آئودیبنتلیپژوپورشهتویوتاجگوارچشم اندازسایر خودروهای اروپاییفولکس واگنلکسوسمرسدس بنز

10 خودروی برتر نمایشگاه پاریس 2012 [ویدئو]

نمایشگاهی که ۱۱۴ سال قدمت دارد . . . امسال از تاریخ ۲۹ سپتامبر لغایت ۱۴ اکتبر (هشتم الی سیزدهم شهریورماه ۹۱) شاهد رویدادی تاریخی در زمینهٔ صنعت خودرو هستیم، رویدادی که خودروسازان تمام پیشرفت‌های خود را به نمایش می‌گذارند، در این نمایشگاه ۳۵ شرکت خودروسازی شرکت می کنند و بیش از ۸۰ خودرو را به طور رسمی رونمایی کردند، آئودی با رونمایی Crosslane Coupe، لکسس با رونمایی LF-CC Concept، مک لارن با رونمایی P1 Concept، مرسدس بنز با رونمایی sls و b کلاس الکتریکی، نیسان با رونمایی TeRRA، پورشه با رونمایی Sport Turismo Concept، اسمارت با رونمایی forstars Concept، سوزوکی با رونمایی S-Cross و پژو که بیشترین ماشین را رونمایی کرده با دو خودروی ۲۰۰۸ و Onyx Concept نام های خود را بر سر زبان ها انداختند و به تمام مردم جهان نشان دادند که خودروسازی یک دنیای بی انتها است و هیچ محدودیتی ندارد.

Paris motor show 2012
Paris motor show 2012

اما آیا از این ۸۰ خودرو، کدامیک جزو بهترین ها بودند؟ در ادامهٔ مطلب نگاهی گذرا داریم به ده خودروی برتر نمایشگاه پاریس، انتخاب این ده خودرو آنقدر کار مشکلی بود که حتی نابغه های خودروسازی هم در آن تردید داشتند، به هر حال به تازگی نشریهٔ autoguide ده خودروی برتر را انتخاب کرده است و دوست داریم که شما هم این ده خودرو را بشناسید.

۱۰)) از لکسس LF-CC مفهومی شروع می کنیم، نگاهی به آینده از طریق نام لکسس، این شعار لکسس در این نمایشگاه بود، طراحی این خودرو به قدری جذاب است که ظاهرش زود از یاد می رود! این نظر نویسندگان است، لکسس LF-CC مانند جواهری در این نمایشگاه می درخشید، جلو پنجرهٔ مشبک آن همه را محو خود می کند، این ماشین هیبریدی از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر استفاده می کند، این سیستم جزو بهترین سیستم های هیبریدی موجود است که لکسس می خواهد در خودروهای جدیدش مانند GS هم به کار ببرد. لازم به ذکر است که طبق اطلاعات بدست آمده این خودرو دیفرانسیل عقب است.

Mercedes SLS Electric Drive
Mercedes SLS Electric Drive

۹)) اما خودروی بعدی، شاهکار مرسدس بنز است. SLS AMG الکتریکی را که همه می شناسیم، یک خودروی بی نظیر که جانشین مدل افسانه ای SLR می باشد، حالا چاشنی الکتریکی را هم به آن اضافه کنید! قوی ترین خودروی الکتریکی جهان که حتی عکاسان هم آن را امان ندادند. ساخت این ماشین از سال ۲۰۰۹ شروع شد و حالا بعد از ۳ سال سرانجام خودرویی ساخته شده است که صفر تا صد کیلومتر را تنها در ۳.۹ ثانیه می پیماید، قدرت این خودرو ۷۴۰ اسب بخار است. حداکثر سرعت این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما مرسدس این قول را داده است که شما ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت را هم با این خودرو الکتریکی تجربه خواهید کرد، اما هنوز مدرکی در این مورد موجود نیست.

۸)) کراس لین، خودرویی که آینده خودروساز آلمانی، آئودی را نشان می دهد. این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر استفاده می کند. البته به همراه دو موتور الکتریکی می تواند ۱۷۷ اسب بخار نیرو تولید کند. همراه با مصرف سوخت شگفت انگیز ۱.۱ لیتر در هر صد کیلومتر!! همچنین آئودی برای نگه داشتن حداقل وزن (۱۳۹۰) کیلوگرم، شاسی منحصر به فرد آن را از آلومینیم و فیبر کربن ساخته است. به راستی که باید لقب بی نظیر را به این خودرو داد.

Toyota GT86 TRD
Toyota GT86 TRD

۷)) پدر لکسس، تویوتا هم دراین نمایشگاه مورد قبول واقع شد. اما نه به اندازهٔ آوردن این خودرو در این لیست! این نشریه کمی در این مورد جانبداری کرده است. تویوتا GT86 با کیت بدنه و لوازم TRD بسیار شیک تر و بروز تر شده است. طبق گفتهٔ تویوتا عملکرد آن هم بهبود پیدا کرده است، واقعا که چرخ های ۱۸ اینچی این خودرو زیبا است.

۶)) یک خودروی هیجان انگیز از سوی فولکس! نسل هفتم فولکس واگن گلف در این لیست حضور دارد. نسل هفتم گلف به همراه پلت فرم جدیدش باعث کاهش وزن شده است و در حدود ۲۳ درصد مصرف سوخت کمتری دارد. موتور های این خودرو بسیار متنوع است، اما موتور ۱.۴ لیتری چهار سیلندرش بیشترین کارایی را دارد که قادر است ۱۳۸ اسب بخار نیرو تولید کند، لازم به ذکر است که یک موتور دیزلی هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. اطلاعات حاکی از آن است که این خودرو به عنوان مدل ۲۰۱۳ اوایل سال ۲۰۱۴ در سراسر اروپا عرضه خواهد شد. شاید بتوانید از پس خرید این خودرو برآیید، پس از الان پول های خود را پس انداز کنید!

۵)) خودروی پنجم جگوار F-Type است که تمام عاشقان اتومبیل را شیفتهٔ خود کرد، خودرویی با اصالت بریتانیایی که بر اساس پلت فرم اصلاح شدهٔ XK ساخته شده است و کمی کوچکتر است. برای این خودرو دو موتور در نظر گرفته شده است: موتور V6 سه لیتری با قدرت ۳۷۵ اسب بخار و موتور V8 سوپر شارژر ۵ لیتری با قدرت ۴۸۸ اسب بخار. دو رقیب آلمانی یعنی پورشه باکستر و ۹۱۱ انتظار این خودرو را می کشند. قیمت این خودرو از ۷۰ هزار دلار آغاز می شود.

۴)) پورشه پانامرا Sport Turismo نام خودروی بعدی ما است، همهٔ ما بادیدن یک پانامرای معمولی در خیابان متحیر می شویم! حالا فرض کنید که این خودرو یک خودروی کانسپت باشد! می توان گفت که بهترین استیشن نمایشگاه می باشد. این ماشین می تواند در مجموع ۴۲۸ اسب بخار نیرو تولید کند و این نیرو از یک موتور بنزینی V6 و یک موتور الکتریکی تولید می شود که به ترتیب ۳۳۳ اسب بخار و ۹۵ اسب بخار نیرو تولید می کنند. یک خودروی مدرن با تکنولوژی روز دنیا که مصرف سوخت آن تنها ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

۳)) خودروی بعدی ما بنتلی را دوباره به مسابقات FIA از جمله مسابقات ۲۴ ساعته لمانز بازگرداند، همان طور که می بینید این خودرو شباهت زیادی به GT Speed دارد. بنتلی هیچ اطلاعاتی دربارهٔ پیشرانهٔ این خودرو منتشر نکرده است اما بنظر می رسد از موتور W12 سوپر شارژر استفاده خواهد کرد. بنتلی برنامهٔ اجرا و تولید محدود این خودرو را تایید کرده است و سال آینده پا به پیست خواهد گذاشت.

۲)) واقعاً که شگفت انگیز است! Onyx. می توان گفت که چشمگیر ترین خودروی نمایشگاه بود، خودرویی که با نگاه اول، احساس می کنیم که واقعاً در این دنیا نیستیم و در تخیلات خودمان یک ماشین ساخته ایم! یک سوپرکار فرانسوی وحشی که با موتور V8 3. 7 لیتری می تواند ۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند. همچنین این خودرو دارای سیستم بازیابی انرژی است، که انرژی حاصل از ترمزها را به باتری یون – لیتیوم این خودرو برمی گرداند و باعث می شود که ۸۰ اسب بخار بیشتر نیرو تولید کند. Onyx خودرویی است که پژو سال هاست که آرزوی داشتن چنین خودرویی را داشت.

۱)) و اما اولین خودروی لیست ما، تنها این که این خودرو جانشین مک لارن F1 است کافی است تا به قدرت و عظمت خودرو پی ببریم، زمانی که به جلوی خودرو نگاه می کنیم P1 با یک لبخند ملیح از شما پذیرایی می کند، می توان گفت که واقعا این خودرو ستارهٔ نمایشگاه پاریس می باشد. موتور این خودرو V8 به همراه ۲ توربو است که قادر است در حدود ۱۰۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند اما به گفتهٔ مک لارن این خودرو به گل سرسبد سوپراسپرت ها، بوگاتی ویرون نمی رسد، و حداکثر سرعت این خودرو را ۳۶۵ کیلومتر در ساعت اعلام کرده اند. این خودرو سال دیگر برای فروش عرضه خواهد شد.

با توجه به وضع بد اقتصاد اروپا به خصوص در خودروسازی، خودروسازان به خصوص پژو باید به فکر آینده خود باشند. این بحرانی است که بر سر این خودرو سازان سایه انداخته و مدیران این شرکت ها این مسئله را از هر چیزی مهم تر می دانند. با ده خودروی برتر نمایشگاه پاریس آشنا شدید، اما شاید با خودتان فکر کنید که چرا ایران نمی تواند در این نمایش ها حضور پیدا کند؟ مگر ما ایرانیان چه گناهی کرده ایم که واقعاً آنقدر از جهان خودرو عقب افتاده ایم!؟ آیا مشکل ما در نداشتن منابع، نیروی متخصص، استعداد، ثروت و دانش است؟ یا از مدیریت ضعیف و سودجو و با دید کوتاه نگر ضربه می خوریم؟ این پرسش هایی است که جوابش را همه می دانیم. به امید روزی که خودروسازان ایران از خواب زمستانی بیدار شوند و روزی که خودروهایی مثل نسل آینده سمند هم بتوانند در این لیست حضور پیدا کنند…

 *** گزارشی از نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ ***

 » رونمایی اوپل آدام ۲۰۱۳ «

Opel Adam 2013

» رونمایی لندروور رنجروور ۲۰۱۳ «

۲۰۱۳ Range Rover

» تویوتا آوریس تورینگ ۲۰۱۳  «

۲۰۱۳ Toyota Auris Touring Sports

» رونمایی فیات پاندا ۴×۴ «

۲۰۱۳ Fiat Panda 4×4

» محصولات پنجگانه آئودی در پاریس «

۲۰۱۳ Audi S3
۲۰۱۳ Audi RS5 Cabrio
۲۰۱۳ Audi A3 Sportback
Audi Crosslane Coupe Concept
۲۰۱۳ Audi SQ5 TDI exclusive

» فورد فیستا ۲۰۱۳ «

۲۰۱۴ Ford Fiesta

 » مرسدس بنز B200 «

Mercedes-Benz B 200 Natural Gas Drive

» محصولات هفتگانه پژو در پاریس «

Peugeot Onyx
Peugeot RCZ-R
Peugeot 301
Peugeot 208 Type R5 rally
Peugeot 208 XY
Peugeot 208 GTI Limited Edition
Peugeot 2008

» کیا Pro Ceed مدل ۲۰۱۳ «

۲۰۱۳ Kia pro_cee’d

» بی ام و اکتیو تورر «

BMW Concept Active Tourer

» محصولات نیسان در پاریس «

Nissan TeRRA
Nissan Juke Nismo

» فیات آبارث ۶۹۵ فوآری «

Abarth 695 Fuori

» داچیا لوگان/ساندرو ۲۰۱۳ «

۲۰۱۳ Dacia Logan

» هیوندای i30 سه درب ۲۰۱۲ «

۲۰۱۳ Hyundai i30

» تویوتا ورسو ۲۰۱۳ «

۲۰۱۳ Toyota Verso

» مازراتی گرن کابریو MC «

Maserati GranCabrio MC

» هوندا CR-Z فیس لیفت «

Honda CR-Z facelift

» رونمایی لامبورگینی گالاردو ۲۰۱۳ «

Lamborghini Gallardo LP560-4 2013

» رونمایی رنو کلیو RS200 مدل ۲۰۱۳ «

۲۰۱۳ Renault Clio RS200

» تویوتا آی کیو EV «

۲۰۱۳ Toyota iQ EV

» رونمای سئات لئون ۲۰۱۳ «

۲۰۱۳ Seat Leon

» رونمایی جگوار F-type رودستر «

Jaguar F-Type S

» رونمایی اکساژن eGT «

Exagon Motors Furtive-eGT

» رونمایی سوزوکی کراس اور مفهومی «

Suzuki S-Cross Concept

» رونمایی مرسدس بنز SLS الکتریکی «

Mercedes SLS Electric Drive

» رونمایی فورد موندئو ۲۰۱۳ «

۲۰۱۳ Ford Mondeo

» رونمایی جیپ گرندچروکی SRT8 مدل ۲۰۱۳ «

۲۰۱۳ Jeep Grand Cherokee SRT8 limited edition

» رونمایی کیا کارنز ۲۰۱۳ «

۲۰۱۳ Kia Carens

» رونمایی هیوندای i20 رالی «

Hyundai i20 wrc

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. من

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    هی صفحه رو خوندم منتظر دیدن اسم تیبا تو لیست بودم.دارن به ایرونیا ظلم میکنند.ناکسا مک لارن رو گذاشتن اول.اونجا واقعا جای تیبا بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mr.wolf

      ۱۷ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اصلا ماشین ایرانی نداریم مگه پراید و سمند اونم پراید اندازه صدام ادم کشت با اون موتور اشغال1400
      ماشین فقط فورد f150

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. slr722

      ۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      بازم مثل همیشه آقای دنیا یعنی مکلارن اول میشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. آرش

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (433 ديدگاه)

    و باز هم گروه VW پیشرو در صنعت خودروسازی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hesan

      ۱۴ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      جای bugatti و lamborghini و ferrari و pagani خیلی خیلی خالیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. a-x1

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    عالی بود. ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sahand

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (136 ديدگاه)

    این نمایشگاه 114 سال قدمت داره,یعنی 114 ساله که دارن خودرو میسازن تا به اینجا رسیدن,و ما هم به صنعت خودرومون میگیم طفل 50 ساله یعنی 50 ساله که دارم خودروهای رده خارج اونا رو(حداقل در 5-34 اخیر) مونتاژ میکنیم و هر سال هم عقب تر می اوفتیم و هم چنان,راه تو را میخواند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمدتک خال

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خودرو های لوکس نمایش ایران:
    111
    x100
    سمند
    405
    206
    132
    .
    .
    .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sam

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    kashki khodrosazan iran ham liaghat dashtan vale hich chiz nadaran faghat tofekre chapidane mardoman

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سایه

    ۱۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    اره نویسنده عزیز جواب این سوال رو همه میدانند
    مدیر های ما کسانی هستند که جز جیبشان به فکر هیچ چیز دیگه نیستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hojjat.panahzadeh

      ۱۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      بدبختی اینجاست که اگه پیشرفت کنن و یه خودی نشون بدن جیباشون از این هم پر پولتر میشه ولی نمیخوان و تنبل بار اومدن. !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. راد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    شما چقدر ساده اید.اخه از اینها این کارها بر نمیاد اینا خیلی کوچکتر از این صحبتها هستن.اگر یک مملکت را می خوای نابود کنی کار بزرگ را بدید به ادم کوچیک وکار کوچیک را بدید به ادم بزرگ.ما کم ایرانی نداریم که تو اروپا طراح بی ام دبلیو و… هستن یا مثل کوروش خان که بهترین تیوننیگ دنیاست یا… .بله اقای نویسنده اینها ادمهای کوچکی هستن که تو ارپا به عنوان تکنیسین خط تولید هم راشون نمیدن چه برسه به اینکه بشن مدیر یک شرکتی که 70 میلیون ادم مجبور باشن خودرو های اینها را سوار شوند.اینها جماعتی هستن که جای یک ساعت را تو ماشین عوض میکنند ومیشود خودرو سالشان وبا 2 میلیون اختلاف میفروشند.اخیش راحت شدم شده بود بغض تو گلوم این حرفها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فری

      ۱۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      آخه یارو 0 تومان هم داشته باشه با این وضعیت میره موهاوی می خره تاهم جاش زیاد شه هم توش مثل پراید نا امن نباشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. راد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم بدونم این 2-3 نفری که به اقلب پیام ها منفی دادن کین وطرز فکرشون چی؟وچرا منفی میدن.نمیدونم انگار تو ایران زندگی نمیکنن این درد دلهارا ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. راد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    میبینم که همه پیام های دیشب را پاک کردن.عیب نداره پاک کنین در دروازرو میشه بست ولی دهن مردم را نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mr.wolf

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من فک نکنم ماشینی بتونه رو دست بوگاتی بیاد گفتن شاید f1اونم کم اورد هاهاهاهاههاهاهاهاهاهاههاهاه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فری

      ۱۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      حالا تو بوگاتی داری اینقدر خوشحالی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. شهرام

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    دوستانه من گول ظاهر این ماشینای خارجی رو نخورید..اینا همشون ماکت هستن..میگید نه خب فقط کافیه یه نگای دقیق تر بهشون بندازید.روی گلگیر جلو یا صندوق عقبشون نگاه کنید…!!هیچی ننوشته..خب این یعنی نه ترمز ABS و نه فرمون هیدرولیک و نه کیسه هوا و نه کولر ونه…!!! بیاید با خودروسازان داخلی خودمون دوست باشید..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      دوست من مگه متن رو نخوندی مثلا برای F1 نوشتن که: “این خودرو سال دیگر برای فروش عرضه خواهد شد.”
      مگه میشه مک لارن ماکت بفروشه؟!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فری

      ۱۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      چه حالی داد ایول آقا شهرام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. کیهان

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    اه …! اعصابم داغون شد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. کیهان

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    آقای شهرام من نمیدونم شما کامنتتون به طنز بود یا جدی!! چون واقعا طنزه! اگه طنزه که جسارت نمیکنم ولی اگه جدیه نمیدونم بخندم یا گریه کنم!! دوست من ترمز ABS فرمان هیدرولیک… اینا چیزهای بدیهیه که دیگه لازم نیست رو گلگیر بنویسی! مثل این میمونه رو پراید یا سمند بنویسی مجهز به صندلی و فرمون!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. peiman09

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    اون پورشه و بنتلی بیشتر از همه می پسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. شهرام

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    کیهان جون طنز بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    شهرام جون بیسته بیستی..عجب متلکی زدی به خودروسازای داخلی..واقعا بیشرمانس که تو کشور ما واسه یه سیستم ترمز یا فرمون هیدرولیک پول بیشتری میگیرن و بعدشم رو بدنه ماشین هکش میکنن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. jtagi

    ۱۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعاچراتیبا با0.2 ثانیه شتاب 0 تا 100 اصلا نیست در حالی که خیلی هست اگر نبود پس چرا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      مگه تیبا سرعتش به 100 کیلومتر هم می رسه؟
      نه خدایی مگه تو اون حالت با این ماشین آدم افقی نشده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. قاسم

    ۲۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    در ضمن خودرو مدل 2007 هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فری

      ۱۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      هست که هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. علی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    وقتی این خودرو های خارجی رو توی برنامه تخته گاز بررسی و نقد میکنن با اینکه این همه دقت و ظزافت در ساختشون به کار رفته و مجری های برنامه بهشون راحت ایراد میگیرن آدم واقعا دیگه پی به این میبره که توی این مملکت چیزی جز گاری تولید نمیشه آخه اونم منتاژ نه تولید امیدوارم هر چه زودتر این صنعت داخلی نابود بشه چون که برای افتخار و سربلندی یک ایرانی نیست برای پول جیب یک عده آدم وطن فروشه که جون مردمش زره ای براش اهمیت نداره این صنعت داخلی واقعا مضحکه خاص و عام هستش ما حقمونه یک وسیله با کیفیت سوار شیم آخه تا کی استعمار چینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. نوید

    ۲۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (409 ديدگاه)

    ای خدا…مصرف سوخت پورشه با 428 اسب بخار قدرت صدی چهاره!!!اون کراس لین صدی 1.1 لیتر!!!درد و بلای کراس لین بخوره تو سر خودروساران داخلی…شعار خودروسازان داخلی:روز به روز پسرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرهاد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    kia pro ceed از همش خشکل تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. JAGUAR

    ۱۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (184 ديدگاه)

    به افتخار P1
    رینگ و لاستیک تک تک ماشیناشون میارزه به کل برند سایپا و ایران خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. p.k

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا جان خودرو p.k.ژیان ول کردین چسپیدین به مرسدس بنز کیا این ها دیگه چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فری

      ۱۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      خیلی بغض دارم. این دل دردا کین که نظرشون مخالفه آخه گاری می ارزه به سمند پراید و رانا این ماشینا قاتلن انشااله در هرچی خودروسازی ایرنیه تخته شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. علی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خودروسازهای داخلی رو مسخره نکنید که خودروهاشان امنیت ندارن دارن نان خورهای اضافی رو حذف میکنند افراد کمتر جامعه بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. شهرام

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    اهای افایون طنز بود طنز……………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. parsa

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اگه توجه کرده باشید میبینید که پورشه پانامرای کانسپد آیینه نداره و عوضش به جای آیینه دوتا دوربین رو جای آیینه های بغلش گذاشتن که به نظر من کار هوشمندانه ای بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Xman

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    P1 !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Farzad

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    مرسدس sls عجب رنگی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا