رقابتی از جنس سوپر سدان‌ها

کریسمس امسال، کادیلاک از سدان اسپرت هولناک خود یعنی CTS-V مدل 2016 رونمایی کرد. این خودروی 640 اسبی فقط اندکی از شورولت کوروت ضعیف‌تر است. با این حال در برابر رقبای آلمانی خود یعنی BMW M5 و مرسدس بنز E63 AMG می‌تواند در جایگاه بالاتری قرار گیرد.

2016 Cadillac CTS-V Sedan
2016 Cadillac CTS-V Sedan

گفته شده که کادیلاک CTS-V جدید قادر است تنها در 3.7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت آن نیز 322 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. با چنین ارقام دیوانه‌واری، آواز هماوردی با این خودرو به نظر شوخی می‌رسد. کافی است نگاهی به اعداد و ارقام رقبای آن نیز بیاندازیم. مرسدس بنز E63 AMG و ب ام و M5 با فاصله ای زیاد تنها 575 و 577 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. این یعنی موتور سوپرشارژر هشت سیلندر 6.2 لیتری آمریکایی از موتورهای هشت سیلندر با توربوشارژر دوقلوی آلمانی حداقل 63 اسب بخار نیروی بیشتری دارد. با این حال همه اتفاقات تنها در زیر کاپوت به وقوع نمی‌پیوندد.

2016 Cadillac CTS-V Sedan
2016 Cadillac CTS-V Sedan

طراحی بخش عمده ای از قسمت‌های فنی کادیلاک در این مدل، از نو انجام شده است. مقاومت پیچشی شاسی 25 درصد افزایش یافته و 23 کیلوگرم از سلف خود سبک‌تر است. با وزن 1880 کیلوگرم حتی از رقبای آلمانی خود نیز بسیار سبک‌تر می‌باشد.

2016 Cadillac CTS-V Sedan
2016 Cadillac CTS-V Sedan

یک سیستم تعلیق پیچیده، سیستم فرمان جدید الکتریکی، دیسک‌های ترمز برمبو و استفاده گسترده از آلومینیوم از دیگر نکات قابل ذکر در این مدل می‌باشند.

2016 Cadillac CTS-V Sedan
2016 Cadillac CTS-V Sedan

با وجود این سخت‌افزار خارق‌العاده، ب ام و که باید وزن 1990 کیلویی را جابجا کند، شتاب صفر تا صدی 3.7 ثانیه ای و مشابه کادیلاک دارد و مرسدس بنز با تکیه بر سیستم 4MATIC و انتقال نیرو به هر چهار چرخ می‌تواند وزن 2040 کیلوگرمی خود را در 3.4 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند.

2014 BMW M5 Competition
2014 BMW M5 Competition

در بخش ترمزها نیز BMW M5 با پکیج مسابقه ای از ترمزهای کربن سرامیکی بهره می‌گیرد که با وجود قیمت 9200 دلاری، تنها به 32.3 متر خط ترمز از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت تا سکون کامل نیاز دارد.

Mercedes-Benz E-63 AMG
Mercedes-Benz E-63 AMG

اما علاوه بر دو رقیب بزرگ آلمانی، کادیلاک یک خودروی ارزان‌قیمت هم‌وطن را نیز باید به زانو دربیاورد. داج SRT چارجر هلکت با موتور هشت سیلندر سوپر شارژر 6.2 لیتری خود، 60 اسب بخار نیروی بیشتری از کادیلاک تولید می‌کند. نهایت سرعت این مدل هم بیش از کادیلاک و 328 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. چارجر حتی از نظر وزنی هم از همه رقبای خود با وزن 2068 کیلوگرم، سنگین تر است. فرمان هیدرولیکی این خودرو نسبت به فرمان برقی رقبا، احساس بهتری را منتقل می‌کند.

2015 Dodge Charger SRT Hellcat
2015 Dodge Charger SRT Hellcat

در نهایت باید قیمت 62,295 دلاری چارجر هلکت را در برابر قیمت پایه 90,900 دلار M5 و 100,600 دلاری E63 AMG S قرار دهیم. قیمت کادیلاک نیز هنوز مشخص نیست اما حدود 80 هزار دلار پیش بینی شده است.

2014 BMW M5
2014 BMW M5 Competition
Mercedes-Benz E-63 AMG
Mercedes-Benz E-63 AMG
2015 Dodge Charger SRT Hellcat
2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2016 Cadillac CTS-V Sedan
2016 Cadillac CTS-V Sedan

چهار خودروی یاد شده تفاوت‌های بسیاری در ویژگی‌های اساسی خود دارند. سطح امکانات و لوکس بودن مرسدس قابل مقایسه با چارجر نیست. در عوض کادیلاک از چهره تازه‌تری برخوردار است. داج بالاترین ارزش را دارد و BMW بهترین دینامیک و لذت رانندگی را نصیبتان می‌کند. اینجا، اعداد و ارقام برای تصمیم‌گیری کفایت نمی‌کنند و باید دید که کدام خودرو قلب شما را تسخیر می‌کند.

103 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل امیررضا
    امیررضا
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    من انتظار یه مقایسه ی کاملو داشتم. این راضی کننده نبود.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل amir
      amir
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      این چه مقایسه ای بود!!کادیلاک و بی ام و و دوج حالا حالاها باید کار کنن تا به گرد پای مرسدس برسن.
      مرسدس لایک
      بی ام و دیسلایک

      پاسخ
      1. شروین
        سوابق: (517 دیدگاه) ,

        اتفاقاً شما حالا حالا ها باید کار کنی تا ماشین شناس بشی

        پاسخ
        1. شلبى
          سوابق: (563 دیدگاه) ,

          كلا شروين جان تو اين سايت از اين حرفا زياد ميشنوى،كلا از نظر برخى اساتيد هيچ چيزى تو اين دنيا نميتونه حريف ماشيناى المانى بشه!!!
          حالا اگه يه جايى بياد يه ماشين توليد كنه كه هم روى كاغذ بهتر باشه و هم اكثر كارشناسا توى مجله هاى معتبر دنيا در مقايسه ها امتياز بيشترى بهش بدن باز هم از نظر اين اساتيد اون ماشينا به گرد پاى برند مورد علاقه اونا هم نميرسن!!!

        2. samir
          سوابق: (12 دیدگاه) ,

          واقعا موافقم
          کسی که میگه دوج با این سابقه در ماشین سازی چیزی نیست ماشین شناس نیست
          دوج خیلی مثل بنز و بی ام و وارد امکانات جانبی نشده ولی مستقیم رفته سراغ اصل مطلب
          قدرت . سرعت . شتاب.
          دوج تمام راننده ها و عشق ماشینایی که عاشق سرعت و قدرت هستن رو ارضا میکنه و به نظر من اصل موجودیت یه ماشین همینه.

        3. تصویر پروفایل amir
          amir
          سوابق: (177 دیدگاه) ,

          تعصب را بزارید کنار!مرسدس از همه اینها روی هم یک سر و گردن بالاتره.

        4. حسین
          سوابق: (14 دیدگاه) ,

          سمیر جان همه چیز قدرت وسرعت وشتاب نیست طراحی خارجی وداخلی خیلی خیلی مهم درغیر اینصورت موتور بوگاتی روبزار روی پیکان چی میشه؟

        5. عرفان
          سوابق: (8 دیدگاه) ,

          شروین با نظرت کاملا موافقم .هرکسی به یه چیز علاقه داره من خودم شخصا به ماشینا عظلانی و قدرتی امریکایی،دلیل نداره بگی بنز سرتره.

      2. تصویر پروفایل فریا
        فریا
        سوابق: (687 دیدگاه) ,

        خـــراب اون کامنتتم شـروین ♥♥ لایکـــــــــــــ

        پاسخ
        1. شروین
          سوابق: (517 دیدگاه) ,

          فداتم فریا جان

        2. شروین
          سوابق: (517 دیدگاه) ,

          دقیقاً همینطوره شلبی جان. واقعاً درسته حرفت. لایک.

    2. محمد ، فقط ژاپن
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      M5 توی این کلاس حرف اول و آخر رو میزنه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل amir
        amir
        سوابق: (177 دیدگاه) ,

        در حضور مرسدس بی ام و تو هیچ کلاسی حرف اول را نمیزنه…

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          چارجر واقعا الان عالیه!
          قیمت کم،ابهت خاص،سرعت و قدرت بیشتر
          صدای خوب هم به اینا اضافه کن.
          الان دقیقا چرا باید پایینتر از همه باشه؟
          من تو ماشین های امریکایی دوج رو بیشتر از همه قبول دارم
          کادیلاک هم ماشین خوب و به روزیه و حرفای زیادی برای گفتن داره.
          مرسدس هم خوب اما اون ابهت مدل های قبلی رو نداره.
          بی ام و هم در این مدل کمی پیر شده و قیمتش هم نسبت به اون چیزایی که در اختیارت میذاره کمی زیاده

    3. z28 R
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      faghat cadilac cts-v
      mese caboy ha mimone like cadilac

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    اخه چه ربطی داشت به ایرو دینامیک
    قبول دارم مدلای جدید بنز ابهت سابقوندارن ولی این ربطی به ایرودینامیک نداره
    مثلا بنزSL55مدل2010روبا2014 مقایسه کنین واقعا مدل 2010 یه ابهت خاصی داره

    پاسخ
  3. سجاد
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    اون کادیلاکه لامصب عجب فیس لیفت و ابهتی داره !!!
    ولی من بازم تا وقتی که ماشینای ارزون قیمت آمریکایی یا شرقی هستن ، زیاد به ماشینای اروپایی فکر نمی کنم // ماشینای اروپایی به نظر شخصی من ، فقط در بخش Hypercar ها از بقیه دنیا جلوترند.. جالبه که سری هلکت اینقدر موفق بوده !!! چون می نمی دونستم که 330Km میره این ماشین ؛ یعنی اندازه لامبورگینی مورسیه لاگو !!!!
    مرسی داداش

    پاسخ
    1. علی رضا
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      ایول دادا تازه بدون فیبر کربن و ایرودینامیکه شاسی فولادیه 2تن + صدایه زیبا

      پاسخ
  4. حسین
    سوابق: (1169 دیدگاه) ,

    درود. M5 در سال 2012 قیمتش 100000 دلار بود. الان با پکیج Competition قیمتش 90000 دلاره!!!!
    یادمه زمانی که در سال 2012 M5 به بازار اومد تقریبا بی رقیب بود، خیلی مطلب ازش خوندم. الان دیگه پیر شده

    پاسخ
  5. یحیی
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    کادیلاک واقعا زیباست .هم ظاهر وباطن .البته در تست های که توسط سایتهای معتبر انجام میشه مشخص میشه کی برند هست .از لحاظ فنی .فقط کادیلاک

    پاسخ
  6. حسین
    سوابق: (1169 دیدگاه) ,

    با اینکه طرفدار ب ام و هستم اما واقعا کادیلاکو دوس دارم و خیلی خوشحالم که دوباره داره به دوران اوج برمیگرده.

    پاسخ
  7. NCR
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    بنز ابهت خاصی داره ولی به نظر من دوج چارچر از لحاظ آماری بهتر

    پاسخ
  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    اول از همه از سردبیر تشکر میکنم بابت آیکون های انتخاب خودرویی که گفته

    بودم . ممنون میشم در مقایسه هاتون این نکته را رعایت کنید .

    من که انتخابم مشخصه . اما مهمتر از همه اینه که کادیلاک پیشرفت چشمگیری

    کرده ، از نظر طراحی هم که عالیه .

    امیدوارم که هر چه زودتر هم نسل های جدید بنز و ب ام و معرفی بشن .

    چارجر هم که واقعا دوست داشتنیه .

    چلنجر . چارجر . کامارو . موستانگ چهار خودروی اعجوبه امریکا از نظر من .

    درود بر خودروی خوب .

    پاسخ
  9. amir d
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام من عاشق و روانی ب.م.و بودم هستم و خواهم بود اما وحشیگری هلکت چی میگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قیمتشم که خیلی‌ پایینتر .امکانات چیه با هلکت لاستیک دود کن

    پاسخ
    1. samir
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      آی گفتی
      یه هلکت بدن دستت و بگن برو و حال کن فکر کنم وقتی کاملا از سرعت و قدرت ارضا شدم دیگه هدفی واسه ی ادامه ی زندگی نداشته باشم و با همون هلکت با 320 کیلومتر برم تو دره ای دیواری چیزی.
      الته این ماشین عضله ای که من میبینم تهش نمیزاره چیزیم بشه و سالم از توش بیام بیرون.
      D:

      پاسخ
  10. علی رضا
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    واقعا نظر سنجی مسخره ایه چون همه بنزرو انتخاب کردن ما ایرانیا فقط میخواییم هر چی داریم به رخ بکشیم بنز تو این گروه گرونترین بود اول شده اما چارجر ارزان ترینه اما اخره میخام بگم واقعا بی انسافیه که قیمت مد نظر نباشه حالا اگه بپرسید کدومشو میتونید بخرید شاید خیلیامون نتونیم بخریم اما درجه ی اول همه چارجرو میگن ( ILove Dog )

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      عزیز جان اینجا کسی برنده اعلام نشده و فقط اعداد و ارقام با شما حرف

      میزنند . هرکس هم عشق خودشو انتخاب میکنه .

      این حرفا چیه که هرکی بنز سوار میشه عقده داره ؟؟؟

      چرا تهمت میزنید ؟؟؟ چرا الکی و رو هوا قضاوت میکنید ؟؟؟؟

      هرکسی علاقه ایی داره .

      اگر بنا به این حرفا باشه ، پس کسی که لکسس میخره پولداره کنسه ؟؟

      یا واسه پولدارهایی که نمیخوان پول خرج کنند .

      اصلا اینطور نیست .

      به نظر من هرکسی باید پول عشقشو بده .

      پاسخ
  11. FcmZ
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    با تمام احترامی که برای برندهای امریکایی قایلم ولی نباید فراموش کرد که امریکایی ها جنبه زیادی برای بزرگ بودن رو ندارند.
    آخه بعد از جنگ جهانی دوم امریکا در اوج خودش بود ولی دیدیم که گند زد به خودش .
    هر چند کم کم دارن برای برندهای اروپایی شاخ میشن.

    پاسخ
  12. مجتبی
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    شتاب چارجر رو نگفتی؟

    پاسخ
  13. محمد زاهدیان
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    من موندم وقتی کادیلاک و چارجر اومدن تو میدون آلمانی ها چجوری جرات کردن بیان بیرون…
    ناگفته نماند من تا حدودی طرفدار بی ام دابلیو هستم …. ولی خب وقتی کادیلاک پاش وسط باشه من سمت آلمانی جماعت نمی رم …. آلمانی جذابه …. ولی آمریکایی قدرت خالصه ….. قدرت ….

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل پیکان جوانان
    پیکان جوانان
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    یه چیز واقعا جالب شده تو سدان های لوکس کسی ماشین برای برتر بودن تولید نمیکنه همه خودشونو با سری 3 و 5 مقایسه میکنن یعنی برای جایگاه دومی تلاش میکنن

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل ali-rpm
    ali-rpm
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    هر كسي صليقه اي داره و هر خودرويي يك ويژگي. درود بر آقا ميلاد كه گفت هر كسي پول عشقشو ميده.اما ناراحتي هميشگي من اينه كه ما رو چيزهاي تعصب داريم و بحث ميكنيم كه مال كشوره خودمون نيست و از خودمون هيچي نداريم .خسته شدم از بس اطلاعات ماشيناي خارجيو خوندم!!!

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل نوید
    نوید
    سوابق: (1525 دیدگاه) ,

    درسته بنز خیلی عالیه ولی انصافا اینجا از بقیه جلوتر ***نیست***

    پاسخ
  17. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    بنزeا همه به تره انصافا
    درکل مقایسه ی خوبی بود ممنون

    پاسخ
  18. علی
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت کلیه دوستان
    خدمتتون که عارضم من به عنوان کسی که عاشق و دیوانه بنز هستم اینو می گم این مدل بنز e63 اسلحه برنده اش سیستم 4matic هست که ایت خیلی امتیاز در پیست براش به همراه داره ولی اون دوتا آمریکایی درسته قدرت وحشتناکی دارند ولی همه چیز قدرت نیست چون سرعت تو خط مستقیم ممکنه بالاتر باشه ولی در سر پیچ ها هدر روی انرژی اش بیشتره به همین خاطر بنز و یا ب ام و قدرت موتور رو بی خود زیاد نکردند با کاهش قدرت ثبات بهتر ماشین در پیست روئ براش رقم زدند به قول کلارکسون قدرت ماشینها از یه حدی که بالاتر بره باعث هدر روی لاستیک می شه بنا به گفته ایشون بهاترین میزان قدرت بین 500 تا 550 اسب بخاره بیشترش اتلاف انرژی رو به همراه داره (البته تو خودروهای سدان نه اسپورت)
    ولی با همه احترامی که من برای بنز و یا کادیکلاک قائل هستم ولی در اینجا باید به سلطان هندلیگ یعنی ب ام و احترام گذاشت مطمئن باشید توی پیست m5 از همه وحشی تره و به اصطلاح آسفالت رو می خوره

    پاسخ
  19. CHALLENGER
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    امسال داج پیشرفت زیادی کردمخصوصا تو ساختن موتور ویژه SRT8 که روی ماشین های چلنجر و چارجر نصب کرد و روح وحشیگری با قدرت 707hp رو به اونا داد.

    پاسخ
  20. تواتارا
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    به نظر بعضیا بنز بهترینه ولی در واقعیت امریکایی 1 چیز دیگس

    پاسخ
  21. arash
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    به پای انگلیسی نمیرسن هیچ کدوم مخصوصا استون مارتین و رنج اور دوست عزیز کی گفته شما اطلاع داری ؟ مت نداریم المان خوبه اما به نظر من خیلی ما ایرانیا گندش کردیم شما اگه یه مدت بری اونور اب زندگی کنی می فهمی من چی میگم نظر مردم اونور ابم گوش کن ببین راجب ماشین های انگلیسی چی میگن

    پاسخ
  22. Ferrari
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    شخصا از کادیلاک خیلی خوشم اومد. دوج هم خیلی خوبه.

    پاسخ
  23. آران میلان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر بنده داج با توجه به قیمت بهترین مهندسی را رو کرده البته این خودرو تولید انبوه هستش بقیه تقریبا سفارشی هستن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.