سایر خودروهای آسیایی

میتسوکا هیمیکو 2024؛ یک مزدا MX-5 میاتا گران‌قیمت با بدنه‌ای کلاسیک!

میتسوکا هیمیکو ۲۰۲۴ با شاسی و پلتفرم مزدا MX-5 و بدنه‌ای کلاسیک و رنگی معرفی شد. از این خودرو تنها به تعداد ۱۰ دستگاه تولید خواهد شد.

اکثر مالکان مزدا MX-5 RF نسل ND2 با خودروی میتسوکا هیمیکو آشنا هستند. این خودروی اسپرت از استایلی عجیب برخوردار است و از سال ۲۰۰۸ تاکنون در دسترس علاقه‌مندان بوده است. در سال ۲۰۱۸ طراحی غیرعادی هیمیکو روی نسل ND از مزدا میاتا پیاده شد و بجای سقف سخت تاشو از سقف نرم دستی برای آن استفاده شد. حالا نیز شاهد به‌روزرسانی این خودرو و معرفی مدل سال ۲۰۲۴ آن هستیم. تنها ۱۰ دستگاه از میتسوکا هیمیکو ۲۰۲۴ تولید خواهد شد. در حال حاضر فقط یک تریم از این خودرو به همراه تجهیزات استاندارد بیشتر عرضه می‌شود. ظاهراً هیمیکو هنوز هم شبیه مورگان آیرو ۸ و جگوار XK120 به نظر می‌رسد ولی می‌توان هفت رنگ خاکستری، نارنجی، ایووری، مشکی، قرمز، سفید و سبز را برای آن سفارش داد.

در داخل کابین خودروی موردبحث پوشش چرم به همراه نشان‌های ویژه دیده می‌شوند. نشان روی جلوپنجره هیمیکو نیز با تکنیک ویژه‌ای که مختص تزئین فلزات است تهیه می‌شود. از جمله تجهیزات استاندارد هیمیکو می‌توان به صندلی‌های برقی، کروز کنترل، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، ناوبری و… اشاره کرد. همان‌طور که در تصاویر نیز مشخص است ابعاد خودروی یاد شده به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از میاتا ND2 است به ‌گونه‌ای که طول/عرض/ارتفاع آن به ۴۵۸۰/۱۷۴۰/۱۲۳۵ میلی‌متر می‌رسد. به این ترتیب میتسوکا ۶۶۶ طویل‌تر و ۱۰ میلی‌متر پهن‌تر از میاتا خواهد بود هرچند از نظر ارتفاع تفاوتی بین دو مدل وجود ندارد. هیمیکو همچنین بزرگ‌تر از فیات ۱۲۴ اسپایدر تولیدی بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ است.

این خودرو منحصراً با پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و قیمت آن حدود ۴۹ هزار دلار است. برای یادآوری باید گفت نسخه پایه میاتا ۲ لیتری در آمریکا حدود ۲۱ هزار دلار ارزان‌تر از هیمیکو خواهد بود. اگر خواهان رنگ قرمز بدنه باشید باید ۷۹۰ دلار دیگر بپردازید درحالی‌که رنگ سفید نیز ۳۹۵ دلار قیمت دارد. میتسوکا تنها برندی نیست که نسخه‌های تغییر شکل یافته میاتا را تولید می‌کند زیرا یک شرکت اسپانیایی به نام هورتان نیز از سال ۲۰۰۸ تاکنون خودرویی به نام گرند آلبیسین را بر پایه این محصول جذاب ژاپنی تولید کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (82 ديدگاه)

    یه ماشین مدرن که اومدن طراحی رترو و کلاسیک بهش اضافه کردن ولی اصلا طرح هماهنگی نداره و جلوش خیلی دراز شده
    از نظر فنی هم که با توجه به قیمت الکی زیاد اش ، عملکرد خیلی عادی و در حد یه رانندگی خیلی ملایم رو داره
    در کل چیز بدی نیست ولی قیمتش الکی گرونه

    موافقم 25
    مخالفم 7
  2. مهدی

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    خاص و جالبه

    موافقم 17
    مخالفم 1
  3. 🤡

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (143 ديدگاه)

    بیشتر باید این ماشینا تولید بشه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  4. Saeed

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    واقعا زشته

    موافقم 3
    مخالفم 32
  5. shetab-car

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    نیازی به این کار نبود وقتی مورگان هست

    موافقم 6
    مخالفم 10
  6. BMW

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    واقعا عجیب ترین

    موافقم 2
    مخالفم 2
  7. شکیبا

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    شما اگر تو اروپا یا آمریکا بایه بنز یا‌پورشه یا BMW تو خیابون بری به هیچ عنوان جلب توجه نمی‌کنید ولی کسایی که دنبال دیده شدن هستند عاشق این ماشین میشن

    موافقم 16
    مخالفم 1
  8. محمد عطایی

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بیستر بدرد ماشین عروس میخوره

    موافقم 6
    مخالفم 2
  9. Alireza

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا خودرویی زیبا و جالبی هست و حتما باید از لحاظ فنی و موتوری هم خوب باشه که حتما هست اما کاشکی دنده دستی هم داشت تا باعث میشد لذت رانندگی بهتر شود. این خودرو واقعا زیباست

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا