نگاهی به پیشینه تاریخی خانواده پژو 206

در بین خودروهایی که طی چند دهه اخیر در کشورمان مونتاژ و یا عرضه شدند، یکی از آن‌ها، بیش از همه، قلب و روح جوانانمان را تسخیر نمود. این خودروی تخم‌مرغی شکل و گردفام، پژو 206 نام دارد و علیرغم تمامی معایب و کاستی‌ها، هنوز هم از هواخواهان و دوستداران بی‌شماری برخوردار است. نکته جالب این است که بسیاری از این دلدادگان می‌دانند که پژو 206 وطنی امروز، از سیره اسلاف فرانسوی خود فاصله گرفته، ولی با همه این‌ها، بازهم دل در گروَش دارند. ما نیز در اینجا، برای آنکه ادای دینی به این خودرو کرده باشیم، قصد داریم که به نحوی گذرا، پیشینه و سوابق تاریخی این مرکب هیجده ساله را مرور کنیم. خودرویی که سالهاست در سرزمین مادری خود بازنشسته شده و در گوشه‌ای دنج آرمیده است.

peugeot 206
peugeot 206

همان‌طور که خودتان بهتر آگاهید، پژو 206 به لحاظ فرم بدنه، یک خودروی سوپرمینی محسوب می‌شود. این خودرو از اوایل دهه هشتاد شمسی در کشورمان در حال تولید است و شاید بتوان آن را از معدود محصولات به‌روز شرکت ایران‌خودرو در زمان عرضه‌اش برشمرد. پژو 206 در سرزمین مادری خود، یعنی فرانسه، به‌طور رسمی در تاریخ 10 سپتامبر سال 1998 میلادی، متولد شد و تا سال 2010 میلادی هم در مدار تولید بود. البته با احتساب زمان تولید مدل 206+، این تاریخ تا دو سال دیگر هم ادامه یافت که در جای خود یک رکورد به‌حساب می‌آید و دلیل اصلی این امر را هم تنها می‌توان در میزان فروش بالای آن جستجو نمود، امری که حتی تا آخرین روزهای حیاتش، کمابیش برقرار بود. نکته جالب اینجاست که در سال 2006 میلادی، نسخه جایگزین این خودرو، یعنی 207 هم به بازار آمد ولی به سبب استقبال نه‌چندان بالایی که از آن صورت پذیرفت، پژو 206 و نسخه فیس‌لیفتش (206+) همچنان تا اواخر سال 2012 میلادی، در کنار 207 و در موطن خود (فرانسه) تولید می‌شدند و جالب‌تر اینکه هردوی آن‌ها (206 و 207) تنها زمانی بازنشسته شدند که مدل 208 وارد گردونه تولید شد.

peugeot 206
peugeot 206
Peugeot 206
Peugeot 206

Peugeot 206
Peugeot 206

طراح نسخه معمولی پژو 206، شخصی به نام ژرارد والتر (GéRARD WALTR) بود و منصفانه باید گفت که نامبرده در زمان خود یک شاهکار را خلق نمود، خودرویی که به لحاظ رعایت اصول زیبایی و آئرودینامیک، در آن دوره واقعاً کم‌نظیر بود و حتی با گران‌تر از خود نیز کوس همآوردی می‌زد، فقط کافی است که طرح پژو 206 را با خیل رقبای محافظه‌کار و یا حتی زشت! ژاپنی، کره‌ای، آلمانی‌اش در آن ایام قیاس نماییم تا این مطلب را بهتر درک کنیم. در ایران ما نیز، تب خرید 206 در اوایل تولیدش بسیار شدید بود و این خودرو نقل هر محفل و مجلسی بود و تملک آن، ثروت و مکنت صاحبانش را بازتاب می‌داد.
طراحی مدل کوپه و یا پژو 206 CC هم توسط فردی به نام مورات گوناک (MURAT GüNAK) صورت پذیرفت.

Peugeot 206 SD
Peugeot 206 SD

peugeot-207-2009-15

peugeot-207-compact-turing

Peugeot 206 SD
Peugeot 206 SD

پژو 206 علاوه بر فرانسه، در کشورهایی همچون انگلستان، چین، برزیل، آرژانتین و اندونزی، ایران، مالزی، شیلی و … هم به تولید می‌رسید. همچنین، نسخه‌ای از این خودرو با برخی از تغییرات در بدنه و داشبورد، به‌طور اختصاصی و ویژه برای بازار چین تولید شده و با نام سیتروئن C2 فروخته می‌شود. خودروی رانا را هم می‌توان یکی از مشتقات پژو 206 به شمار آورد.

Peugeot 207 CC
Peugeot 207 CC
Peugeot 207 CC
Peugeot 207 CC
Peugeot 207 CC
Peugeot 207 CC

Peugeot 207 CC
Peugeot 207 CC

پژو 206 از همان اوان تولید، موفقیت‌های بسیاری را کسب نمود، مثلاً در انگلستان، از سال 1998 الی 2001 میلادی و به مدت سه سال، پیاپی، مقام بهترین خودروی سال را از آن خود نمود و در بازار اروپا هم به مدت چندین سال در صدر لیست فروش قرار داشت. این موفقیت‌ها در کنار یکدیگر، این خودرو را به یکی از مهم‌ترین بازیگران خودروهای سوپرمینی در آن زمان بدل نمود، به حدی که کمتر خودرویی در این کلاس جرئت رویارویی و همآوردی با آن را داشت. پژو 206 در فرم‌های سه درب و پنج درب هاچ‌بک، پنج درب سدان، دو درب کوپه و پنج درب استیشن واگن تولید می‌شد و در کشورمان نیز تنها نمونه پنج درب هاچ‌بک آن در مدار تولید قرار گرفت. طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی قلب تپنده این خودرو را تشکیل می‌دادند که نسخه‌های بنزینی آن شامل پیشرانه‌های 1 ،1.4 و 1.6 و 2 لیتری می‌شد. هر یک از این پیشرانه‌ها نیز کد و نام متفاوتی را دارا بودند. در کشور ما نیز، تنها نسخه‌های 1.4 و 1.6 لیتری بنزینی این خودرو به خریداران عرضه شدند. این دو پیشرانه هم به ترتیب از توانی معادل 75 و 110 اسب بخار برخوردارند. پیشرانه‌های دیزلی این خودرو هم در احجام 1.4، 1.6، 1.9 و 2 لیتری روانه بازار شدند.

Peugeot 207 COMPACT
Peugeot 207 COMPACT

در این میان، پژو 206 SD که نسخه‌ای سدان از این خودرو به شمار می‌آید برای ما ایرانیان خودروی نام آشنایی محسوب می‌شود. این نسخه خاص از 206 با همکاری بین ایران‌خودرو و مرکز طراحی پژو طراحی شده و از ایران هم به کشورهایی همچون روسیه، ترکیه و الجزایر و لبنان، صادر شده است. این مدل در سال 2008 میلادی، در بازار برزیل ارائه شد و با نام 207 PASSION فروخته شد که البته به لحاظ ظاهری و داخلی، با نمونه موجود در کشورمان تفاوت بسیاری داشت و در واقع همان نسخه سدان پژو 206+ و یا همان 207i بود. این مدل هنوز هم در کشورهایی همانند چین و آرژانتین با نام 207 و در تشابه با نسخه برزیلی آن به تولید می‌رسد.

پژو 207 واقعی
پژو 207 واقعی

پژو 206 در طول دوران حیات خود چندین بار دستخوش تحول شد که مهم‌ترین آن، ارائه فیس‌لیفتی اساسی از آن به نام 206+ و یا همان 207i بود. این مدل در بخش جلو، داشبورد، چراغ‌های جلو و عقب و سپرها کاملاً با 206 تفاوت داشته و برخی از بخش‌های مکانیکی آن، از جمله گیربکس و فنربندی هم دستخوش تغییرات جزئی شد. تکوین و پایه‌ریزی این خودرو هم تا حد زیادی مدیون برزیلی‌هاست! ماجرا هم از آنجایی آغاز شد که در ماه مه سال 2008 میلادی، شعبه برزیلی پژو اعلام نمود که قادر به ساخت و یا ورود پژو 207 اروپایی، به بازار نیست؛ اما در عوض می‌تواند برخی از بخش‌های ظاهری پژو 206 را به گونه‌ای دستخوش تحول کند تا با نسخه اصلی 207، شبیه گردد. از قرار معلوم، این پیشنهاد مورد تأیید پژو قرار گرفت. از همین رو، این نسخه که در نوع خود یک فیس‌لیفت ماژور از 206 محسوب می‌شود و از لحاظ جایگاه هم در میانه مدل‌های اصلی 206 و 207 قرار دارد، در انواع سه درب، پنج درب، هاچ‌بک و استیشن روانه بازار شد. این خودرو در بازار ممالکی همچون آرژانتین و اروگوئه با نام 207 COMPACT فروخته شد. این نام هم از این جهت برایش گزینش شد تا از مدل‌هایی اروپایی پژو، من‌جمله 207 CC و RC تفکیک یابد. در خود برزیل هم این خودرو با نام 207 BRAZIL روانه بازار شد که البته بعدها نام برزیل از پسوند آن حذف شد. نام‌گذاری پژو 206 فیس‌لیفت با نام 207، در بازار ممالک آمریکایی جنوبی، با انتقادات متعددی از ناحیه رسانه‌های این قاره مواجه شد، زیرا ازنظر آن‌ها این خودرو یک پژو 206 فیس‌لیفت بود و نه یک 207! با همه این‌ها، این خودرو توانست موفقیت‌های بسیاری را نصیب سازندگان خود سازد، به‌نحوی‌که در سال 2011 میلادی توانست مقام پرفروش‌ترین خودروی کشور آرژانتین را از آن خود نماید.

peugeot 207 compact turing
peugeot 207 compact turing

کمی پس از آغاز به تولید این مدل در قاره آمریکای جنوبی، در ماه فوریه سال 2009 میلادی، تولید آن در سایت فرانسوی پژو نیز آغاز شد و برای آنکه از نسخه اصلی 207 تمایز یابد، نام 206+ را هم بر پیشانی‌اش حک نمودند. بهای آن نیز نسبت به مدل‌های پایه 207 در حدود هزار یورو ارزان‌تر بود. شرکت پژو برای تولید این مدل تعداد 450 نفر کارگر را هم استخدام نمود و خط تولیدش نیز با پژو 308 دو درب یکسان بود. البته عرضه این مدل از سوی پژو برای مقابله با رقیب وطنی‌اش رنو صورت پذیرفته بود، زیرا رنو از طریق شاخه رومانیایی خود، یعنی داچیا، مدل‌های ارزان‌قیمت را روانه بازار می‌کرد و این کار پژو هم در واقع پاسخی به این رویداد بود؛ و درنهایت اینکه، این مدل از فرانسه به کشورهایی همانند مکزیک، شیلی و جمهوری دومینیکن نیز صادر شد و البته نه با نام 206+ بلکه بازهم با نام 207!

Peugeot 207 CC
Peugeot 207 CC

در سال 2012 میلادی، شرکت پژو به تولید این مدل و من‌جمله 207 اصلی خاتمه داد و مدل 208 را جایگزینشان نمود؛ و درمجموع، در حدود 416/927 دستگاه پژو 206+ در خاک فرانسه تولید شد که با احتساب این رقم، میزان کل تولید خانواده پژو 206 تا پایان سال 2012 میلادی به رقم 8 میلیون دستگاه نزدیک شد. در حال حاضر، خودروی 206 با همان فرم اولیه‌اش تنها در خاک ایران تولید می‌شود ولی تولید پژو 206+ کماکان در چین و آرژانتین و برزیل و مالزی ادامه دارد، این مدل هنوز در چین تحت نام 207 و در آرژانتین با نام 207 COMPACT عرضه می‌شود.

Peugeot 206+ hatchback
Peugeot 206+ hatchback

پژو 206+ در سال 1389 شمسی وارد کشورمان شد و با نام پژو 207i به بازار معرفی گردید. این خودرو تنها به مدت دو سال در خط تولید ایران‌خودرو قرار داشت و کل مجموع تولید آن نیز کمی بیش از بیش بیست هزار دستگاه بود که با تشدید تحریم‌های ظالمانه غرب، به این روند خاتمه داده شد. البته قرار است که با رفع تدریجی تحریم‌ها، این مدل دوباره به خطوط تولید باز گردد و به همین سبب نیز، چندی پیش، ثبت‌نام از خریداران آن آغاز شده است.

Peugeot 207 PASSION
Peugeot 207 PASSION

PEUGEOT 207 RC
PEUGEOT 207 RC

منابع:
WIKIPEDIA.ORG
PEUGEOT.COM
IKCO.IR
و…
نوشته: سام کاویانی

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

31 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه ولى ایراداتش هم زیاده

    پاسخ
  2. رضا
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    206 فقط تیپ 5 البته نه ایرانیزه شده اش

    پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با همه خاطراتی که باهاش داشتم ولی من که دل خوشی ازش ندارم.

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    من این خودرو رو خیلی دوس دارم ولی ۱۵سال پیش البته نه الان خب راستی مفهوم عداداش اینه مثلا۲۰۶ اون دو اول سایز اتاقه مثلا۴۰۵ اتاق بزرگتره یا ۵۰۴ها بازم اتاقش بزرگتر بود صفر وسط یعنی پژو کلا صفر هست و معنی شرکت پژو میده شش یعنی سطح تجهیزات که هرچی بیشتر مجهز تر است مثلا ۲۰۷ باید بیشتر باشه که در ایران نیست و به یک حروف آی آخر مجهز شده است

    پاسخ
    1. احسان(احسان)
      سوابق: (2211 دیدگاه) ,

      رقم اخر مربوط به نسل خودرو میشه.207 یک نسل از 206 بالاتره و 208 یک نسل از 207 بالاتره

      پاسخ
    2. Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      درود

      رقم اول نشان دهنده کلاس بنده
      1 مثل 107
      2 مثل 207
      3 مثل 307
      4 مثل 407
      5 مثل 507
      …. و ….

      رقم دوم که صفر هست تا کنون ثابت مونده
      و رقم سوم مربوط به نسل های اون کلاس میشده آقا آیت جان

      مثلاً 206 یعنی خودرویی در کلاس 2 که در نسل ششم هم قرار داره

      یا 307 ینی خودرو در کلاس 3 و در هفتمین نسل خود قرار داره

      پاسخ
      1. Sina
        سوابق: (159 دیدگاه) ,

        میشه سایپا 131،132،141،111،151 رو هم توضیح بدی که بر چه اساسی نامگذاری شدن؟ البته فکر نکنم اساسی تو ش وجود داشته باشه!

        پاسخ
        1. neXus
          سوابق: (3 دیدگاه) ,

          بیشتر ب جک شبیه ولی قاعده داره:
          رقم اول پلت‌فرم x100
          رقم دوم نوع خودرو سدان،هاچ‌بک و…
          رقم سوم نسل اول یا دوم 😐
          برای تیبا هم 231
          تیبا2 211
          ساینا 232

        2. احسان(احسان)
          سوابق: (2211 دیدگاه) ,

          داستان های زیادی در این باره هست مثلا یه داستان هست که میگه سایپا 151 یعنی 10 به توان 151 که این عدد بزرگ برابر مقدار سود خالصی هست که سایپا تخمین می زنه در چرخه تولید این ماشین بدست میاره.بهمین دلیله که پلتفرم تیبا قراره 200 نام بگیره.البته احتمالا این داستان شایعه باشه اما به واقعیت نزدیکه!

  5. MT82
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    کسی میدونه تفاوت فنربندی و گیربکس 206 و 207 که در مقاله ذکر شده چیه؟

    پاسخ
  6. احسان(احسان)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    یدونه تیپ 5 مدل 84 دارم که انجینش کاملا فرانسوی و قطعات برقیش ساخت بوش المانه. ازش راضیم اما میدونم که مدت زیادی طول نمی کشه که به سرفه بیوفته.هر چی هم که باشه تکنولوژی این ماشین مربوط به دو دهه پیشه.دیگه نسبت به ماشین های روز دنیا پیر و فرتوته

    پاسخ
  7. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    از حق نگذریم سری اولیاش که امد واقعا ماشین خوبی بود و چیزی کم نداشت . و اینم فراموش نکنیم هر چی باشه بهتر از اون پیکانی بود که به زور بهمون تحمیل کردن ی قوطی کبریت چهار تا چرخ زیرش . من احساسم اینه ماشین بعدی که به تولید انبوه میرسه تو ایران نوبت شرکت فولکسه.

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (20 دیدگاه) ,

      اول تالبوت بعد پژو وحالا فولکس

      پاسخ
  8. رامتین
    سوابق: (733 دیدگاه) ,

    بنظرم 206 و 207 دیگر ارزشی ندارند و دورانشون تموم شده. بیشک 208 خودرویی بسیار پویا و زیباست که حتی بهتر از رنو کلیو میتونه یکی از بهترین هاچبکهای بازار باشه. صحبتها حاکی از آن است که 208 در اواسط سال آتی با قیمت حدود 65 تومن عرضه میشه (بصورت پکیج وارداتی) که موتور بینظیر 1.2لیتری 120اسبی روشه که بهترین موتور سال 2015 اروپا را کسب کرده. بنابراین خرید این خودرو با این موتور بسیار کار درستیه. اما در سال96 ایران خودرو مونتاژ 208 را انجام خواهد داد و از موتور tu5 فعلی (اما با قطعات فرانسوی از جمله گیربکس) استفاده خواهد کرد (قرارداد با پژو فرانسه چنین حرفی را تایید میکنه) و این یعنی موتور 1600 با 120اسب (با اعمال تغییراتی ساده) را داریم که قیمت حدود 52 تا55 خواهد داشت که به نسبت اون موتور 1.2لیتری ارزش پایینتری داره. البته 208 یک موتور 1.6لیتری توربو با 200اسب هم داره که ارزشش بنظرم بیش از 100میلیون خواهد بود، چراکه مثلا ولوستر 130اسبی در برابرش مثه ژیانه.

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    حق با دوستان هست، این ماشین هر جوری باشه و هر امکاناتی داشته باشه، مربوط به دوران خودش هست و نسبت به ماشینهای امروزی، قدیمی هست.

    پاسخ
  10. saeid
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    طراحی 206 (چه از نظر ظاهری و چه طراحی داخلی) شاهکاریه و همچنین اون سیستم برق پیشرفتش واقعا عالیه.206 رو، هنوزم میتونیم با نصب آپشنهای فابریک تبدیل به ماشین بروز کنیم . آپشنهای مثل کروز کنترل – لیمیتد – سنسور نور – سنسور باران – گرم کن صندلی – ایربگ های جانبی – کامپیوتر سفری ( السیدی تایپ بی و سی ) – سیستم ESP – سیستم RT3 – چراغ شور
    بهترین مدل 206 هم مدل RC اونه که متاسفانه وارد ایران نشد، اونم موتورش معرکست. یه موتور 2000 با حدودا 180 اسب قدرت و شتاب 7 ثانیه برای 206 RC .یه جوری له کننده بیشتر ماشینها تو درگ خیابونیه. الان موتورهای 2400 رو کره های جدید میزارن همین قدرت رو میده. راحت میشه تشخیص داد کدوم موتور برتره با اینکه طراحیش خیلی قدیمی تره.
    هنوزم هم حرف برای گفتن داره این ماشین البته مدلهای فرانسوی یا حداقل با سیستم برق اصلیش نه این تولیدات 3 4 سال آخر که اصلا نمیشه بهشون گفت 206 ، کیفیت خیلی پایین و با سیستم برق بدرد نخورش.
    من به شخصه یه مدل RC رو به خیلی از ماشینهای جدید ترجیح میدم. یه ماشین با قدرت بالا و آپشنهای به روز

    پاسخ
  11. مجید
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    206 ماشینیه که با اینکه مربوط به 20 سال پیش میشه ولی در مدل فول آن یعنی تیپ6 با امکانات زیادی مواجه هستیم و با مقداری هزینه میشه اون رو در رده ماشینهای روز 100 میلیونی قراد بدیم. گیربکس فوق هوشمند و آبشنهای مثل تایپ بی و سی .گرمکن صندلی. سنسور نور و باران. چراغ شور. مانیتورفابریک.دزدگیرفابریک.کروز و لیمیتر.خلاصه طراحیش خسته کننده شده ولی آبشنا و هوشمندیش خوبه. به امید ورود محصولات وارداتی پژو و سیتروئن. دقت کنید وارداتی نه مونتاژی

    پاسخ
  12. YaShar
    سوابق: (295 دیدگاه) ,

    یه زمانی 206 تیپ بیشترین ارزش در مقابل پول پرداختی رو داشت ولی اونموقع 15 میلیون با قطعات اصلی بود در سال 1386

    پاسخ
  13. ahmad
    سوابق: (148 دیدگاه) ,

    یعنی اینهمه مدت پژو 206+ رو با اسم پژو 207 به ما ملت همیشه در صحنه قالب کردن؟!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل moein
      moein
      سوابق: (775 دیدگاه) ,

      یعنی شما نمی دونسیتی برادرجسارت به شما نباشه ولی به نظر بنده حقیر یکی از دلایل کشور ما از هر نظر فقر اصلاعاتی هست که حتی بعضی !!! از مردم نمی دونن این 206 پلاس خودروی 207 اصلی پژو نبوده و یه نوع ارزان سازی بوده همون طور که جناب کاویانی فرمودن بعد مردم 206+ رو می خرن فک می کنن 207 بعد که دچار مشکل و یا انتظاراتشونو براورده نمی کنه به کمپانی فرانسوی پژو بدبین می شن که تو ایران همش تقصیر ایران خودروه که با پژو همکاری درستس نداشت به خدا که پژو کمپانی بسیار موفق تری از هر نظر از کره هست یه چند سالی که تحریم شدیم و پژو از ایران رفت جا برای این کره ایی ها باز شدو هر کی می خرید فکر می کرد و می کنه مولتی میلیاردره خود نویسنده این مطلب ه اشاره کرد که 206 طی چند سال خودروی خوبی تو انگلیس بوده !!!
      ارادت

      پاسخ
      1. مهمان
        سوابق: (53 دیدگاه) ,

        به هرحال وقتی خودرویی با برند پژو تولید میشه باید روی تولید و قطعات اون نظارت باشه و اگر همه چیز به شریک ایرانی سپرده بشه قطعا نتیجه منطقیش همینه که مردم باید به پژو بدبین بشن
        به مردم مربوط نیست که پژو با چه شرایطی در ایران تولید میکنه، برای مردم مهمه که یک ماشین رو به اعتبار برند پژوش خریدن و وقتی این ماشین پر ازمشکل هست حق دارن به اون برند بدبین بشن

        پاسخ
  14. سکوت
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    سال 80 یه تیپ 1 از مرز آوردم..مشکی…یادش بخیر..ولی در کل لعنت به پژو…سر 60 هزارتا دیگه بدبختت میکنه…تعویض دیسک و صفحه..تسمه تایم و انواع تسمه ها…لنت..لاستیک..واشر سر سیلندر…هیدرولیکاش خراب میشه..و….کلا به نظرم پژو سیتروین الکی پیچیده هستند و پیچیدگیشون به هیچ دردی نمیخوره…و کلا ماشین بیشتر از 2 سال عمر مفید ندارن بقیش تا آخر داشتنش خرابی های مکرره..در کل ماشین ساز خوبی نیست ولی چه کنیم که از بد روزگار برند پژو افتاد رو خط تولید ما

    پاسخ
    1. saeid
      سوابق: (127 دیدگاه) ,

      این متن شما رو برای تولیدات جدید فقط قبول دارم این چینی ایرانیزه شده ها ولی برای مدلهای فرانسوی اصلا اینطور نیست. ماله شما که دیگه اصل بوده نمیدونم چرا همچین مشکلاتی داشته. مدل پایین خیلی دیدم که با کارکرد بالای 150 تا هنوز موتورش باز نشده
      مخصوصا مدلهای زیره 85 . تسمه و لنت و لاستیک و صفحه که جزء موارد مصرفی هستن.

      پاسخ
  15. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    با اوضاع جامه مون در کل به نظر من یه مدل 90 تمیز پیدا کنی خوبه .

    پاسخ
  16. arman
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    دل جوون های ما رو نبرده جوون های ما هم دلشون میخواد بی ام و و بنز و پورشه سوار شن اما چه کنیم دیگه که باید دل به همین ببندیم .

    پاسخ
  17. hosseion
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    سلام.
    دوستان کسی میدونه تفاوت 206 تیب 1 با 5 چیه؟؟
    مثلا توی ابشن با هم تفاوت دارن؟؟
    ممنون

    پاسخ
    1. saeid
      سوابق: (127 دیدگاه) ,

      هم از لحاظ موتوری هم از لحاظ سیستم برقش ( تیپ 1 سیستم برقش مولتی پلکس نیست) و هم از لحاظ آپشن خیلی با هم فرق میکنن.

      پاسخ
  18. SS
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    این ماشین شاید بهترین تجربه ایران خودرو در طول تاریخش بود که تونست یک ماشین خیلی خوب و به روز اروپایی رو با قیمت معقول و نه چندان بالا ارائه کنه و بازخوردش هم امروز مشخصه (اسطوره شدن 206 و …)
    و امروز هم فروش این خودرو بر پایه همون سابقه خوبش و محدودیت شدید بازار هست، چرا که عده ای از مردم از مشکلات 206 پس از چینیزه شدن اون بی خبرن و عده ای هم از چنین مشکلاتی خبر دارن اما گزینه دیگری رو پیش روی خودشون نمیبینن
    شاید اگر 208 با قیمت منطقی تولید بشه بتونه این تجربه رو تا حدی برای ایران خودرو تکرار کنه و در میان مدت برای قشر متوسط جامعه هم قابل دسترس بشه

    پاسخ
  19. پهلوان
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    خدا گواهه رو دست 206 هی نیامده… مگه نه

    پاسخ
  20. ali.M 206
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    فقط 206 اونم فول اپشن البته تا سال 90 یه سری چیزای دیگه هم باید براش تهیه کنی مثل ترمز ایی اس پی و یه سری چیزام باید تعویض شه مثل لنت و شمع و ….درسته یکم باید خرج کنی ولی tu5 کجا موتور ملی کجا…..باید یه بار پشت مدل ارسی اون بشینی تا بفهمی آیا میشه اصلا به جنسیس و سوناتا و ماکسیما گفت ماشین یا نه……کاش یه دونه ارسی داشتم…خدایا نصیب همه کن اونایی بیشتر میفهمن من چی میگم که خودشون مثل من درمورد این خودرو به اندازه کافی اطلاعات دارن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.