پنجاه سالگی پورشه 911

بعضی از خودروها انگار مرگ ندارند. اما پیش از اینکه ذهن خود را به سمت خودروسازی ایران و محصولاتی چون پیکان و پراید و پژو منحرف کنید، باید ویژگی تحول و پیشرفت را نیز به این خودروها الصاق کنیم. نمونه بارز این تعریف، پورشه 911 می باشد. خودرویی که توسط فردیناند الکساندر پورشه برای اولین بار در سال 1963 و بر اساس فولکس قورباقه ای (بیتل) معروف و با موتور تخت قرار گرفته در انتهای خودرو متولد شد و تاکنون نیز با وجود حفظ استایل معروف و یگانه خود، همچنان یکی از زیباترین و با کیفیت ترین خودروهای اسپرت دنیا محسوب می شود.

Porsche 911 celebrates 50th anniversary
Porsche 911 celebrates 50th anniversary

حال بعد از نیم قرن، می توان تکامل تدریجی 911 را در موزه اشتوتگارت و در دورهمی پدربزرگها با نوه ها مشاهده کرد. از جدیدترین مدل توربوی 911 تا مدل کابریولت 1981 یا مدلهای GT1. در این موزه همچنین جشنی برای 50 سالگی 911 برپا می شود و کتابی نیز با نام 911×911 هم منتشر خواهد شد. یک 911 مدل 1967 نیز که پنج قاره جهان را پیموده تا مدلهای جدید کاررا را می توانید در این موزه مشاهده نمایید.


911 در ابتدا با نام 901 به فروش می رسید اما پس از تولید تنها 82 دستگاه و بعلت شکایت پژو بخاطر نامگذاری مشابه مدلهای این کارخانه، نام آن به 911 تغییر یافت. این اتومبیل در ابتدا تنها 6500 دلار قیمت داشت و موتور باکسر هوا خنک آن تنها 128 اسب بخار نیرو تولید می کرد. فری پورشه در توصیف 911 جمله معروفی دارد که می گوید تنها خودرویی که شما می توانید در صحرای آفریقا یا در مسابقات لمانز یا حتی ترافیک نیویورک برانید همین پورشه 911 است!

28 دیدگاه

  1. ابی
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا درک نمیکنین
    پراید هم 50 ساله اصالت داره
    والا کار سختیه 50 سال تغیر نکنی

    پاسخ
  2. feri
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    من نمی فهمم چرا همه این پورشه ها شبیه همن؟!؟!؟
    چرا این طراحان پورشه یه ذره خلاقیت و نوآوری توی کاراشون ندارن؟!؟!؟

    پاسخ
    1. نوید
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      قیافه خوشحال و خندان 911 مگه چشه که بخوان دستکاریش کنن؟ 🙂

      در ضمن طراحای پورشه قدرت خودشونو تو طراحی carrera gt و 918 به اندازه کافی نشون دادن.

      پاسخ
    2. تامكت
      سوابق: (174 دیدگاه) ,

      ((( خلاقيت ))) و ((( نواوري ))) ندارن!!!!!!!!!!
      فري جون ميخواد سال ديگه ي مكعب مثه ميني بوس بسازه شما خوشت بياد………!

      پاسخ
    3. perna
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      خلاقیت به این نمی گن بر داری کن فیکن یه چیز رو تغییر بدی ، به این می گن به تونی با حفظ اصالت و خواسته مشتری به زیباترین طراحی برسی!

      اتفاقا پورشه یکی از معدود ماشین هایی هست که اگه شما توی زمان به 20 سال آینده سفر کنی باز هم 911 رو به راحتی تشخیص خواهی داد، یعنی اصالت در عین پیشرفت

      پاسخ
      1. نوید
        سوابق: (195 دیدگاه) ,

        دقیقا…
        نوآوری یعنی بتونی با حفظ مشخصات خاص طراحی پورشه 911 ماشینی تولید کنی که با یک موتور 6 سیلندر تخت 3800 سی سی و مصرف 8.5 لیتر در صد کیلومتر زمان 7 دقیقه و 37 ثانیه رو (با ماشین صفر از در کارخونه) تو جهنم سبز به جا بزاری.

        جالبه بدونی که لامبورگینی آونتادور با اون طراحی فرا مدرن و سفینه فضاییش و قیمت 4 برابر 911 با یه موتور 12 سیلندر 6500 سی سی و مصرف 30 لیتر در صد کیلومتر همین پیست رو تو زمان 7 دقیقه و 25 ثانیه رکورد زده.

        پاسخ
    4. عماد
      سوابق: (93 دیدگاه) ,

      همین حفظ اصالتشه که هنوز یکی از بهترین هاست

      پاسخ
  3. ali
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اونها فقط رئیس جمهور، مدیر و مسئول دارند،
    ولی ما سازمان حمایت از مصرف کننده داریم با فکر و فرهنگ بالاتر

    پاسخ
  4. آرش
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    درود به روح فردیناند پورشه خالق پورشه 911.در ضمن دیگه از این نظرات چرت و پرت حالم داره به هم میخوره.دیگه بعضی ها شورشو در آوردند با این مقایسه پراید با ماشینهایی جدید.مگه مجبورین نظر بدین.ساکت بشینید نمیگند لاله.

    پاسخ
    1. Dinel
      سوابق: (30 دیدگاه) ,

      آرش جون اینا کسایی هستن که باید در مورد پراید سمند 405 نظر بدن نه در مورده اصیلی به نام پورشه 911

      پاسخ
  5. Ali Kaveh
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    فرق ما با سایر ممالک اینه که خواص اونا کاری میکنن که 50 سال مردمشون افتخار بکنن ولی خواص ما کاری میکنن که ما 50 سال خون دل بخوریم .

    پاسخ
  6. Hadi
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قیافه نداره ولی کیفیتش توپه.. چون یه ماشین آلمانیه.

    پاسخ
  7. JAGUAR
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    شیر شیر است.اگر چه پیر است. شاهکار مهندسیه این 911.هنوز هم با یه موتور 6 سیلندر سواسپرت های n سیلندرو به چالش میکشه.طراحی و اصالتش هم که حرفی برای گفتن نمیزاره!
    در مجموع باید بگم عاشقشم
    تولدت مبارک تاریخ ساز بزرگ!

    پاسخ
  8. peiman09
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    feri خودت میگی که نمی فهمی دیگه زیاد فکر نکن شما …

    پاسخ
  9. هو
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    الان پژو ناراحته چرا نزاشت اسمش 901 بمونه چون واقعآ اسمه 911 خیلی باحالتر از 901 ـه

    پاسخ
  10. سعید رجایی از بوشهر
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    خودر سازان ما هر چی تولید کنند مردم مجبورن بخرند
    ولی اگر گمرک آزاد بود رقابتی میشد

    پاسخ
  11. محمد
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    ماشین فقط اول بنز دوم تویوتا سوم پراید خودمون….

    پاسخ
    1. alen twity
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      به نظر من اول همون پراید خودمون اوله

      پاسخ
  12. AMIMAN
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    قیمتا آزاد میشد ، من حتی حاضرم خونه بفروشم یه gt2 ـه 911 بگیرم . یعنی در این حد پورش رو قبول دارم.

    پاسخ
    1. نوید
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      پورشه جانم.. پورشه…
      فقط بریتانیایی ها و آمریکایی ها نمیتونن پورشه رو تلفظ کنن.

      پاسخ
  13. امیر
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    خدایی از همون اولین مدلش اصالت و قدرت رو میشه دید به همین دلیل هم هست که 50 سال بدون تغییر زیاد در ظاهر بازم جزو بهترین هاست
    مدل اولیاش 1دونه آینه بغل داشتن!
    تیکه خوبی هم به پراید و پیکان انداختین….

    پاسخ
  14. alen twity
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    آخه قربونت برم چی بهتر از پورشه اونم از نوع 911

    پاسخ
  15. Nima
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دم اقا فردیناند گرم.. چه خلق کرد!!!
    دوستان به خاطر داشته باشید 901 یک اثر هنری است..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.