بررسی کرایسلر 200 لیمیتد FWD مدل ۲۰۱۵

مأموریت کرایسلر 200 مدل ۲۰۱۵ بسیار چالشی است؛ نمایندگی امپراتوری فیات-کرایسلر در کلاس سدان‌های متوسط. مدل‌های قبلی از جمله سبرینگ در کلاس خودروهای متوسط همیشه وضعیتی متناسب نداشته‌اند و همین موضوع باعث شده تا در مورد 200 مدل ۲۰۱۵ که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴ ارائه شد، تردیدهایی وجود داشته باشد. با این حال، این امیدواری وجود دارد که به بالاخره یک ترکیبی خودرویی مناسب مانند هوندا آکورد و مزدا 6 شاهد باشیم.

2015 Chrysler 200C
2015 Chrysler 200C

کرایسلر پیش‌بینی کرده که ۷۰ درصد از خریداران سدان متوسط جدید از پیشرانه چهار سیلندر استفاده کنند. تمرکز این تست نیز بر روی مدل 200 با موتور ۲/۴ لیتری تایگرشارک است. این در حالی است که موتور ۳/۶ لیتری پنتا استار V-6 نیز می‌تواند در دسترس قرار گیرد. کرایسلر 200 تست شده با تریم متوسط لیمیتد دارای یک رنگ‌آمیزی کریستال گرانیت متالیک و یک گروه از چرخ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی با طرح نقره‌ای است که از تایرهای 235/45 بریجستون اکوپیا EP422 استفاده می‌کنند.

2015 Chrysler 200C Interior
2015 Chrysler 200C Interior

درون کابین 200 لیمیتد فضایی مدرن ایجاد شده است؛ ترکیبی ناموزون با جزئیاتی بی‌نظیر. شیفتر دنده چرخشی در کنسول در کنار ترمز الکتریکی پارکینگ کنترل‌های هوا قرار گرفته است که همگی برای کاربری آسان‌تر آماده شده‌اند. در داشبورد، در کنار نشانگر وضعیت سوخت و دمای موتور، یک نمایشگر قرار گرفته که اطلاعات مورد نیاز راننده را فراهم می‌کند. این طراحی، شاید مطابق آخرین طراحی‌های صنعت خودروی کنونی نباشد، ولی کارایی زیادی داشته و وقت راننده را برای استفاده از ابزارهای مختلف نمی‌گیرد. البته خودروی تست‌شده از نمایشگر ۸/۴ اینچی سیستم UConnect استفاده نکرده و به جای آن از نسخه با نمایشگر ۵ اینچی با قابلیت اتصال بلوتوث و بدون سیستم راهبری بهره برده است.

2015 Chrysler 200C
2015 Chrysler 200C

آپشن‌های مورد استفاده خودروی تست از قرار زیرند:

  • گروه ابزارهای «آسودگی» به ارزش ۸۹۵ دلار شامل صندلی‌های تنظیم‌شونده هوشمند در جلو، دوربین نمای عقب، آینه‌های بغل هوشمند با رنگ‌آمیزی بدنه، پوشش چرمی و گرم‌کن برای فرمان و رادیوی ماهواره‌ای SiriusXM.
  • گروه ابزارهای «راحتی» به ارزش ۶۴۵ دلار شامل امکاناتی چون کنترل هوای دوگانه، گرم‌کن و جریان هوای کولر برای صندلی‌های عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو، استارت ریموت و آینه‌های عقب تنظیم‌شونده خودکار.
  • چرخ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی که در بالا ذکر شد، با هزینه ۵۹۵ دلار.

قیمت خودروی تست در مجموع به ۲۶ هزار و ۳۸۵ دلار رسید.


موتور ۲/۴ لیتری تایگرشارک که به صورت تنفس طبیعی است، قدرتی به اندازه ۱۸۴ اسب‌بخار و گشتاوری برابر با ۲۳۴/۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند و قرار است تا وزن ۱۵۰۰ کیلوگرمی کرایسلر 200 را به دنبال خود بکشد. البته این موتور برای انجام دادن کار خود، چندان آرامش ندارد. حداکثر گشتاور در دور موتور ۴۶۰۰ حاصل می‌شود که در این حالت، سر و صدای موتور در زیر کاپوت در می‌آید. موتور تا وقتی که به خط قرمز ۶۵۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد، تلاش زیادی از خود نشان می‌دهد. خوشبختانه خریداران معمولی معمولاً از ۶۰۰۰ دور بر دقیقه فراتر نمی‌روند؛ مخصوصاً اینکه سیستم گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته، نسبت انتقال نیرو را به خوبی تنظیم می‌کند.

2015 Chrysler 200
2015 Chrysler 200

سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برای کرایسلر 200 در ۸/۴ ثانیه ثبت می‌شود. همچنین این خودرو مسیر یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۶/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۶/۸ کیلومتر طی می‌کند. این در حالی است که شتاب هوندا آکورد EX-L اسپورت اتوماتیک ۷/۴ ثانیه است و تست یک‌چهارم مایل آن نیز ۱۵/۹ ثانیه بوده است. البته باید اذعان کرد که کرایسلر با بهینه‌سازی‌های هوندا در دور موتورهای بالا هنوز فاصله زیادی دارد.

با این که از تایرهای اکوپیا انتظار چسبندگی بیشتری در پیچ‌ها می‌رفت، ولی در تست لغزش در پیچ، نیروی 0.81g از کرایسلر 200 مشاهده شد. در خیابان‌های شهر به راحتی می‌توان صدای تایرها با پیچاندن فرمان درآورد. واکنش فرمان سریع و مناسب است؛ ولی با وجود تنظیمات الکتریکی که برای بهینه‌سازی مصرف سوخت انجام شده، حس رانندگی در جاده بسیار کاهش یافته است. در این میان، مسافت ترمز ۵۴/۵۶ متر، کرایسلر 200 را در میانه‌ی کلاس خود قرار می‌دهد.

مصرف سوخت ترکیبی در خودروی تست به میزان ۸/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شد که برای این کلاس آمار خوبی است. این در حالی است که این مصرف سوخت حتی از دوج دارت لیمیتد ۲۰۱۳ با ۷۰ کیلوگرم وزن کمتر و موتور ۱/۴ لیتری توربو و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دو کلاجه بهتر بود. دوج دارت در حالت ترکیبی مصرف سوخت ۹ لیتر از خود نشان داده بود. شکی وجود ندارد که کرایسلر 200 با موتور ۲/۴ لیتری خود به اندازه موتور توربوی کوچکتر دارت تقلا نخواهد کرد؛ به این دلیل که بتواند با جریان ترافیک کنار آید. بنابراین کنترل بیشتری بر روی پدال گاز دارد و مصرف سوخت بهینه‌تری ایجاد کرده است.

در مجموع به نظر می‌آید که کرایسلر در مدل جدید، سعی داشته تا یک محصول کامل عرضه کند. ولی در این میان، در برخی زمینه‌ها نقطه ضعف‌هایی دیده می‌شود که نشان می‌دهد 200 تا رسیدن به قله سدان‌های متوسط مسیر زیادی را پیش رو دارد. البته نباید فراموش کنیم که 200 آن حس سن و سال بالای کرایسلر 300 بزرگتر از خود را در خیابان ندارد. در ادامه مشخصات این خودرو را مرور می‌کنیم.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۲۶۳۸۵ دلار (قیمت پایه: ۲۴۲۵۰ دلار).
  • نوع موتور: SOHC ۱۶ سوپاپ و ۴ سیلندر در یک ردیف، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۲۳۶۰ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۸۴ اسب بخار در ۶۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۳۴/۵ نیوتن‌متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۷۴ متر.
  • طول ماشین: ۴/۸۸ متر.
  • عرض: ۱/۸۷ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۵۸۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۳۲/۵ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۶/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۶/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۸۹/۹ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۴/۵۶ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۶/۵۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

29 دیدگاه

  1. hrs
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    طراحی خیلی قشنگی داره مخصوصاً جلوش.

    پاسخ
  2. خاوری
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    من این ماشینو خیلی دوس دارم… بزرگ و بی ادعا و البته خواستنی

    پاسخ
  3. ماسل کار
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    این زیاد باحال نیس
    کرایسلر فقط 300c

    پاسخ
  4. Hermidas
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    با اینکه از ماشینای آمریکایی خوشم نمیاد(خودمم نمیدونم چرا) ولی این یکی واقعا زیباست.

    برای شهر واقعا عالیه تازه قیمتشم زیاد نیست!!!

    پاسخ
  5. مهران72
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    سلام
    از بغل و پشت طراحی هماهنگ و قشنگی داره
    اما با رخش حال نمیکنم!!
    نه زیاد کلاسیکه نه مدرن! ولی از نظر قیمت و کیفیت خیلی شاخه

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      اره جلوی ماشین زیاد باحال نیست ولی عقب و داخل خوشگله

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل vahid jinpachi
    vahid jinpachi
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    امریکا مثل این که دوست داره از نظر خودروسازی هم از همه جلو بزنه/؟؟؟؟

    بابا دمش گرم.

    پاسخ
    1. k
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      جلو هست دوست عزیز

      دیگران باید تقلا کنن برای رسیدن بهش

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    ماشین عجیب و جالبی و به نظرم یکی از اقتصادی ترین و با صرفه ترین ماشین های آمریکایی، ولی درکل من مزدا۶ رو بیشتر دوست دارم، قیافه مدرن و جذاب مزدا واقعا عالی.

    پاسخ
  8. فواد
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    ٢٠١٢ رو كه جلوش عين اينه رو از نزديك ديدم. اصلا حال نكردم ولي اين عقبش شيك شده. خداييش كرايسلر يعني ٣٠٠

    پاسخ
  9. Nissan GTR
    سوابق: (141 دیدگاه) ,

    طراحی خیلی خوبی داره طوری که به ادم حس نرم بودن میده قیمتشم مناسبه و دیگر هیچ…!!

    پاسخ
  10. ASTON MARTin
    سوابق: (830 دیدگاه) ,

    یاد ماشینی افتادم که اسکایلر برای پسرش توی بریکینگ بد خرید! انگار این مدل ارتقاء یافته ی اونه
    یه پیک بزنیم ب سلامتی بریکینگ بد ک دل همه رو لرزوند

    پاسخ
  11. ادریس( ♪♫Edi سابق)
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    داخلشم بدک نیست، به هرحال حس بد نمیده به راننده.

    ترکیبی ناموزون با جزئیاتی بی‌نظیر..

    پاسخ
  12. سام
    سوابق: (779 دیدگاه) ,

    با سلام واحترام به تمامی کارکنان و دوستداران سایت پدال

    بچه ها! اگه وقت و فرصت دارین به مطلب ذیل، که تاریخچه کوتاهی رو از شرکت کرایسلر و نحوه رشد اونو بازگو می کنه، توجه کنین.

    ” چهره ممتاز دیگر صنعت خودرو سازی والتر کرایسلر بود. او در موتور و گیربکس و قطعات مکانیکی خودرو دست به نوآوری زد و از همان زمان شرکت او در زمینه های مزبور قوی بوده است. والتر تا سال 1920 در جنرال موتورز کار می کرد اما مدیریت وقت آن شرکت یعنی ویلیام دورانت به وی اجازه نداد شاخه بیوک را آنطور که دل خودش می خواست اداره کند.این بود که والتر از جنرال موتورز کناره گرفت و خودش را بازنشسته کرد.آدمهای مثل والتر کرایسلر را من در مقام استاد قبول دارم.
    دوران سه سال پس از این ماجرا، مورد علاقه خاص من است.والتر سه سال بعد،از پیله بازنشستگی بیرون آمد و شرکت های ماکسول و چالمرز را که در حال از هم پاشیدن بودند بازسازی کرد. لابد می پرسید چگونه؟ او مدلهای جدیدی به بازار فرستاد و با جد و جهد در پی فروش آنها افتاد. او حتی در برخی از پیامهای بازرگانی خود نیز ظاهر شد. خلاصه تا سال 1925 او از هیچ و پوچ شرکت کرایسلر را بنیان کرد.
    البته او به این بسنده نکرد. در سال 1928 شرکتهای داج و پلیموت را خرید و بدین ترتیب کرایسلر را به صورت یکی از بزرگترین شرکتهای خودروسازی زمان خود درآورد که تاکنون نیز چنین بوده است.در سال 1940 ـ سال درگذشت والتر ـ شرکت کرایسلر، از نظر میزان فروش شرکت فورد را پشت سر گذاشت و با قبضه کردن یک چهارم بازار آمریکا،بعد از جنرال موتورز به مقام دوم دست یافت.

    فردریک زدر (frederick zeder) مهندس ارشد کرایسلر در دهه 1930 اولین فردی بود که توانست با ساختن دسته موتورهایی از جنس لاستیک و نصب آنها در محل اتصال موتور به شاسی، ارتعاشات خودرو را تا اندازه زیادی کاهش دهد. فیلتر روغن و فیلتر هوا و موتور پرتراکم از دیگر اختراعات اوست.

    مهندسان کرایسلر بهترین مخزن بنزین دنیا را طراحی کرده بودند. اولین سیستم جرقه الکتریکی خودرو را بچه های کرایسلر ساختند. مبدل گشتاور برای کاهش مصرف سوخت ، رگولاتور ولتاژ مدرن از نوع الکتریکی، ترمز هیدرولیک، همچنین کاربرد کامپیوتر در خودرو، اختراع مهندسان کرایسلر است.کرایسلر بهترین موتور و بهترین سیستم انتقال قدرت موجود در بازار آن روز را می ساخت.(به نقل از کتاب فراز وشیب، نوشته لی آیاکوکا مدیر عامل اسبق فورد و کرایسلر، صفحات 185 و 186)

    توضیح: مبدل گشتاور یا Lock-up Torque Converter دستگاهی است برای انتقال گشتاور به جعبه دنده که در واقع کار کلاچ را انجام می دهد اما بازدهی آن بیشتر است.

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      ممنون از وقتی که گذاشتید . عالی بود .

      پاسخ
      1. سام
        سوابق: (779 دیدگاه) ,

        با سلام مجدد

        خواهش می کنم.انجام وظیفه بود.

        پاسخ
      2. مجتبی (ساروی)
        سوابق: (551 دیدگاه) ,

        به اقامیلاد چه عجب یاد فقرا کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        پاسخ
      1. سام
        سوابق: (779 دیدگاه) ,

        خواهش می کنم احمد جان.این حداقل کاری بود که در قبال بچه های خوب سایت می تونستم انجام بدم.

        پاسخ
  13. Alpha
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    منتظرش هستیم در منطقه ! اینتریور فوق العاده ای داره

    پاسخ
  14. محمدرضا
    سوابق: (291 دیدگاه) ,

    استایلش که خوب نیس خیلی هم خوشگل نیس اما داخلش بدک نیس اما خوب راه میره…:)

    پاسخ
  15. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    داخلش چه خوب طراحی شده.با اینکه رگه اروپایی گرفته اما بهش نمیاد سوسول باشه

    پاسخ
  16. Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    قیمتش عالیه

    طراحی داخلی فوق العاده ای داره

    طراحی خارجی خوبی هم داره، جلوش زیاد پخته نیست ولی عقبش چرا

    قدرت موتورش هم خوبه

    امکاناتش هم عالیه

    و مهم تر از همه اینکه کرایسلره

    پاسخ
  17. کاظم صفایی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قشنگه حیف نمتنم بخرم خیلی گرونه قسطی هم مدن؟………..

    پاسخ
    1. احسان(احسان سابق)
      سوابق: (2213 دیدگاه) ,

      اره قسطی هم میدن.اگر 2 هزار دلار نقد داشته باشی و اعتبار بانکیت خوب باشه میتونی بقیش رو قسط بدی.همه جا که ایران نیست 70 %پول ماشین رو نقد میگیرن و بقیش هم با سود 200-300 % به اسم قسط ربا بگیرن

      پاسخ
  18. تصویر پروفایل Behnam
    Behnam
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    هرچقدر فکر میکنم نمیتونم به عنوان یه ماشین قشنگ بهش نگاه کنم .

    پاسخ
  19. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    به این میگن ماشین طراحی بیرون و داخلش خوبه کارشون عالیه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.