ایران خودروپژو

سمند SE بخریم یا پژو 405 SLX

مقایسه بین دو خودرو که در بسیاری از قطعات مشترک هستند و از یک کارخانه نیز بیرون می آیند، کار چندان عادلانه ای نیست. اما اصرار خودروساز وطنی به ساخت انواع خودرو در یک کلاس و روی پلاتفرم پژو ۴۰۵ در بازه قیمتی ۹ میلیون تا ۲۱ میلیون تومان و خلق خودروهایی نظیر روآ، سمند، سورن، دنا، پارس و انواع ۴۰۵ ممکن است کمی تردید در انتخاب یکی از این خودروها برای خریدار ایجاد نماید.

samand SE
اولین سوال اینجاست که چرا ایران خودرو این همه سرمایه گذاری را برای تولید اتوموبیلهایی می کند که در کلاس و اندازه مشابهی با امکانات و مشخصات مشابه تولید می شوند و رقیب یکدیگر شده و قسمتی از بازار همدیگر را خراب خواهند نمود؟ بعنوان مثال هزینه هایی که صرف توسعه و تحقیق و طراحی و ساخت سمند SE و پژو ۴۰۵ SLX شد، آیا بهتر نبود برای طراحی مدل جدیدی از یکی از این دو خودرو اما با کیفیت بهتر و جذابیت بیشتر صرف می شد؟ یا اینکه این بودجه صرف طراحی و ساخت خودروهایی می شد که در همین بازه قیمتی جایشان بشدت خالیست. نظیر مدلهای استیشن و کوپه و کانورتیبل؟

405 slx front
خوب به بحث خودمان بر می گردیم. سمند SE پایین ترین و ارزان ترین مدل سمند است که البته قرار بود شامل بهبود و ارتقاهایی در سمند EL باشد. نظیر سیستم مالتی پلکس در برقکشی خودرو، وزن سبک تر، تعلیق بهتر، اصلاح مصرف سوخت، تغییر داشبورد و رفع معایب. اما ناگهان پروژه SE تبدیل به ارزان سازی و حذف امکانات حتی مدلهای معمولی سمند و ایجاد خودرویی بیش از حد ساده شد که انگار بعنوان یک خودرو مسافرکش ساخته شده نه یک خودرو خانوادگی !

خوشبختانه طبق اجبار استاندارد ایران، اکنون این خودروها با ترمز ضد قفل ABS و کیسه هوای راننده عرضه می شوند. اما نصب کیسه هوای شاگرد، بدون تغییرات اساسی در داشبورد این دو خودرو امکان پذیر نیست.

405 slx rear
پژو ۴۰۵ SLX نیز خودرویی است که قرار بود بعنوان فیس لیفت پژو ۴۰۵ GLX وارد بازار شود اما طبق سوابق کمپانی و عادت دیرینه آنها در کنار پژو GLX تولید شد بدون اینکه آن را از صف تولید خارج کند. بعلاوه شرکت تمایل داشت این مدل جدید را با قیمتی بیشتر بفروش برساند. اما  استقبال بسیار اندک و پس زدگی بازار در اوائل عرضه که بیشتر نسبت به طراحی این خودرو بود، باعث کاهش قیمت آن و قرار گرفتن در کنار GLX شد. طراحی پژو ۴۰۵ SLX بیشتر شبیه یک تیونینگ کارگاهی سطح متوسط از آب درآمده و با وجودی که اسپرت تر از GLX  میباشد، اما عدم هماهنگی در برخی زوایا و قسمتها دیده می شوند. بعنوان مثال چراغهای نوافکن گرد روی سپر هیچ تجانسی با سایر اجزا و خطوط بدنه ندارند.

405 slx interior

هر دو خودرو از موتور قدیمی و پرمصرف XU7 پژو استفاده می کنند که  ۹۷ اسب بخار قدرت دارد و دارای استاندارد یورو ۲ می باشد. هر دو خودرو می توانند به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر دست یابند. شتاب صفر تا صد پژو ۱۱ ثانیه و سمند ۱۱.۹ ثانیه اعلام شده که با توجه به صد کیلوگرم وزن بیشتر سمند توجیه پذیر است. میانگین مصرف سوخت سمند در سیکل ترکیبی، ۸.۵ لیتر و در پژو حدود ۹ لیتر می باشد. هر دو خودرو از سیستم گیربکس BE3 پنج سرعته استفاده می نمایند. توصیه می شود هرچه سریعتر ایران خودرو این دو ماشین را با موتورهای جدیدتر TU5 و EF7 همراه با گیربکس متناسب ارائه نماید. چون بازار خودرو اینک از این تکنولوژی قدیمی اشباع و بیزار شده است. در هیچ کدام از موارد فنی، راحتی و فضا، نمی توان این خودروها را نسبت به هم برتر دانست زیرا کاملاً مشابه هم می باشند. سمند طراحی قدیمی و کلاسیک داشته و تنها چراغهای عقب و غربلیک فرمان آن کمی تغییر کرده اند. پژو تغییرات بیشتری داشته و  رودریها، فرمان، چراغهای جلو و عقب، جلوپنجره و  موارد جزئی دیگر در آن نسبت به پژو ۴۰۵ GLX متفاوت می باشند. قیمت سمند SE با ایربگ راننده در مرداد ماه ۱۳۹۰ ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت ۴۰۵ SLX نیز ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می باشد. افت قیمت دست دوم هر دو خودرو زیاد بوده و برای سمند پس از پایان گارانتی بیشتر هم می باشد.
نتیجه برعهده شما. این دو خودرو آش دهن سوزی نیستند که برای خریدشان تردید داشته باشید. شاید بد نباشد به گزینه های دیگری فکر کنید یا سقف بودجه خریدتان را کمی بالاتر ببرید! در نهایت فرقی نمی کند که شما سمند بخرید یا پژو ۴۰۵ چون در هر دو حالت سود آن به جیب یک خودروساز می رود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من زمانی که افسر گشت پلیس راه بودم معمولا شاهد تصادف های مختلف که بودم به نظرم میومد که همیشه تو تصادفات ماشینی که کاملا له می شده 405 بوده بطوری که یه روز دیدم یه 405 که از عقب بهش زده بودن تا اتاق عقب رفته بود داخل و اصلا انگار صندوق عقب نمونده بود اما هرچی گشتم ببینم کی بهش زده دیدم ماشین دوم پیدا نی.پرسیدم از راننده دیدم ال90 پشت سرش رو بهم نشون داد!!! شاید باورتون نشه من از فاصله 3متری هیچ مشکلی در ال 90 ندیدم و فکر کردم شاید چشام مشکل داره یا گوشم بد شنیده رفتم جلو تر خم شدم دیدم آها یه چند تا خط کوچیک رو سپرش افتاده !!!!
    تصادفات دیگه ای هم از 405 دیدم.نمی دونم شاید شاسیش خیلی پایینه شایدم زیادی قدیمیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (89 ديدگاه)

      این تصادف برای ال90 خیلی بده چون تمام فشار به راننده وارد شده و این احتمال برخورد رانند رو با شیشه زیاد میکنه ولی توی پژو تمام ضربرو ماشین جذب کرده و این بدنه جدید تره چون جون انسانها خیلی با ارزشتر از پول اونهاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        این دیگه از اون حرفاستا.تصور کن من تصادفایی دیدم که تمام سرنشینای خودرو کشته شدن .چرا؟چون به قول شما تمام ضربه رو ماشین جذب کرده و سرنشینای خودرو له شدن.اگر ال نود هیچیش نمیشه به این معنی نیست که به راننده فشار میاد چون ایربگش خوش و خرم وا میشه.اما 405 اولن حتمال زنده موندن سرنشین به شدت تصادف رابطه صعودی داره و ثانیا اگر یارو تازه چیزیش نشه پیاده می شه و از دیدن خودرو له شدش سکته رو میزنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. عارف

        ۱۲ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (32 ديدگاه)

        اگه اینطوری باشه که شما میگی پراید واسه جذب ضربه حرف نداره ماشالا با ۱۲۰ شاخ به شاخ تصادف کنه چرخ کرده میده بیرون ،عزیز من په چرا شرکت های بزرگ از جنس کربن واسه بدنه استفاده میکنن چون هم سبکتره هم سه برابر محکمتر از الیاژ معمولی هستش ، تو تصادف ۴۰۵ بشدت ضعف داره سمند بهتره، اما در مورد ال نود اون قدیمیاش که سپرشون آهنی بود حرف نداشتن ولی جدیدا دیگه پلاستیکی شدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (55 ديدگاه)

      آقا محمد و یا هر دوست دیگه ای بحث سر سمند با 405 هست ال 90 اینجا چی کار میکنه؟
      اگر اینطوریه که میگی راست میگی 206 اس دی از رانا بهتره!!!!!!!!
      آخه چه ربطی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        رانا از نظر ترمز-تعادل در سرپیچ ها- گیربکس-فضای بیشتر-سرعت و شتاب بیشتر(کلیپ هاش تو اپارات هست)-هم خوانی صندوق عقب با بدنه -قیمت مناسب تر- نسبت به 206 sd سره ولی چون به جای کله سگ جلوی رانا کله اسب زدن بعضیا میگن اوووون بهتره.
        تزیینات داخلی خودره هم سلیقه ای است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. solaeen

      ۷ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ال 90 پلاک آبادان نبود؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. کیهان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شرمندم که اینجوری مینویسم! ولی به قول معروف: سگ زرد برادر شغاله….!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. وحید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه سمند اس ای خریدم یکی میکه موتورش ای اف 7 یکی میکه موتور پژو من اخر نفهمیدم جیه.کامپیوترشوبرداشتن شیشه عقب هم برقی نیست کلا ماشین خوبی نیست روزاول که کرفتم روغن ریزی داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      موتورش همون 1800 یا xu7 هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یک SE خریدم ولی به چند ماه نکشیده پشیمان شدم اما درصورت تعویض این خودروی 14 میلیونی حداقل 2 میلیون ضرر میکنم،پس مجبورم مدتی باش بسازم،ایرادهایش بقدری زیاد است که نمیتوانم توضیح بدهم!البته منظورم این نیست که 405 خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سام

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.حیف سمندهای قدیمی تر نیست؟ من x7 رو دارم که از این جدیدها به نظرم سر تر هست.نشانگر لیتر بنزین داره و دزدگیر خوب و حس گر داخلی.میگن موتورش ژآلمانی هست اما نمیدونم ربطش چیه!!! از صندلیهاش خیلی راضی هستمو کلا تو این رنج ماشین ابهت خودشو داره.بین سمند و پارس و 405 واقعا لذت رانندگی رو توی جاده باهاش میبرم.قدرت و سرعت و ابهت رو بین اینا خوب ادم میفهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سینا

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا خنده داره که سمندهای زیبا و باکیفیت جدید را با سمندهای لگن قدیمی مقایسه کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mmf66

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    405 slx tu5 از همشون بهتره تو شتاب در حد زانتیا2000 هست همه رو سوسک میکنه 0 تا 100 رو تو 10.5 میره ما که ازش راضی هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عارف

      ۱۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      متاسفانه گشتاور موتور tu5 در حد یه تیبا هستش همون ۱۴۲ نیوتن متر من نمیدونم با ۱۰۸ اسب و این گشتاور و اون ضریب سنگین گیربکس چجوری زانتیا ۱۳۵ اسب و ۱۸۴ نیوتون متر و ضریب ریزتر چطور گرفته؟!!!!!! دوتا توربو هم ببندی شاید موتوری قوی بشه ولی گیربکس محدودش بازم کاری میکنه از زانتیا عقب بمونی حالا نمیدونم شاید فابریکش غوووووللللللیییییههههه ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حسام

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    405 جی ال ایکس فقط تو ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محسن

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من چند وقته 405 slx tu5 گرفتم واقعا عالی این ماشین به جرات میگم زانتیارو رو هوا میخوره موتورش فوق العادس قدرت شتاب سرعت همه رو یکجا داره مصرفشم که بنزینرو بو میکشه مصرف نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    405 slx tu5 از همشون بهتره خدایشش الان دو ماه هست خریدمش 5600تا کارکرده هم تو سرعت عالیه هم از لحاظ زیبایی مصرف سوختش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سامان

