کیا

معرفی موتور پیشرفته جدید کیا

کیا به‌زودی در نمایشگاه ژنو از یک پیشرانه بسیار پیشرفته و جدید رونمایی خواهد کرد. این موتور سه سیلندر با حجم ۱.۰ لیتری خود و استفاده از توربوشارژر با عنوان T-GDI Kappa شناخته می‌شود.

Kia 1.0 litre T-GDI Kappa turbo
Kia 1.0 litre T-GDI Kappa turbo
این پیشرانه در مرکز تحقیق و توسعه نامیانگ کره توسعه یافته است. نیروی تولیدی این موتور ۱۲۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ و گشتاور آن ۱۷۲ نیوتن متر در دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۱۰۰ دور بر دقیقه می‌باشد.

KIA Cee'd GT
KIA Cee’d GT
اولین خودرویی که قرار است از این پیشرانه استفاده کند، کیا سید GT می‌باشد. ویژگی‌هایی چون توربوشارژر تک اسکرول که با دریچه برقی گازهای خروجی، جفت شده و باعث بهبود عملکرد و مهار جریان و فشار توربو می‌شود، باعث پاسخگویی فوری و بدون مکث توربو و افزایش گشتاور در دورهای پایین موتور و بهبود وضعیت مصرف سوخت در دورهای بالای موتور شده است. از دیگر ویژگی‌های این موتور، انژکتور با شش سوراخ مجزا حفر شده با لیزر در یک سشکل هرمی جدید است که باعث پخش بهتر مخلوط سوخت و هوا داخل سیلندر می‌شود. این انژکتور قادر به تزریق سوخت به صورت مستقیم در سیلندرها با فشار ۲۰۰ بار می‌باشد.

KIA Cee'd GT
KIA Cee’d GT
مدلی از این پیشرانه بدون تزریق مستقیم سوخت و با نام TCI در کیا پیکانتوی جدید به خدمت گرفته می‌شود که نیروی آن به ۱۰۶ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۳۷ نیوتن متر (در دور موتور ۱۶۰۰ تا ۳۵۰۰) کاهش یافته است.

2016 KIA Morning Picanto
۲۰۱۶ KIA Morning Picanto
ورودی‌های هوا نیز مستقیم و صیقلی شده‌اند و باعث بهبود جریان هوا به سیلندر می‌شوند. اگزوز نیز به‌صورت یکپارچه و با ویژگی کاهش دمای گازهای خروجی و در نتیجه میزان آلایندگی کمتر طراحی شده است. یک ترموستات جدید با تقسیم دوگانه برای سیستم خنک کننده نیز اجازه می‌دهد تا بلوک موتور و سرسیلندر به طور مستقل از هم خنک شوند. دمای سرسیلندر تا ۸۸ درجه سانتی‌گراد و دمای بلوک سیلندر برای بهره‌وری بیشتر و کاهش اصطکاک مکانیکی تا ۱۰۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم شده‌اند.

به نظر می‌رسد که کیا قصد دارد در بخش فنی رقیبی برای موتور مشهور اکوبوست فورد و موتور PureTech سیتروئن ارائه نماید. کیا از این پیشرانه در خودروهای جدید خود در نمایشگاه ژنو، پرده‌برداری می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. shahryar

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (237 ديدگاه)

    ما هم موتور ملی داریم دیگه EF7!!!
    البته ساخت یه کشور دیگس ،ولی چه فرقی داره،بهتر از همه اینکه ، رو ماشین ملی موتوره ملیرو گذاشتن(سمند)، دیگه سوپر ملی شده!!!
    خدایاااااا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. farid

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      صد رحمت به سمند من در حال حاضر یه دنا دارم . موتور دنا هم EF7 هستش کلاس مصرف سوختش رو برچسب مصرف انرژی E هستش اما زده مصرف ترکیبی در صد کیلومتر 7.5 لیتر اما چه عرض کنم تو شهر که صدی 12 – 13 با کولر خاموش میسوزونه مصرف جاده ایش هم چون با کروز کنترل میرم صدی 7 میسوزونه حالا سمند و نمیدونم اما موتور EF7 رو دنا خیلی مصرفش بالاست با کولرروشن تو شهر صدی 14 رو شاخشه … آیا نظارتی بر ساخت همچین خودروهایی نیست؟؟؟ ادعاشون میشه ماشین ساختن بخدا صد رحمت به 405 و پارس با موتور 1800 کمتر از این میسوزونه آیا ایران خودرو قبل از تولید انبوه تست از ماشین هاش نمیگیره ببینه جواب میده یا نه ؟؟؟؟ اصلا واسشون مهم نیست چی میدن دست مردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. farid

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (12 ديدگاه)

        دنا رو اسفند ماه تحویل گرفتم تا الان 16000 تا کارکرده قبلش هم 206 تیپ 5 صفر دآوردم فروختم تو هردوش ایراداتی به چم میخورد شاخ درمیاوردم هر دو تو قسمت هایی از بدنه خودشو وا دادن تو هر بار سرویس یا میدادم درو ریگلاژ کنن یا سپر یا در صندوق جالبه داستان در تو هر دو ماشین پیش اومد یا چراغ ماشین لق شد و فاصله باز کرد و تو نمایندگی هم وقتی اومد درستش کنه زد گوشه چراغ و شکوند و گله کردم که باید عوض کنی با چسب چسبوند .. 206 قبل سرویس 5000 بالابر شیشه اش خراب شد اینقدر ایراد درآورد که فروختمش یا دنا یکی از موتور های صندلی راننده تو 3000 کیلومتر سوخت و پشتی صندلی یه طرفش کج بود تا الان تو 16000 کیلومتر کارکرد حداقل 15 تا ایراد جرئی پیدا کرد الان هم موتور تا یه نیم ساعت که گرم شه یه صدای جیغ ازش میاد تو سرویس 15000 تا مطرح کردم مثلا برطرف کردن اما بازم همون آش و همون کاسه … حالا اینا که چیزی نیست تو نمایندگی مرکزی ماشین های صفری اومده بودن باایراد هایی که من خدارو شکر میکردم خیر سرشون ماشین صفره .. تازه یه طرح پشتیبان گذاشتن ماشین خراب شد به پشتیبانت زنگ بزنی بیاد تو 2000 تا فن ماشین از کار افتاد آقای پشتیبان اومد بدتر تتتتررررر زد به سیستم برق ماشین ریموت کار نمیکرد و فقط با کلید باز میشد یا چراغ LED یه طرف سوخت …… آخه چقدر ایراد ماشین صفر خریدیم که این داستان ها نباشه بخدا این ماشین هم از چشمم افتاد قبل اینا سراتو داشتم یه ایراد در نیاورد مزدا 3 نیو داشتم آخ نگفت ، پارس و 405 های 1388 به بعد که همشون تو سرسیلند مشکل دارن واشر میزنن شغلم خرید و فروشه ماشینه حداقل 30 مورد دیدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سرباز وظیفه احسان آرسنالی

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1896 ديدگاه)

    هه هه حالا بگین کیا بده اله بله اون از موتور پراید( اگرچه با کمک خارجی ها درستش کرده بودند) که خیلی خیلی دیر خراب می شه. اینم که چی بگم!!! فکر کنم اصلا خراب نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      پراید اگه خوب نگهداری و به موقع سرویس کنی به راحتی خراب نمیشه البته فقط از نظر موتوری. بابای من ۱۱ سال داشت و ۳۵۰ هزار کیلومتر باهاش رفت و یه بار هم نشد که دیر روشن بشه یا نیاز به تعمیر داشته باشه. برعکس دایی من روآ داره هر روز یه ایرادی ازش در میاد!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. farid

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (12 ديدگاه)

        بعععللله موتوریازده سال پیش از موتور الان بهتر کار میکنه الان با عرض پوزش رررییییددددنننن . سمند EF7 یکی از دوستام خود به خود آتیش گرفت اونم بعد چند ساعت خاموشی و یهو اتفاقی اصلا بااین چیزایی که از ماشین ایرانی دیدم دیگه دوست ندارم سوار ماشین تولید داخلی شم نه امنیت داره نه میشه بهش اطمینان کرد راه دور بری مخصوصا مدل های 88 به بعد اصلا ماشین های خوبی در نیومدن به خار قطعات چینی مزخرفه که مونتاژ میکنن دیگه … کیفیت میاد پایین قیمت میره بالا خیلی دلم پره اگه بدونید تو یه سال گذشته چی کشیدم سر دو تا ماشین صفر ، همین دنا تو سال 91 فیس لیفت شد قرار بود با 20 تومن بیاد دست مردم 24 تومن هم مدل توربو با گیربکس اتومات اما وقت تحویل شد 43 تومن دادن اونم به زور مجلس وگرنه میخوستن 46 بدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ایمان

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      موتور پراید ربطی به کیا نداره.طراحی و ساخت این موتور(B3) محصول همکاری فورد و مزداست که بعدا کیا امتیاز تولیدش رو گرفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MOHAMAD TBAG

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    با کره ای ها خیلی حال میکنم ……..
    همینطور در حال پیشرفتن …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    سه سیلندر و 120 اسب بخار،خیلی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    هدف اصلی کیا ساخت یه خودروی کوچک شهری با مصرف سوخت پایین هستش .
    چیزی در مورد مصرفش ننوشتید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali2240

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (513 ديدگاه)

    طراحی عقب کیا سید خیلی بهتر از کیا ریوست
    توی ریو طراحی خوب جلو و کناره ها وقتی به عقب میرسه ناخودآگاه آدمو یاد محصولات یک ده پیش سٕیٕات میندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سامی

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    همینا قبلا امتیاز پراید رو خریده بودن ؟؟؟؟؟؟؟
    ماشالله دارن مثل لوبیای سحرامیز رشد میکنن !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ایمان

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    از نظر مشخصات بسیار (دقیقا ؟) شبیه موتور 1 لیتری اکوبوست فورد هست. هر دو سه سیلندر 1 لیتری توربوشارژ GDI و هر دو 120 اسب بخار قدرت و بازهم هردو 170 نیوتون-متر گشتاور.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خب اینو هم فورد طراحی کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. saleh

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    افرین کیااا
    هرچند هنوز کلی راه مونده تا به خودروهای اروپایی برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا