کیا نیرو، یک کراس‌اوور هیبریدی تازه‌نفس

کیا سرانجام نسخه پایه هیبریدی کراس‌اوور جدید خود با نام نیرو را در نمایشگاه شیکاگو رونمایی کرد. این خودرو از این جهت اهمیت دارد که زیربنا و ساختار آن از ابتدا به‌عنوان یک خودروی هیبریدی طراحی شده و با خودروهای بنزینی دیگر که در نسخه هیبریدی هم ارائه می‌شوند، تفاوت دارد. این مسیری است که تویوتا با پریوس پیموده و اکنون دیگران نیز در حال ورود به آن می‌باشند.

2017 Kia Niro hybrid
2017 Kia Niro hybrid

نیرو نام خود را از کانسپتی گرفته که در نمایشگاه فرانکفورت 2013 رونمایی شده بود. این خودرو که کیا آن را HUV یا hybrid utility vehicle می‌نامد برای ارائه بهتری عملکرد در مصرف سوخت همراه با تجربه رانندگی جذاب، کاربردی و مهم‌تر از همه با طراحی مناسبی که هیبریدی بودن خود را فریاد نمی‌زند، شکل گرفته است.

2017 Kia Niro hybrid
2017 Kia Niro hybrid

2017 Kia Niro hybrid
2017 Kia Niro hybrid

پلتفرم اختصاصی این مدل ساب کامپکت، ویژه خودروهای سازگار با محیط زیست کیا و هیوندای توسعه یافته که در هیوندای ایونیک نیز به کار می‌رود. این پلتفرم به آسانی برای خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین قابل تعمیم است. ضریب آئرودینامیکی این خودرو تنها 0.29 است که برای یک خودروی کراس‌اوور کم‌نظیر است.

2017 Kia Niro hybrid
2017 Kia Niro hybrid

2017 Kia Niro hybrid
2017 Kia Niro hybrid

قدرت بخش مدل نیرو، یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر با تزریق مستقیم سوخت GDI است که 103 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور در کنار یک موتور الکتریکی 43 اسبی، درمجموع خروجی 146 اسب بخار و 364 نیوتن‌متر را برای پیشرانه به همراه می‌آورد.

2017 Kia Niro hybrid
2017 Kia Niro hybrid

قدرت پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه DCT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. باتری‌های 1.56 کیلووات ساعتی نیز از نوع لیتیوم یون پلیمر سبک بوده و در زیر صندلی‌های عقب جاسازی شده‌اند.

2017 Kia Niro hybrid
2017 Kia Niro hybrid

کیا نیرو با استفاده گسترده از آلومینیوم در قسمت‌های درب موتور و درب عقب و عناصر سیستم تعلیق و حتی کالیپرهای ترمز، توانسته در وزن صرفه‌جویی مناسبی را رقم بزند. حتی باتری 12 ولت سنتی خودرو نیز حذف شده و وظیفه آن به باتری‌های ولتاژ بالای لیتیوم یون پلیمر خودرو سپرده شده است. به گفته کیا، در این خودرو روی راحتی، فضای جادار و آرامش کابین توجه زیادی شده است. در قسمت‌های مختلف اتاق و ستون‌ها و کف خودرو از عایق‌های چندلایه‌ای استفاده شده که میزان ورود صدا به کابین را به نحو چشمگیری کاهش می‌دهند.

2017 Kia Niro hybrid
2017 Kia Niro hybrid

2017 Kia Niro hybrid
2017 Kia Niro hybrid

همچنین در این خودرو از سیستم‌های کمک‌راننده و فناوری‌های پیشرفته‌ای نظیر تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط جاده، هشدار ترافیک از پشت، سیستم رانندگی خودکار، راهنمای سرازیری برای بازیافت انرژی و امکاناتی نظیر سیستم سرگرمی سازگار با آندروید اتو و اپل کارپلی همراه با نمایشگر لمسی 7 اینچی و دسترسی به شبکه‌های مخابراتی و ماهواره‌ای بهره گرفته شده است.


در حالی که عملکرد خودرو هنوز تأیید نشده اما کیا می‌گوید که این خودرو مصرف سوخت 4.7 لیتری را هدف قرار داده که بسیار نزدیک به مصرف سوخت تویوتا پریوس جدید است.
هنوز از سایر توانایی‌ها و قیمت این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است.

13 دیدگاه

  1. مهدی
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    از نظر من کیفیت اولین ملاک خریده یک ماشینه. واقعا تلاش کره ای ها هم تو این زمینه ستودنیه .تو همه ی زمینه ها دارن رشد می کنن. آینده ی خیلی خوبی داره کیا و هیوندا

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل صدرا
    صدرا
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    واقعا اینکه بگیم کیا و هیوندای بدن خیلی بی انصافیه ! به پیشرفتشون تو این چند سال نگاه کنید… هم توی طراحی به بلوغ و الگو های مخصوص خودشون رسیدن هم تو کیفیت دارن به ژاپن و آلمان وآمریکا نزدیک میشن… خوش بحال مردمشون…

    پاسخ
  3. mohsen
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    تعرفه واردات خودرو برای سال 95 تعیین شد.(روزنامه دنیای اقتصاد)
    تعرفه ها مانند سال گذشته.
    بازهم مدیران نخبه این مملکت خودروهای با حجم بالای 2500 سی سی را خودروی لوکس فرض کردن.
    واقعا ادم میمونه توی کله اینها چی میگذره؟؟؟؟؟
    مثلا فلان خودروی چینی یا کره ای با حجم 2700 سی سی جزوه خودروهای لوکس حساب میشه ولی بی ام و ای 8 یه خودروی لوکس نیست و یه خودروی معمولیه که تو این مملکت همه میتونن بخرن و استفاده کنن.
    شایدم من چیزی حالیم نیست و منافعی توی این کار برای مافیا وجود داره که من نمیدونم.
    چون اینا معمولا جایی نمیخوابن که اب زیر پاشون بره.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1459 دیدگاه) ,

      این ها میخوان ب همهه دنیا بفهمونن که چ مدیران نابغه و بافهمی داریم.
      فک کنم این غربیا هم دلشون به همین خاطر برامون سوخت که تحریمارو برداشتن.چون دیدن با وجود این مدیرا دیگه ب تحریما نیازی نیست و همینا پدر مردم ایران رو ب اندازه ی کافی درمیارن.

      پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    خیلی چیز خوبی شده. خوب داره پیش میره، اما چه سود، فقط میشه دید و راجع بهش حرف زد. ما که نمیتونیم حتی یه 405 به درد نخوز بخریم.

    پاسخ
  5. یوسف
    سوابق: (155 دیدگاه) ,

    ظاهرش از نسل جدید اسپورتیج الگوبرداری شده. در مورد کیفیت فنی و قابلیت اعتمادش نمیتونم نظری بدم ولی من تمام عکسای مربوط بهشو تو سایتای خارجی از جمله net car show دیدم و از جنبه ظاهری به هیچ وجهه در سطح رقابت با رقباش نیست، من که ظاهر اسپورتیج جدیدو نپسندیدم احساس میکنم کنار این خوشگله.

    پاسخ
  6. وحید
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    بهانه جدید چی میتونه باشه برای بنجل فروشهای وطنی–خوب اینکه هم برقیه هم کم مصرف هم زیر 2500 سی سی –یه لحظه مقایسه کنید که با پول این باید بریم امثال جک و هایما و کوفت و زهر مار بخریم

    پاسخ
  7. AB
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    چرا از موتور اوپتیما هیبرید که مجموع 200 اسب خروجی داره رو این مدل Huv استفاده نکرده ؟

    پاسخ
  8. shz
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا فقط تویوتا راو4 مدل 2016چشم منو گرفته که با هیچ ماشین کراس آوری نمیتونم مقایسش کنم.چراااااااااااااااااااااااا آخه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.