تجربه رانندگی با کادیلاک XT5 جدید
تجربه رانندگی با کادیلاک XT5 جدید

تجربه رانندگی با کادیلاک XT5 جدید

پس از 7 سال حضور در بازار، دومین نسل کادیلاک SRX با برادر تماماً جدید خود یعنی XT5 جایگزین شده است. علاوه بر نام جدید، این کراس اوور میدسایز زبان طراحی جدید، شاسی سبک‌تر و قوای محرکه‌ی بهبود یافته را به نمایش می‌گذارد. پس از تست‌های مربوط به پیست این خودرو، ما چند روزی پشت فرمان تاپ‌ترین تریم این خودرو سپری کردیم تا ببینیم که چند مرده حلاج است.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
2017 Cadillac XT5 Platinum AWD

کادیلاک XT5 مدل 2017 از پیشرانه‌ای 6 سیلندر و 3.6 لیتری با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت استفاده می‌کند که توانایی تولید 310 اسب بخار قدرت در دور موتور 6700 و 367 نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور 5000 را دارد (مدل‌های مربوط به بازار چین از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژدار استفاده می‌کنند). کادیلاک همچنین از گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک ساخت کمپانی مشهور آیسین استفاده می‌کند.
در خط درگ، این خودروی چهارچرخ محرک در مدت‌زمان 6.5 ثانیه به تندی 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت 400 متر را در 15.1 ثانیه و با سرعت 149 کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. ذکر این نکته ضروری است که XT5 در مدل تورینگ (دیفرانسیل جلو) سریع‌تر از مدل چهارچرخ محرک عمل می‌کند. مدل چهارچرخ محرک در انتقال قدرت به چرخ‌ها مردد است. این زمان سریع‌تر بودن در حدود نیم ثانیه است.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
2017 Cadillac XT5 Platinum AWD

در مقام مقایسه، کادیلاک SRX 2012 دیفرانسیل جلو با پیشرانه‌ی 3.6 لیتری قبلی (308 اسب بخار قدرت و 359 نیوتن‌متر گشتاور) و گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک در زمان 6.6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت 400 متر را نیز در 15.2 ثانیه و با سرعت 148.8 کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. هرچند که خودروی جدید تنها 0.1 ثانیه در هر دو مقوله سریع‌تر است اما این را هم باید گفت که این مدل فول آپشن چهارچرخ محرک 1965 کیلوگرم وزن دارد که فقط 7 کیلو سنگین‌تر از نسل قبل است.

2014 Cadillac SRX
2014 Cadillac SRX

کادیلاک جدید از کالیپرهای ترمز دو پیستونه در جلو و تک پیستونه در عقب استفاده می‌کند و به ترتیب دیسک‌های 13.6 و 12.4 اینچی را به همراه دارند. با این سیستم ترمز، XT5 در 33.8 متری متوقف می‌شود درحالی‌که مدل قبلی عملکرد ضعیف‌تری داشته و در 36.8 متری متوقف می‌شود.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
2017 Cadillac XT5 Platinum AWD

سیستم جدید کنترل دامپینگ پیوسته‌ی کادیلاک به‌صورت استاندارد در مدل پلاتینیوم وجود دارد و در دیگر تریم ها با رینگ‌های 20 اینچی به‌صورت آپشنال عرضه می‌شود. شاسی سبک‌تر، سیستم تعلیق بازنگری شده و ترمزهای ارتقا یافته نیز به بهبود هندلینگ کمک شایانی کرده‌اند.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
2017 Cadillac XT5 Platinum AWD

سیستم چهارچرخ محرک نیز به کشش خودرو کمک می‌کند. ویژگی پیشرفته‌ی کلاچ دوگانه که به‌صورت استاندارد در تریم پلاتینیوم وجود دارد به‌صورت مداوم و اتوماتیک کشش خودرو را بسته به شرایط سطح جاده تنظیم می‌کند. کادیلاک می‌گوید که نوع طراحی خودرو می‌تواند تا 100 درصد از گشتاور در دسترس را به اکسل‌های جلو یا عقب انتقال دهد و دیفرانسیل عقب که به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شود هم می‌تواند همه‌ی گشتاور را به چرخ‌های کناری منتقل نماید.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
در حالت اسپورت (چهارچرخ محرک)، کادیلاک XT5 2017 می‌تواند تست فیگور اِیت را در زمان 27.1 ثانیه و شتاب جانبی متوسط 0.65 جی به پایان رساند که در مقایسه با زمان 27.5 ثانیه‌ای و شتاب جانبی 0.60 جی مدل قبلی دیفرانسیل جلو، بهبود خوبی محسوب می‌شود. هر دو خودرو شتاب جانبی متوسط 0.82 را بر جای می‌گذارند.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
یکی از همکاران می‌گوید:

نسل جدید در حالت اسپورت سریع‌تر است زیرا بهتر می‌تواند پیچ‌ها را طی کند. خیلی بهتر نه، اما بهتر.

دومین نسل SRX مخلوطی از پلتفرم اپسیلون 2 و تتای جنرال موتورز را دارد؛ اما نسل جدید روی شاسی جدید C1XX سوار شده است. شاسی جدید از معماری جدید E2XX این خودروساز مشتق شده که آن هم جایگزین اپسیلون 2 شده است. نه تنها جنرال موتورز ادعا می‌کند که XT5 126 کیلوگرم سبک‌تر از SRX با تمامی تجهیزات است بلکه این مدل جدید از برخی رقبای نامدار خود نیز وزن کمتری دارد. این خودرو 45 کیلوگرم سبک‌تر از آئودی Q5 است و همچنین بیش از 294 کیلوگرم سبک‌وزن‌تر از مرسدس بنز GLE می‌باشد.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
با وجود وزن کمتر، XT5 از فاصله‌ی بیشتری بین محورها برخوردار است. این خودرو از فاصله‌ی 285 سانتی‌متری بین محورها برخوردار است که نسبت به فاصله‌ی 280 سانتی مدل قبلی افزایش نشان می‌دهد. علیرغم طول و پهنای کمتر نسل جدید، ابعاد افزایش‌یافته‌ی بین چرخ‌ها فضای داخل کابین XT5 را جادارتر از SRX کرده‌اند. بیشترین این افزایش به فضای پاها مربوط می‌شود. صندلی‌های عقب نیز به منظور افزایش راحتی سرنشینان، بیش از قبل حرکت می‌کنند.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
نمای ظاهری خودرو با رنگ مشکی متالیک توسط صندلی‌های چرمی زیبا تکمیل‌شده‌اند. ویژگی‌های لوکس استاندارد تریم پلاتینیوم دربردارنده‌ی صندلی‌های جلوی سرد و گرم شونده، صندلی‌های با حرکت در 8 جهت به همراه حافظه و صندلی‌های عقب و غربیلک فرمان گرم شونده است.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
سیستم اطلاعات سرگرمی CUE نیز از صفحه‌نمایش 8 اینچی لمسی و رنگی استفاده می‌کند که سیستم ناوبری را هم به همراه دارد. همچنین سیستم صوتی Bose با 14 بلندگو، رادیو XM، اپل کارپلی و سیستم آن استار با اینترنت 4G LTE از دیگر ویژگی‌های سیستم اطلاعات سرگرمی هستند. از دیگر تجهیزات لوکس خودرو می‌توان به فرمان تلسکوپی و جمع شونده، تهویه‌ی هوای سه ناحیه‌ای، شارژ بی‌سیم، هدآپ دیسپلی و غیره اشاره کرد.

2017 Cadillac XT5 Platinum AWD
در خارج خودرو می‌توان چراغ‌های LED هوشمند با نوارهای روشنایی روز، سقف پانورامیک، درب عقب برقی و رینگ‌های 20 اینچی 12 پره را مشاهده نمود.
مدل‌های پلاتینیوم با طیف کاملی از تکنولوژی‌های ایمنی فعال عرضه می‌شوند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان هشدار برخورد جلو، تشخیص عابران پیاده، نشان‌دهنده‌ی فاصله با خودروی جلویی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقاط کور کناری و هشدار تغییر لاین، هشدار خروج از خط، دوربین دید عقب، دید اطراف، دستیار پارک جلو و عقب و هشدار ترافیک عقب اشاره کرد.
و البته صندلی هشدار ایمنی جنرال موتورز را فراموش نکنید که در مواجهی خودرو با مشکل و مانع به‌صورت خودکار می‌لرزد. این لرزش در هماهنگی با فلاشرها و پس از هشدارهای صوتی عمل می‌کند. این زمانی است که سرنشینان از مهارت‌های کم رانندگی شما آگاه نیستند. باید خاطرنشان ساخت که تکنولوژی‌های ایمنی فعالی XT5 در مقایسه با خودروهایی نظیر شورلت اکونکس و جی ام سی ترین از حساسیت و فعالیت کمتری برخوردار است.


XT5 پلاتینیوم همچنین با آینه‌ی دوربین عقب عرضه می‌شود که اولین بار در معرفی کادیلاک CT6 دیده‌شده است. در شب و شرایطی که نور کم است، تصویر ویدئویی به‌صورت پیکسلی دیده می‌شود. هرچند این تصویر به‌اندازه‌ی دوربین دید عقب وضوح خوبی ارائه نمی‌دهد.
نه‌تنها کادیلاک XT5 2017 تماماً جدید یک جایگزین ارزشمند برای پرفروش‌ترین مدل کادیلاک است، بلکه این شاسی‌بلند جدید هیچ مشکلی در برابر رقبای اروپایی و ژاپنی خود ندارد.

مشخصات کادیلاک XT5 AWD 3.6 (Platinum) 2017

قیمت پایه: 63495 دلار
قیمت در هنگام تست: 63845 دلار
مشخصات کلی خودرو: پیشرانه در جلو، چهارچرخ محرک،5 سرنشینه،4 درب شاسی بلند
پیشرانه: 3.6 لیتری/310 اسب بخار قدرت/367 نیوتن متر گشتاور/6 سیلندر 24 سوپاپ
گیربکس: 8 سرعته ی اتوماتیک
وزن خالص: 1965 کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع: 4.81/1.90/1.67 متر
شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت: 6.5 ثانیه
مسافت 400 متر: 15.1 ثانیه با سرعت 149 کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی: 0.82 جی (متوسط)
مصرف سوخت (شهر/بزرگراه/ترکیبی): 13.06/9.04/11.2 لیتر در هر صد کیلومتر


منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

19 دیدگاه

  1. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    قیمت دلار: 63845 به تومن: 217073000
    مصرف سوختی خوبی داره چون هم وزن بالا داره هم شاسی بلند
    قدرت موتور هم خوب و مشخصات فنی خوبیه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل moein
      moein
      سوابق: (775 دیدگاه) ,

      این خودرو ساخت همون کشوریه که …
      مام به دلایل دل بخاهی خودروی این کشورو وارد کردیم با منطق خودشون ولی وسط راه …
      در مورد این خودرو هم زبایی و کیفیت و اطمینان از سرو روش می باره دیگه نیازی به نظر بنده حقیر در مورد این شاه کار هنری کشور متخاسم نیست
      ارادت

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
        نوید جهرمی
        سوابق: (1455 دیدگاه) ,

        دوتا مدل فسقلی از شورولت میخواستن بیارن. وقتی فکرشو میکنم که چقدر از این راه میخواستن مردمو تیغ بزنن میگم همون بهتر که برگردوندن.
        یا نباید وارد بشه یا اگه وارد شد تمام و کمال وارد بشه.
        خوبه ی تجربه ای مثل هوندا و سوبارو بشه برامون؟

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل Nima
        Nima
        سوابق: (795 دیدگاه) ,

        خدایا اینا همه سیستم ایمنى!!!
        یعنى تصادف هم میکنن با این؟
        مدل‌های پلاتینیوم با طیف کاملی از تکنولوژی‌های ایمنی فعال عرضه می‌شوند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان هشدار برخورد جلو، تشخیص عابران پیاده، نشان‌دهنده‌ی فاصله با خودروی جلویی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقاط کور کناری و هشدار تغییر لاین، هشدار خروج از خط، دوربین دید عقب، دید اطراف، دستیار پارک جلو و عقب و هشدار ترافیک عقب اشاره کرد. تازه همون ارزشه هم داره براى راننده و فلاشر
        باش تصادف کنه کسى شق القمر کرده.

        پاسخ
  2. حسن
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    این که بیشتر معرفی مشخصات فنی خودرو بود تا تجربه رانندگی .

    پاسخ
  3. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    دوباره امریکایی ها کیفیت زبانزد گذشته رو بدست اوردن.خیلی راحت میشه گفت زیباترین شاسی بلند متوسط دنیا همین ماشینه.گرچه نام های قدیمی کادیلاک خیلی زیباتر بود اما این ماشین کاملا ارزش خریداری کردن رو داره

    پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    عجب چیزیه، هم طراحیش خیلی خوبه و هم امکاناتش، حیف که نمیشه داشت.

    پاسخ
    1. tv
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      تنها کراس اوریه که تو این سایز تناسب ظاهری داره … بقیه انگار یه چیزی کم دارن و خیلی هاشون حالتی پیدا کردنکه خانما بیشتر میپسندن تا مردا …

      پاسخ
    2. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      یه المانیو مخصوا بی ام وه رو با چیز دیگه مقایسه نکن اینا ماشینن اون بی ام وه هست

      پاسخ
  5. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه منتهی موجودی به نام ن*** مانع این میشه که از اینا سوارشیم?
    هر چقدر فکر میکنم نمیفهمم آخه چراااااا؟!

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل asa
    asa
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    چه زیبا طراحی شده . واقعا قشنگ ترین کراس اور دنیاست . فقط نمیدونم چرا مردم امریکا اینقدر نامردن. کمپانی مثل کادیلاک این چنین سعی میکنه که بهترین باشه و واقعا از رقیب های اروپاییش هم بهتره . ولی بازم نمی فهمم که چرا اون مردم حتی اگه خوششونم نیاد از این شرکت بزرگ هموطنشون پشتیبانی نمی کنند و داره هنوز افت فروش میده . واقعا کادیلاک حق داره به دوران شکوهش برگرده . اخه ببینید لعنتی چه ماشینایی میسازه ادم نمیتونه از دیدنش به وجد نیاد .

    پاسخ
    1. ZL1
      سوابق: (250 دیدگاه) ,

      من خودم عاشقشم ولی داداش اگه بهتر بود فروششم بیشتر میشد

      پاسخ
  7. بهرام
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    اوه اوه اوه عجب ابهتی، عجب جذبه ای ، عجب رخی … ظاهر کاملا متناسب + داخل فوق العاده … آدم دلش میخواد تو بازی Need for speed سوارش بشه . والا ماها که تو خیالاتمونم نمیتونیم سوارش بشیم

    پاسخ
  8. حالا یکی
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    آقای asa کادیلاک داره چوب بی توجهی به خواسته.ها و حقوق مصرف کنندگانش رو در سالهای گذشته میخوره . اونها معتقد بودن ما کادیلاک هستیم و نیازی به توجه به انتقادها و کم و کاستیهای محصولاتمون نداریم ما بزرگیم و قدرتمند و بازار دست ماست همون کاری که سایپا و ایرانخودرو الان دارن میکن

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1297 دیدگاه) ,

      معلومه چون اسم کادیلاک روشه و همین کافیه که خوب باشه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.