آستون مارتین

معرفی آستون‌مارتین DBX مدل 2025 با کابین کاملاً جدید و حذف نسخه پایه

آستون‌مارتین DBX با کابین کاملاً جدید از سه‌ماههٔ سوم امسال راهی بازار خواهد شد. نسخهٔ پایهٔ ۵۵۰ اسب بخاری این خودرو نیز حذف شده و حالا فقط در نسخهٔ DBX707 ارائه می‌شود.

آستون‌مارتین شاسی‌بلند خود را برای مدل ۲۰۲۵ مورد به‌روزرسانی قرار داده و اصلی‌ترین مشکل آن یعنی کابین قدیمی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نامناسب را برطرف کرده است. سازندهٔ بریتانیایی برای DBX کابین کاملاً جدیدی طراحی کرده است. این شرکت همچنین نسخهٔ پایهٔ هشت سیلندر ۵۵۰ اسب بخاری را حذف کرده و حالا فقط نسخهٔ DBX707 را ارائه می‌کند.

داشبورد جدید DBX707 با الهام از ونتیج و DB12 طراحی شده و حالا شاهد یک خط مشکی افقی هستیم که نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی را از صفحه آمپر و کنسول مرکزی جدا می‌کند. برخلاف دیگر خودروهای لوکس مدرن، در کابین DBX هنوز هم دکمه‌های فیزیکی زیادی برای سیستم تهویه، احساس فرمان، تنظیمات تعلیق، حالات رانندگی و… به چشم می‌خورد. مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی خودنمایی می‌کند و در میانهٔ داشبورد هم یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی با نسل جدید سیستم اطلاعای-سرگرمی آستون‌مارتین جای گرفته است که از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد. این شاسی‌بلند بریتانیایی به‌صورت استاندارد با سیستم صوتی ۸۰۰ واتی با ۱۴ بلندگو ارائه می‌شود اما امکان سفارش سیستم ۱۶ واتی B&W با ۲۳ بلندگو هم وجود دارد.

در بیرون خودرو تغییر خاصی صورت نگرفته و حالا فقط دستگیرهٔ درها هنگام باز کردن قفل درها به‌طور خودکار بیرون می‌آیند. آستون همچنین پنج رنگ بیرونی جدید مثل مشکی اپسیلون، سبز اسپرینت و زرد هلیوس را هم ارائه کرده است. زیر کاپوت نیز همچنان همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که ۷۰۷ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک با کلاچ تر نیز نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک تحویل می‌دهد که می‌تواند تمام نیرو را فقط به چرخ‌های عقب منتقل کند. در همین حال، به‌منظور بهبود هندلینگ، کمک‌فنرهای الکترونیکی و سیستم تعلیق بادی کالیبراسیون جدیدی پیدا کرده‌اند.

DBX707 ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. وظیفهٔ متوقف کردن این شاسی‌بلند قدرتمند هم بر عهدهٔ ترمزهای کربن سرامیکی ۱۶.۵ اینچی در جلو و ۱۵.۴ اینچی در عقب است که پشت رینگ‌های ۲۲ اینچی پنهان شده‌اند. البته رینگ‌های ۲۳ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود.

تولید DBX707 جدید در سه‌ماههٔ دوم امسال آغاز می‌شود و تحویل آن به خریداران از سه‌ماههٔ سوم شروع خواهد شد. آستون‌مارتین فعلاً قیمت نسخهٔ بروز شدهٔ شاسی‌بلند خود را اعلام نکرده اما قیمت نسخهٔ کنونی از ۲۴۵ هزار دلار آغاز می‌شود و بنابراین انتظار می‌رود قیمت نسخهٔ جدید از ۲۵۰ هزار دلار فراتر برود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. سامان

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    باقی موندن در جمع بزرگان خودروسازی هزینه داره اونم ۲۵۰ هزار دلار…
    البته نسل جدید که تمایل داره از برندهای جدید و با کیفیت استفاده کنه یه زنگ خطر برای برندهای بزرگ محسوب میشه.

    موافقم 15
    مخالفم 0
  2. Mr. gt c

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (333 ديدگاه)

    آستون مارتین بنواز که خوش می‌نوازی، عاشقتم دی بی ایکس ۷۰۷

    موافقم 15
    مخالفم 1
  3. زیزیگولو

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5060 ديدگاه)

    از ۱۰ سال گذشته تا الآن آمار خریدن ماشینای شاسی بلند رشد زیادی بین مردم دنیا داشته و همین موضوع کمپانیای بزرگ خودروسازی رو به فکر تغییر تو اهدافشون انداخت تا جایی که حتی کمپانیایی مثل استون مارتین و پورشه و فراری و مازاراتی و بقیه که فقط سوپر اسپرتای معروف دنیا رو تولید میکردن با یه تغیر رویه عجیب رفتن سمت ساختن ماشینای شاسی بلند و موفق هم شدن مثل همین کمپانی استون مارتین که تونست با مدل DBX که اولین شاسی بلند این کمپانی بود تو همون نگاه اول دل همه رو ببره ………. یه شاسی بلند خوشکل با طراحیو چهره تهاجمی که میتونه با شاسی بلندای کمپانیای بزرگی مثل فراری و بنتلی و رولزرویس و پورشه و مازاراتی و ………… مقایسه بشه و رقابت کنه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  4. 18:45

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (475 ديدگاه)

    Dbx، BMW XM و لامبو اوروس عاشق این 3 تا هستم تو سوپر اس یووی ها.
    Dbx از اولم فوق العاده بود وای بحال فیس لیفت اون…

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. Hm

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فراری پورسانگ….
      V12
      طراحی داخلی فوق‌العاده برتر از همه رقیب‌ها ….
      بازی شاسی بلندها رو فراری تموم کرده

      همونطور که همیشه دست برتر واقعی رو تو باشگاه سوپراسپرت‌ها داشته

      موافقم 0
      مخالفم 7
      1. Monster 765lt

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        آهان
        رنجروور و دیگر بزرگان یک دنیا معذرت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. محمد ۱

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    عاشق آستون مارتینم….

    طراحی دلنشین و اصیل….

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. FY

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (171 ديدگاه)

      طراحی همونه … فقط رنگش عوض شده 🙄🙄 بعد بگین کره طراحی هاش قدیمی هست ( طراحی این مال پنج سال پیشه)😁😁

      موافقم 2
      مخالفم 7
      1. محمد

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (83 ديدگاه)

        شوخی میکنی جناب؟؟؟؟؟خب وقتی ماشین همونه انتظار داری چیکار کنه؟این مگه dbx نیست؟انتظار داری dbx رو بیاد با طراحی مثلا سانتافه بزنه؟مگه گفته این یه ماشین جدیده که میای ایراد میگیری چرا طراحیش عوض نشده؟حرفت دقیقا عین اینه که بیای بگی پراید چرا همیشه شبیه پرایده؟خب چون پرایده!!!!اینم dbx هست .اگه اومدن گفتن اسم این ماشین یه چیز دیگه است و ماشین جدید زدیم حرفت درست بود.ولی این همون ماشینه طبیعیه که طراحیش همون باشه.فقط هر سال میان ایراد ها و نقاط ضعفشو برطرف میکنن.کل دنیای خودرو سازی همین کارو میکنه.امسال هم استون طراحی داخلی رو که قبلا ضعیف بود رو بهتر کرده.بعدشم کی گفته ماشین کره ای ظراحی رو عوض نمیکنه و طراحیش مثل ماشین های قدیمیشه؟اتفاقا کره هر ماشینی که میزنه طراحی ماشین قبلی رو کلا میریزه دور از اول طراحی میکنه.اتفاقا همیشه به کره ای ها میگن که اصالت طراحی ندارن.یعنی هر ماشینشون یه شکله و اینجوری نیست که بیس یکسان و جزئیات متفاوت داشته باشن.مثلا سانتافه که هر نسلش یه شکله وکلا هیچ ربطی به ماشین قبلیش نداره!

        موافقم 5
        مخالفم 0
  6. BMW

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1240 ديدگاه)

    لعنتی چی زده😎

    موافقم 10
    مخالفم 0
  7. amir-mr

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    لعنتی چه چیزی زده
    بنازم طراحی

    موافقم 7
    مخالفم 0
  8. مهردادکمال

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    کار بسیار درستی کرده دکمه های فیزیکی رو گذاشته چون امکان حواس پرتی راننده رو به حداقل میرسونه. من یکی شاید قدیمی فکر میکنم اما بنظرم حس بهتری داره این دکمه ها… برای من مشابه کتاب کاغذی در برابر کتابهای پی دی اف هست.

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. امین

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (591 ديدگاه)

      تو درست ترین فکر داری ، نه فقط تو که تمام بلاگر ها و نویسندگان خودرویی به موضوع اهمیت دکمه فیزیکی اشاره میکنن و این در ماشین‌ها جدید یک امتیاز و زیبایی میدونن ، بخصوص دکمه روی فرمان فیزیکی همیشه جزو مزایای بحساب میارن.

      من خودم همیشه با لمسی بخصوص روی فرمان مشکل دارم. مرتب گرمکن فرمان ناخواسته روشن میشه. چون لمس ساده میخواد و در رانندگی پیش میاد

      موافقم 5
      مخالفم 0
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1018 ديدگاه)

    همیشه طراحی استون مارتین رو دوست داشتم مخصوصا dbs

    موافقم 4
    مخالفم 0
  10. کاوه

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    لامصب کیفیتش از تو عکس همینجوری میپاشه بیرون!!!!!! کیفیت متریال داخلیش اینقددددررررررر بالاست که با عکس میتونی حسش کنی چه برسه به اینکه سوار بشی و توی اونهمه چرم درجه یک غرق بشی!!از بس با کیفیته متریال استفاده شده واقعا از توی عکسها میتونی حسش کنی.طراحی داخلی dbx واقعا نقطه ضعفش بود و به بقیه ماشین اصلا نمیخورد که به بهترین شکل ممکن درستش کردن جزئیات و مواد استفاده شده واقعا بی نظیره

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا