کیا

کیا و برنامه ریزی برای تبدیل به برند لوکس بازار تا 2017

در حالیکه پیش از این هیوندای برای رقابت با بنز و ب ام و، لاف می زد و اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۱۰ رقیبی جدی برای این دو خودروساز در عرصه خودروهای لوکس خواهد بود، اکنون نوبت کیا شده تا استراتژی خود را تا سال ۲۰۱۷ اعلام نماید. معاون مدیرعامل کیا اعلام کرد که این شرکت قصد دارد ظرف ۵ سال آینده بعنوان یک بازیگر عمده بازار خودروهای لوکس مطرح شود.

کیا کوریس Quoris
کیا کوریس Quoris
تصمیم بر این است تا کیا بتواند در حد رقبای ژاپنی و آلمانی و در همان سطح قرار گیرد. با این وجود بنظر می رسد که کیا از تجربه هیوندای بعنوان همکار و شریک کره ای خود غافل مانده باشد. هیوندای هنوز هم برای رسیدن به چنین هدفی در حال تلاش است. مثلا می توان جنسیس و سنتینیال را نام برد. البته کیا نیز K9 یا کوریس را در آستین دارد.

هیوندای ایکواس-سنتینیال و سودای رقابت با کلاس S
هیوندای ایکواس-سنتینیال و سودای رقابت با کلاس S
خودروی لوکس کیا کوریس در سال ۲۰۱۴ وارد بازار آمریکا خواهد شد. این درحالیست که خیلی پیشتر، هیوندای ایکواس یا سنتینیال با قیمت پایه ۵۵ هزار دلاری خود در این بازار حاضر شده و مشتریان کم و بیش با نام آن آشنا شده اند.

پیتر شرایر طراح ارشد کیا
پیتر شرایر ۵۹ ساله که سهم زیادی در شهرت و موفقیت کیا داشته اکنون بعنوان یکی از سه رئیس و تنها رئیس غیر کره ای این شرکت ارتقا یافته است.
با این حال نمی توان تلاش قابل تقدیر خودروسازان کره ای را نادیده گرفت. زمانی هیوندای تنها محصولات بی کیفیت و ارزان قیمتی را تولید می کرد. اما اکنون به رقیبی قدر برای شورولت و فورد تبدیل شده و شاید در آینده بتواند رقبای آلمانی را هم به چالش بکشد. مثلا ایکواس (Equus) که در ایران با نام سنتینیال به فروش می رسد با قیمتی حدود یک مرسدس بنز کلاس E می تواند امکانات و ویژگیهایی در حد یک کلاس S ارائه کند. جنسیس هم با قیمتی مشابه کلاس C خود را در حد کلاس E می نمایاند. اما برای خریداران سنتی خودروهای لوکس، برند و سابقه و کلاس بیش از برچسب قیمت اهمیت دارند.

کیا اپتیما 2012
کیا اپتیما ۲۰۱۲ طراحی شده توسط شرایر
کیا در ایالات متحده حضوری تازه دارد و از سال ۱۹۹۴ به این بازار قدم گذاشته و تنها در سالهای اخیر و به لطف طراح نابغه خود، پیتر شرایر توانسه خود را مطرح نماید.
تجربه تویتا با لکسس و نیسان با اینفینیتی، برای خودروسازان کره ای هم یک کتاب گشوده است. شاید کمتر کسی فکر می کرد که لکسس بتواند بدین جایگاه برسد. شاید هم روزی کیا در چنین موقعیتی قرار گیرد اما سال ۲۰۱۷ برای چنین آرزویی بسیار نزدیک است. شاید ۲۰۲۵ کمی واقع بینانه تر باشد. اینطور نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. amin7

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (244 ديدگاه)

    به امیده اینکه یه روزی هم کیا و هیوندا به پای بنز و بی ام و برسن ! هرچی باشن بهتر چینی ها هستن که دنیا رو نابود کردن :((( افسوس برای ایران […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ....

      ۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      کیا خوشگله ولی راه نمیره مثلا سراتو موتور 2000 داره
      190 تا میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Arash66

      ۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (433 ديدگاه)

      دنیارو چینی ها نابود نکردن، ساده نباش!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عماد

        ۱۲ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (93 ديدگاه)

        چینی ها دنیارو گرفتن به جایه اینکه نابودش کنن
        اگه بری تو آمریکاشم اپل بخری می بینی زده made in china !!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علیرضا

        ۱۹ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        آره عزیزان حق با شماست چین حتی در آمریکا هم نفوذ کرده اما برید ببینید جنس درجه یکشون اونجاست و جنس درجه ۱۰۰۰رشون اینجاست، تقصیر از ماها نیست تقصیر از اقازاده هایی هست که به خاطره سوده بیشتر و خرج کمتر حاضرن ملت و زیر پای جنس های بنجول له‌ کنن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. نيما

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    واقع اپیشرفت کیا قابل لمس هست و فکر میکنم زیاد نیاز به توضیح نداشته باشه
    در کل همین آقای پیتر شرایر داره کیا رو یه تنه پیش میبره و از زمانی که اومده به مرور پیشرفت کیا حس شده
    استفاده از نیروهای با تجربه و کارکرده کمپانی های بزرگ یه برگ برنده برای کمپانی هایی هست که نیم تونن به تنهایی طرح های برنده بزنن
    استفاده از تکنولوژی روز به تنهایی کافی نیست بلکه باید از نیروهیا کارکشته کمپانی های بزرگ هم استفاده کرد
    کاش خودروسازان ما با به خدمت گرفتن نیروهای کارکشته کمپانی های بزرگ به این مسیر هدایت بشن
    جایی که ما برای یک مربی بی خاصیت میلیاردها هزینه می کنیم و هیچ نتیجه ایی هم نیم گیریم
    اینها هم می تونن همین هزینه ها رو برای طراحان برتر بکنن
    یا به شکلی از تیم های برتر طراحی دنیا مثل پینین فارینا استفاده کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hossein

      ۱۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اگه تو ایران همچین ماشینی تولید بشه(اگه بشه همه میدونیم که نمیتونن) قیمتش بالایه 300 میلیونه
      اون تیبایه اشغال اهویه ایرانی چه ارزشی داره بابتش 18 میلیون پول بدی پراید ازش قشنگتره(چون طراحیش مال کرست)
      مثلا همین رانا که بدنه 206 یا همین دنا که داخلش مثل سوناتاست.
      ایران ماشین نمیسازه بلکه چراغ ها رو فقط تغییر میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. آرش

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (193 ديدگاه)

    چرا؛ همینطور بیده جیگر.وویگولنزج در سال 2025 کیا به چنین آرزویی دست وخواهد یافت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامان

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    یک جمله از یک دوستى بود که میگفت: بابا تو به ما نمیخورى.
    کیا و هیوندا شاید طراحیاشون خوب شده باشد و مردم ما که هم ظاهربینند و هم تو محدودیت ها هستند بخرند ولى اوروپایى ها و آمریکایى به ظاهر کارى ندارند و ترجیه میدن ماشین خوب بخرند تا خوشگل.
    در ضمن کیا که حرفشو نزنه اکثر طرحاش کپیه BMW هستش، همین کیا کوریس.
    خواهشاً برید عکس هاى BMW 5GT را ببینید تا خودتون متوجه بشوید.
    هیوندا هم خوشگله ولى برید تو سایت هاى فروش ماشین در ایران ببینید حدود صد تا کارکرده براى فروش گذاشتن که اکثرش ٢٠١٢ و ٢٠١٣ هستند و زیر ده هزارتا کار کردن و واضح هستش که اکثراً ناراضى هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دوست ماشين

      ۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      آره، ما تابستان سوناتا ٢٠١٢ خریدیم صفر شرکتى دوبار رفتیم شمال داخلش و به خصوص سقفش به سر و صدا افتاده بود لنت هاى جلوش هم صوت میزد، در هر صورت با نیسان تیانا عوض کردیم و خیلى راضیم فقط از اینکه مونتاژ ایران هست خوشم نمیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ....

