کروز کنترل پیشرفته پورشه

سیستم‌های کروز کنترل تطبیقی که در خودروهای امروزی نصب هستند درحال‌حاضر تنها می‌توانند در جاده‌ها نقاط احتمالی برخورد را شناسایی و به‌طور خودکار ترمز خودرو را اعمال کند. این سیستم به‌ظاهر در هر خودرو لوکس جدیدی یک پیشرفت جزئی دارد، اما درحال‌حاضر پورشه در حال کار بر روی کروز کنترل تطبیقی است که ویژگی‌‌هایی دارد که تاکنون هیچ شرکتی به‌ فکر دست‌یابی به آن نیافته است. سیستم بروز شده InnoDrive می‌تواند در همه‌حال شتاب جانبی 0.70g را حفظ کند، شتابی که بسیاری از رانندگان کمتر آن‌را تجربه می‌کنند.

Porsche Panamera turbo S executive
Porsche Panamera turbo S executive

درحال‌حاضر این فن‌آوری توسط پورشه در پیچ و خم جاده‌های Weissach (منطقه‌ای در شهر بادن-وورتمبرگ که در آن مرکز تحقیقاتی پورشه واقع شده است) در حال توسعه است. این سامانه برای شناسایی پیچ‌ها از اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده‌های سیستم ناوبری بهره می‌برد. این اطلاعات کمک می‌کنند تا رایانه‌ها یک عکس سه‌بعدی از جاده تهیه و اقدام به تنظیم سرعت کروز کنترل کنند تا به سرعت لازم برای دریافت شتاب کمتر از 0.50g دست یابند (حد شتاب جانبی در سه حالت قابل انتخاب است؛ کارآمد‌ترین آن 0.70g است)، دراین‌صورت نیازی نیست راننده در پیچ‌ها هدایت خودرو را مجدد به‌دست‌ گیرد.

ACC InnoDrive
ACC InnoDrive

هدف فن‌آوری جدید InnoDrive رساندن راننده به مقصد با بیشترین سرعت ممکن آن‌هم با مصرف حداقل سوخت است. پورشه می‌گوید InnoDrive می‌تواند مصرف سوخت را در دنیای واقعی تا 10 درصد کاهش دهد درحالی‌که زمان رانندگی هم 2 درصد کاهش ‌می‌یابد.

ACC InnoDrive
ACC InnoDrive

در این سیستم، گذشته از کاهش ترمز گیری، کامپیوتر برای بهینه‌سازی و کنترل جریان مصرفی بنزین در هنگام شتاب گرفتن مجدد و کاهش مصرف سوخت برنامه‌ریزی شده است.

Porsche Panamera
Porsche Panamera

فنّاوری پورشه احتمالاً جریان بنزین را تحت کنترل قرار می‌دهد و با معکوس دادن سرعت را کنترل می‌کند تا حداقل مقدار مصرفی سوخت حاصل گردد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

10 دیدگاه

  1. Mostafa&S
    سوابق: (318 دیدگاه) ,

    اونا به فکر چی هستن ما به فکر اینیم پرایدی که از روش 10 تا مدل زدیم ایربگ داشته باشه یا نه
    افسوس

    پاسخ
  2. فرید
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    وقتی پورشه یه فن اوری رو میکنه اونو به بهترین نحو ممکن درستش میکنه یعنی واقعا کاربردی درستش میکنه

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    جناب فراهانی ممنون

    پورشه همیشه در تکنولوژِ پیشرو بوده و هست

    فقط دارم به این فکر میکنم که این کروز تطبیقی که عنوان شد چطور میتونه شتاب جانبی رو روی یه

    عدد خاص حفظ بکنه!!

    خیلی عجیبه

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        درود بر شما همکار عزیز

        درسته با سنسور ژیروسکوپ و سنسورهای شتاب سنج میشه این کار رو

        راحت انجام داد ولی خب این سنسورها تماماًمتصل به ECU و هیدرولیک

        سیستم تعلیق هستند

        تعجب من از این بود که چه ارتباطی به کروز داره

        احتمالاً کروز رو به این سیستم وصل کردند

        در هر صورت ممنون. 😉

        پاسخ
  4. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    باید پردازنده الکترونیکی بشدت قدرتمندی داشته باشه که بتونه چنین اطلاعاتی رو بسرعت زیاد پردازش کنه و پاسخ مناسب رو بده

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل BMW7
    BMW7
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    خوشحالم از اینکه سایتی مثل پدال اخبار به این مهمی از دنیای خودرو رو زود به اطلاع ما میرسونه و ناراحتم از اینکه امکان داره تا ما زنده ایم و اوضاع همچینه دستمون به چنین تکنولوژیهایی نرسه.اه ه ه خدا

    پاسخ
  6. ویشتاسپ
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    درود به همه
    پورش یکی از بهترین کمپانیها هستش
    بسیار عالی و با بخش R&D بسیار قوی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.