کیا اسپورتیج در برابر فورد کوگا

خانواده‌هایی که دنبال شاسی‌بلندی شیک و به‌روز و کاربردی هستند و درعین‌حال نمی‌خواهند بهای زیادی را نیز بپردازند همیشه کیا اسپورتیج را در نظر داشته‌اند. مدل کنونی از اوایل سال 2016 عرضه شده و ظاهری جدید را به همراه کیفیت داخلی بهبود یافته عرضه می‌کند. رقبای قدرتمند زیادی در برابر این خودرو وجود دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فورد کوگای محبوب اشاره نمود.

Kia Sportage vs Ford Kuga
Kia Sportage vs Ford Kuga

کوگا همیشه یکی بهترین خودروها برای راننده در این کلاس بوده و کاربرد زیادی را با صندوق جادار خود دارد. اسپورتیج تمرکز خود را بر کیفیت کابین و آسایش آن گذاشته و هنوز هم گارانتی 7 ساله‌ی کیا را به همراه تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه دارد. کدام‌یک از این دو خودرو انتخابی ایده آل برای خانواده است؟ با ما همراه باشید تا نتیجه‌ی این شاخ‌به‌شاخ را مشخص کنیم.

استایل و طراحی ظاهری
نسل قبلی اسپورتیج استایل زیبایی داشت اما مدل جدید در جاده واقعاً برجسته به نظر می‌آید. اگرچه که تیپ آن بسته به نظر شما می‌تواند چیز خوب یا بدی باشد. چراغ‌های جلوی برجسته، جلوپنجره‌ی گیراتر و بدنه‌ی انحنادار حسی انکارناپذیر را به اسپورتیج می‌بخشند مخصوصاً اگر تریم GT Line را در نظر بگیریم که رینگ‌های چرخ بزرگ‌تر و متناسب با قوس چرخ‌ها را به خودرو می‌افزاید.

sportagekuganewgrille
برخلاف اسپورتیج، برخی افراد شاید فورد کوگا را کهنه خطاب کنند اما با انتخاب رنگ و رینگ مناسب، کوگا هنوز هم نمای مناسبی دارد مخصوصاً اگر تریم تیتانیوم X را سفارش دهید. فیس لیفت اخیر انجام شده روی کوگا جلوپنجره‌ی جدیدی را به خودرو افزوده که موجب شباهت آن به شاسی‌بلند اِج شده و جذاب‌تر از مدل قبل از فیس لیفت به نظر می‌رسد.

sportagekuganewstyling
کابین خودرو
کیا گوش به نظرات مشتریان سپرده بنابراین کابین جدید از مواد بهبود یافته و طراحی ارگونومی معقولی سود می‌برد. تجهیزات استاندارد مناسب و ویژگی‌های خوبی چون پورت‌های شارژ USB برای سرنشینان عقب باعث می‌شوند تا اسپورتیج انتخابی مناسب برای خانواده‌ها باشد.

sportagekuganewinterior
کوگا کمی سن بالای خود را نشان می‌دهد و طراحی داخلی آن با هاچبک فوکوس اشتراکات فراوانی را دارد. این مورد ضرورتاً بد نیست اما پلاستیک‌های ارزان‌قیمت زیادی در کابین دیده می‌شوند. صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی کوگا با فیس لیفت صورت گرفته بهبود یافته اما هنوز هم احساس عقب‌ماندگی یک یا دو نسل از بهترین‌های آلمان را دارد.

sportagekuganewsideinterior
در بحث فضای داخلی، این اسپورتیج است که دوباره در صدر قرار می‌گیرد. صندوق‌عقب خوش‌ترکیب با 503 لیتر حجم (491 لیتر در مدل‌های دو دیفرانسیل) برای کیا وجود دارد که درب عقبی برقی دسترسی به آن را میسر می‌سازد. فضای سرنشینان نیز فراوان است و برای کسانی که در عقب می‌نشینند فضای زیاد وجود دارد و درهایی که به‌طور وسیع باز می‌شوند کمک می‌کنند تا افراد راحت سوار خودرو شوند.

2016 KIA Sportage
2016 KIA Sportage

صندوق بار 442 لیتری کوگا ناامیدکننده است و به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر از نیسان قشقایی می‌باشد، خودرویی که خیلی جمع و جورتر از کوگا بوده اما به همراه لاستیک زاپاس، فضای بار 406 لیتری دارد. فضای سرنشینان در کوگا معقول است و حتی سرنشینان قدبلند نیز در صندلی‌های عقب راحت خواهند بود.

69941for-b
سواری خودرو
کراس اوورهایی همانند این دو به خاطر سواری سرگرم‌کننده شناخته نشده‌اند اما هر دو خودرو مشتریان متوسط را راضی نگه خواهند داشت. دینامیک رانندگی مدل جدید نسبت به نسل قبلی تیزتر و پویاتر شده اما در کل اسپورتیج راحتی کافی برای سفر و پایداری زیاد در سرعت‌های بالا را دارد.

sportagekuganewrear34
فورد شهرت زیادی برای ساخت خودروهایی با هندلینگ قوی دارد اگرچه که کوگا با ساخته‌های دیگر فورد تفاوت دارد. سواری این خودرو راحت است و شما خودرویی خانوادگی دارید که مزیت موقعیت رانندگی ارتقا یافته در آن به چشم می‌خورد و در هنگام رانندگی اعتمادبه‌نفس مناسبی را پیدا می‌کنید.

Ford-Kuga_006
هیچ یک از این دو خودرو برای آفرود نیستند اما گزینه‌های چهارچرخ محرک برای هر دو وجود دارد. هیچ کنترل الکترونیکی جذابی که در رقبای گران‌قیمت‌تر می‌یابید در اینجا وجود ندارد اما عبور از برف سبک یا چمن خیس به آسانی صورت می‌پذیرد. به‌طور طبیعی، استفاده از سیستم چهارچرخ محرک، مصرف سوخت و آلایندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

2017 Kia Sportage
پیشرانه‌ها
برای اسپورتیج دو پیشرانه‌ی بنزینی 1.6 لیتری وجود دارند که اولی دارای قدرت 132 اسب بخاری است و دیگری که به توربو مجهز بوده قدرت 176 اسبی دارد. کسانی که خواهان پیشرانه‌ی دیزلی هستند می‌توانند از بین گزینه‌های 1.7 لیتری 112 اسب بخاری و یا دو پیشرانه‌ی 2 لیتری با خروجی‌های 134 و 182 اسبی یک را انتخاب کنند. پیشرانه‌های بزرگ‌تر لطیف‌تر بوده و به ندرت مصرف بالاتری دارند بنابراین توصیه می‌کنیم که آن‌ها را انتخاب کنید.

2016 KIA Sportage
پیشرانه‌های فورد اندکی قدرتمندتر بوده و دو پیشرانه‌ی بنزینی 1.6 لیتری با قدرت‌های 148 و 180 اسب بخاری وجود دارند. پیشرانه‌ی بزرگ‌تر کندتر است زیرا به‌صورت استاندارد با گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک عرضه می‌شود اما اگر می‌توانید از پس هزینه‌های سوخت بربیایید، این پیشرانه انتخاب بهتری است. گزینه‌های محبوب‌تر نمونه‌های 2 لیتری دیزل هستند که خروجی‌های متفاوت 138 و 178 اسب بخاری دارند که این آخری به‌صورت استاندارد با سیستم چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. همه‌ی پیشرانه‌ها در بحث کارایی و پرفورمنس به خوبی با اسپورتیج رقابت می‌کنند.

sportagekuganewrear
ارزش در برابر مبلغ پرداختی
شاید برای شما شگفت‌انگیز باشد که هزینه‌های این دو خودرو بیشتر از یک هاچبک خانوادگی عادی نیست. بهای اسپورتیج از حدود 18 هزار پوند شروع می‌شود که کمی از بهای فولکس گلف بیشتر است. سطح تجهیزات نیز عالی است و همه‌ی مدل‌ها به‌صورت استاندارد از بلوتوث، رادیو دیجیتال DAB، کروز کنترل، تهویه مطبوع و چراغ‌های LED سود می‌برند. مدل سطح بالای GT Line کمی بیش از 30 هزار پوند می‌ارزد اگرچه که شاید بهترین انتخاب، تریم های ارزان‌تر باشد.

2016 KIA Sportage
2016 KIA Sportage

بهای کوگا از حدود 24500 پوند آغاز می‌شود و گران‌ترین مدل یعنی تیتانیوم X اسپورت بهای 32595 پوندی دارد. فورد حدود 2 هزار پوند گران‌تر از اسپورتیج است.

New-Ford-Kuga-01_0
هزینه‌های هر دو خودرو بسیار شبیه هم هستند و کم‌مصرف‌ترین نسخه‌های دیزلی دارای مصرف سوخت 3.9 لیتری در هر صد کیلومتر هستند. پیشرانه‌های دیزل قدرتمندتر اسپورتیج می‌توانند با گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک همراه شوند که در این صورت مصرف سوخت کمی افزایش می‌یابد. پیشرانه‌های بنزینی تشنه‌تر بوده و در سیکل ترکیبی مصرف 6.1 لیتری را از خود بر جای می‌گذارند.

نکته‌ی ناامیدکننده این است که ب‌ام‌و X1 با پیشرانه‌ی بنزینی 190 اسب بخاری در هر صد کیلومتر 5.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

قضاوت نهایی
هرکدام از این دو را که انتخاب کنید، بعید است که ناامید شوید. برخی افراد کابین شیک و ظاهر چشمگیر اسپورتیج را ترجیح خواهند داد درحالی‌که دسته‌ای دیگر هندلینگ خوب و تصویر سرسختانه‌ی کوگا را دوست خواهند داشت.


برای ما گارانتی 7 ساله کیا کافی است تا فرمان را به سمت اسپورتیج بچرخانیم. کوگا تنها گارانتی 3 ساله را دارد بنابراین برای یک خریدار شخصی این مسئله می‌تواند فاکتوری مهم باشد. هر دو خودرو خوب هستند اما خریداری که کاربرد بیشتری را می‌خواهد بهتر است کیا را انتخاب کند و راننده‌های مشتاق‌تر کوگا را برگزینند.


درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

35 دیدگاه

  1. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    Kia اخیرا پیشرفت های خوبی در ارتقا کیفیت و امنیت داشته که قابل تحسینه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3673 دیدگاه) ,

      چقدر خوبه که کیا و هیوندای مثل خودروسازان اروپایی و امریکایی چرخ های بزرگ یا متوسط استفاده میکنن و کالسکه دستی نمیسازن.

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        من که از هردو بدم اومد …….
        هیچی قابل توجه نبود ………

        پاسخ
        1. یو اس اس اینترپرایز
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          خسته نباشی.خودتو راحت کردی

      2. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (1463 دیدگاه) ,

        من اسپورتیج رو از نزدیک دیدم درسته ادم باس یکم به نمای جلوییش عادت کنه ولی نمای پشتش فوق العاده هست مخصوصا با اون چراغهای نئونی از نظر کیفیت هم که کیا عالی کار کرده گارانتی 7 ساله رو که دیگه کار رو تموم کرده
        نظر بنده حقیر اسپورتیج میباشد

        پاسخ
  2. Sina
    سوابق: (194 دیدگاه) ,

    اگه همینجوری دوتاش رو بگذاشتن جلوم مثلما فورد رو بر میداشتم ولی خب انگار تست و بررسی یه چیزی دیگه میگه…بهرحال چون کیا داره خودشو به سطح کمپانی های بزرگ میرسونه و نمیخواد جایگاهشو از دست بده خیلی امکانات با هزینه معقول به مشتریاش میده
    خیلی دوست دارم بگم کیا چون همه چیزش خوبه ولی نمیدونم جلوش واقعا زشته یا من اینجور میبینم نسل قبلیش پخته تر بود ولی جلوی این…بهرحال انتخاب خودم کیا

    پاسخ
    1. 13
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      منم هم نظرتم چه از قبلی چه جدیدش با قیافشون حال نمیکنم

      پاسخ
    2. مهران
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      با سلام
      جلوش اتفاقا خیلی قشنگه منم اول فکر میکردم زشته ولی واقعیت اینه که تغییر باعث مقاومت میشه!
      تا بهش عادت کنیم طول میکشه

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل Lord Cezar
      Lord Cezar
      سوابق: (305 دیدگاه) ,

      جلوش خیلی بدریخته به نظرم .
      قبل از معرفی هی خدا خدا میکردم جلوش شبیه سورنتو باشه ، عین کمپانی برادر هیوندای که سانتافه و توسان به نوعی شبیه هم هستن.
      ولی جلوی اسپورتیج کلا با اصول طراحی کیا متفاوته به نظرم.

      پاسخ
  3. سعید
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    گارانتی هفت ساله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بابا ایول
    هفت سال گارانتی خودش به طور غیرمستقیم حکایت از کیفیت بالاش داره.
    و خیلی هم کمک میکنه به خرید و بهبود بازار دسته دومش چون آدم خیالش راحته.
    بابا دمشون گرم…….
    ایران خودرو و سایپا شما هم کله تون رو بکنید توی برف و تا خود روز قیامت هر قدر که انقدر 405 و پراید تولید کنید تا جونتون بالا بیاد.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل HoSeIn
      HoSeIn
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      سعید جان ، مشکل قشر متوسط رو به پایین جامعه ما ایران خودرو و سایپا نیست درسته که این دوتا فرغون ساز در حق مردم نهایت اجحاف رو میکنن ولی گیرم که مثلا ایران خودرو و سایپا یا هر تولید کننده داخلی دیگه ای بیاد بهترین و بروزترین خودرو رو تولید بکنه ، به نظرتون اونوقت میاد با قیمت 40 یا 50 میلیون تومن تحویل مشتری بده صددرصد اینطور نیست . مشکل اصلی کسانی هستند که از قِبَل واردات خودروها و قطعات یدکی گمرکی کلان به جیب میزنن . اگه نمی تونن برای قشر ضعیف جامعه خودرو با کیفیت و ایمن تولید کنن حداقل خودروهای وارداتی مثلا تا سقف 15 هزار دلار را بدون گمرکی در اختیار مصرف کننده بذارن

      پاسخ
      1. پدرام
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        سلام من ی دونه اسپورتیج جدید توی عظیم خودرو ثبت نام کردم ٩٠ روزه خدا کنه پشیمونم نکنن هم از بابت بد قولی عظیم خودرو هم از بابت اینکه عظیم خورو به من گفته بود موتورش ٢۴٠٠ cc هستش ولی به تازگی شنیدم موتورش ٢٠٠٠ cc هستش !!!!! نظر شما دوستان چیه ؟

        پاسخ
  4. اسماعیل
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    درست دیدی دوست من . جلوش از دید خیلی ها زشته .
    اما کیا واقعا برند خوبی هستش .
    انتخاب منم اسپورتج هستش .

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (179 دیدگاه) ,

      از نزدیک ببینی نظرت عوض میشه.خیلی باحاله قیافش.تبریز دیدم .قشنگه.تو عکس اینجوریه.

      پاسخ
  5. سعید
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    بچه ها طراحی فورد و هیوندا چرا انقدر شبیه به هم شده اخیرا؟؟؟؟؟
    شراکت دارن یا هم؟؟؟

    پاسخ
  6. امیرحسین
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    جمله آخر خیلی جالب بود اینکه گارانتی هفت ساله باعث میشه فرمون رو بچرخانیم
    البته در ایران زمین هستند مردمانی که بدون گارانتی هفت ساله هم عاشق کیا می باشند!!!!

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل riofarina
    riofarina
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    نمیدونم شاید بخاطر در حسرت ماشین آمریکایی بودن ما و خاطرات خوش ماشینهای آمریکایی گذشته نمیتونیم ماشین آمریکایی رو با هیچ ماشین دیگه ای مقایسه کنیم.
    با تمام شایستگی که اسپورتیج داره نام فورد و آمریکا برای من کفایت میکنه تا فورد و انتخاب کنم.

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1275 دیدگاه) ,

      دمت گرم درست میگی شما البته ماشینهای امریکایی همیشه معرکه بودند و هستند و خواهند بود

      پاسخ
  8. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    سلیقه ها محترم ولی من طراحی فورد خوشم اومد.چون تیریپش شیک و سنگین.
    البته اسپورتج هم در نوبه خودش خوبه

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل datsun
    datsun
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    نیسان برای اتهام دولت کره جنوبی به این کمپانی، علیه دولت کره شکایت کردو ﺍﻋﺎﺩﻩ ﺣﯿﺜﯿﺖ نمود

    پاسخ
  10. USA & JAPAN
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    صد در صد و هزار البته فووووووووووووووووووووووووووورد

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      شما ماشالله چقدر مطمئن حرف میزنی.افرین

      پاسخ
  11. حسین
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    طراحی عقب کیا خیلی خوبه اما طراحی جلوش … در کل از اینکه کره تا اینجا و تا این حد پیشرفت داشته قابل تقدیره ( من طرفدار برند خاصی نیستم )

    پاسخ
  12. حسام
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    منم با توجه به عکس فکر میکردم اسپورتیج جدید زشت تر از قبل شده تا اینکه از نزدیک دیدم,,کلا نظرم عوض شد

    پاسخ
  13. احمد باقری
    سوابق: (4285 دیدگاه) ,

    بیشتر سلیقه ای هست، من به شخصه فورد رو ترجیح میدم.

    پاسخ
  14. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    اسپرتیج در ترکیه دیدم واقعا زیباست الان زوده قضاوت کنید بذارید 3 ماه دیگه که بدست مشتریان اطلس خودرو رسید اونوقت میبینید که طراحیش و کیفیتش بهتر شده من باینکه فورد هیلی دوست دارم اما کیا اسپورتیج برنده این آزمون میبینم به چندین دلیل که اصلی ترینش طراحی جوان پسند و طراحی هدلایت های خلاقانه کیا با استفاده از شبه جواهرات ساواروسکی اتریش هست این هدلایت ها بهنگام سکاند نور زیبا و خیره کننده ای دارن مورد بعدی کار اند پلی کیا هست که با اندروید و ای او اس همخوانی داره و در نهایت گارانتی کیا و طراحی کلی یونیک این خودرو که در جی دی پاور هم برارین اس یوی سایز کوچک آمریکا لقب گرفت تست های تصادف کیا هم 5 ستاره کامل هست

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خوش گذشت ترکیه

      پاسخ
  15. Archi KHAN
    سوابق: (1655 دیدگاه) ,

    بدون در نظر گرفتن طراحی جلو
    کیا اسپورتیج

    پاسخ
  16. مهراب
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    افرین به KIA
    سنگ تموم گذاشته

    پاسخ
  17. احسان
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    اسپورتیج جدید ماشین فوق العاده زیبا و متفاوتی هست با یک طراحی هیجانی و سوپرازی

    پاسخ
  18. تصویر پروفایل ROHAM
    ROHAM
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    من نسل دوم اسپورتیج دارم
    خیلی آشغاله
    کوگا رو یه بار نشستم به نظرم اون بهتره
    اونم با این قیافه داغون نسل جدید اسپورتیج
    اسپورتیج فقط رو کاغذ و دست مردم قشنگه
    نه بیشتر

    پاسخ
  19. حسین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تو کلاس اس یو وی، فورد هرچی بسازه من عاشقشم

    پاسخ
  20. پدرام
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    آیا اسپورتیجهای وارداتی که پلاک ملی خواهند شد هم موتورهای ٢٠٠٠ cc خواهند داشت یا ٢۴٠٠ cc ؟؟؟؟؟

    پاسخ
  21. پدرام
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    موتور اسپورتج جدید چند سی سی هستش ؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.