        ۹ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (122 ديدگاه)

        ایول منم بابام ماکسیما داره رو سرعت 180 تا اصلا صدا داخل نمیاد یه بار هم کنار دستش بودم 235 حدودا رفت
        بازم سباط داشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمود

        ۱۰ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (251 ديدگاه)

        داداش ما خودمون سوناتا2012 داریم .این ماشین معرکست. از همه نظر عالی . به خاطر همین فروش خیلی خیلی بهتری داشته نسبت به نیسان تینا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. آیدین

      ۷ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      عزیز برادر ماشین تو ایران معنی و مفهوم خودشو از دست داده.کسی که تو ایران اینچنین ماشینهای رو میخره دلیلش فقط سود هست.ماشینو برا ماشین بودنش نمیخوان.ماشینو برا پول در آوردن میخوان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. amir

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خودرو سازهایی که خودرو تولید انبوه ارزان قیمت میسازند به راحتی در بازار خودروهای لوکس که شاید مهمترین ویژگیشون خاص بودن خودرو باشه جدی گرفته نمی شند و نمی تونند رقابت کنند BMW هم برای اینکه خودرو ارزون قیمت تولید کنه مینی رو خرید و از این برند استفاده میکنه یا تویوتا با برند Lexus در کلاس خودروهای لوکس رقابت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. slr722

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    افرین به این کره ایی ها…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سامان

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    یک مطلب جالبى از دوستى به اسم عارف خوندم خوشم اومد و گفتم براى شما هم بزارم:

    ایران 1404 :
    ایران فرقون خودروی جدیدش را رو نمایی کرد…
    این خودرو که “” پژو دی پی ایکس “” نام دارد متحمل تغییراتی نسبت به مدل قبلی اش شده است…
    با وجود تحریم های زیاد مهندسان ایرانی توانسته اند چراغ های عقب آنرا 1 سانتی متر کوتاه تر کنند…
    معاون بخش کیفیت گروه صنعتی ایران فرقون این طراحی را همتراز خودروهای روز دنیا دانست و وعده داد تا پایان سال جاری 10000000 دستگاه از این مدل تولید شود…وی در پاسخ به کاهش تعداد تولید این نوع نسبت سایر خودروها عنوان کرد : این سیاست جهت ارائه کیفیتی بالاتر اتخاذ شده است…
    در پایان وی قیمت این خودرو را 140 میلیون عنوان کرد و گفت با وجود تغییر در شکل چراغ عقب تنها 30 میلیون از مدل قبلی اش گران تر است…
    سایپا اعلام کرد : با طراحی فوق مدرن مهندسان ایرانی، مقاومت خودروی “” پراید x 235 “” به سطح 5 ستاره رسیده که می تواند با مقاومت قوطی پپسی برابری کند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. atila

      ۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      ایول عالی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. slr722

        ۱۰ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        اقای سامان…دمت گرم عالی بود…

        من روزی رو میبینم که همین پراید خاک بر سر 5تا ستاره ایمنی میگیره…
        یعنی خود مدیر عامل ایران خودرو 5ستاره افتخاری میده…
        بعدشم این رویانیان از خواب بیدار میشه سهمیه پرایدم قطع میکنه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. ميلاد

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    از این که میبینم دنیا در حال پیشرفت و ما در حال پسرفت افسوس میخورم
    از اینکه نمیتونم از تکنولوژى روز دنیا که واسه همه مردم جهان ساخته میشه ، استفاده کنم به خاطر یه سرى از عقاید غلط ، افسوس میخورم افسوس
    درسته که الان قرن بیست و یک هست ولى به خدا ما داریم تو قرن 19 زندگى میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۱۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (34 ديدگاه)

      میلادجان باور کن در قرن نوزدهم هم نیستیم !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. وحید

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    طراحیای کیا واقعا تو این دو سه سال تغییرزیادی کردن و طراحیاش به طراحیای برند های آلمانی نزدیک شده
    به طور کلی نظرم اینه که کیا داره طراحیای پخته تر و ماندگار تری رو نسبت به برادرش هیوندای ارئه میده
    البته طراحیای هیوندای هم زیبا هستن اما خیلی زودتر از طراحی های جدید کیا فراموش میشن
    فک میکنم کیا تو همین دو سه سالی از هیوندای جلوبزنه
    همین کیا که به اینجا رسیده تا 15 سال پیش هیچی نبود!واقعا باید از تلاشو پشتکار و برنامه ریزیشون درس بگیریم!
    اما حیف که اینجا ایرانه……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      افرین بر کیا و هیوندای
      دوستان در مجله معتبر موتور ترند هیوندای ازرا 2012 توانست در رقابتی جانانه غولهای بزرگی چون لکسس es2013و بیوک لاکروس 2012 را کمر بشکندو به عنوان برنده گروه در مقام اول قرار گیرد. این هم ادرس لینک

