معرفی نسل جدید پژو 308 سدان مخصوص بازار چین

در سال 2011 پژو صرفاً برای بازار چین نسخهٔ سدان مدل 308 را طراحی کرد که توسط دانگ فنگ در چین به تولید رسید. هرچند این خودرو بر اساس پژو 308 شکل‌گرفته بود اما با نمونه‌های اروپایی تفاوت داشت که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب متفاوت و همین‌طور جلوپنجرهٔ کرومی جدید اشاره کرد. البته فضای داخلی تفاوتی با نمونهٔ اروپایی نداشت. درحالی‌که تولید نسل اول 308 در سال 2013 پایان یافت و نسل دوم جایگزین آن شد، اما تولید نسخهٔ سدان نسل اول همچنان در چین ادامه داشت تا اینکه سرانجام امسال پژو نسل دوم 308 سدان را در نمایشگاه پکن رونمایی کرد.

2017 Peugeot 308 Sedan
2017 Peugeot 308 Sedan

درحالی‌که اکثر خودروسازان اروپایی در حال ارائهٔ نسخه‌هایی با فاصلهٔ محوری بیشتر از محصولات خود در چین هستند، پژو تصمیم گرفته همچنان نسخهٔ سدانِ معمولیِ 308 را عرضه کند. این خودرو با همکاری دانگ فنگ (شریک چینی پژو-سیتروئن) ساخته‌شده و روی پلت فرم EMP2 پژو-سیتروئن شکل‌گرفته است. این بدان معناست که 308 سدان نقاط مشترک فراوانی با 308 اروپایی دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن کمی افزایش‌یافته است. این امر به جهت افزایش فضای پای سرنشینان عقب که امری مهم در چین محسوب می‌شود صورت گرفته است. نسل جدید 308 سدان برخلاف نسل قبلی، در نمای جلو تفاوت چندانی با نمونهٔ هاچبک اروپایی ندارد اما در نمای عقب از طراحی ساده و منحصربه‌فردی سود می‌برد.

2017 Peugeot 308 Sedan
2017 Peugeot 308 Sedan

2017-peugeot-308-sedan-4

2017-peugeot-308-sedan-3

Peugeot 308 interior
Peugeot 308 interior

باوجوداینکه پژو رسماً از نسل دوم 308 سدان در نمایشگاه پکن پرده‌برداری کرده اما هیچ‌گونه اطلاعاتی در رابطه با آن اعلام نکرده است. بااین‌حال گزارش‌های محلی نشان می‌دهد که 308 سدان جدید با دو موتور بنزینی توربوشارژ به همراه یک گیربکس اتوماتیک عرضه خواهد شد. این موتورها برگرفته از 308S جدید هستند. البته پژو گفته است که در هفته‌های آینده جزئیات کاملی از این سدان کامپکت ارائه خواهد کرد. 308 سدان همانند نسل قبلی منحصراً برای بازار چین طراحی‌شده و در دیگر نقاط جهان عرضه نخواهد شد.

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

13 دیدگاه

  1. یوسف
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    بیشتر خودروهای هاچ بک وقتی به سدان تبدیل میشن تناسب خودشونو از دست میدن و نمونه های زشتی از کار درمیان (نمونشو دیگه خودتون خوب میشناسین: 206 صندوقدار) اما این یکی خوب دراومده و انگار از اول به عنوان سدان طراحی شده بوده.

    پاسخ
  2. hamed
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    این چینی های یک متری چه اهمیتی به فضای صندلی های عقب میدن!
    اون وقت ما چهار نفری عقب 206 میشینیم میری دور دور!!!

    پاسخ
  3. علیرضا4225
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    چرا فقط برای بازار چین؟حتما بقیه مردم مثل ما تحریما

    پاسخ
  4. علیرضا4225
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    راستی چرا نشان دهنده دور موتور و کیلومتر شمار بر عکسه؟

    پاسخ
  5. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    ایرانخودرو کاری کرده که من تمام ماشین های پژو رو مثل 405 می بینم و یه حسی بم میگه تمام مدل هاش همون 405 هیچ فرقی نداره
    اصلا اسم پژو میاد یا غول اشغال سازی ایرانخودرو می افتم …….

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل DODGE
    DODGE
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    خوشگله…!
    امیدوارم شیر از خواب بیدار شه و دمشو تکون بده چون اگه دیر تر اینکارو بکنه رتبش از اینم که هست بدتر میشه ولی اگه بخواد پتانسیلشو داره که بتونه بهترین باشه.

    پاسخ
  7. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    من به نظرات و کامنت های همه دوستان احترام میزارم ولی نمیدونم چرا اصلا از پژو خوشم نمیاد دست خودم نیست.سلیقه ها یکی نیست البته و باید به یکدیگر احترام قائل باشیم

    پاسخ
  8. Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    من نمای عقبشو اصلا دوست ندارم. این نظر شخصیه منه.

    پاسخ
  9. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    پژو اصرار زیادی داشته تا بتونه ظاهر خوب و ساده داخل رو بیخودی پیچیده کنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.