کیای 60 هزار دلاری، حقیقت دارد؟

همه ما می دانستیم که جاه طلبانه ترین مدل فعلی کیا، سِدان لوکس K900، در میان محصولات کیا بیشترین قیمت را خواهد داشت. امروز، کیا قیمت این خودروی مجهز به موتور هشت سیلندر 420 اسب بخاری که فروش آن از بهار امسال آغاز خواهد شد را اعلام کرد. قیمت مد نظر کیا برای این خودرو 60,400 دلار است. قیمتی که باعث تعجب خیلی ها شده است.

2014 Kia K900
2014 Kia K900

با پرداخت این مبلغ، شما امکانات استاندارد بسیاری را دریافت خواهید کرد که شامل چراغ های انطباقی، چراغ های عقب و جلوی LED، رینگ های 18 اینچ، کاپوت عقب برقی، روکش های چرمی، داشبورد چرمی، صندلی های جلوی گرم شونده و دارای تهویه، صندلی های عقب گرم شونده، سیستم صوتی 900 وات Lexicon دارای 17 اسپیکر، دوربین های پارکینگ جلو و عقب، سانروف پانوراما، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار دهنده ی وجود خودرو در پشت اتومبیل، سیستم هشداردهنده تغییر مسیر، چندین متر مربع چرم Nappa، و تزئینات چوبی واقعی می باشد.

2014 Kia K900
2014 Kia K900

با پرداخت 6 هزار دلار دیگر و خرید پکیج VIP کیا K900، امکانات زیر نیز به خودروی شما افزوده خواهند شد: صندلی های عقب و جلو شونده و گرم شونده و دارای تهویه همراه با طراحی مخصوص برای راحتی کمر، صندلی قابل تنظیم راننده در 16 جهت مختلف، آرام بند برقی درب ها، داشبورد TFT با قابلیت تنظیم چند گانه، نمایش اطلاعات خودرو روی شیشه ی جلو، نمایشگر دید فراگیر پارکینگ و کروز کنترل انطباقی.

2014 Kia K900
2014 Kia K900

قیمت خودروی سنتینیال یا اِکوئوس، همتای هیوندایی این خودرو، از 62,170 دلار آغاز می شود. از منظر مقایسه قیمت ها، خودروهای آلمانی بسیار مقرون به صرفه تر به نظر می رسند. قیمت یک آئودی A6 3.0T همراه با پکیج پرستیژ 58,795 دلار می باشد؛ خودروی ب ام و 535i قیمتی معادل 56,575 دلار دارد؛ و قیمت یک مرسدس بنز E350 از 54,445 دلار آغاز می شود. درست است که همه آن ها شش سیلندر بوده و امکاناتی همانند کیا K900 ندارند، ولی با در نظر گرفتن همه جوانب، شما مهندسی آلمانی را ترجیح می دهید یا مجموعه ای از امکانات زیبا ولی بی مصرف؟ ما می دانیم که کدام یک را ترجیح می دهیم!


یک مدل با موتور شش سیلندر و 311 اسب بخار نیرو نیز با امکانات کمتر در چند ماه آینده و پس از عرضه ی مدل هشت سیلندر معرفی خواهد شد، گفته می شود قیمت نسخه شش سیلندر حدوداً از 51,000 دلار آغاز خواهد شد.


به دلیل سرمایه گذاری اجباری کیا در بحث آموزش و امکانات نمایندگی های خود انجام داده است، فقط یک سوم از 765 نمایندگی فروش کیا در ایالات متحده امریکا برای فروش این خودرو مجاز خواهند بود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

91 دیدگاه

  1. milad
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    یه مقدار منطقی به موضوع نگاه کنید شما در واقع دارید یه سدان فول سایز در حد s500 و 750i میبینید که بخاطر برند پایین تر و مهندسی کره ای نه آلمانی نسبت به اونا 40000دلار ارزونتره ولی هم آپشنهای زیادی داره و هم موتور گیربکس شاسی عالی… به هر حال اگر کسی دنبال سدان فول ساز باشه مطمئنا E class یا A6 و BMW535 نمیتونه نیازشو برطرف کنه.

    پاسخ
    1. حامد
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      تو تمام این نظرات من با میلاد موافقم چون حرف حساب زد شما با 400 میلیون میتونید برندهای اروپایی رو بخرید ولی مطمئاً باشید هیچ کدوم توی سایز و امکانات و مشخصات فنی قابل قیاس با این رنج ماشین هیوندای و کیا نیستند چون اصلا با اینها تو یک رده نیستند اینها ماشین های لوکسی هستند که همونطور که میلاد گفت به خاطر برند پایین تر قیمت شون تقریبا نصف هم رده آلمانی خودشون هست. یک پثال ساده: شما جنسیس کوپه رو در نظر بگیرید ماشین خوش ساختی کهمورد تایید اکثریت دوستان هم می باشد حالا شما در نظر بگیرید همچین ماشینی با مشخصات مشابه ولی با برند مثلا BMW قیمتها تقریبا دو برابر جنسیس می باشد که ان هم بیشتر به خاطر برند بالاتر و کلاس کاری بالاتر می باشد هرچند مهندسی نیز پیشرفته تر می باشد ولی در نظر بگیرید بیشتر بحث کلاس کاری می باشد ولی هرکس هم جنسیس داره از اون کاملا راضیه والا شما چه کاری در جاده با BMW می کنید که با اون جنسیس نشه انجام داد غیر از این که یک سری ادم تو جاده شما رو ببینند و بگند عجب BMW داره.
      پس نتیجه گیری من اینهکه سنتینیال و K900 رو باید با رقیب های هم رده خودش مقایسه کرد نه مثلا من با 400 میلیون چه ماشینی میتونم بخرم چون مطمئاً هیچ کدوم قابل مقایسه با این دوتا توی این رده نیستند.

      پاسخ
    2. milad
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      در ضمن به مواد مثبت این برند تو خارج از ایران باید به گارانتی ۵ تا ۷ ساله رو هم اضافه کرد و اینکه تمام مراحل طراحی و تولید ماشینهای لوکس کیا وهیوندا در آلمان و آمریکا انجام میشه

      پاسخ
    3. سینا
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      milad: با این حرفت نشون دادی معنی کلمه‌ لوکس رو نمیدونی …

      پاسخ
      1. milad
        سوابق: (33 دیدگاه) ,

        چیزه خوب همیشه خوبه مهم نیست کی بسازه اگر نظر شخصی من رو بخوای من x3 رو به این ماشین ترجیح میدم واسه خودم چون من اصلا از سدان فول سایز خوشم نمیاد، ولی نظر من مهم نیست باید سعی کنیم حرف درست رو بزنیم اگر بحث لوکس باشه مرسدس بنز اس کلاس جلوی استون مارتین و بنتلی کم میاره ولی اگر قیمت رو در نظر بگیری نه کم نمیاره من میخوام بگم که ارزش در مقابل مبلغ پرداختیه که مهمه…

        پاسخ
  2. سالار
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    ولی با در نظر گرفتن همه جوانب، شما مهندسی آلمانی را ترجیح می دهید یا مجموعه ای از امکانات زیبا ولی بی مصرف؟ خیلی عجیب بود این جمله!!!

    پاسخ
  3. ESI
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    ببخشیدا ولی کدوم احمقی 60000 هزارتا میده برای این کره ای ! انواع ماشین های 8سیلندر امریکائی رو کنی اونوقت بری این رو بخری واقعا که

    پاسخ
  4. احمد
    سوابق: (364 دیدگاه) ,

    خو ب کاملا مشخصه جریان جیه استفاده از مواد درجه 3 در تمام قسمت های ماشین . ولی با ظاهر مناسب و گول زننده . اگر هیوندای و کیا سعی میکردند ققط یک خورده کیفیتشونو بیارن بالا الان وضعیتشون تو بازار جهانی خیلی بهتر بود .
    من خودم یک کادنزا خریدم 2011 قبلش هم ماکسیما داشتم بعنی شما از هر نظر فکر نید ماکسیما از اون سر بود

    پاسخ
    1. Aidin
      سوابق: (82 دیدگاه) ,

      امکان نداره ماکسیما از کادنزا سر باشه.چون 2 تاشم روندم یه هفته ده روز.
      من که سر بودنی از ماکسیما ندیدم.در ضمن کی کفته کادنزا درجه 3 هستش جنسش؟؟؟اگه کادنزا درجه 3 باشه پس ماکسیما درجه 8 9 هستش.

      پاسخ
    2. سارا
      سوابق: (42 دیدگاه) ,

      من یه مدت در نمایندگی پارس خودرو بودم (الآن ایرتویا هستم) برند نیسان بخصوص این ماکسیما از پر دردسر ترین و پر استهلاک ترین ماشینای دنیاست به تعداد ال 90 هایی که مراجعه میکردن ماکسیما میومد … بررسی کنید بعد قضاوت کنید

      پاسخ
      1. احسان
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        اخه نیسان که نمایندگی نداره ایران از تویتا چه ربطی دازه به نیسان

        پاسخ
  5. محمد ... ماشین فقط ژاپنی
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    شاید تو یک هفته رانندگی با کادنزا مشکلی نداشته باشی ولی بعد از 6 ماه یواش یواش که به خرج افتاد اون موقست که میفهمی ماکسیما ازش سرتره

    پاسخ
    1. سينا
      سوابق: (30 دیدگاه) ,

      از سال 2006 سوناتا دارم يك بار تعميرگاه رفته اونم بخاطر چراغ هاي زنونش كه پليس گير داده بود

      پاسخ
  6. فرزاد
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    به نظر من در مورد ماکسیما اشتباه هست که حرف بزنیم چون ماکسیما دیگه خیلی قدیمی شده و نه ابهت داره و نه زیبایی و خریداری هم دیگه نداره.کدوم ادم عاقلی با این همه ماشینهای جدید و لوکس رو ول میکنه بره ماکسیما بخره؟با 100 الی 120 میلیون میشه خیلی ماشینهای خوبی خرید هر چند دست دوم

    پاسخ
  7. emad
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    جناب آقای نویسنده باهاش حال نمیکنی خوب ننویس برادر من!
    نقد و مقایسه باید منطقی باشه
    اینجوری باشه منم میگم چرا بنز بخریم با اون همه امکانات بی مصرف، پراید بخریم که چهارتا چرخ داره، راه هم میره!
    اگه BMW بود میگفتین به به! چه امکانات خوب و بدرد بخوری، چون حال نمیکنین میگید بی مصرف!
    بهتره آمار فروش رو هم یه نگاهی بندازید

    پاسخ
  8. junior (فقط ایران- فقط تیبا (بی ریخت ایرانی))
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    به نظر من ارزششو داره.

    پاسخ
  9. عمران
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    ماشین شاخیه تو رده خودش
    هم قیمت هم قدرت ماشین
    عالیه

    پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    از هندلینگ و سواری گرفته تا کیفیت و زیبایی همه چیش عالیه…

    پاسخ
  11. بهنام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    امروز دوازده /فروردین / نود وسه این ماشین رو در جاده بوشهر بصورت گذر موقت رنگ دلفینی دیدم خیلی با حال بود.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.