      همان طوری که سامسوگ از پس غول های بزرگی چون نوکیا و اپل برامد کیا و هیوندای هم ابر غول های المانی وژاپنی را به چالش خواهند کشید.
      زنده باد کره جنوبی …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. M

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیشکی نمیتونه جای BMW و BENZ رو بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      زنده باد چشم بادامی های موفق
      اینا با ما خودرو سازی رو شروع کردن پس نشون میده اونا از ما موفق اند پس افرین بر این مردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. رامتین

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3051 ديدگاه)

    چقد مسخرست این ادعا! هیوندا یا کیا توانایی رقابت با بنز یا بی ام و را تا ابد نخواهند داشت، چراکه 90% خودروسازان دارن از گیربکسهای ساخت آلمان استفاده می کنند. مگه اینکه صرفا از نظر ظاهر بتونن در اون حد برسند که مسئله ظاهر یه چیز بی ارزشه، چونکه شاید یه طراحی توی افغانستان هم طرح بسیار زیبایی ارائه بده. مهم کیفیت و دوام و پرستیژ خودروست که آلمانها سرآمدن. یه دلیل دیگه عرض کنم: فرض کنید سرعت تکنولوژی آلمان با آسیا (در اینجا بالفرض کره) برابر باشه که واقعا خوشبینانه هست، چون قدمت خودروهای آلمان حداقل 60-50 سال بیشتر از کره یا ژاپن هست، بنابراین یه بچه اول ابتدایی هم میفهمه که این دو خط هیچوقت بهم نمیرسند.
    مثال دیگش فوتباله: کاملا مشخصه چقد پیشرفت کردند کره یا ژاپن. یه زمانی در برابر ایران 6تا 6تا میخوردن، اما حالا رفتنشون به جام جهانی مثه رقابت با تیمهای دسته2 لیگ ایرانه! اما این پیشرفتشون آخرش همینه. انتظار نمیره که یه روز قهرمان جام جهانی بشن! یعنی هر چیزی یه حداکثری داره که انتهای پیشرفت آسیا همینه. شاد باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      اقای رامتین اولا هیوندای سنتنیال عنوان با کیفیترین خودرو سال 2011 به دست اورده و بنز و بی ام و لکسس ردهای بعدی رو کسب کردن
      دوما هیوندای گیربکس های 8و10سرعته رو ساخته که المانی ها هنوز گیربکس 10سرعته رو نساختن و قراره هیوندای در نسل بعدی جنسیس و سنتنیال از این گیربکس استفاده کنه.
      سوما فوتبال چه ربطی به صنایع داره . درسته که
      فوتبال المان از کره بهتره ولی دلیل بر این نمیشه که شرکت itmcالمان از ابر غول الکترونیک جهان یعنی سامسونگ بهتر باشه!
      پس لطفااز روی احساس نظر ندین. کمی هم مطالعه کنید بد نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. وحید

      ۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      رامتین جان شما مگه نمی دونی که هیوندای در سال 2012 بیشترین سرعت رشد تکنولوژی رو در بین خودروسازها داشته . لطفا دیگه از روی فرض نظر ندین و ارزش خودتون وسایت رو پایین نیارین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ....

        ۹ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (122 ديدگاه)

        بنز توسال 2007 یه کلاس اس داد بیرون که حتی دهن بی ام و هم وا موند آره داداش بنز تکاملش تموم شده ولی هیوندا…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. سامان

      ۱۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (147 ديدگاه)

      رامتین جان همه اونایى که ناراحت شدن همون افرادى هستند که خودشون ماشین کره اى سوار هستند و به امید ماشین آلمانى. ( تازه شاید هم کره ایش هم نداشته باشند )

      در ضمت اصلاً ماشین کره اى فوقالعاده ولى آیا کسى هست که ماشین آلمانى سوار بشه ولى در حسرت داشتن یک ماشین کره اى فوقالعاده باشد؟؟؟؟
      ولى برعکسش زیاده، طرف جنسیس میخره و خوشحاله که ماشینش هم ردیف لکسسES و بنزE هست ولى کسایى که اونارو دارند اصلاً هیوندا را قبول ندارند.
      پس هرچند خوب و خوشگل ایشالله خدا براى صاحباش نگه داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۱۱ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (27 ديدگاه)

        سامان جون بحث ما سرعت و روند تکنولوزی هست وگرنه در قدرت و پیشرفت کشوری قدرتمند مثل المان کسی شک نداره یادت باشه اگر یکمی المان شانس میورد کل جهان باسه اون میشد (جنگ دوم جهانی)
        بحث ما اینه که چرا کره که تقریبا با ما خودرو سازی رو شروع کرد اینجاست ولی ما کجا هستیم ایا تو بازاره امریکا برند ایرانی رو بیشتر میشناسن یا برندهای کره رو خوب این حرف مسلما شبیه یک لطیفه هست حالا متوجه بحث شدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. sunmartin

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بعضی از دوستان آنچنان از برند مرسدس و بی ام دبلیو حمایت میکنند که گویا صاحب امتیاز یا درصدی ازین 2 برند را در چنته دارند ،هیچ چیز ابدی نیست کیا -هیوندا به برندی مطرح در سطح جهان تبدیل شده فروش بالای این خودرو (کیا سراتو و اسپورتیج) دربازار مشکل پسند آمریکای شمالی که مردمانش از جدید ترین تکنولوزی های روز بهره میبرند خود گواه این مطلب است طبق اعلام نظر کارشناسان اقتصادی و خودرویی اروپا ، افق نزدیکی در انتظار کیا موتورز هست تا جاییکه به یکی از برند های دوستداشتنی بین المللی در حال تبدیل شدن است اگر شما واقعا با یکی از مدل های 2008 یا 2012 سراتو و یا سورنتو و حتی اسپورتیج رانندگی کرده باشید به ثبات و امنیتی که به راننده القا میشه پی میبرید طبق اعلام نظر خریداران اروپایی و آمریکایی در بین سال های 2004 تا 2012 کیا کم اصطحلاک ترین خودروی جهان بوده و خودروهای این شرکت مشتری را هیچ گاه به سمت تعمیر گاه و سرویس های خارج از دوره هدایت نکرده گارانتی 15 ساله کیا دلیل بر این ادعاست به امید روزی که ما از شر آهن پاره سازان ویران خودرو و سایه بان نجات یابیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehdi

      ۱۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      بی اصطلاک تویوتا مدرن نیسان محکم هوندا لوکس لکسس وانفینیتی مجموعهمه این ها مرسدس بنز BMW audi

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام*

      ۱۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (218 ديدگاه)

      منظور دوستان کارشناس از اصطلاک یا اصتحلاک همون استهلاک خودمون هست.سلیقه ها متفاوت هستند و هرکسی با نسبت به توانش برای خودرو هزینه میکنه.بنظر من هم تکنولوژی المانها در خودرو سازی سرامد هست در کل وبه عنوان مثال مقایسه هیوندای سنشیال با بنز s500 یا bmw 750 یا لکسوس زاپنی خنده دار هست.البته جایی که مازراتی ایتالیایی میاد دوستان المانی سوار باید به احترامش کلاه از سر بردارند.پس میبینیم که دست بالا دست بسیار تو دنیا و متاسفانه ما ایرانی ها نه توانا یی تولید خودرو استاندارد داریم نه برای عموم مردم غیر قابل دسترسی و برای بقیه به قیمتهای نجومی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. حسین007

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    در کل اون چیزی که کاملا محسوسه پیشرفت پر سرعت خودروسازان کره ای (در راس اون هیوندا) هستش. درسته که با کمپانی های بزرگ دنیا مثل تویوتا، بی ام دبلیو، جنرال موتورز و … از لحاظ نوآوری، حجم تولید، بازار فروش، کیفیت ساخت و … فاصله دارند، ولی پیشرفتشون قابل ستایشه و مطمئنا در آینده به ابر کمپانی های خودروسازی دنیا خواهند رسید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بهزاد

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    همه ی خودروسازان تراز اول جهان برای آینده ی فعالیت یکسری برنامه ریزی هایی میکنند تا بتوانند مسیر جذب مشتری و سرمایه گذاران را به درستی طی کنند اما عوامل زیادی این وسط معادلات رو به هم میزنند که یکی از اونها محصولات سردمداران این صنعت هستش که فرآی سابقه ی طولانی و برند مطرح دارای نیروهای ماهر و خبره هستند و از همه مهمتر در این صنعت به یک شاخص تبدیل شدن طوری که اگر اتومبیل جدیدی وارد بازار بشه با معیارهای کمپانیهایی مثل بنز و بی ام و و آئودی و لکسوس و فورد و اینفینیتی و فولکس و هوندا و … میسنجن!
    طراحی فقط یک بخش از این صنعت هست که بیشترین کاربردش گرداندن سر و چشم رهگذران میباشد ولی 100 ها عامل درون یک خودرو وجود دارد که میتواند نگاه خریداران را در دراز مدت تغییر دهد و اون حس وفاداری رو بین مشتریان زنده نگه دارد!
    دمیدن روح به یک خودرو کار 5 سال یا 10 سال نیست حتی با وجود طراحیهای جذاب یا به کارگیری تکنولوژیهای روز نمیتواند اون احساسی که یک بنز یا مازراتی یا بی ام و و دیگر خودروسازان مطرح میدهند رو منتقل کنند!
    در این چند سال شرکتهای زیادی با تکخالهای خود سعی در به چالش کشیدن رغیبان مطرح داشتند ولی کوچکترین خللی به فروش اون شرکتها نداشته در حالی که از نظر فنی حتی بهتر و ارزانتر هم بودن مثل نیسان gtr و z و هوندا nsx و s2000 و انواع لکسوسها و آکوراها و … ولی در این چند سال شاهد افزایش فروش و رکوردزنی کمپانیهایی مثل بی ام و و بنز و آئودی و فراری و مازراتی و فولکس و … بودیم!
    به امید موفقیت روز به روز تمام صنعت گران چه داخلی و چه خارجی و بهتر شدن اوضاع اقتصادی و باز شدن بازارها به روی تمامی کمپانیها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رامتین

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3051 ديدگاه)

    محمود خان واقعا جای تعجب داره! اگه از نظر الکترونیک میخوای بحث کنی یا کلا 5 شرکت برتر دنیا رو از نظر سرمایه بخوای در نظر بگیری شرکتهای اپل،ماکروسافت،گوگل،IBM،اینتل و بعد هم جنرال موتوروزه. یعنی همه آمریکایی. آقا جون ماکروسافت میتونه همین الان کل کشور کره رو بخره و بجاش زمین فوتبال درست کنه! چقد سطحی نگاه میکنین.. تکنولوژی آمریکا رو با کره مقایسه میکنید؟؟ آمریکا داره فضاپیماهایی کهکشان نورد میسازه و کره گلکسی اس2 ! همین آمریکا بعد جنگ جهانی و با استفاده از 2 نفر نابغه علم هوافضا که از روسیه و آلمان دزدید و البته تلاش و سرمایه گذاری بینهایت بالاش به اینجا رسیده.. اصلا آمریکا حال نداره بیاد اتومبیل بزنه، وگرنه 500سال دیگه هم کره یا ژاپن توانایی ساخت سوپرکاری بنام هنسی ونوم رو نداره. ضمنا اوج قدرت کره، سنتیشال یا جنسیسه که به هر کی توی خیابون بگی از سری s یا 7 بی ام و پایینتره. بنز SL- بی ام و M6- بنز مک لارن-بی ام و I8و … رو ببین و لذتشو ببر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. lمحمود

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    رامتین جان در این که امریکا چه از لحاظ سرمایه گذاری و تکنولوژی در دنیا حرف اول و اخرو میزنه با شما موافقم .
    در مورد جنیسیس و سنتنیال باید بگم درسته که همه بنز سری sو بی ام و سری7 رو بالاتر از این دو میدونند ولی نباید فراموش کرد که جنسیس یا سنتنیال نصف بنزs و بی ام و سری 7 قیمت دارند. در ضمن تنظیم ارتفاع خودرو متناسب با شرایط جاده و سیستم انحصاری هیوندای-کیا موسوم به uvo از اپشنهای هستند که بنزs و بی ام و سری 7 از ان بی بهره اندالبته فعلآ.

    ببخشید اینجا می نویسم عکس های نسل جدید جنسیس سدان2014 در حال تست منتشر شده . حتمآ با امدنش پیشرفت سریع هیوندای در بازار خودروهای لوکس رو افزایش میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Wolf Man

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    تو رو خدا نگاه کن سر دو تا لگن چجوری افتادن به جون هم

    بس کنید دیگه . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Wolf Man

      ۱۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (72 ديدگاه)

      من اشتباه نظر دادم! میخواستم نظر قبلیمو تو پیجه مقایسه ی تندر 90 و سمند بنویسم

      از طرفداران کیا و هیوندای پوزش میخوام

      دوستان درسته خودروسازی کره برای رسیدن به اوج تو همه ی ضمینه ها راه درازی داره ولی این با توجه به تحولات کیا و هیوندای طی این چهار پنج ساله همچین درازم به نظر نمیاد! این دو تا خودروساز همین الانشم زنگ خطرو به صدا در آوردن نمونش همین برتر شدن سنتینیال تو کیفیت

      مخصوصا تو بحث طراحی که دارن جوایز طراحی رو درو میکنن البته به نظر من سبک طراحی کیا ماندگار تر و پخته تر از هیوندایه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SAEED

        ۱۱ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        man hiuonday ro ghabool daraam

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. بهزاد

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    wolf man جان در بررسی با کیفیت ترین و کم عیب ترین ماشینها در جهان موسسات زیادی هستند که با آمارگیری با چندین روش هرساله بهترین هارو اعلام میکنند مثل نمونه گیری از اتومبیلهای صفر کیلومتر و کارکرده و نظرسنجی از مشتریان یا مراجعه به نمایندگیهای فروش برای آمارگیری ماشینهای مراجعه کرده به تعمیرگاهها که در یک جمع بندی کلی در هر کلاس بهترینهارو اعلام میکنند که امسال بعد از 4 سال که هوندا به عنوان قابل اطمینان ترین ماشین انتخاب میشد این عنوان به سوبارو رسید. البته در بحث با کیفیت ترین خودرو سال هر کدام از مجلات نظراتی رو اعلام میکنند برخی پورشه پانامرا و برخی لکسوس ls460 و برخی سنتینیال رو برنده اعلام کردن!
    محمود جان این سیستمی که شما میفرمائید مربوط به دهه ی 90 میلادی بوده که یک سری از خودروسازان مثل سیتروئن از اون بهره میبردن و تقریبا با پیشرفت تکنولوژی و ارائه ی فنرهای مغناطیسی و انواع خفه کنها و طراحی شاسیهای فضایی و مدرن و انواع سوسپانسیونها دیگه از این سیستمها استفاده نمیشه و واحد سنجش سطح جاده همزمان دستورات لازم رو به کمک ها در کسری از ثانیه میزان سفتی و نرمی رو میدهند تا یک رانندگی با ثبات رو ارائه دهند و مثل خودروهای مورد نظر شما که دارای حرکات گهواره ای هستند و بعد از چندین ساعت رانندگی احساس خوبی رو ارائه نمیدهند و یا به طور کل حالت خشک و خشن و موجب کمر درد در جاده های مخملی ایران! سیستمهای کنترل هوشمند شاسی که در انواع بنز و آئودی و لکسوس هستند رو مطالعه بفرمائید که به چه میزان در آرامش رانندگی و حتی ایمنی برای اینکه سطح تماس لاستیکها با زمین لحظه ای کم نشود چقدر مفید هستند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علیرضا

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من کاری به این بحثها ندارم ولی دیروز یه مطلبی تو ویکی پدیا خوندم که خشکم زد البته راست و دروغش پای خودشون ولی تو 10 خودروساز برتر دنیا : هیوندای هفتم بود البته بجای 10 تا 11 تا نامبرده بود و جالب اینکه کیا یازدهم. ولی در ادامه موضوع تخیلی تر شد آئودی هشتم و پورشه با اون عظمتش نهم ..!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    هنوز بحث روی اینه که ماشین خوبیه یا بدیه به قول معروف اون موقعی که ما ماشین منتاژ می کردیم کره ای ها بلد نبودند که دوچرخه بسازند ولی حالا ببین به کجا رسیدن واقعا” جای تحسین داره نه توهین / بعضی ها می گن لگن ولی من می گم ای کاش پولشو داشتم این لگنها را سوارشم البته یقین می دونم اونی که مثل من بیکار آقا است و میشینه پشت کامپیوتر اگه همچین ماشینایی رو داشت الان تو خیابونا بود نه پشت کامپیوتر !! گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه بو میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حیدر

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    به نظر من در سال های پیش رو زیبایی خودرو و مصرف کمتر وبعد از ان استهلاک کمتر عوامل موفقیت یک برند خودروسازی خواهند بود که کیا و هیوندای با سرعتی باورنکردنی به سمت این اهداف در حرکت هستند ولی در مورد برند بنز بنظر میرسد طراحی مرسدس طراحی متفاوت و ماندگار سابق را ندشته باشد میتوان انتظار داشت که طراحی مرسدس در حد رقابت با کیا و هیوندای تنزل پیدا کند نمونه تازه و داغ ان E CLASS جدید 2014 است که اصلا درحد انتظار از یک بنز نیست…………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. car designer

    ۱۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    سلام رفقا……
    به عنوان یک طراح خودرو نوجوان کیا پایبند به طراحی پیتر شرایر و علم جدید در خودرو های k9 وk3 می توتند بزودی رقیبی شاخ برای دو رقیب المانی اش گردد
    اینده ی هیوندای = مرسدس بنز با کیفیت
    اینده ی کیا = b.m.w باکیفیت
    ….. بد ترین عیب ماشین های المانی این است که بیشتر 2 سال با هاشون حال نمیکنی…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حامد

    ۱۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    چقد حوصله دارین این همه نظر گزاشتین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احسان

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (133 ديدگاه)

    ایرانیها همیه دوست دارن بگن فقط حرف ما درسته و کسی حقیقت رو قبول نمیکته …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. saman

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا تا کی 24 سالمه هنوز تو حسرت یه پرایدم دیگه چه برسه به هیوندای نیسان کیا لکسوس

    این فرقون سازان داخلی چراغ عوض میکنن و ده برابر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. slr722

      ۱۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      سامان جان انشا الاه میخری…
      ما دعا میکنیم…
      امید وارم همه ماشین داشته باشن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. امید

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما که میگید فوتبال کره مثلا به المان نمیرسه پس امریکا پیشرفته ترین کشور دنیا فوتبالش از ایران هم ضعیفتره چند سال پیش ایران امریکا رو برد یعنی این به این معنیه که امریکا تکنولوژیش از ایران پایینتره امریکاالان هم فوتبال ضعیفتری نسبت به اسیا داره
    فوتبال ربطی به صنعت نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. نیما

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (276 ديدگاه)

    هیچ وقت کیا و هیوندا به بنز و bmw نمی رسن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حامد

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونایی که از کره ای ها ایراد میگیرن به این نکته توجه کنن که ایران و کره با هم خودرو سازیو شروع کردن با این تفاوت که ایران بهترین ماشینارو تولید میکرد که اون موقع ماشینای آمریکایی بودن حتی برند خاص خودشو داشت مثل شورولت ایران بیوک ایران و… اما کره ماشینای ژاپنی که اون موقع در حد ماشینای چینی امروز بودن مثل میتسوبیشی تو لید میکرد
    حالا ببینید کره چی میسازه ما چی میسازیم…
    بهتره بجای ایراد گرفتن از بقیه به فکر عقب موندگیمون باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. شهرام

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    در هرصورت KIA , HYUNDAI در حال پیشرفت هستند و این غیرقابل انکار هست ولی ماشینهای آلمانی چیز دیگه ای هستند البته به غیر از استهلاک بالا و هزینه های زیادی که دارند اصلا با اتومبیل های کره ای هم ردیف خود قابل مقایسه نیستند.
    شاد باشید و موفق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ehsan

    ۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (310 ديدگاه)

    ببخشید استهلاک ماشینای آلمانی بالاس؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا