کیا

رونمایی از مدل هیدروژنی مخصوص کیا در سال 2021

از آنجایی که شرکت کره‌ای کیا نگاهی به آینده داشته بنابراین به دنبال معرفی خودروی سلول سوختی مخصوصی در سال ۲۰۲۱ است.

new-kia-hydrogen-2021-4
اگرچه بسیاری خودروسازان تنها روی خودروهای الکتریکی و هیبریدی تمرکز دارند اما کیا معتقد است که خودروهای هیدروژنی نقشی اساسی در آینده‌ی صنعت خودرو خواهند داشت.

new-kia-hydrogen-2021-3
رئیس بخش تحقیقات سلول سوختی کیا دکتر Sae-Hoon Kim در خلال مصاحبه با اتوکار گفته که این خودرو از طراحی منحصربه‌فردی برخوردار خواهد بود و بر پایه‌ی مدل‌های کنونی ساخته نخواهد شد.

او گفت:

هنوز مشخص نیست که فرم بدنه‌ی این خودرو چگونه خواهد بود اما می‌توان گفت که خودروی موردبحث از زیرساخت‌های مدل‌های کنونی استفاده نخواهد کرد.

گزارش شده که قدرت سیستم هیدروژنی این خودرو از نظر اندازه مشابه یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری خواهد بود اما نسبت به آن سبک‌تر بوده و کارایی آن حدود ۱۰ درصد بهتر خواهد بود. مورد مهم آنکه محدوده‌ی حرکتی مدل موردبحث حدود ۸۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

new-kia-hydrogen-2021-2
خودروی هیدروژنی جدید کیا بخشی از برنامه و تلاش‌های این شرکت به منظور کاهش شدید آلاینده‌های دی‌اکسید کربن با جایگزینی ۷۰ درصد پیشرانه‌های تولیدی در طی ۴ سال آینده است. این شرکت همچنین برنامه‌های برای معرفی شماری از خودروی پلاگین هیبرید، هیبریدی و باتری-الکتریکی در دستور کار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    صد هزار آفرین به کیا.

    کیا نشون داده به کیفیت و مشتری وفاداره و به خاطر پول و درآمد بیشتر حاضر نیست کیفیت خودش رو پایین بیاره…
    الان هم که رفته دنبال پیل های هیدروژنی و سلول سوختی مثل هوندا و تویوتا.

    تو آسیا اول خودروسازان ژاپنی بعد کره ای.
    ژاپن و کره ی جنوبی افتخارهای خودروسازی آسیا هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sunmartin

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1919 ديدگاه)

      من نمیدونم کی به کامنت مجید منفی داده واقعا متاسفم ایشان گفته کیا داره خوب کار میکنه و بخاطر مشتری مداری گارانتی 7 ساله و هوای پاک این سلسله کارها را در برنامه اش گنجانده واقعا منم تبریک میگم به کیا موتورز برای برنامه های موفقش کیفیت ساخت خودروهاش و دوام و استهلاک پایین محصولاتش بخاطر ورود به بخش خودروهای دیفرانسیل عقب و پرفورمانس کلا این شدکت با مدیریت آلمانی داره واقعا خوب پیش میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    کره چی شده که داره برای آینده دنیا تو صنعت اتومبیل سالزی تصمیم گیری می کنه اون وقت ما تصمیم گیری می کنیم که پراید و 405 بعد چند دهه تولید متوقف بشه یا نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا