نگاهی اجمالی به پژو 301، مهمان تازه جاده مخصوص

خودروسازان کشورمان و علی‌الخصوص آن‌هایی که مدعی برتری تام و تمام در عالم هستند، حتی اگر هیچ هنری را هم دارا نباشند، اما در یک مورد خاص از فناوری کاملاً خبره‌اند و آن‌هم تکنولوژی «کیفیت زُدایی» و یا به‌اصطلاح – تخریب سیستماتیک- یک خودروست! درواقع این امر برخلاف سیری است که امروزه در دنیا جاری است و کمابیش هم شاهد آنیم، یعنی امکان ندارد که در جهان امروز، کمپانی خودروسازی اعم از غربی، ژاپنی، کره‌ای و یا حتی چینی‌ای را بیابید که در آن ساخته‌های قدیمی از انواع جدیدترش به لحاظ کیفی برتر باشد.

2014 Peugeot 301
2014 Peugeot 301

پروسه کیفیت زدایی هم در شرکت‌های خودروسازی ما بسیار ساده است. در آغاز، شرکت مربوطه خودرویی را به روش CKD و یا SKD مونتاژ می‌کند که به علت بهره‌گیری از قطعات وارداتی از کیفیت نسبتاً معقولی برخوردار است و مشتریان هم کمابیش از آن راضی‌اند. ولی رفته‌رفته به هر میزان که قطعات اصلی وارداتی از پروسه ساخت خودرو خارج می‌شود، از کیفیت آن کاسته شده و تنها نامی از برندش به یادگار می‌ماند. با کمال تأسف باید گفت که این عمل در خودروسازی ما به صورت رویه‌ای ثابت درآمده که کماکان هم ادامه دارد. عمده دلایل این امر از نظر اینجانب بدین شرح است:

  • خروج مدل از خط تولید کارخانه اصلی: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در خودروسازی ما وجود دارد تولید یک مدل خاص به مدت بسیار طولانی و عدم جایگزینی به‌موقع آن است. مثلاً یک نمونه از خودرو را تا ده‌ها سال در خط تولید می‌بینیم بدون آنکه شاهد کمترین تغییر قابل‌توجهی در آن باشیم. لازم به گفتن نیست که در حال حاضر این مسئله در کمتر جایی از دنیا مشاهده می‌شود و حتی در کشورهای در حال توسعه‌ای همچون چین، هند، مکزیک و…. هم خودروها عمر مشخصی داشته و ارجحیت هم با تولید مدل‌های جدیدتر است.
    برای روشن شدن موضوع، یک مثال برایتان می‌زنم. خودروی پژو 405 که همه‌مان کمابیش با آن آشنا هستیم؛ تنها از سال 1987 تا 1997 میلادی در فرانسه تولید می‌شد و پس از این تاریخ به‌کلی از تولیدات روزمره این شرکت خط خورد و به‌جای آن مدل جدیدترش، یعنی 406 به بازار آمد. به‌موازات فرانسه، کشورهایی هم اقدام به مونتاژ و عرضه پژو 405 به بازار نمودند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انگلستان، ایران، لهستان، تایوان و مصر و زیمباوه اشاره کرد. از تمامی این ممالک، در حال حاضر این تنها ایران است که به طور جدی به تولید این خودرو می‌پردازد و حتی کشور آفریقایی زیمباوه هم در سال 2002 میلادی به تولید آن خاتمه داد.
    در دنیای امروز کمابیش رسم بر آن است که همین‌که یک خودرو از رده تولیدات روزانه شرکت مبدأ خارج شد و امتیاز ساخت آن به کشور دیگری محول گشت، از اهمیت آن برای کمپانی مادر کاسته شده و نظارت بر پروسه تولید آن سست می‌گردد. این امر برای آن دسته از خودروهایی که مربوط به چند نسل پیش بوده و وجود آن‌ها بازار صادراتی محصولات روز کمپانی را تهدید نمی‌کند، حتی تشدید هم می‌شود.
    از دیگر عوارض تولید درازمدت یک خودرو فرسودگی قالب‌های تولید بدنه آن است. این مسئله موجب می‌شود که بخش‌های گوناگون بدنه درست مثل روزهای اول آن تراز نگردد و فاصله بین درزهای بدنه افزایش یابد. به همین خاطر است که درب‌های برخی از خودروهای قدیمی مونتاژ داخل به‌درستی رگلاژ نمی‌گردد. در مورد پراید هم که تولید آن در سال 2000 در کره خاتمه یافت کمابیش همین وضع حاکم است، حتی با درجاتی شدیدتر.
  • ارجحیت کمیت بر کیفیت: در حال حاضر در شرکت‌های خودروسازی کشورمان مهم‌ترین هدف برای متصدیان امر بالا بردن شمار تولید است و وجود همین مسئله به‌نوبه خود موجب می‌شود که مقولاتی دیگری همچون کیفیت، نوآوری، مشتری مداری، ایمنی و….. محلی از اعراب نداشته و در اولویت نخست هم نباشد. اگر هدف یک موسسه تنها افزایش تولید و سودآوری کوتاه‌مدت بوده و علوم مدرن و مدیریت علمی و شایسته‌سالاری هم اهمیت چندانی برایش نداشته باشد، آنگاه مسئله‌ای به نام کنترل کیفیت نیز کاملاً در حاشیه قرار می‌گیرد.
    از طرف دیگر اتخاذ این شیوه موجب می‌گردد که از قطعات غیراستاندارد داخلی و یا خارجی بیشتری هم در تولید یک مدل پرمشتری استفاده شود که همین امر به‌نوبه خود موجب کاهش شدید کیفیت می‌شود. در خاتمه باید گفت که با در پیش گرفتن این روش، دیگر چندان مهم نیست که مشتری راضی باشد یا ناراضی، ایمنی خودرو بالا باشد یا پایین و… زیرا که تنها این افزایش تولید و سود ناشی از آن است که حرف اول را در این میدان می‌زند نه خواسته‌های به‌حق مشتری.
  • خودروسازی انحصاری و تعرفه‌ها و عوارض بالای گمرکی: خودروسازان ما همواره خود را قهرمانان و ناجیان اشتغال در کشور معرفی می‌کنند و حتی اگر عرصه را در این زمینه خالی ببینند، اشتغال در بخش‌های کشاورزی و ساختمان و درمان تا دست‌فروشی کنار خیابان و… را نیز به‌حساب خود می‌گذارند! ناگفته پیداست که این حربه رندانه همیشه برعلیه آن دسته از مصرف‌کنندگان و مشتریانی به کار می‌رود که از کیفیت بسیار نازل خودروهای داخلی و قیمت فوق‌العاده گران آن‌ها شاکی‌اند و خواهان آزادی واردات و نیز بهره‌گیری از یک خودروی مناسب و باکیفیت هستند.
    این مسئله از آنجا ناشی می‌گردد که خودروسازان وطنی به علت ضعف‌های شدید علمی، کیفی، مدیریتی، سازماندهی و… نمی‌توانند همپای دیگر همتایان خود در دنیا و رو به جلو حرکت کنند و به همین لحاظ است که ورود خودروهای مدرن و باکیفیت وارداتی و حتی چینی را تهدیدی جدی برای موجودیت خود فرض نموده و با تمام قوا در برابرشان می‌ایستند. علاوه بر آن نیز حاضر هم نیستند که رقیبی هم‌تراز را نیز در داخل کشور تحمل کنند (علیرغم شعار اشتغال‌زایی و…).
    فراموش نمی‌کنم که در سال 2008 میلادی و در هنگامه‌ای که بحران اقتصادی در دنیا خودروسازان قدرتمندی همچون جنرال موتورز را به ورطه ورشکستگی کشاند، برخی از متصدیان خودروسازی در کشورمان، خود را با مدیران این غول خودروسازی در جهان -که در یکی از آزادترین بازارهای دنیا فعالیت می‌نمود- قیاس نموده و مدیریت خویش را برتر از آن‌ها می‌دانستند! این قبیل دسته از اظهارات یا از نبوغ و هوش بالای گویندگان آن حکایت می‌کند و یا از… بگذریم!

2014 Peugeot 301
2014 Peugeot 301

این‌ها مصائب عمده‌ای است که کماکان در خودروسازی ما رایج است که البته بهبود نسبی آن‌ها نیز می‌تواند این صنعت را از این ورطه نابهنجار خارج نموده و راه را برای تصاحب بخشی از بازارهای جهانی هموار نماید. شاید نوشته‌های بالا چندان ارتباطی با تیتر مطلب نداشته باشد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که در آینده‌ای نزدیک پژو 301 روانه بازار کشورمان می‌شود. امید این است که با ساخت این خودرو در کشورمان تحولی در عرصه این صنعت انجام گیرد و رویه ناصواب موجود هم کاملاً اصلاح و ترمیم شود وگرنه بر این خودرو همان خواهد رفت که پیش از این بر 405 رفته بود و از این مدل هم به‌تدریج کیفیت زدایی می‌شود! در حال حاضر پژو 301 در کشورهای اروپای غربی عرضه نمی‌شود و بازار هدف آن ممالک در حال رشد واقع در اروپای شرقی، روسیه و غرب آسیا می‌باشد. این مدل به بازار کشور امارات هم راه یافته است و در سایت «AUTOMIDDLLEEAST» هم مورد بررسی قرار گرفته است که چکیده‌ای از آن را در اینجا تقدیمتان می‌کنم.

2014 Peugeot 301
2014 Peugeot 301

هنگامی که به پژو 301 مدل 2014 می‌نگریم هیجان چندانی را در خود حس نمی‌کنیم. فرم ساده خانوادگی آن شبیه طرح‌هایی است که پیش از این و هنگامی که جوان‌تر بودیم در کتاب‌های مدرسه‌مان کشیده شده بود. گرچه منحنی‌های خوشایندی در بدنه این خودرو وجود دارد ولی هنوز همان‌گونه که باید باشد به نظر می‌رسد، یک خودروی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی و نه لوازم جانبی حواشی و زوائد.

2014 Peugeot 301
2014 Peugeot 301

فضای داخلی پژو 301 درست و کامل است. از جنبه دیگر، شما به‌واسطه طراحی ساده آن احساس یأس و فریب‌خوردگی نخواهید کرد. طراحی داخل کابین آن کاملاً عادی و نرمال است ولی درعین حال به اندازه کافی راحت نیز هست.

2014 Peugeot 301 Interior
2014 Peugeot 301 Interior

پژو این خودرو همان‌گونه مجهز نموده که شما انتظارش را دارید. برخی از تجهیزات جالب به همراه این خودرو عرضه می‌شود که عبارت‌اند از سیستم ورود بدون کلید،ABS و پنجره‌های الکتریکی.

2014 Peugeot 301 Interior
2014 Peugeot 301 Interior
2014 Peugeot 301 Interior
2014 Peugeot 301 Interior

2014 Peugeot 301 Interior
2014 Peugeot 301 Interior

در حال حاضر خودروی پژو 301 با سه نسخه متفاوت در بازار امارات عرضه می‌شود. نسخه پایه آن با بهای بسیار مناسب 52,900 درهمی روانه بازار می‌گردد. اگر یک ردیف از مدل پایه آن بالاتر روید تجهیزاتی من‌جمله مه شکن‌های جلو و فندک را هم دریافت خواهید نمود. در مجهزترین مدل این خودرو که 58,500 درهم قیمت دارد، شما با گزینه‌هایی همچون سیستم صوتی بر روی فرمان، آینه‌های برقی، و تریم چرمی صندلی‌ها مواجه خواهید شد.

Peugeot 301 ENCAP
Peugeot 301 ENCAP

در حال حاضر رقبای پژو 301 شامل خودروهایی همچون هیوندای اکسنت و شورولت سونیک است و حقیقتی که باید گفته شود این است که فکر کردن به این مسئله برایمان خیلی دشوار بود که ویژگی خاصی در این دو خودرو بیابیم که با آن پژو مغلوب شود. این خودرو کمابیش در همان صفاتی شریک است که رقبایش از آن برخوردارند، بدون آنکه یکی از این دو صعود یا دیگری سقوط کند. این مدل از تمامی مزایای یک خودروی کوچک و پایه‌ای برخوردار است. همه آن چیزهایی که از خودروی ساده می‌خواهید بدون هیچ حاشیه‌ای.

این خودرو در حال حاضر در اسپانیا و نیجریه تولید می‌شود.

نکات مثبت این خودرو از نگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

  • بهای مناسب خودرو
  • تجهیزات خوب

نکات منفی این خودرو از نگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

  • طراحی ملال‌انگیز و کسالت‌آور
  • نبود فاکتور هیجان در این خودرو (البته در مقایسه با خودروهای روز دنیا)

مشخصات فنی

حجم موتور: 1587 سی‌سی

توان: 115 اسب بخار در 6000 دور/دقیقه

گشتاور: 150 نیوتن متر در 4000 دور/دقیقه

شتاب از صفر تا صد کیلومتر: 9.4 ثانیه

حداکثر سرعت: 188 کیلومتر

مصرف ترکیبی: 6.5 لیتر در 100 کیلومتر

گیربکس: 5 دنده دستی یا 4 دنده اتوماتیک

فنربندی جلو: نیمه مستقل – مک فرسون استرات

فنربندی عقب: نیمه مستقل – میله‌های انعطاف‌پذیر

استاندارد سوخت: یورو 5

Peugeot 301 2014
Peugeot 301 2014

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4442/1748/1446 میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2655 میلی‌متر

وزن: 1090 کیلوگرم

برخی از تجهیزات این خودرو

تهویه مطبوع اتوماتیک

سیستم صوتی + CD + MP3 + USB + پورت AUX + بلوتوث

سنسور پارک عقب

رینگ‌های آلومینیمی 16 اینچی

سانروف

سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)

سیستم START/STOP

سیستم ورود بدون کلید

آینه‌های برقی

تریم چرمی

فرمان EPS (تمام الکتریکی)

قیمت

در چین: 84,700 الی 116,700 یوآن

در امارت: 52,900 الی 58,500 درهم (در برخی منابع به 49,000 الی 55,000 درهم نیز اشاره شده است)

در ایران قیمت این خودرو به صورت قطعی اعلام نشده است.

نوشته: سام کاویانی

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

101 دیدگاه

  1. شایان
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    کمی شبیه مگانه پس باید قیمتش اون نزدیکی باشه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل amir
      amir
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      این خودرو رقیب مستقیم مگان نیست رقیب مگان 408 هست.قیمتش هم قطعا پایینتر از مگانه

      پاسخ
      1. خاوری
        سوابق: (1104 دیدگاه) ,

        ماشین بدی نیست..ظاهرش نه مهیج اما خوب و مدرنه گرچه میتونست بهتر باشه
        کلا من هم با سام موافقم که اگه از دست دوستان ایرن خودرویی جون سالم در ببره میشه بهش امیدوار بود
        سام جان دستت طلا برا مطالب قشنگت

        پاسخ
        1. محمد حسین
          سوابق: (184 دیدگاه) ,

          ببخشید! اینو باید چند سال تحمل کنیم ؟؟
          من غیر از ایران کشوری ندیدم خودروسازش ماشین خارجی مونتاژ کنه. (ای کاش آفریقایی بودم)

        2. سام
          سوابق: (778 دیدگاه) ,

          با سلام

          لطف داری خاوری عزیز،انجام وظیفه بود.

        3. رافال
          سوابق: (103 دیدگاه) ,

          محمد حسین
          مونتاژ که نه …ولی همین چین توی خودروسازی هاش محصولات فولکس واگن ، شورولت رو داره می زنه و بیشتر بازار چین دست محصولات فولکس مخصوصن لاویدا جتا و … هست

  2. فرید
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    پژو301 هم مثل پژو407وسوزوکی کیزاشی وسیتروئن c5 که توسط خودروسازان داخلی واردشدبه علت سیاست های غلط فروش وقیمت گذاری بالا باشکست مواجه خواهدشد.

    پاسخ
  3. alireza_asol
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    به زودی شاهد نصب موفقیت آمیز موتور xu7 روی پژو 301 خواهیم بود

    پاسخ
    1. آبين
      سوابق: (22 دیدگاه) ,

      البته با تایید فرمایش دوست عزیز علاوه بر نصب موفقیت امیز موتور xu7 عملیات همزمان تعویض رینگهای آلومینیومی با فولادی و تخلیه لوازم صندوق عقب و دستی کردن شیشه های عقب نیز توسط ایران خودرو انجام خواهد گرفت

      پاسخ
  4. سعید
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    به خدا […] ماازآفریقایهاهم کمترن

    پاسخ
    1. ارش
      سوابق: (22 دیدگاه) ,

      سلام. ایران زده رو دست زیمباوه اکثرماشینای فرانسوی تو امریکا اصلا جایی ندارن وحتی توی خود اروپا نیز کمترین طرفدارو داره فرانسه ماشیناش واسه جهان سومه فقط.البته ایران زده رو دست همه جهان سومیها با 405 و پراید ماشینایی که هیچ جای دنیا اثری ازش نیست

      پاسخ
      1. لانتا
        سوابق: (36 دیدگاه) ,

        این حرفت اشتباه شرکت های مثل پژو و رنو و سیترون تو اروپا تو رد های بالا قرار دارن و حتی من شنیدم که پژو تو فرانسه جز پر فروش ترین خودرو هاست نمی گم پژو مثل بنر و بی ام و است ولی دست کمی هم از اون ها نداره پژو و رنو جز خودرو های اقتصادی هستن تو اروپا طرفدارای زیادی دارن…

        پاسخ
        1. محمد
          سوابق: (3 دیدگاه) ,

          رنو شاید ولی پژو عمرا چون از رنو تست و بررسی زیاد دیدم وللی از پژو تا حالا ندیدم

      2. امیر
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        یکم در مورد پژو فکر کنم اشتباه می کنی، اصلأ شاید در مورد خودرو فرانسه اشتباه می کنی.
        دیگه هیچکس در مورد 208 شکی نداره. همه دوست دارندخودرو پرقدرت و شتاب و سرشار از طراحی و مهندسی و بعضأ تجملاتی بوگاتی و پورشه و بی ام و و بنز و امثالهم رو داشته باشند اما اونقدر پول دارند، مطمئن باش اگه همه وضعشون خوب بود پژو هم بازار هدفش رو عوض میکرد موتور برات میساخت که برات یه عمر با سوخت هسته ای کار کنه و تو بگی ایول….گر چه همین الانم در سطح خودش واقعأ عالیه.

        پاسخ
  5. حمید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    نظر بنده اینه که تو رنج 60-70 میلیون قیمت میده برای اینکه تو این رنج ایران خودرو ماشینی نداره در حالی که بعضی دوستان میگن 50 ولی به نظر من چون قیمت دنا همین حول و حوش هستش طبیعتا قیمت پژو این مقدار نخواهد بود.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل ROHAM
      ROHAM
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      من فکر میکنم از اونجایی که تو مطلب داره با اکسنت مقایسش میکنه و اکسنت تو رنج 90 تومنه ، به احتمال زیاد اینم تو همین حدود قیمت گذاری بشه

      پاسخ
  6. مجتبی
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    آقای سام خیلی خوب نوشتی
    این ماشین ستاره های ایمنیش هم کمه

    پاسخ
  7. MZIAR
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    خوبه اما داخلش طراحی خوبی نداره

    پاسخ
    1. پیرهن مشکی
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      بله.شرکت پژو درسال 1810میلادی توسط امیل پژو تاسیس شد.

      پاسخ
  8. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    خوب ایشالا اینم تا سال3014 تو ایران تولید خواهد شد!

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      نخیر دوست عزیز مطمئن باشید همچین چیزی نخواهد شد!!! اگه ماشین خوبی باشه سریعا تولیدش متوقف میشه مثل خیلی ماشین های خوب مثل دوو سیلو مزدا 323 ریو و …
      مگه اینکه بتونن کیفیت زدایی کنن و به تولیدش ادامه بدن

      پاسخ
  9. saman
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    اگه این مدل پژو تو ایران بیاد مطمئن باشید با وجود این همه محصولات پر زرق و برق هیوندای و کیا هیچکس پول به این ماشین نمیده و مثل 407 ازش به خوبی استقبال نمیشه

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      برای اینکه توی ایران کسی دنبال کیفیت و مصرف پایین نیست همه فکر میکنند ماشین یعنی قدرت موتور و شتاب بالا برای همین ماشینی مثل ماکسیما که امکاناتش در حد پژو 405 مدل 93 هستش با اون مصرف بالا یا آزرا که همزمان با 407 وارد میشد فقط به خاطر قدرت بیشتر سوای مصرف بنزین بالا خیلی بیشتر از 407 جای خودشونو تو ایران باز کردند .

      پاسخ
  10. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    اینو 3ماهه می خوان تولید کنن هنوز تولید نکردن خدا می دونه کی می خوان تولیدش کنن
    ایشاالاه بعد از50 سال از توش وانت و کوپه و شاسی بلند و…. درمی ارن

    پاسخ
  11. وحید134
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    ای کاش یه نفر مثل دکتر هاشمی (وزیر بهداشت ودرمان)وزیر صنایع میشد تا از مصرف کننده حمایت کنه نه از تولید کننده هایی که به فکر مردم نیستن چند بار مصاحبه های ایشون رو در رابطه با خودرو گوش کنید متوجه میشید.خبر نگار میپرسه نظر شما در مورد نظر شورای رقابت چیه که گفته قیمت دنا باید 41 باشه ولی خودرو ساز میگه نمیشه وتولید نمیکنم میگه ” نمیدونم”معلوم نیست کی باید بدونه.

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      این وزیر که گفتی قورباغه رو رنگ وجای فلوکس قالب میکرد

      پاسخ
  12. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    ایرانیا فقط بلدن ماشین کند و یواش مونتاژ کنن

    پاسخ
    1. محمد شریعت
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      یه سوال از شما، اگر خودرو لوکس و پر سرعت تولید کنن، خودت شخصا دلت میاد بندازی توی جاده؟؟؟
      تا بیایی از کمپانی بگیریو بذاری تو پارکینگ خونتون جلوبندی میره فنا!

      پاسخ
  13. adel
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    طبق مشخصاتش که شتابش با هیوندا ازرا با موتور 3000 برابر هست…
    و از تویوتا کرولا 2014 بهتر هستش…
    کلیپ های تست این ماشین هاییی که گفتم توی car.ir هست.
    ولی ظاهر جوانپسند نداره واسه ادم های میانسال خوبه…

    فکرکنم حدود قیمت توی ایران 80-90 باشه…

    پاسخ
  14. ارمان
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    دقت کردید همیشه کمپانیهای ما در مونتاژ عمدا مدل های قدیمی تر و رو به خروج از خط تولید رو میگیرن و سعی میشه عموما ماشینهای یک دهه پیش در اختیار ما قرار بگیره و 15 سال هم تولید بشه که عاقبت اون خودرو (cerato) به عنوان مثال میتونه پراید باشه . صلوات ختم کن چون اخر داستان رو همتون میدونید

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام

      لطف داری شما.من هم به نوبه خود برایتان آرزوی بهروزی و کامیابی می کنم.

      پاسخ
  15. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    امکان نداره این بتونه با موتور 1600و115اسب بخار صفرتاصد رو تو9.8ثانیه پرکنه

    پاسخ
  16. پیام
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    زیمبابوه یا زیمباوه؟!!
    زیمبابوه درسته کاکا

    پاسخ
  17. ماسل کار ali
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    با هر درهم 960 تومن وبعلاوه 50درصد هزینه‌های دیگه هشتادپنج میلیون تموم میشه البته بعید میدونم تو این بازار کمتر از صد میلیون بدن بیرون

    پاسخ
  18. مصطفی - برازجان
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    سلام
    اگه قرار باشه با درصد داخلی سازی مناسب عرضه بشه فکر کنم 50 تا 60 قیمت بخوره.هر چی باشه هیجانش از ماشین های کنونی تولید ایران خودرو که بیشتره،شتابش که 3 ثانیه بهتر از ef7 و 2ثانیه بهتر از موتور کهنسال پژو تولیدیه.
    من که منتظر حضورش هستم.

    پاسخ
  19. مهدی زنجبر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اقا از رو این قرار نیست ار دی یا روا سال بزنن؟

    پاسخ
  20. امین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ایمنی و امکاناتش از خودرو های چینی خییییلی پایین تره مثلا لیفان 820 تونسته 5 ستاره ایمنی رو بگیره و تازه امکانات و زیبایی 820خیلی بهتره به نظرم خرید خودرو های چینی خیلی بهتر از این فرانسوی های آشغاله تازه گارانتی لیفان 820 پنج سال یا 150000 هستش که این پژو رو فک نکنم ببش از 3 سال کارانتی کنه

    پاسخ
  21. ایمان
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    به ایران که برسه،یهویی وزن کم میکنه.قیمتش هم چند برابر میشه.خخخخخخخ

    پاسخ
  22. سید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    بزودی مدل وانت پژو 301 با نام زیبای گاریسون(بر وزن آریسون) که تولید ایران خودرو میشه به بازار عرضه میشه. 🙂

    پاسخ
  23. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من با اون پول میرم ماکسیمای مدل پایین میگیرم،فقط قیافش به هزار تا از این می ارزه،یا حداقل ماشینای کره ای مدل پایین که قیافشون به روزتر باشه،لعنت به مافیای خودروی ایران

    پاسخ
  24. سعید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه خداکنه سریع بیاد تا بخرمش تا 60 میلیون باشه 2 تا میخرم ممنون ایرانخودرو

    پاسخ
  25. رامین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    جناب سعید خان لیفان 820 ستاره هاش هم چینی هستن گول c-ncap رو نخور پژو سه ستاره ایمنی اروپا رو داره .
    البته لیفان ۸۲۰ انصافا خوشگل و خوش استیل هست و در کلاس بزرگی بدنه هم یک رده بالاتر از ۳۰۱ قرار داره .
    بلأخره سلیقه افراد متفاوته و قیمت ۳۰۱ هم نهایی نشده باید منتظر بود و دید .
    من حدسم قیمت پایه ۶۵ میلیون برای مدل دنده دستی هست .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.