معرفی فیس‌لیفت پژو 301

پژو 301 و سیتروئن سی الیزه سدان‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی گروه پژو-سیتروئن هستند که بیشتر بازارهای درحال‌توسعه و رقابت با خودروهایی چون رنو لوگان را هدف قرار داده‌اند. چند هفته پیش سیتروئن نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ الیزه را معرفی کرد و حال پژو هم 301 خود را فیس‌لیفت کرده است. این خودرو پس از چهار سال حضور در بازار توانست بیش از 360 هزار دستگاه فروش داشته باشد و حالا نسخهٔ جدید آن با پیشرفت‌هایی در داخل و خارج اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.

peugeot-301-2017-1024-01

اول‌ازهمه طراحی جدید قسمت جلویی خودرو جلب‌توجه می‌کند که در حال حاضر مشابه با زبان طراحی جدید پژو شکل گرفته است. یک جلوپنجره عمودی کرومی، چراغ‌های جلوی نوین و سپر تجدیدنظرشده با چراغ‌های روشنایی در روز از تغییرات قسمت جلوی 301 جدید هستند. در قسمت عقب هم چراغ‌های بازطراحی‌شده با گرافیک سه‌بعدی به چشم می‌خورند. علاوه بر این، دو رنگ جدید و رینگ‌های 16 اینچی جدید نیز برای این سدان ارزان‌قیمت فرانسوی ارائه شده‌اند.

peugeot-301-2017-1024-02

پژو 301 درست مانند پسرعموی خود، سیتروئن سی الیزه، مجهز به یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید به همراه صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی شده است. بسته به نوع تیپ و آپشن‌های سفارشی، این صفحه‌نمایش نمایش تصاویر دوربین دید عقب و سیستم ناوبری TomTom را به نمایش درمی‌آورد. همچنین می‌توان محتویات گوشی‌های هوشمند را بر روی این نمایشگر مشاهده کرد.

خریداران برای پژو 301 جدید در سراسر جهان قادر به انتخاب از میان چهار پیشرانۀ بنزینی و دیزل مختلف هستند. پیشرانهٔ پایهٔ این خودرو یک واحد 1.2 لیتری بنزینی با 82 اسب بخار قدرت است که نیروی آن توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند. گزینهٔ بعدی یک موتور بزرگ‌تر 1.6 لیتری بنزینی با 115 اسب بخار است که با دو گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود. موتورهای دیزل هم شامل یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری با دو سطح قدرت 92 اسب بخار و 100 اسب بخار است که هردو تنها با یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی عرضه می‌شوند. همهٔ این پیشرانه‌ها مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو 6 هستند.

peugeot-301-2017-1024-08

نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پژو 301 در بسیاری از کشورهای سراسر جهان ازجمله برخی کشورهای با آب‌وهوای گرم عرضه خواهد شد. به همین دلیل دو نسخهٔ بنزینی آن مجهز به یک سیستم تهویه مطبوع خاص با کمپرسورهای ویژه و مدار خنک‌کننده هستند. همچنین یک دکمهٔ اضافهٔ AC هم در آن‌ها تعبیه شده که با لمس آن حداکثر توان سیستم تهویه بکار گرفته می‌شود. از سوی دیگر برای کشورهای سرد نیز پژو یک سیستم حرارتی الکتریکی را توسعه داده است که سریع‌تر سرنشینان را گرم می‌کند. گرم‌کن صندلی و گرم‌کن شیشهٔ جلو هم بخشی از پکیج آب‌وهوای سرد پژو 301 هستند.

peugeot-301-2017-1024-06

پژو 301 جدید به همراه فیس‌لیفت سیتروئن الیزه در کارخانۀ پژو-سیتروئن در ویگو اسپانیا و در کنار خودروهای سیتروئن C4 پیکاسو، گرند پیکاسو، ون پژو پارتنر و سیتروئن برینگو تولید می‌گردد. شرکت ایران‌خودرو نیز قرار است در آینده‌ای نزدیک 301 را در کشورمان تولید کند درحالی‌که سایپا هم برنامهٔ تولید سیتروئن الیزه را دارد اما با سابقه‌ای که از خودروسازان وطنی سراغ داریم احتمالاً همان نسخه‌های قدیمی قبل از فیس‌لیفت این دو خودرو در ایران تولید خواهند شد. بااین‌حال اگر پژو 301 با قیمت مناسبی به بازار عرضه می‌گردید می‌توانست جایگزین مناسبی برای خودروهای از رده خارجی چون پژو 405 و پژو پارس باشد.

peugeot-301-2017-1024-07

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

14 دیدگاه

  1. وحید
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    مشکل اینه نه با قیمتی مناسب عرضه می شه
    و نه هیچ وقت جاگزین 405 نمیشه و خودرو های 405 و پارس همچنان تولید و به اجبار مورد استفاده ملت قهرمان و همیشه در صحنه قرار می گیره :)))))

    پاسخ
  2. سیدامین فاخر
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    حالا یه سوال مطرح میشه که آیا قراره این بیاد تو ایران خوردرو یا اون قبل فیس لیفت
    اگه قراره بیاد خدا کنه این بیاد
    قیافشم قشنگه

    پاسخ
      1. احمد
        سوابق: (12 دیدگاه) ,

        حتی اگه زورشون برسه 301 دو نسل قبل اینو با قیمت دو نسل بعد این میفروشن! به احتمال زیاد، زورشونم میرسه! 😐

        پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (1154 دیدگاه) ,

    قشنگ شده ولی تو محصولاتی که قرار بیاد، از لحاظ قیمتی کدوم جایگزین پراید و ۴۰۵ هس؟
    هیچ کدوم؟؟

    پاسخ
  4. علي
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    چقدر شبیهه فیات tipoo میمونه .شایدم پلتفورمشون یکی باشه . در کل مناسبه ایرانه این تیپ خودروها.
    با تچکر

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل KING
    KING
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    گر پژو 301 با قیمت مناسبی به بازار عرضه می‌گردید می‌توانست جایگزین مناسبی برای خودروهای از رده خارجی چون پژو 405 و پژو پارس باشد. حیف واقعا فکرشو کنید به جای پارس و 405 این توی شهر ها بود …

    پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    خوده ایران خودرو گفته قیمتش از ۵۸ میلیون شروع میشه ، فکر کنم تا ۷۰ ببرن بالا

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل volvo fh
    volvo fh
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    بعد از چهار سال حضور۳۶۰هزار دستگاه فروخته.
    پژو خیلی احمق بود که بازار ایران را ول کرد ورفت دنبال آمریکا.توی ایران پژو سالی ۳۶۰هزار دستگاه میفروخت

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      پژو خواست اما چون بضرر ایران خودرو و واردکنندگان ماشیمای چینی بود وارد نشد…

      پاسخ
  8. یاشار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مافیای خودرو تو ایران نمیذاره که از نظر قیمتی این جایگزین بشه. سود بی حد و حصر تو فروش پژوهای قدیمیه. این بیاد حداقل ۶۰ میلیونه

    پاسخ
  9. ایران فرانسه
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    از ال نود و سیمبول مدرن تر و سرتره .راستی دوستان یه مطلب که شاید بی ربط باشه که ببخشید ولی خواهشا از نام ال نود و یا لوگان استفاده کنید چون در بازدید آن مرد با مدیریت جهانی از سایپا مدیران خوش خدمت سایپا که می دونستند نام زیبای سمند رو رییس جمهور اسبق انتخاب کرده به اون آقا گفتن شما هم بفرما برای ماشین ساخته دیگران اسم بذار اون هم با روحیه تهاجمی به تمام دنیا و عشق ایجاد جار و جنجال و سر و صدا ،نام بی مسمای تندر ( انگار هشت سیلندر 4 اگزوزه) را انتخاب کرد حالا وقتی میگن تندر تمام مصائب اون هشت سال میاد جلوی چشمام یا حق

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل رضا پ
    رضا پ
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    بابا یه جلو پنجره چیه که ایرانخودرو بخواد نسخه فیس لیفت و تولید نکنه؟
    پژو به اندازه کافی تو ایران منفور هست و اینو خود مدیران پژو هم میدونن به احتمال زیاد ایکاپ با فشار پژو هم که َشده برای کم کردن بدنامی پژو مجبور میشه نسخه فیس لیفتو مونتاژکنه
    ضمنا اینجا فقط مشتریای ایرانی مطرح نیستن چون این خودرو هرچند در تیراژ کم قراره به کشورهای همسایه ایران صادر بشه پس بخاطر بازار کشورهای هدف باید این جدیدرو مونتاژ کنن
    من یکی که اگه فیس لیفته مونتاژ نشه عمرا بخرم!

    پاسخ
  11. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    قطعا طراحیش بهتر از قبله.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.