پورشه

اندرسون و پانامرای رادار گریز !

نخستین پورشه چهاردر از لحظه عرضه اش به بازار همچنان در کانون توجه تیونرها به شمارمی رود. این بار اندرسون تیونر آلمانی مستقر در دوسلدورف، دست روی محصول تولیدی هموطنش گذاشته و آن را به شکیل ترین وجه ممکن ارتقا داده است . . . .

Porsche Panamera 4S by Anderson

نخستین وجه تمایز پانامرای اندرسون، رنگ مشکی ساتن و صیقلی سرتاسری است که خودرو را – حتی در ناحیه گریل، دستگیره درب‌ها، قاب پنجره ها، آیینه ها و سراگزوزها – در برگرفته و به جز لنزهای عقب که قرمز هستند ( به اجبار استانداردهای ایمنی ) و حاشیه رینگ ها که برای به جا گذاشتن خط آتش در تاریکی رنگ آمیزی ظریفی شده‌اند، جز سیاهی از خودرو چیزی مشاهده نمی شود و بدین معنا آن را می توان به هواپیمای استیلت یا رادارگریز تشبیه کرد که از چشم جویندگانش مخفیمی شود! حتی شیشه ها هم برای این منظور دودی شده اند. مفهوم این رنگ آمیزی، هوشیاری و تیزی ذاتی و فطری خودرو است.

کیت بدنه تیونر شامل یک کاپوت جدید است که با دو پره بینی جدید تعبیه شده در طرفین کاپوت از سایر تیون ها متمایز شده است. سپر جدید جلو هم طراحی شده توسط متخصصان اندرسون است که علاوه بر ورودی های بزرگ تر هوا، به زمین نزدیک تر شده تا پورشه چهار در را اسپرت تر جلوه دهد. یک ردیف LED رونما درست زیر چراغ های جلو در طرفین سپرجدید کار گذاشته شده اند که لنزهایشان دودی شده و فقط وقت یروشن باشند، دیده می شوند.

Porsche Panamera 4S by Anderson

موتور هم دست خوش تغییر شده تا با نصب سیستم جدید اگزوز مجهز به فناوری Rennkat و بازنگری ECU قدرت آن از ۴۰۰ اسب به ۴۸۰ اسب بخار ارتقا یابد. اگزوز مجهز به سه راهه کنترل از راه دور، برای تنظیم صدای غرش خروجی است.

با این قدرت افزایش یافته، تایرها هم به سازی شده‌اند و رینگ های ۲۲ اینچ پنج پر مشکی صیقلی آلیاژی جایگزین شده اند تا خودرو بهتر به جاده بچسبد. حاشیه سرخ رنگ ظریفی به همراه کالیپرهای سرخ پورشه دراین پانامرا هنگام سرعت گرفتن خطی آتشین بر جاده رسم می کنند. تایرها در محور جلو سایز ۲۶۵ / ۳۰R22 و در محور عقب سایز ۲۹۵ / ۲۵R22 هستند تا بهترین عملکرد را در هنگام شتابگیری و سرعت بروز دهند.

Porsche Panamera 4S by Anderson

اگرچه پانامرا در حالت استاندارد به حد کافی افتاده است اما متخصصان اندرسون با نصب یک کیت تعلیق جدید ارتفاع آن را ۴۰ میلی متر دیگر کاهش داده اند تا ظاهر اسپرت و تهاجمی آن بیشتر به نظر بیننده برسد. این کاهش ارتفاع از داخل کابین با یک دکمه کنترل می شود. در پیرامون خودرو هم اسکرت های جدید کار گذاشته شده تا هم نما و هم جریان بهتر هوا را در پی داشته باشد.

عقب خودرو اگر لنزهای خاص پورشه نبود فکر می کردیم با یک آئودی طرف هستیم. سپر جدید با فضاهای خروجی هوا در طرفین که با جداکننده های افقی تقسیم شده اند، یادآور طراحی آئودی هستند و دیفیوزر کربنی عقب تا توانسته برای نمای جدید شخصیت اسپرت آفریده است. دیفیوزر ظریف طراحی شده و دو جفت سراگزوز دوبل با قطر کم در طرفین آن واقع شده اند.

Porsche Panamera 4S by Anderson

این طرح سپر، نظر بیننده را به نیمه بالایی نمای عقب معطوف می سازد که هواخورها و اسپویلر عقب آن جا قرار دارند. یک اسپویلر بزرگ کربنی درعقب نصب شده که طراحی تیم اندرسون است و در سرعت های بالا برای چسباندن خودرو به زمین نقش ایفا می کند.

Porsche Panamera 4S by Anderson

اگر کارهای پیشین اندرسون خاطرتان باشد، تصویر تریم داخل پورشه پانامرا ۴S اندرسون برایتان آشناست؛ چرم آلکانترا و الیاف کربن به رنگ های قرمز و مشکی با دوخت لوزی ( الماس مانند ) در ترکیب با اجزایی که فام کرومیک دارند، یادآور تریم لوکس داخل خودروهای گران قیمت است که به زیباترین شکل ، دیده را مسحور می‌سازند.

Porsche Panamera 4S by Anderson

حاشیه ظریف سرخ رنگ این جا هم در لبه داشبورد، لبه درها و نور زیر پای راننده و سرنشین جلو – LED سرخ مجهزبه کاهنده نور – به کار گرفته شده تا بر هارمونی فضای بیرونی با نمای داخلی تاکید کند. یادمان باشد پورشه های رادارگریز گزینه های مناسبی برای کورس گذاشتن یا تعقیب نیستند؛ مگر با یک لامبورگینی در همان سطح، البته اگر تیون اندرسون باشد!

Porsche Panamera 4S by Anderson

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. saeid

    ۳ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    همین دیروز یکیشون جلوم بود
    طفلی رو زمین شن ریخته بودن ارم میرفت توریش نشه
    منم یه جوری تو کوچه پشت سرش گاز دادم که بفهمه
    جوجو با کی طرفه :))
    اما خداییش شانس اوردم یه باره در یکی از ماشینا توکوچه باز شد
    منم در جا پامو گذاشتم تو ترمز که به در یارو نخورم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. جنابعالی!

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    شرکت سایپا هم همت کرده میخواد از امسال پراید با ایربگ روانه ی بازار کنه! معلوم نیست به خاطر همین ایربگ چند میلیون بکشن روش و به اسم حمایت از تولید داخلی بکنن تو پاچه ی ملت!
    خدایا اونا کجا هستند و ما کجا؟!
    بهتره بعد ازین همزمان با تحریم واردات خودروهای شرکتهای خارجی،سایتهای اخبار و مجلات ماشین هم اخبار مربوط به خودروها رو تحریم کنه تا نفهمیم اونور آب چه خبره! بخدا این اخبار جز پاشیدن نمک به روی زخم ما جوونهای ایرانی که بعد ازین جز پراید و 405 و احتمالا پیکان!چیز دیگه ای نمیتونیم سوار شیم هیچ سودی نداره!
    خدایا نجاتمون بده!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا