معرفی کیا کادنزای جدید 2017

کیا کادنزا 2017 در موتورشو نیویورک معرفی گردید. کادنزا با نمای جدید، کابین بازطراحی شده و با تکنولوژی‌های جدید پیشرفت قابل‌توجهی را نسبت به نسل قبل خود نشان می‌دهد.

KIA Cadenza 2017
KIA Cadenza 2017

کیا فروش این محصول جدید خود را از اواخر امسال شروع خواهد کرد و انتظار می‌رود که قیمت کادنزا هم در هنگام عرضه مشخص شود و ما هم باید تا روز عرضه منتظر بمانیم تا ارزش این خودرو در برابر رقیبانش را بسنجیم.

KIA Cadenza 2017
KIA Cadenza 2017

مدیر اجرایی کیا موتورز آقای Orth Hedrick می‌گوید که:

کادنزای جدید با نمای جذاب و خوش‌ترکیب و بهبودهای ممتاز خود دُز بیشتری از هیجان را به سگمنت خودروهای بزرگ‌تر تزریق می‌کند. هر چیزی که شما می‌بینید و در کابین کادنزا لمس می‌کنید ارتقا یافته است اما باطن خودرو هم جایی است که کادنزا با شاسی محکم‌تر و سبک‌تر، گیربکس 8 سرعته و دینامیک رانندگی ممتاز واقعاً می‌درخشد.

KIA Cadenza 2017
KIA Cadenza 2017

زیر کاپوت این خودرو نسخه‌ی بازنگری شده‌ی پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.3 لیتری قرار دارد که طبق تخمین‌ها 290 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. قدرت خروجی از طریق گیربکس 8 سرعته به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. گفته‌شده که این گیربکس تعویض دنده‌های سریع و دقیقی برای تجربه‌ی رانندگی لذت‌بخش دارد.

KIA Cadenza 2017
KIA Cadenza 2017

KIA Cadenza 2017
KIA Cadenza 2017

در زمان توسعه‌ی این مدل، مهندسان کیا این خودرو را در همه‌ی شرایط و تحت‌فشارهای زیاد آزموده‌اند و 41 روز بی‌وقفه (بیش از 100000 مایل رانندگی در سرتاسر جهان) با کادنزا رانندگی کرده‌اند تا در ذهن خریداران میزان اعتماد به این خودرو بیش‌ازپیش افزایش یابد.
در مورد نمای خارجی، کادنزا 2017 با نمای جلوی جدید عرضه می‌شود که دربردارنده‌ی امضای معروف کیا یعنی جلوپنجره‌ی “پوزه‌ی ببر” است که حالتی شش‌ضلعی دارد و به‌صورت مقعر به کاپوت پیوند می‌خورد.


کادنزا در دو تریم متفاوت و دو جلوپنجره‌ی کاملاً متمایز عرضه می‌شود. تریم پایین‌تر با جلوپنجره‌ی “پروانه‌ی الماس” عرضه می‌شود درحالی‌که تریم لوکس‌تر جلوپنجره‌ی مزراتی مانند “Intaglio” را همراه دارد که با تیغه‌های جهت‌دار عمودی متمایز می‌شود.
همچنین می‌توان به چراغ‌های Z شکل هم در جلو و عقب اشاره کرد. نوع چینش LED های چراغ‌ها هم کادنزا را چه در روز و چه در شب بسیار متمایز نشان می‌دهند.


در داخل خودرو، مواد باکیفیت‌تری نسبت به نسل قبل به‌کاررفته است. داشبورد کادنزا با شیبی ملایم به‌طرف پانل درها متمایل شده و کابین را ازنظر بصری بزرگ‌تر نشان می‌دهد. خود پانل درها حالا از مواد نرم با کیفت بالاتر سود برده است. چرم نرم را هم می‌توان در جای‌جای کابین کادنزا مشاهده کرد.


موقعیت راننده برای احساس اسپورت بودن و پایدار بودن کمی پایین است درحالی‌که HUD (نمایشگر سربالا) اطلاعات کلیدی مثل سرعت و سیستم ناوبری را در اختیار قرار می‌دهد. علاوه بر این، دوربین‌های دید اطراف هم با نرم‌افزار جدید و رزولوشن بالاتر نمای واضحی از محیط اطراف را نشان می‌دهند.
ازنظر ارتباطات هم کادنزا آخرین نسل سیستم UVO کیا را به نمایش می‌گذارد. این سیستم با اندروید اتو و اپل کار پلی سازگار است و به‌صورت استاندارد عرضه خواهد شد. البته سیستم صوتی هارمان/کاردون با 12 بلندگو به‌عنوان آپشن در دسترس خواهد بود.

KIA Cadenza 2017
KIA Cadenza 2017

ازنظر ایمنی نیز کادنزا با مجموعه‌ی کاملی از این سیستم‌ها عرضه می‌شود که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به کروز کنترل هوشمند، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط اشاره کرد. دیگر سیستم ارائه‌شده در کادنزا سیستم تشخیص نقاط کور هوشمند است که برای اولین بار در این خودرو به‌کاررفته است. [دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

21 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (790 دیدگاه) ,

    عاشق این جمله شدم:
    هر چیزی که شما می‌بینید و در کابین کادنزا لمس می‌کنید ارتقا یافته است.
    این یعنی خیلی پیشرفت.!!!!

    پاسخ
  2. yas
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کاش اطلس خودرو مدل 4 سیلندر این کادنزا رو بیاره

    پاسخ
    1. kevin7360
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      4 سیلندر نداره مگه توربو داشته باشه که تو بازار خاور میانه بعیده بیاد

      پاسخ
  3. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    حجم مدل قبلی کادنزا 3 لیتری بوده و جدیدش ارتقا دادن و قدرت اسب بخار هم افزایش دادن.
    ظاهرا که خودروی خوبی ولی درتست باید دید چه اعداد و ارقامی خواهد توانست بدست بیاره.
    البته کره ای ها درعرصه خودروسازی موفق بودن

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل بهنام
      بهنام
      سوابق: (138 دیدگاه) ,

      دوست عزیز اگه جسارت نباشه مدل قبلی حجم متور 3.5 لیتر ی داشته و هیوندای ازرا یا همون گرانجور حجم 3 لیتری داشت و هر دو خودرو ازرا و کادنزا یه موتور 2.4 لیتری مشترک هم داشتن البته این مدل جدید رو نمیدونم با موتور 2.4 هم عرضه میکنن یا نه

      پاسخ
      1. بهنام طیبی
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        درود برشما و سپاسگذارم از شما که گفتی.حق با شماست من اشتباه زدم

        پاسخ
  4. امیررضا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام دوستان یه سوال داشتم درسته بی ربطه ولی از دوستان اگه کسی میدونه ممنون میشم راهنمایی کنه.
    الآن پرشیا خودرو سری پنج یا همون 528i رو با دو مدل متفاوت میفروشه.
    یکی مدل معمولی و یکی هم مدل M هست که کیت M روش بسته شده.
    خواستم ببینم کیت ام به غیر از اون تیونینگ مختصر و صدای اگزوز بهتر نسبت به سری پنج معمولی داره دیگه چه ویژگی هایی داره؟
    ممنون میشم از دوستان اونایی که اطلاعات کافی دارند راهنمایی کنند.

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      فرق عملکردی خاصی با هم ندارن یه خورده چیز میز M روش هست که خودتونم گفتید وگرنه زیرش همونه

      پاسخ
    2. امیررضا
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      الآن چرا واسه من منفی دادید؟
      مگه من چی گفتم آخه؟ اونی که دادی مثل مرد بیا بگو چرا دادی؟
      می خوام دلیلشو بدونم

      پاسخ
  5. سعید
    سوابق: (195 دیدگاه) ,

    طراحی های کیا خیلی به روز تر از هیوندای هست انصافا

    پاسخ
    1. امين ٧٧
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      بهتر اینه که بگیم اصالت و ماندگاری نسبت به محصولات هیوندا داره

      پاسخ
  6. سهیل
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    بنظرم موفقیت این نسل از کادنزا تضمین شده اس چون واقعا فوق العاده کار کردن روی طراحی این مدل
    فقط از فرم دسته دنده اش خوشم نمیاد الان تمام دسته هاشو داره این مدلی کار میکنه برعکس هیوندای که دسته دنده های شیک میذاره روی محصولاتش

    پاسخ
    1. ایمان
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      جسارت نباشه دوست عزیز بحث سلیقه هست دیگه! اتفاقا من این فرم سر دنده کیا بسیار دوست دارم

      پاسخ
  7. آق جبات
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    واقعا زیباست…
    برای ما که اینجا زندگی میکنیم از بخت بدمون….جز حسرت خوردن چیزی نداره این ماشینا….
    برای خودم متاسفم…..

    پاسخ
  8. akbarkhazae 75
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام.اگه چهار چرخ متحرک بود دیگه نورعلی نور میشد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.