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوب اول اشتباه فاحش پدال رو که مصرف 405 رو 9 لیتر معرفی کرده درست میکنم.من یک 405 سال 83 داشتم ، بارها و بارها تا حدود 250000 کیل.متر راههای ایران رو مدت 6 سال در ایران رفتم . آنچه که دائما اندازه میگرفتم مصرف 6.8 لیتر در خارج شهر و حداکثر 7.2 در ترکیبی . با کولر در خارج جاده حدود 4 دهم لیتر مصرف بالا میرفت و در داخل ترافیک شدید مصرف حداکثر روی 9.5 لیتر. این اعداد از آن جهت مهمند که کارخانه پژو برای موتور آن همین اعداد را ذکر کرده، حتی ایران خودرو هم که برای فروش بیشتر سمندهایش آن را 7.5 لیتر معرفی کرده و نه 8.سمند حدود 150 کیلو وزن بیشتری دارد.
    دوم در مورد 405 اشاره میشود که در تاریخ تست اروپا پژو 405 با 462 امتیاز بالاترین مدل سال اروپا بوده که نشانه از آئرودینامیک ، کارایی ، قدرت مانور و ایمنی آن است. اینها هم با تغییر سال عوض نمیشوند. مثلا آئرودینامیک بودن با قدیمی شدن تغییری نمیکند. زانتیا که چهار سال بعد در این تست دوم شده بود(نه این مدل فیس لیفت شده که در ایران هست) امتیاز 262 دارد. از این نظر ال 90 هیچ جایگاهی ندارد و به همین دلایل در اروپا خیلی زود بازارش به سر رسید و دیگر جایی ندارد.پس بنظر میرسد اظهار نظرهای دوستان همه بدون تحقیق و غیر مستدل است. البته نظر دوستمان در خصوص جمع شدن ماشین کاملا درست است و این یک نکته بسیار مهم در آزمایش های بدنه است. مثلا اگر شما با یک پژو با بغل تصادف بکنید فقط گلگیرتان را از دست میدهید ولی مثلا در پراید و ال 90 شاسی و تنظیم فرمان را و احتمالا بعلاوه نیاز به شاسی کشی.
    بهر حال نظر کارشناسی باید مستدل باشد و من از نظر پدال واقعا متاسفم. این نشان دهنده سطح تخصص کارشناسی آن است که نمیتوان به آن اعتماد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      دوست عزیز 405 xu7 همون 9 لیتر رو در تکیبی میسوزونه درست نوشن درشهر حدود 10 تا 12.5 و جاده 6.5 تا 8 میسوزونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. عارف

      ۱۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      خب دوست عزیز این اعداد و ارغام مربوط به سی سال پیشه نه الان با تعویض ecu بروزتر کل سیستم موتور تغییر میکنه در مورد ایرودینامیک هم الان سمند بروز تر هستش نه پژو سی ساله ایمنی سمند هم که همه میدونن بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. علی

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    آقا محمد و یا هر دوست دیگه ای بحث سر سمند با 405 هست ال 90 اینجا چی کار میکنه؟
    اگر اینطوریه که میگی راست میگی 206 اس دیv8 از رانا بهتره!!!!!!!!
    آخه چه ربطی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اون آقایی که 405 آشغالو با زانتیا مقایسه میکنه معلومه که از ماشین هیچی سرش نمیشه

    405 رو بکشی بیشتر از 160 تا نمیره اگر هم بره اتاقشو باد میبره

    فقط زانتیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      از لحاظ شتاب اولیه یعنی 0 تا 100 با زانتیا برابری میکنه نه در شتاب ثانویه و هندلینگ و توانایی های حرکتی دیگر . نه 405 نه هیچ ماشینی زیر 40 تومان نمیتونه با زانتیا در اون موارد رقابت کنه بعدشم زانتیا در اصل همون پژو 406 میباشد که نسل بعد 405 میباشد که اگر تولید شود 40 تومان قیمت داره پس شما به قیمتشم نگاه کن 17 تومان کجا و 40 تومان کجا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کماندار

      ۳ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      این لگن زانتیا نمیدونم این ملت پی دیدن ازش اینقدر می پرستنش !!از نظر ایمنی هیچی نداره هیچی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حسی

      ۱ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چی میگی بابا من با 405GLX180راحت رفتم تکون نخورد متنفرم از زانتیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. حسین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در ضمن من خودم قبلا سمند داشتم و الان زانتیا دارم بین سمند و پژو به نظر من سمند خیلی بهتره،پژو واقعا آشغاله
    به خدا آشغاله…تعلیقه 405 هیچ فرقی با پراید نمیکنه..ولی خداییش اگه پول دارین زانتیا بخرین که آخرشه
    به نظره من 405 رو باید با پراید مقایسه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      سمند به شرطی خوبه که با موتور خوبی عرضه بشه نه با این موتورهای آشغال فعلی
      شما که 405 رو با پراید مقایسه میکنی معلومه هیچی از ماشین سر در نمیاری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. teko

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      مثل این که تو از ماشین سر در نمیاری سمند بهترین ماشینه من باهاش 195 رفتم هیچ مشکلی نداشته اووووون 405 اشغال جز اتیش گرفتن توی جایگاه cng کاری بلد نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mmf66

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (68 ديدگاه)

        منم نگفتم ماشین آشغالیه فقط موتور های پر مصرف و بدرد نخوری داره اگه tu5 میبود بهتر بود یاموتور پارس ای ال ایکس
        405 دوگانه موتور و قطعاتش با سمند دوگانه یکیه منم با نظر شما موافقم که ماشین دوگانه و موتور xu7 بدرد نمیخوره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. علی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    حسین آقا خیلی گازش رو گرفتی داری جلو میری/آروم تر/ ما 405 با موتور(tu5(16v داریم خدا رو شکر که واقعا تا به الان عالی بوده،تعلیقهاش هم واقعا نرمن و سر پیچهای تند از لحاظ فرمان پذیری و هندلینگ کم نمیاره/به قول یکی از دوستان بنزین رو مصرف نمیکنه بو میکشه ومیره/ یه بار که داشتیم میرفتیم زنجان از هیدج به بعد اتوبان به قدری خلوت هست که خودتی و خدای خودت و جون میده تست ماشین ولی پلیس هم یه وقتایی خفتت میکنه در هر حال میخام بگم که پام گذاشتم رو گاز که ببینم چی کار میکنه تا 155تا با دنده 4 رفتم میخاستم بذارم دنده5 که دیدم دنده4 هنوز جا داره(دور موتور هنوز 4000بود) و تو اون سرعت واقعا معلوم نبود که 155 سرعت داری میری/ همینطور که داشتم میرفت بالا که بذارم دنده5 پلیس پرید وسط اتوبان و دست تکون داد که یه 40 هزار تومن پیاده شدیم ولی نشد که بشه با دنده5 با ته سرعت بریم/در کل منظورم اینه که شاید از زانتیا جلو نزنه ولی عقب هم نمیفته و یادتون باشه که موتورش tu5 بود(تستش به 40 تومن میارزید ولی در کل ضد حال بود)
    راستیmmf66 با این موتور 405 شتاب اولیش از موتورهایxu7 کمتر هست ولی شتاب ثانویش فوق العاده
    دم همه بر و بچای 405 گرم(GLXوSLX)هم فرق نمیکنه
    با تشکر علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      دوست عزیز این ماشین با موتور tu5 یکی از بهترین 0 تا 100 ها رو در محصولات داخلی داره به طوری که در کنار زانتیا2000 و پارس ال ال ایکس قرار میگیره
      یعنی 0 تا 100 رو حدود 10 تا 10.5 ثانیه میزنه اگه یه سرچ بزنید کلیپ هاش با ال90 زانتیا ال ال ایکس سمند 206 وی8 و مزدا3 هست میتونین ببینین
      با زانتیا و ای ال ایکس و مزدا3 تا 100 شونه به شونه میرفت از بقیه هم چند تا ماشین جلو میوفتاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (55 ديدگاه)

        با سلامی دوباره mmf66 اگر میشه آدرس تستها رو تو سایت همین قسمت بذاری خیلی ممنون میشم
        باتشکر علی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. علی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    راستی اگر از من بپرسی میگم زانتیا رو هم با یکم غیرت به خرج دادن(منظورم یکم گاز دادنه) میگیره اونم به وقتش
    با تشکر علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
      1. علی

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (55 ديدگاه)

        mmf66 خیلی چاکریم دم شما گرم
        با تشکر علی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. mahdi

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا فقط زانتیا واقعا بیسته کم ماشینی نییت بیخود نیست که قاچاقچی ها همش زانتیا می خرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۳ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      علت خرید زانتیا از طرف قاچاقچیا تنظیم ارتفاع اونه …اگه سمت کردستان رفته باشید میبینید مثلا یک پژو رو کمکهای عقبش رو خیلی بالا آوردن تا وقتی بار میگیره عقبش به ارتفاع عادی برگرده!اما زانتیا به خاطر تنظیم ارتفاع نیاز به دستکاری کمکها نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. ehsan

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    زانتیا با پژو قابل مقایسه نیست.
    اونایی که دارن مقایسه میکنن فقط دارن خودشونو گول میزنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      دوست عزیز کسی قصد مقایسه 405 tu5 رو با زانتیا نداره چون اون 17 تومانه و اون یکی 35 تا 40 تومان فقط از لحاظ شتاب اولیه با زانتیا مقایسه کردیم یعنی 0 تا 100

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. sobhan

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من تجربه ی رانندگی با هر دوتارو داشتم سمند تو جاده وسرعت بالا بهتر جواب میده اما شتاب اولیه و قدرت مانوور 450 خیلی بهتر از سمنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. م

      ۱۵ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      450 نه 405

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. جمال

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    فقط 405

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیر علی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام
    از نظر من 405 از سمت جلو بدنه ی خیلی چرتی داره
    من با یه تصادف کوچیک با سرعت 40 تا زدم به یه ماشین دیگه کاپوتش نابود شد.
    اما صدمه موتری ندید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. teko

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من با سمند 195 رفتم هیچ مشکلی نداره ادم به جای این که 405 بخره بهتره رنو 5 بخره؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      منم 405 معمولی رو دوست ندارم ولی 405 با موتور tu5 رو خیلی میپسندم فکر کنم منظور شما هم از 405 همون 1800 باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. teko

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (9 ديدگاه)

        با سلام من هم با نظر شما موافقم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. teko

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    /////////////////////// سمند سمند سمند ///////////// حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۱۴ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      شما تو کدوم بخش ایرانخودرو کار میکنی عزیزم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. teko

        ۱۶ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (9 ديدگاه)

        بهتره واسه من کلاس نزاری وقتی میگم سمند بهترینه یعنی بهترینه من به 405 1800 یا به قول رفیقمون tu 5 کاری ندارم ا زنظر سیستم ترمز و برق کشی وهندلینگ سمند بهترینه امکانات داخلی اون هم خوبه مثل کامپیوتر مرکزی اما 405 چیز خاصی داخلش نداره فقط یه فرمون یه دنده این هم شد ماشیین ادم ماشین میخره که راحت باشه نه این که مسابقه بده که شماها به استارتر اولیه ماشین کار دارین اگر از نظر استارتر باشه ال 90 از همه سریع تره پس سمندرو عشق است در ضمن من مکانیک ایران خودرو هستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. majid

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام نظر شما راجب سمند seچیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      بیشتر کسانی که خریدن ناراضی بودن بهتره ال ایکس کارکرده بخرید تا se

