پژو 205 GTi 1989 گران‌تر از 208 GTi جدید

شکی وجود ندارد که 205 GTi مهم‌ترین مدل برای پژو بوده و در سگمنت خود نیز به عنوان یک قهرمان مطرح بوده است اما آیا این خودرو می‌تواند باارزش‌تر از 208 GTi مدرن باشد؟

1989-peugeot-205-gti-3
بستگی دارد. عملاً پدربزرگ کلاسیک با طراحی پایه‌ای خود و فقدان تکنولوژی‌هایی که مقداری از لذت خالص رانندگی را می‌دزدد، نمی‌تواند با نوه‌ی مدرن خود مقایسه شود.

1989-peugeot-205-gti-1
خیلی از افراد فکر می‌کنند که 205 GTi هیجان‌انگیزتر بوده و یکی از همین افراد 30938 پوند (40427 دلار) را برای یک نمونه‌ی دست نخورده پرداخت کرده است. این خودرو که در SilverstoneAuctions سال 2016 فروخته شده در سال 1989 ساخته شده است.

1989-peugeot-205-gti-6
این خودرو از سال 2004 تا 2012 استفاده نشده اما در طی این زمان به‌صورت معمولی استارت خورده و رانده شده تا اطمینان حاصل شود که پیشرانه و گیربکس آسیبی نمی‌بینند. کیلومتر شمار خودرو عدد 12825 کیلومتر را نشان می‌دهد، رنگ خودرو اصلی است و نما، رانندگی و همه‌چیز آن درست شبیه خودروی صفرکیلومتر است. این خودرو به حدی شبیه نمونه‌ی صفر است که شما می‌توانید به نمایندگی پژو بروید و این خودرو را که به عنوان بهترین هاچبک ساخته شده در تمام دوران شناخته می‌شود به آن‌ها بفروشید!

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

11 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1480 دیدگاه) ,

    درگ پورشه پانامرا دوج چارجر پورشه کاین
    و پژو 205 تیون شده در تبریز
    حتما ببینید (کانال خودم تو اپارات)

    http://www.aparat.com/v/ZhYuU

    کلا از برند پژو دل خوشی ندارم ولی ببینید چجوری شتاب میگیره

    پاسخ
  2. مجید
    سوابق: (470 دیدگاه) ,

    این ماشین اسطوره ی تکرارنشدنی هستش من 206 RC سوار شدم و این مدل نه ولی نسخه تقویت شده رو روندم یه چیزدیگه س شاسیش عالیه و به مهارت راننده ربط داره ک چجوری ازش لذت ببره تو مسابقات رالی زمان خودش هم دو سال پشت سر هم قهرمان شد رکوردش هم 16 مسابقه در کل بهترین ماشین اسپرت هاچبک هست که پژو تولید کرده

    پاسخ
  3. موكا
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    من الان یه دونش رو دارم با موتور 1800 ، کسی را یارای مقاومت در مقابل شتابش نیست.

    پاسخ
    1. سیاوش
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      برادر در به در به دنبال یک اطاق 205 سلامت هستم. یک موتور کامل Mi16 و یه موتور 90% تکمیل GTi6 دارم. واقعا محتاج یک عدد 205 تمیزم.

      پاسخ
  4. یاسین
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    سلام.آره یه شاهکار تکرار ناشدنی برا پژو بود!ابتدای ورود گسترده پژو به ایران با ورشکستگی هیلمن وآوردن۵۰۴و گذاشتن پیشرانه پژو روی پیکان همراه بود.بعدش این اسطوره در تعداد انگشت شمار به کشور وارد شد!و بعدش نسخه صندوقدارش یا ۴۰۵اومدو در نهایت ۲۰۶اومد!برا ۲۰۵اگه اشتباه نکنم حول و حوش ۲۰الی۳۰پیشرانه در نظر گرفته شده بود.که فک کنم دو نسخش بیشتر تو کشور نیومد!ممنون جالب بود!به نظر من هنوز هم اگه یه به روز رسانی بشه،باز هم می تونه برا این و اون خط و نشون بکشه!

    پاسخ
  5. موكا
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    من موتور 1600 انژکتور رو از روی یه 205 توی ترکیه بازکردم و اینجا تبدیلش کردم به کاربراتوری ، کاربراتور رو از نیسان گرفتم و منیفولد رو از مزدا ، خداییش اگر خود کارخونه این کار رو کرده بود بهتر جواب میگرفت. 50 سی سی کف پیستون رو گود کردم که ضریب کمپرس بیاد پایین . بی ام دبلیو x4 رو هم از نظر شتاب و هم سرعت شکست دادم . مصرف جاده 5/5 و شهری 7/5 هست. این ماشین اگر قیافه امروزی داشت ، بهتر از خودش نبود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.