کیا

کیا سول 2012

سیر تغییر و تحول‌های طراحی در خودروهای جدید  هیوندای/کیا بعد از ارائه مدل‌های جدید سراتو، اسپورتیج، سورنتو، کدنزا ،ریو و … اینک گریبان گیر کراس‌اوور جمع و جور این شرکت؛ یعنی کیا « سول » شده است . . .

Kia 2012 Soul

کیا در نسل جدید سول، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا خودرویی متحول در ظاهر و بهینه شده در بخش فنی طراحی و تولید کند. در نمای ظاهری مشخصه های جدید در نظر گرفته شده موجب شده تا هارمونی طراحی کلی بدنه با خودروهای جدید دیگر کیا همچنان حفظ شود.

نمای جلو به لطف به کارگیری چراغ های بزرگ جدید در کنار لامپ های روشنایی LED در روز، کاپوت با طراحی جدید، جلو پنجره کشیده به سبک مدل‌های جدید کیا و در نهایت سپر جدید با ورودی بزرگ هوا در پایین، کاملا از مدل پیشین متمایز شده است.

Kia 2012 Soul

در نمای عقب چراغ های بزرگ از طراحی جدیدی بهره می‌گیرند که هم اکنون مجهز به تکنولوژی دیودهای نورانی نیز شده‌اند. سپر جدید در نظرگرفته شده برای این قسمت که همچون نمای جلو، از طرحی اسپرت نیز سود می‌برد از مهم‌ترین المان‌های بهینه شده در این نما به حساب می‌آید.

Kia 2012 Soul

با ورود به داخل کابین طراحی منحصر به فرد آن – همچون نمای ظاهری – یکی از نقاط قوت این خودرو به حساب می‌آید. فضاسازی بسیار ایده‌آل در کنار سیستم‌های ارتباطی و سرگرمی جدید (با همکاری مایکروسافت) که حتی در مدل استاندارد نیز در حد قابل قبولی گنجانده شده، مانند مدل قبلی نظر هر خریداری را به سوی خود جلب می کند که نباید قیمت وسوسه انگیز آن را نیز از نظر دور نگه داشت!

Kia 2012 Soul

در بخش قوای محرکه دو پیشرانه جدید کیا وظیفه تامین نیروی لازم سول جدید را بر عهده دارند. پیشرانه در نظرگرفته شده در مدل پایه از نوع ۱.۶ لیتری GDI با حداکثر قدرت ۱۳۵ اسب بخار است که ۱۱ درصد نسبت به مدل پیشین قدرتمندتر شده است.

Kia 2012 Soul

برای مشتریانی که به دنبال قدرت بیشتری هستند نیز یک پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری جدید دیگر به قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۹۴ نیوتن متر (۱۳ درصد قوی‌تر از پیشرانه مشابه قبلی) نیروی تولیدی خود را به وسیله جعبه دنده شش سرعته دستی (قابل سفارش به اتوماتیک) به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

کیا سول ۲۰۱۲ هم‌اکنون با قیمت ۱۴,۶۵۰ دلار در مدل پایه به فروش می‌رسد که در نسخه‌های فول آپشن این قیمت تا حدود ۲۱,۰۰۰ دلار نیز افزایش می‌یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    برای خانواده ها یپر جمعیت خیلی خوبه.>..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نوید (6*6)

    ۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    افتضاحه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید (6*6)

    ۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    من سوارشم شدم آشغاله

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا