آفرود با خودروی هیبریدی کیا تریل‌استر

کیا مدل مفهومی تریل‌استر (Trail’ster) را رونمایی کرد. خودرویی با قوای هیبریدی و موتور توربو و انتقال نیرو به چهار چرخ، که زیر پوستهٔ کیا سول، کارآمدی و قابلیت‌های خود را به رخ می‌کشد.

KIA Trail ster Concept
KIA Trail ster Concept

کیا تریل‌استر در استودیوی طراحی کیا در کالیفرنیا متولد شده است. زیربنای این خودرو، همان CUV سول است که برخی از قسمت‌های آن با اغراق بیشتری همراه گشته‌اند. با این وجود، نتیجه کار، یک خودروی کاملاً عملی به نظر می‌رسد.

KIA Trail ster Concept
KIA Trail ster Concept

یک سینی آلومینیومی در زیر خودرو، از قسمت‌های کف آن در برابر ضربه و تماس با ناهمواری‌های مسیر، محافظت می‌نماید. چراغ‌های LED جلو با الهام از پروژکتورهای کیا K900 و نیز چراغ LED عقب چهره ای مدرن تر به خودرو بخشیده‌اند.

KIA Trail ster Concept Interior
KIA Trail ster Concept Interior
KIA Trail ster Concept Interior
KIA Trail ster Concept Interior

KIA Trail ster Concept Interior
KIA Trail ster Concept Interior

در داخل کابین از روکش چرم قهوه ای و تزئینات فلزی استفاده شده است. اما جالب‌ترین ویژگی آن، سقف کاملاً جمع شونده آن است که از جنس برزنت نرم بوده و با باز کردن آن روی یک ریل، می‌توان از بیشترین فضای ممکن برای لذت از آسمان استفاده برد.

KIA Trail ster Concept
KIA Trail ster Concept

KIA Trail ster Concept
KIA Trail ster Concept

کیا تریل‌استر در واقع نسخه کیا برای فرار از خیابان‌های شهری و پرسه زدن در بیابان و جنگل و طبیعت است. این خودرو در واقع با وجود طراحی جمع‌وجور از قابلیت‌های آفرود مناسبی سود می‌برد. نسبت به کیا سول، ارتفاع خودرو از سطح زمین حدود 7 سانتی‌متر نیز افزایش یافته است. تایرهای 19 اینچی پیرلی نیز به کمک این خودرو در مسیرهای نامناسب خواهند آمد.


به لطف موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری توربو با توان 185 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتن متر که نیرو را توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند، این خودرو کمبودی احساس نخواهد کرد اما سیستم درایو الکتریکی برای چرخ‌های عقب در سرعت‌های کم، بهبود شتاب اولیه و بهبود کشش در مسیرهای نامناسب، بسیار مؤثر خواهد بود. این ترکیب، به کمک اقتصاد مصرف سوخت نیز آمده باعث کاهش مصرف می‌گردد. به گفته کیا، این خودرو بین 25 تا 30 درصد مقرون به صرفه‌تر از مدل مدل بنزینی سول در شهر عمل می‌کند و در بزرگراه نیز 5 تا 10 درصد، مصرف کمتری دارد.

KIA Trail ster Concept
KIA Trail ster Concept

موتور الکتریکی از باتری لیتیوم یون پلیمر 1.2 کیلووات ساعتی سود می‌برد که موتور الکتریکی 35 اسبی و 135 نیوتن متری را تغذیه می‌کند. نتیجه اینکه قدرت خروجی ترکیبی به 220 اسب بخار و گشتاور به 386 نیوتن متر بالغ می‌گردد. البته اگر تنها قرار باشد روی باتری و موتور الکتریکی تکیه کنید نهایتاً 3 تا 5 کیلومتر مسافت را بتوانید طی کنید. بنابراین بیشتر تکیه خودرو برای حرکت روی پیشرانه بنزینی آن است.


کیا تریل‌استر تصویری از یک آفرود متمدن است. البته نمی‌توان آن را رقیبی برای جیپ دانست اما همین‌که با آن می‌توان به تجربیاتی لذت‌بخش در مسیرهای ناشناخته رسید، جای خوشحالی دارد.

27 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    شتر گاو پلنگ
    من نمیدونم اخه این چه قابلیت افرودی داره !؟
    کسی که بخواد افرود واقعی تجربه کنه قطعا سراغ این محصولات نمیره

    پاسخ
    1. s s
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      درود رفقا
      یه سوال فنی دارم .. تو این مملکت جایی جز اینجا پیدا نکردم بپرسم
      من یه سمند نودهزار کیلومتر 89 ال ایکس دارم. سالی یه بار درحد تعویض روغن میره تمیرگاه
      هفته ای یه بار علاقمندم دور موتورو بیارم رو 5هزار و اون طرفا.. گاهیم طی روز تا چهار هزار میرم..ترمزم که طبعا باید بیشتر کار کنه . ولی بحث اصلیم موتوره
      یعنی وقتایی که گفتم میارم رو 5 هزار،زمانی که ماشینو خاموش میکنم فن ماشین وسط زمستون تو هوای سرد خاموش نمیشه “از بس داغ میشه موتور” حالا میخوام بدونم این شورلت بازیا اشکالی داره؟خراب میشه ماشین؟
      پلیز احساسی پاسخ ندید علمی باشه .. فدا عشاق 🙂

      پاسخ
        1. ToRMoZ_DaSTi
          سوابق: (71 دیدگاه) ,

          آخه مرد نا حسابی
          چرا اینطوری می کنی؟ آخه نظر تو چه ربطی به دیدگاه این دوستمون داشت؟
          تو که دنباله زیاد کردن دیدگاهات هستی برو در آخر نظرات دیدگاهتا بنویس که هم کمتر دیس بخوری و هم بچها پدالا با این نظرات بچه گانه ات آزار ندی!
          اینو فقط گفتم چون تو گلوم گیر کرده بود
          وگرنه شما گوشت به این حرفا بدهکار نیست

      1. sina
        سوابق: (16 دیدگاه) ,

        داش موتورای پژو کلا موتورای گرمی ان.بر عکس موتورای رنو اصلا اینطوری نیسن و خیلی دیر داغ میکنن.برا همین سمندو405وپارس خیلی سریع رو دور موتور بالا داغ میکنن ولی ال90 اصلا اینجوری نیست.
        با هفته ای یه بار که فکر نکنم پرایدم کاریش بشه اگه تا5هزار بره دور موتور

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل 4MATIC
          4MATIC
          سوابق: (1057 دیدگاه) ,

          اقایToRMoZ_DaSTiاولا خواهشا درست حرف بزن
          دوما مگه حرف بی ربطی زدم؟؟/
          کیا رو چه به افرود اقای حسابی

      2. E 36
        سوابق: (753 دیدگاه) ,

        بستگی داره چه مدت رو 5000 نگه میداری ؟ تو چه شرایطی ؟

        پاسخ
    2. M5
      سوابق: (194 دیدگاه) ,

      رخ جلوش خوبه اما اصلا به آفرود نمیخوره !

      پاسخ
  2. جی تی ار
    سوابق: (429 دیدگاه) ,

    قیافش اغراق آمیز تر شده,مخصوصا عقبش که چراغاش فرم بسیار بزرگ شده پیکانتو است. درمجموع فکرنکنم برای آفرود خیلی کارایی داشته باشه. اما این شگرد که قدرت یک موتور بنزینی رو با یک یاچند موتور الکتریکی ترکیب می کنند,خیلی هوشمندانه است.
    به هرحال بازهم دم کیاگرم…

    پاسخ
  3. ويكي
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    قیافه مضحک ولی باحالی داره.. در کل ماشین بدی نیست. ولی نمای عقبش میتونست بهتر از این طراحی بشد..

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل farzad
    farzad
    سوابق: (160 دیدگاه) ,

    ارتفاش واسه افرود کمه ابهت ماشین افرودم نداره به نظرم کیا سول میموند بهتر بود لازم نبود تغییر ژنتیک بده

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      اصالت کم بود،حالا ابهت هم اضافه شد،چیز دیگه ای نیست که بهش گیر بدین؟!!!

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل امیرحسین (Lion26)
    1. سعید
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      یعنی هرجای دنیا رنگ نقره ای و قرمز باشه از رنو داستر کپی شده؟؟؟!!!!
      اتفاقا من خودم چندوقت پیش یه طرحی کشیدم و رنگش رو نقره ای و نارنجی کردم،یعنی منم از رنو داستر کپی کردم و خودم خبر ندارم؟!!!

      پاسخ
  6. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    مینی با چهره ای متمدنتر و یکم بزرگتر

    پاسخ
  7. صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    ماشین بدی نیست، میشه باهاش کنار اومد

    یه نکته اینکه باتریهای لیتیوم پلیمر درحال حاظر از بهترین نوع باتریهای موجود هستن، این باتریا از شارژ و دشارژ ناگهانی آسیب نمیبینم و طول عمر بیشتری هم نسبت به سایر باتری ها دارن

    این نوع باتریا به دنیای موبایل هم اومدن و شخصا تا حالا فقط روی گوشی های اپل ازشون دیدم

    ارادت

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3139 دیدگاه) ,

      صادق میگم این مجموعه ی باتری اینارو کیا نمیزاشت سنگین تر بودا! 3 تا 5 کیلومتر طی طریق آخه؟! باتری قلمی هم میتونست همین مسافتو ببره! 😀

      پاسخ
      1. صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        دمت گرم شاهین، باتری قلمی رو خوب اومدی 😀

        ولی موتور برقیش گشتاوری که داده بد نیست

        پاسخ
    2. سعید
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      صادق جان خیلی از گوشیا از این باتری ها دارن حتی گوشیهای چینی

      پاسخ
      1. farzam
        سوابق: (105 دیدگاه) ,

        اونا لیتیوم یون (li-ion) هستند که از ویژگی بار اضافی ذرات استفاده میکنند ولی اینا لیتیوم پلیمر هستن که از خود ذرات خنثی و الکترون آزاد مدار آخر استفاده میکنند.این که از ذرات خنثی استفاده میکنن باعث میشه که سختر باطری شارژ شه ولی بیشتر تو خودش نگه میداره به همین دلیل کلی طول میکشه که اپل ها شارژ شن

        پاسخ
        1. سعید
          سوابق: (1481 دیدگاه) ,

          منم همین لیتیوم پلیمر رو گفتم،اکثر گوشیا از همین باتریا دارن،از جمله بعضی از گوشی های هوآوی،شیائومی،سونی،اپل و … اتفاقا شارژ شدنشون کمتر از باتری های لیتیوم یونی طول میکشه

  8. محمد
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا اینقدر از کیا سول خوشم میاد

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل نوید
    نوید
    سوابق: (1525 دیدگاه) ,

    نسبتا گشتاور خیلی خوبی داره که به درد آفرود میخوره

    پاسخ
  10. ارشیا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ترو خدا از سول تو ایران یه ذره حمایت کنید درخواست کنید از اطلس خودرو که این خودرو رو بیارن تو ایران تعداد محدودی از مدل 2013 اومد ایران ما یکیشو گرفتیم یعنی حرف نداشت یه ۱۶۰۰مرد ولی بازار دسته دومش خوب نبود چون نمیدونستن چیه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.