معرفی موتور پیشرفته جدید کیا

کیا به‌زودی در نمایشگاه ژنو از یک پیشرانه بسیار پیشرفته و جدید رونمایی خواهد کرد. این موتور سه سیلندر با حجم 1.0 لیتری خود و استفاده از توربوشارژر با عنوان T-GDI Kappa شناخته می‌شود.

Kia 1.0 litre T-GDI Kappa turbo
Kia 1.0 litre T-GDI Kappa turbo

این پیشرانه در مرکز تحقیق و توسعه نامیانگ کره توسعه یافته است. نیروی تولیدی این موتور 120 اسب بخار در دور موتور 6000 و گشتاور آن 172 نیوتن متر در دور موتور 1500 تا 4100 دور بر دقیقه می‌باشد.

KIA Cee'd GT
KIA Cee’d GT

اولین خودرویی که قرار است از این پیشرانه استفاده کند، کیا سید GT می‌باشد. ویژگی‌هایی چون توربوشارژر تک اسکرول که با دریچه برقی گازهای خروجی، جفت شده و باعث بهبود عملکرد و مهار جریان و فشار توربو می‌شود، باعث پاسخگویی فوری و بدون مکث توربو و افزایش گشتاور در دورهای پایین موتور و بهبود وضعیت مصرف سوخت در دورهای بالای موتور شده است. از دیگر ویژگی‌های این موتور، انژکتور با شش سوراخ مجزا حفر شده با لیزر در یک سشکل هرمی جدید است که باعث پخش بهتر مخلوط سوخت و هوا داخل سیلندر می‌شود. این انژکتور قادر به تزریق سوخت به صورت مستقیم در سیلندرها با فشار 200 بار می‌باشد.

KIA Cee'd GT
KIA Cee’d GT

مدلی از این پیشرانه بدون تزریق مستقیم سوخت و با نام TCI در کیا پیکانتوی جدید به خدمت گرفته می‌شود که نیروی آن به 106 اسب بخار و گشتاور آن به 137 نیوتن متر (در دور موتور 1600 تا 3500) کاهش یافته است.

2016 KIA Morning Picanto
2016 KIA Morning Picanto

ورودی‌های هوا نیز مستقیم و صیقلی شده‌اند و باعث بهبود جریان هوا به سیلندر می‌شوند. اگزوز نیز به‌صورت یکپارچه و با ویژگی کاهش دمای گازهای خروجی و در نتیجه میزان آلایندگی کمتر طراحی شده است. یک ترموستات جدید با تقسیم دوگانه برای سیستم خنک کننده نیز اجازه می‌دهد تا بلوک موتور و سرسیلندر به طور مستقل از هم خنک شوند. دمای سرسیلندر تا 88 درجه سانتی‌گراد و دمای بلوک سیلندر برای بهره‌وری بیشتر و کاهش اصطکاک مکانیکی تا 105 درجه سانتی‌گراد تنظیم شده‌اند.

به نظر می‌رسد که کیا قصد دارد در بخش فنی رقیبی برای موتور مشهور اکوبوست فورد و موتور PureTech سیتروئن ارائه نماید. کیا از این پیشرانه در خودروهای جدید خود در نمایشگاه ژنو، پرده‌برداری می‌کند.

15 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل shahryar
    shahryar
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    ما هم موتور ملی داریم دیگه EF7!!!
    البته ساخت یه کشور دیگس ،ولی چه فرقی داره،بهتر از همه اینکه ، رو ماشین ملی موتوره ملیرو گذاشتن(سمند)، دیگه سوپر ملی شده!!!
    خدایاااااا….

    پاسخ
    1. farid
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      صد رحمت به سمند من در حال حاضر یه دنا دارم . موتور دنا هم EF7 هستش کلاس مصرف سوختش رو برچسب مصرف انرژی E هستش اما زده مصرف ترکیبی در صد کیلومتر 7.5 لیتر اما چه عرض کنم تو شهر که صدی 12 – 13 با کولر خاموش میسوزونه مصرف جاده ایش هم چون با کروز کنترل میرم صدی 7 میسوزونه حالا سمند و نمیدونم اما موتور EF7 رو دنا خیلی مصرفش بالاست با کولرروشن تو شهر صدی 14 رو شاخشه … آیا نظارتی بر ساخت همچین خودروهایی نیست؟؟؟ ادعاشون میشه ماشین ساختن بخدا صد رحمت به 405 و پارس با موتور 1800 کمتر از این میسوزونه آیا ایران خودرو قبل از تولید انبوه تست از ماشین هاش نمیگیره ببینه جواب میده یا نه ؟؟؟؟ اصلا واسشون مهم نیست چی میدن دست مردم

      پاسخ
      1. farid
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        دنا رو اسفند ماه تحویل گرفتم تا الان 16000 تا کارکرده قبلش هم 206 تیپ 5 صفر دآوردم فروختم تو هردوش ایراداتی به چم میخورد شاخ درمیاوردم هر دو تو قسمت هایی از بدنه خودشو وا دادن تو هر بار سرویس یا میدادم درو ریگلاژ کنن یا سپر یا در صندوق جالبه داستان در تو هر دو ماشین پیش اومد یا چراغ ماشین لق شد و فاصله باز کرد و تو نمایندگی هم وقتی اومد درستش کنه زد گوشه چراغ و شکوند و گله کردم که باید عوض کنی با چسب چسبوند .. 206 قبل سرویس 5000 بالابر شیشه اش خراب شد اینقدر ایراد درآورد که فروختمش یا دنا یکی از موتور های صندلی راننده تو 3000 کیلومتر سوخت و پشتی صندلی یه طرفش کج بود تا الان تو 16000 کیلومتر کارکرد حداقل 15 تا ایراد جرئی پیدا کرد الان هم موتور تا یه نیم ساعت که گرم شه یه صدای جیغ ازش میاد تو سرویس 15000 تا مطرح کردم مثلا برطرف کردن اما بازم همون آش و همون کاسه … حالا اینا که چیزی نیست تو نمایندگی مرکزی ماشین های صفری اومده بودن باایراد هایی که من خدارو شکر میکردم خیر سرشون ماشین صفره .. تازه یه طرح پشتیبان گذاشتن ماشین خراب شد به پشتیبانت زنگ بزنی بیاد تو 2000 تا فن ماشین از کار افتاد آقای پشتیبان اومد بدتر تتتتررررر زد به سیستم برق ماشین ریموت کار نمیکرد و فقط با کلید باز میشد یا چراغ LED یه طرف سوخت …… آخه چقدر ایراد ماشین صفر خریدیم که این داستان ها نباشه بخدا این ماشین هم از چشمم افتاد قبل اینا سراتو داشتم یه ایراد در نیاورد مزدا 3 نیو داشتم آخ نگفت ، پارس و 405 های 1388 به بعد که همشون تو سرسیلند مشکل دارن واشر میزنن شغلم خرید و فروشه ماشینه حداقل 30 مورد دیدم

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
    احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    هه هه حالا بگین کیا بده اله بله اون از موتور پراید( اگرچه با کمک خارجی ها درستش کرده بودند) که خیلی خیلی دیر خراب می شه. اینم که چی بگم!!! فکر کنم اصلا خراب نشه

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (742 دیدگاه) ,

      پراید اگه خوب نگهداری و به موقع سرویس کنی به راحتی خراب نمیشه البته فقط از نظر موتوری. بابای من ۱۱ سال داشت و ۳۵۰ هزار کیلومتر باهاش رفت و یه بار هم نشد که دیر روشن بشه یا نیاز به تعمیر داشته باشه. برعکس دایی من روآ داره هر روز یه ایرادی ازش در میاد!!!

      پاسخ
      1. farid
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        بعععللله موتوریازده سال پیش از موتور الان بهتر کار میکنه الان با عرض پوزش رررییییددددنننن . سمند EF7 یکی از دوستام خود به خود آتیش گرفت اونم بعد چند ساعت خاموشی و یهو اتفاقی اصلا بااین چیزایی که از ماشین ایرانی دیدم دیگه دوست ندارم سوار ماشین تولید داخلی شم نه امنیت داره نه میشه بهش اطمینان کرد راه دور بری مخصوصا مدل های 88 به بعد اصلا ماشین های خوبی در نیومدن به خار قطعات چینی مزخرفه که مونتاژ میکنن دیگه … کیفیت میاد پایین قیمت میره بالا خیلی دلم پره اگه بدونید تو یه سال گذشته چی کشیدم سر دو تا ماشین صفر ، همین دنا تو سال 91 فیس لیفت شد قرار بود با 20 تومن بیاد دست مردم 24 تومن هم مدل توربو با گیربکس اتومات اما وقت تحویل شد 43 تومن دادن اونم به زور مجلس وگرنه میخوستن 46 بدن

        پاسخ
    2. ایمان
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      موتور پراید ربطی به کیا نداره.طراحی و ساخت این موتور(B3) محصول همکاری فورد و مزداست که بعدا کیا امتیاز تولیدش رو گرفت.

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل Jon Snow
    Jon Snow
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    با کره ای ها خیلی حال میکنم ……..
    همینطور در حال پیشرفتن …..

    پاسخ
  4. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    هدف اصلی کیا ساخت یه خودروی کوچک شهری با مصرف سوخت پایین هستش .
    چیزی در مورد مصرفش ننوشتید.

    پاسخ
  5. ali2240
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    طراحی عقب کیا سید خیلی بهتر از کیا ریوست
    توی ریو طراحی خوب جلو و کناره ها وقتی به عقب میرسه ناخودآگاه آدمو یاد محصولات یک ده پیش سٕیٕات میندازه

    پاسخ
  6. سامی
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    همینا قبلا امتیاز پراید رو خریده بودن ؟؟؟؟؟؟؟
    ماشالله دارن مثل لوبیای سحرامیز رشد میکنن !!

    پاسخ
  7. ایمان
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    از نظر مشخصات بسیار (دقیقا ؟) شبیه موتور 1 لیتری اکوبوست فورد هست. هر دو سه سیلندر 1 لیتری توربوشارژ GDI و هر دو 120 اسب بخار قدرت و بازهم هردو 170 نیوتون-متر گشتاور.

    پاسخ
  8. saleh
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    افرین کیااا
    هرچند هنوز کلی راه مونده تا به خودروهای اروپایی برسه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.