فراخوان میلیونی کرایسلر

گروه خودروسازی فیات-کرایسلر (FCA) به‌تازگی فراخوان گسترده‌ای را منتشر کرده که حدود 1.1 میلیون دستگاه از محصولاتش را دربر می‌گیرد!

2014 Jeep Grand Cherokee Overland
به ‌نظر می‌رسد این خودروها در تعویض دنده مشکل‌دارند و حالتی موسوم به step-less در اهرم جعبه‌دنده باعث می‌شود بعد از تعیین دنده به وضعیت قبلی خود بازگردد؛ بدون این‌که (برخلاف تعویض‌کننده‌های خودکارِ مرسوم) تغییری فیزیکی در وضعیت‌شان ایجاد شود.

shifter
این اعلان در کنفرانس خبری FCA صورت گرفت تا 811,000 دستگاه در آمریکا، 52,000 دستگاه در کانادا، 17,000 دستگاه در مکزیک و 249,000 دستگاه در مناطق دیگر که همگی مجهز به جعبه‌دنده 8 سرعته ZF هستند برای تعمیر فراخوانده شوند. تفکیک مدل‌ها نیز به شرح مقابل است: داج چارجِر و کرایسلِر 300 S تولیدشده بین سال‌های 2012 تا 2014 و جیپ گرند چروکی‌های 2014 تا 2015.

2015 Dodge Charger R/T Scat Pack
این مشکل درحالی ایجادشده که خودروها دارای سامانه‌ای هستند که اگر خودرو با درب‌های باز و پیشرانه روشن در حالت “Drive” رها شود بوق هشدار سر می‎‌دهد. چنین وضعی قطعاً باعث گیج‌شدن راننده می‎شود، چراکه اهرم تعویض دنده در حالت‌های “Park” و “Drive” در جایگاه خاص خود قرار نمی‌گیرد و وضعیت دنده تنها از طریق نشان‌گر نوریِ موجود قابل‌تشخیص است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

27 دیدگاه

    1. ali
      سوابق: (1266 دیدگاه) ,

      نوبت به فیات کرایسلر رسید قسمت خودروسازی
      اروپاییش رو بگین

      پاسخ
  1. احمد باقری
    سوابق: (4265 دیدگاه) ,

    و باز هم فراخوان، دیگه این شرکتهای خودروسازی به کدوم شرکت تامین قطعات میتونن اعتماد کنن، این هم از گیربکس های ZF.

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل (new great britain(king mclaren
    (new great britain(king mclaren
    سوابق: (828 دیدگاه) ,

    جالبه همگی به جعبه دنده zf مجهز هستند!!!!!!
    جناب علی که میگفتی تو قسمت جگوار یک مدل از این ماشین جعبه دنده zf داره که قابل تامله و همه به خاطر این جگوار رو میخرن واصالت آلمانی و از این جور حرفا…….
    حالا بگذریم.
    از این جور مشکلات برای هر خودروسازی پیش میاد فقط بعضی دوستان یه جوری از بعضی کشورها تعریف نکنن که قدرت مطلق تو دنیا هستن و تکنولوژیشون برتره نسبت به بقیه.
    وبقیه کشورها رو به سخره بگیرن و بگن هرکشوری پیشرفت میکنه به خاطر فلان کشوره و…

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1266 دیدگاه) ,

      من اون علی نیستم تعداد پستها ایشون با من یکی نیست

      پاسخ
  3. vahid porsche
    سوابق: (240 دیدگاه) ,

    تقصیر امریکایی هاس بلد نیستن قطعه رو درست سوار کنن همین میشه وگرنه عمرا گیر بکسای zf مشکل داشته باشه
    آلمان فن ها بکوبید لایکو??

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1266 دیدگاه) ,

      اتفاقا تقصیر zf البته دیگه واسه المانیها طبیعی
      رسوایی و خرابکاری

      پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (73 دیدگاه) ,

        برای آلمانی ها همیشه کیفیت مهم بوده از کوچیکترین قطعات تا بزرگترین از کوچکترین ماشین آلات تا بزرگترین از ارزون ترین خودرو تا گرونترین در دنیا اونارو به کیفیت برتر میشناسن بهتره به جای حب و بغض علیه آلمانی ها که خودشون سردمداره کیفیت هستن برید و رسوایی های مختلف آمریکایی هارو بخونید تا ببینی که آلمان ها در مقابل آمریکا در این زمینه خاص انگشت کوچیکشم نمیشن ضمنا آمریکا ابر قدرت بودنشو و موندن در این حالتشو مدیون آلمان و دانشمنداشونه پس بهتره به آلمان احترام بذارید چون در اصل با خرابکردنه آلمان تقریبا بیش از سه چهارم قدرت آمریکای فعلی کلا شکل نمیگرفت و کاملا یه کشور معمولی بود در حاله حاضر خیالتون هم راحت آلمانی ها جنگ جهانی و هم راحت شکست نخوردن در اصل از آمریکا شکست نخورن جایی ازت خوندم گفتی مفتضحانه که واقعا عجیبه و نشون از نداشتن دانش داره بهتره یه فکری به حال عصبتون هم بکنی اگه شما خاطره خوبی از شکست مقابل آلمان نداری دلیل بر حب و بغض اونم این همه نیست بهتره به جای این کار فکری برای بردن داشته باشی که به نظر بعید میرسه ببخشید دوستان چون باید اینارو باید میگفتم دیگه ایشون هر نوع توهینی و داره به آلمانی انجام میده از این حرفای صد من هم عبایی نداره

        پاسخ
        1. ali
          سوابق: (1266 دیدگاه) ,

          بله همیشه مهم بوده نمیدونم این سری از دستش در رفته
          یه دوره بود میگفتن مولا درز جنس المانی نمیره اما الان
          تنه درخت چنار هم رد میشه از درز جنساشون
          بازم گفتم بغض شما المانی بازا خخخییلی بیشتره خودت
          و هم قطارات نمیدونید
          روسوایی کم و زیاد نداره مثل زندان رفتن هست چه
          یه سال بری چه ده سال سابقه داری تا ابد پس نگو المانی ها
          انگشت کوچیکه امریکا نیست

        2. شایان
          سوابق: (73 دیدگاه) ,

          آقای علی اگه قرار به این کارهای کودکشتانی باشه شما شروع کننده تموم این کارها هستی کسی بغضی نداره حبی هم نداره ولی از کامنتها تعصبانی میشن حق هم دارن خب وقتی گیربکس فلانی از کل کشور آلمان مشهور تره(وقتی میدونید که این حرف چقدر بی معنی و مسخرست) چرا اینارو میگید که بقیه عصبانی بشن منم میتونم بگم آمریکا عقب افتادست مردمشون گرسنن نون شب ندارن اصلا کشور نیست تکنولوژی نداره از روسیه تقلید میکنه حرف باد هواست وقتی اجازه داده میشه زده میشه چرا توهین میکنید تا بقیه که به قول شما زیادن عصبانی بشن

      2. vahid porsche
        سوابق: (240 دیدگاه) ,

        برادر اینو که دیگه همه دنیا میدونن ماشین سازای آمریکایی سرامد رسوایی و خرابکاری هستن

        پاسخ
        1. ali
          سوابق: (1266 دیدگاه) ,

          در ادامه هیچکس نمیگه هواپیمای لاکهید مارتین 1968
          که 3ماخ سرعت داشته برای مهندسای به یغمارفته المانه
          میگن ساخت USA است وبس
          اره خاطره خوشی ندارم از المانیا ولی از چند سال پیش هم
          انگار المانی ها خاطره خوبی ندارند از امریکاییا
          راستی با تنش حرف نزن که به المانیها توهین کردم
          چون میدونم اگه به چیزی که چند نفر دوستش دارند
          توهین کنند به چیزهای مورد علاقه خودم هم توهین
          میشه اما این شما المانی ها هستین که همیشه اول
          شروع میکنید نه کسه دیگه و همین هم نسبت
          به کینه شما به ساخته های امریکاس ولا غیر

        2. شایان
          سوابق: (73 دیدگاه) ,

          آقای علی شما همیشه شروع کننده هستی چند روز پیش در پست یه ماشنیه آلمانی ظاهر شدی وهرچی از دهنت در اومد بهشون گفتی وقتی میدونی اینجا آلمانی دوست ها زیادن و خیلی زیاد چرا داری بهشون توهین میکنی اونایی هم که جوابتو میدن مثل خودم به خاطر حرفهای دروغ شماست که ادعایه همه چیزت میشه در صورتی که در کامنت هات نداشتن دانش موج میزنه بهتره در مورد ماشین های مورد علاقه خودت نظر بدی و حرفی های توهین آمیز به آلمانی ها زده نشه تا جوابی هم نبینید

  4. تصویر پروفایل asa
    asa
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    ببخشید وحید جان . از این به بعد میگم امریکایی ها قبل از سوار کردن هر قطعه از شما مشورت بگیرن تا باشد که دیگر موجب این گونه اشتباهات نشه . بعد شما حتی کمی هم احساس نمیکنید که مشکل از اون گیربکس های zf ساخت المان جوون شما باشه ؟

    پاسخ
    1. vahid porsche
      سوابق: (240 دیدگاه) ,

      چیکار کنم دیگه متعصبم?
      حالا اگه واقعا مشکل از گیر بکسای zf باشه قبول ولی این نکته هم بیاد داشته باش که اگه کرایسلر از اول بلد بود گیربکس درست کنه هیچوقت از آلمانیا نمیگرفت?

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (1266 دیدگاه) ,

        اگه انگلیسی بلدی تو چندتا سایت معتبر خارجی در مورد
        گیربکس معروف th350 جنرال موتورز بخون که از این چیزها نگی
        از کل کشور المان معروف تره
        راستی چرا موتور r8 که 10 سیلندر هم داره با موتور لامبو یکه
        ایا المانیا نمیتونن موتور 10 سیلندر بسازند یا بنز slr722 که
        موتورش ساخت مکلارن انگلیس هست البته میدونم زیر مجموعه ی
        بنزه کلی میگم

        پاسخ
        1. vahid porsche
          سوابق: (240 دیدگاه) ,

          خوب این که معلومه لامبو و آئودی زیر مجموعه فولکسن طبیعیه یک موتور رو در هر دو ماشین داشته باشیم که همونم آلمان ساخته دیگه

        2. شایان
          سوابق: (73 دیدگاه) ,

          واقعا چه میشه گفت به این کامنت جز اینکه کاملا از حال زار این کاربر معلومه در کل نمیخواد قبول کنه آلمانی ها سرآمد خودروسازی در جهان هستن وقتی کسی که نمیدونه موتور 10 سیلندر ماله خوده آلمانی هاست مثل این میمونه بگیم فرشه ایرانی و فرانسوی ها ساختن آخه این چه کامنتیه شما میذاری آئودی که خودش موتور و تجهیزات لامبورگینی و طراحی و تولید میکنه چطور میشه نتونه 10 سیلندر بسازه کدوم از این شرکت ها زیر مجموعه بنزن مک لارن آئودی یا لامبورگینی فکر کنم شما برای طنازی و طنز خیلی بهتری چون هرچی که میبینم بیشتر آزرده خاطر میشم واقعا حیفی شما

  5. تصویر پروفایل asa
    asa
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    وحید جان اینکه امریکا (کرایسلر) از المان(zf) گیربکس تهیه میکنه دلیل نمیشه که خودش نتونه بسازه. اتفاقا گیربکس های امریکایی مخصوصا جنرال موتورز اگه بهترین نباشن از بهترین ها به حساب میان. اینکه کرایسلر از گیربکس های zf بهره میبره برای اینکه ساخت و طراحی یک گیربکس جدید و به نام کرایسلر خیلی هزینه بر تر از خریده نیمه امادش در میاد .چون اکثر این پول خرج تحقیق و مطالعه برای ساخت میشه. پس منطقی تر و عقلانی ترش هم این هستش که بخرند نه اینکه با اون هزینه بسازن اونم برای کرایسلر که تازه از مرز ورشکستگی به کمک فیات نجات پیدا کرده. گرچه فکر میکنم شیوه مدیریت شرکت فیات بر سه غول خودروسازی امریکا (دوج،جیپ،کرایسلر)چندان صحیح نیستو داره رو به نابودی میکشونش ، من که واقعا احساس میکنم نه کرایسلر و نه دوج با توان سابقشون کار نمی کنند. نمونشم توقف تولید وایپر با شاسی معروفش. این به نظرم برای من و هر عشق ماشینی خیلی درد اور هستش که این دو شرکت که خاطرات بسیاری رو از خود به جا گذاشته اند به این وضع کشیده بشن.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل asa
      asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      اابته ناگفته نماند که پیشرفت هایی هم داشتند که نمیشه چشم پوشی کرد.ولی من از اون جایی ناراحت شدم و از فیات بدم اومد که باعث توقف خط تولید وایپر، افسانه افعی بزرگ رو، به نابودی کشوند.
      با ارض پوزش که مجبور شدم دو تا کامنت بزارم.

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1443 دیدگاه) ,

    اخبار هم ی پراید رو نشون داد که دنده عقب نداشت.
    یکی از آشناهامون سمند گرفته بود دنده 2 ش جا نمیرفت. برده بود نمایندگی بهش گفته بودن دنده 2 ک نیاز نیس. از 1 برو ب 3.
    بازم باید دستشون رو ماچ کرد که فراخوان میدن و معذرت خواهی میکنن.

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1266 دیدگاه) ,

      شایان جان یه بار دیگه هم گفتم شماالمانی بازا همیشه
      فکر میکردین ساخت المان یعنی دیگه تمام اما این رسواییها
      این تفکر رو نابود کرد واسه همینه شما ها هنوز براتون انگاری
      جانیوفتاده که چی شده
      عیبی نداره ولی یک چیز بگم بدون دعوا وبحث
      اولین گیربکس اوتوماتیک دنیا در 1940توسط gm در کادیلاک و
      الدزمبیل بکار رفت با تولید انبوه پس شرکتی که خودش این رو اختراع کرده
      خیییلی مسخره است که از این فکاهییات که دوستان میگن
      بشنویم و باز میگم دلیلی نداره جز نفرت و بغض به امریکایی ها

      پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (73 دیدگاه) ,

        کدوم رسوایی ها کدوم تفکر کدوم نابودی؟
        منظورت از رسوایی ها دقیقا چیه مگه جز داستانه فولکس چیزه دیگه ای هم اتفاق افتاده یا گند زدنه همیشگیه آمریکایی ها بوده
        باور کن خندم میگیره وقتی حرفاتو میخونم الان کدوم آلمانی دوستی نمیدونه که آمریکایی ها خودشون اختراع کننده رسوایی بودن و هستن چطور وقتی این تفکر نابود شد ما همیشه رشد این خودروسازهارو میبینیم به نسبت قبل چطور در فروش افزایش داشتن چطور محبوبیتشون بیشتر شد چطور ارزش سهام فولکس واگن حتی با اون سقوط دوباره راه افزایش و داره پیش میگیره اینقدر از آلمانی ها نفرت نداشته باش خوب نیست بازم میگم در مقابل آمریکایی ها و رسوایشون انگشت کوچیکه هم نمیشن حالا این افکار بخواد از دید فقط شما نابود بشه یا نشه که مطمئنا این طور نیست و این نظر شخص شماست ضمنا در برند های برتر هم بازم آلمانی ها اکثریت و ماله خودشون کردن و این نشون میده محبوبتشون کم نشد که هیچ افزایشم داشته به جای 5 تای پارسال فکر کنم یکی دیگه هم بهشون اضافه شد این وسط شما میمونی و افکار خرابت در مورد آلمانی ها فکر کنی برای شما هیچوقت جا نمیفته این قضیه

        پاسخ
      2. vahid porsche
        سوابق: (240 دیدگاه) ,

        پس اینو چی میگی که اولین گیربکس دوکلاچه جهان رو فولکس ساخت که الان هر شرکتی بخاد دوکلاچه بسازه باید به فولکس حق اختراع بده که gm عمرا بتونه اینو بسازه الانم سریعترین گیربکس جهان که تو فولکس پاسات استفاده شده سرعت تعویض دندش فقط 8 میلی ثانیه است که همه تو کفش موندن وقتی فورد حتی نمیتونه سوییچ ماشین بسازه و ماشیناش اتیش میگیره چه جای دفاعی باقی میمونه. شما هم به جای اینکه بدون اطلاع سنگ امریکایی ها رو به سینه بزنی بهتره فقط یکم مطالعه ات رو زیاد

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.