابرافسانه اس.درست مثل اس ال کلاس و اس کلاس. بعد از ده سال از طراحی و تولید این خودرو هنوز هم هیجان و تازگی و پرفورمانس و کلاس بالای این خودرو زبانزد هست.

        2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2174 دیدگاه) ,

          آقا مهدی درست میگه
          اولا SLS و SLR رقیب 911 نبودند
          دوما چرا نمیگیم SLR پا به پای مورچه لاگو باهاش رقابت می کرد؟
          چرا خب نمیگین SLS نسخه GT3 قهرمان مسابقات اتومبیلرانی جی تی در سال 2012 شد؟ بالا تر از خیلی از ماشینای پر ادعا….

        3. farzam
          سوابق: (105 دیدگاه) ,

          راستی سریع ترین ماشین جاده ای در نوربرگ رینگ چیه؟؟ پورشه
          سریع ترین ماشین سدان تولید انبوه چیه؟؟ پورشه
          بهترین ماشین اسپرت چیه؟؟ پورشه
          سریع ترین شاسی بلند دور نوربرگ رینگ؟؟؟ پورشه

          فیلمش موجوده که ۹۱۱ کررا اس از ام ۴ دور پیست برده

      2. farzam
        سوابق: (105 دیدگاه) ,

        ببخشیدا فک کنم شما کررا معمولی رو با جی تی مقایسه کردی. اگه خیلی مردی با توربو مقایسه کن. توربو اس هم لازم نیست‌. همون توربو معمولی. اون وقت میخوام ببینم چی میشه

        پاسخ
  2. احسان
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    از وقتی AMG GT رو دیدم دیگه کیمن و 911 به چشمم نمیاد….برنامه هفته آینده TOP GEAR قراره AMG GTرو تست کنه پیشنهاد میکنم حتما ببینین با تشکر

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل Tesla ,Silicon Valley,
        Tesla ,Silicon Valley,
        سوابق: (162 دیدگاه) ,

        جناب 4Matic اون تایمی که شما میگین هنوز سری قبلو میخواد نشون بده.ایشون منظورشون top gear اصلی هست که باید دانلودش کنی.چون اینجا ما نمیتونیم زنده ببینیم

        پاسخ
  3. PlayStation
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    هرچی بسازن جای 911 رو پر نمی کنن.بیخود نیست که محبوب ترین خودرو جهان در بین آقایان 911 هست.

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (179 دیدگاه) ,

      محبوب اقایان جهان شوخی میکنی

      پاسخ
      1. PlayStation
        سوابق: (57 دیدگاه) ,

        علی و رضا کافی همین جمله ای که من نوشتم رو تو گوگل بنویسید و بعد حرف بزنید.

        911 عزیزترین و تودل برو ترین و وفادارترین خودرو جهانه
        این جمله مال خودمه

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل 4MATIC
      4MATIC
      سوابق: (1057 دیدگاه) ,

      شما داری طبق کدوم منبع وامار این حرفو می زنی:.بیخود نیست که محبوب ترین خودرو جهان در بین آقایان 911 هست.
      هان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
  4. محمدرضا ♥BMW♥
    سوابق: (290 دیدگاه) ,

    خیلی خوشگله ولی پورشه از بنز و بی ام و و آئودی گرون تره.باید قیمتارو کم کنه.:)

    پاسخ
  5. حسین
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    آقا دیروز تو سایپا بودم شنیدم که سایپا میخواهد سوناتا 2010 تولید کند

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (203 دیدگاه) ,

      حتماً رو پلتفرم پراید طراحی ـش رو آغاز می کنه !!!
      احتمالا قیمتش هم برای مصرف کننده 150 به بالا در میاد !!

      راستی این GT4 ، فوق العاده زیباست ؛ حقیقتاً رنگ زردش بسیار جذابه ؛ واقعا لذت بردم اما به نظرم قیمتش یکم زیاده که البته اونم با توجه به آلمانی بودنش قابل توجیه میشه
      ( مثل ماسل کارهای آمریکایی ارزون قیمت نیست.)

      پاسخ
  6. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    پورشه عشقه من که 918 رو خیلی دوست دارم ولی 911 انقلابی بود تویه سوپراسپورت ها

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه من کیمن رو خیلی دوس دارم

    ولی کاش فقط 911 این ظاهر رو داشت،

    کیمن و باکستر حداقل باید ظاهرشون فرق میکرد

    دیگه بیش از این دل زده میشه

    خب الان همین کیمن، شد 911 GT3 دیگه!!!

    پاسخ
  8. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    داخلش خیلی ساده و کاربردیه
    ولی 911 یه چیز دیگس

    پاسخ
  9. arman
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    ماشینه دوست داشتنیه قبول، از نظر فنی عالی قبول، ولی بابا توروخدا پورشه جان یه فکری به حال این طراحی بکن بسه دیگه چقدر طرحای شبیه هم، آخه داخلشونم دیگه داره شبیه هم میشه، بابا اصالت خوبه ولی مگه مرسدس اصالت نداره؟ آئودی نداره؟ استون مارتین، جگوار، مک لارن، مازراتی، لامبورگینی؛ ولی طرحاشون عاااالین، ولی این……؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.