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جعفر

        ۲ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عزیز موتور یکیه فقط آپشناش یه کم متفاوته به جز ef7 که 16 سوپاپه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. امیر علی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام از نظر من سمند حرف نداره به خصوص سمند ال ایکسش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      منم حرف شما رو قبول دارم به غیر از موتورش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. مهدی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بابا قیمت se 14800 تومنه سمند از پراید 4 تومن گرونتره تقریبا همقیمت تیباست از اونا که بهتره ولی به 405 نمیرسه تازه پلاتفرم زانتیا مال 20 سال پیشه یادمون نره که مگان 16 ملیون بود.پژو 8میلیون زانتیا و مزدا 323
    23 میلیون بودن .خوب کیفیت خودرو هم به قیمتشه اونم با کیفیت قطعاتش سنجیده میشه مگه نه سازنده دیونه نیست ارزون بده.پس اخه پژو چه ربطی داره به زانتیا .
    ولی به نظر من آدم ژیان سوار بشه ولی صفر باشه بهتره تا بیاد پس مونده کسی رو سوار بشه تا کیفشو طرف کرده باشه خرجشو این بزاره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      دوست عزیز قیمت پژو رو اشتباه نزدی پس پراید چند بود چه سالی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. مهدی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عزیز پراید 6200 بود تازه من خودم اولین بار که پرشیا elx رو گرفتم 18 تومن مگان 16 تومن بود سال 86
    پژو هم 10800 بود 206 هم 9800 تومن منظورم از 8 تومن سال 79 بود که سال 77 پژو 6 تومن بود پیکان 4500 تومن و پراید هم که 3800 بودهاچ بک گرفتم که سند پرایدو 77 رو گیر بیاری قیمتش روشه .عزیز میدونی چیه ما ایرانیا اصلا فکر نمیکنیم اگه مگانو بدن 48 میلیون میشه ماشینه خوب بعد میایم میگیم مگان بهتر از زانتیاست یادم میاد اون موقع سال 1386 هیچ کس مگان نمیگرفت فقط میگفتن زانتیا.راستی الان هم مدل زانتیا با مگان چند فرقشه مجید؟دنده اتوماتو هیچ کس نمیگرفت الان دنده اتومات نباشه نمیگیرن .ولی ماشین میخواین بگیرین تو رنجه بالا حداقا محصولات هیوندا رو بگیرین که قیمتش واقعیه نه اینکه بازارو ببینه بچاپه .البته دلار بالا میره ربطی به کارخونه هیوندا نداره اونم تقصیر خودمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      درسته دوست عزیز اگه الان زانتیا تولید میشد فکر کنم 40 تومان فی میخورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. داود نجفی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز
    من هم چند وقتی هست که به مشکل شما دچار شدم
    من قبلا 405.206 تیپ دو.مگان 1600 رو تجربه کردم
    آخرین ماشینم همون مگان بود که به دلیل عوض کردن خونه فروختمش
    به خودم قول داده بودم که دیگه ماشین دست دوم نخرم چون واقعا به قول اون دوستمون حالشو یکی دیگه میکنه و خرجش میفته گردن ما
    تازه کلاشی و دروغگویی دلالها بماند که ماشین چپی رو به اسم بی رنگ قالب میکنن
    حدود ده دوازده تومن جور کردم
    خواستم پراید صفر بخرم اما دیدم افتضاحه
    هیچی نداره این ماشین
    الانم بین 405 و سمند ال ایکس مردد موندم
    لطفا شما اگه به نتیجه ای رسیدی من رو همدر جریان بذارید
    ممنون میشم
    شمارمو براتون میذارم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
    09380766895

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    من هم با دوست که اولین نظر دادند موافق هستم405 بر خلاف ظاهرش اطلا خودروی امنی نیست و شاسی آن در حدود 30 سال پیش در فرانسه تولید شده که با کیسه هوا وABS قابل حل نیست خودرو اساسش قدیمیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      بله دوست عزیز 25 سال پیش طراحی شده و تا 17 سال پیش در اروپای غربی تولید میشده و از لحاظ امنیت با ماشین های امروزی مثل تویوتا کرولا قابل مقایسه نیست ولی با محصولات داخلی قابل رقابت است در ضمن سمند هم از پلتفرم 405 درست شده و نهایتا 10 درصد امنیت بیشتری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۱۵ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        جنابmmf66 سمند اولن خودروی ایرانی نیست که پلت فرمش رو از 405 بردارن.دومن برای اطلاع میگم حدود 15 سال پیش کارخانه ای ئو دی یه خودرویی طراحی کرد و بعد یک نمونه ی آزمایشی ازش تولید کرد دید استهلاکش بالاست خولاصه آشغاله چند وقت بعد هم کارخانه ایران خودرو خودروی ملی طراحی کرد به اسم سمند که همون خودروی لعش ای ئو دی بود بله طرح و نقشه سمند رو از ای ئو دی گرفتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  30. دوست

    ۲۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    sLx405 با موتور TU5-1600CC
    16سوپاپ از لحاظ شتاب و مصرف سوخت نسبت به سمند خوبه ولی طراحی بدنه و داخل مفت نمی ارزه، آبشن در حد صفر کردن چون ایرانخودرو میخواد به اجبار سمند بخریم تا بگه در تولید ملی به خودکفایی رسیدیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا