کیا

کیا و برنامه ریزی برای تبدیل به برند لوکس بازار تا 2017

در حالیکه پیش از این هیوندای برای رقابت با بنز و ب ام و، لاف می زد و اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۱۰ رقیبی جدی برای این دو خودروساز در عرصه خودروهای لوکس خواهد بود، اکنون نوبت کیا شده تا استراتژی خود را تا سال ۲۰۱۷ اعلام نماید. معاون مدیرعامل کیا اعلام کرد که این شرکت قصد دارد ظرف ۵ سال آینده بعنوان یک بازیگر عمده بازار خودروهای لوکس مطرح شود.

کیا کوریس Quoris
کیا کوریس Quoris
تصمیم بر این است تا کیا بتواند در حد رقبای ژاپنی و آلمانی و در همان سطح قرار گیرد. با این وجود بنظر می رسد که کیا از تجربه هیوندای بعنوان همکار و شریک کره ای خود غافل مانده باشد. هیوندای هنوز هم برای رسیدن به چنین هدفی در حال تلاش است. مثلا می توان جنسیس و سنتینیال را نام برد. البته کیا نیز K9 یا کوریس را در آستین دارد.

هیوندای ایکواس-سنتینیال و سودای رقابت با کلاس S
هیوندای ایکواس-سنتینیال و سودای رقابت با کلاس S
خودروی لوکس کیا کوریس در سال ۲۰۱۴ وارد بازار آمریکا خواهد شد. این درحالیست که خیلی پیشتر، هیوندای ایکواس یا سنتینیال با قیمت پایه ۵۵ هزار دلاری خود در این بازار حاضر شده و مشتریان کم و بیش با نام آن آشنا شده اند.

پیتر شرایر طراح ارشد کیا
پیتر شرایر ۵۹ ساله که سهم زیادی در شهرت و موفقیت کیا داشته اکنون بعنوان یکی از سه رئیس و تنها رئیس غیر کره ای این شرکت ارتقا یافته است.
با این حال نمی توان تلاش قابل تقدیر خودروسازان کره ای را نادیده گرفت. زمانی هیوندای تنها محصولات بی کیفیت و ارزان قیمتی را تولید می کرد. اما اکنون به رقیبی قدر برای شورولت و فورد تبدیل شده و شاید در آینده بتواند رقبای آلمانی را هم به چالش بکشد. مثلا ایکواس (Equus) که در ایران با نام سنتینیال به فروش می رسد با قیمتی حدود یک مرسدس بنز کلاس E می تواند امکانات و ویژگیهایی در حد یک کلاس S ارائه کند. جنسیس هم با قیمتی مشابه کلاس C خود را در حد کلاس E می نمایاند. اما برای خریداران سنتی خودروهای لوکس، برند و سابقه و کلاس بیش از برچسب قیمت اهمیت دارند.

کیا اپتیما 2012
کیا اپتیما ۲۰۱۲ طراحی شده توسط شرایر
کیا در ایالات متحده حضوری تازه دارد و از سال ۱۹۹۴ به این بازار قدم گذاشته و تنها در سالهای اخیر و به لطف طراح نابغه خود، پیتر شرایر توانسه خود را مطرح نماید.
تجربه تویتا با لکسس و نیسان با اینفینیتی، برای خودروسازان کره ای هم یک کتاب گشوده است. شاید کمتر کسی فکر می کرد که لکسس بتواند بدین جایگاه برسد. شاید هم روزی کیا در چنین موقعیتی قرار گیرد اما سال ۲۰۱۷ برای چنین آرزویی بسیار نزدیک است. شاید ۲۰۲۵ کمی واقع بینانه تر باشد. اینطور نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. ehsan

    ۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (310 ديدگاه)

    امین 7 جان
    اگه ماشینای کره ای به آلمانی برسن چی به شما میرسه انشالله؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Salman

    ۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من کیا با ماشینایی مثل کدنزا و اپتبما از هیوندای جلوتره
    چه بسا تا سال 2017 به آلمانی ها هم برسه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. WWW.APARAT.COM/SPORTAGEMAN

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    کیا خواهد رسید . شاید هم زود تر برسد من بعنوان یکی از اعضای خانواده کیا اعلام می دارم کیا بزودی جای BMW را خواهد گرفت و اکنون هم با کوئوریس رقیبی سر سخت برای BMW سری7 است که شما می توانید ویدئو آن را در کانالم مشاهده کنید . مردم باید بدانند که اگر هیوندای سینستال دارد کیا هم کوئوریس دارو و اگر هم هیوندای سوناتا و سوناتا هیبرید دارد کیا هم اپتیما و اپتیما هیبرید دارد و اگر طرفداران هیوندای فکر میکنم خودروی لوکس با قیمت مناسب آزرا گرانجور است پس منتظر کیا کادنزا 2014 باشند که ایران می ترکونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mehdi

    ۲۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان گل
    میخوام بگم که به خدا همه خوشحال میشیم یه روزی ببینیم که ایران خودرو و سایر خودرو سازهای کشورمون یه روزی مثل کیا و هیوندای نو اوری داشته باشن ما از خدامونه اما ما حدود بیشتر از ١٠ ساله که هنوزم در حال تولید پژو پارس و ۴٠۵ هستیم و اینکه اخرین خودروی طراحی شدمون سمند دنا از موتور پژو استفاده میبره خب این یعنی مرگ یه خودرو سازی من خواستارم ایران خودرو و سایر خودرو سازان دگرگونی ایجاد کنند و انقدر محصولات تکراری و بی کیفیت نزنند با تشکر!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا