آئودینیسان

ملاقاتی برای خداحافظی، رویارویی نیسان GT-R نیسمو و آئودی R8 GT

دو خودروی پرفورمنس نمادین تاریخ خودروسازی جهان به پایان راه رسیده‌اند و حالا زمان ادای احترام به آن‌ها خواهد بود.

پس از بیش از ۱۵ سال اثبات قاطعانه که پورشه ۹۱۱ تنها راه برای داشتن یک سوپرکار روزمره نیست، آئودی R8 به آخر خط رسیده است. این سوپرکار آلمانی در کتاب‌های تاریخ به نیسان GT-R خواهد پیوست زیرا عرضهٔ گودزیلا هم در اروپا خاتمه یافته و این ماشین هم‌اکنون فقط در ژاپن، ایالات‌متحده و چند بازار محدود قابل خریداری خواهد بود. سال‌ها احساس می‌شد GT-R عمری نامحدود خواهد داشت اما نهایتاً به دلیل قوانین مربوط به سروصدا، در سال ۲۰۲۲ از بازار اروپا حذف شد. البته به نظر می‌رسد این اتفاق در زمان خوبی رخ داد زیرا محبوبیت GT-R کاهش و قیمت آن افزایش پیدا کرده بود.

از اواخر دههٔ ۲۰۰۰ که هردوی این سوپراسپرت‌ها به بازار آمدند، R8 بسیار بیشتر از GT-R ارتقاء پیدا کرده و بروز شده است. این ماشین از یک خودروی اسپرت با گیربکس دستی و پیشرانهٔ V8 آئودی RS4 برای رقابت با ۹۱۱ کاررا، به برادر ناتنی لامبورگینی تبدیل شد. هرچند برخی از حذف پیشرانهٔ V8، گیربکس دستی و فرمان هیدرولیک در نسل دوم R8 ابراز تأسف می‌کردند اما انتقاد کردن از این نسل با پیشرانهٔ V10، بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت، ظاهر جذاب و تکنولوژی‌های هیجان‌انگیز دشوار بود. R8 سال ۲۰۱۶ مثل نسل اول سال ۲۰۰۷، همان پرچم‌دار موتور وسطی بود که آئودی نیاز داشت.

همچنین نباید فراموش کرد که در نسل دوم، برای اولین بار شاهد عرضهٔ نسخهٔ V10 دیفرانسیل عقب بودیم. چنین ترکیبی در آن زمان برای یک آئودی جسورانه به نظر می‌رسید اما جدیدترین نسخهٔ R8 دیفرانسیل عقب هنوز هم درخشان است و وقتی در نظر بگیریم یک دهه از عمر این خودرو گذشته، واقعیتی غیرقابل‌باور خواهد بود. این نسخهٔ محرک عقب ابتدا با نام RWS ارائه شد، بعداً RWD نام گرفت و حالا با GT به آخر خط رسیده است. اگر بخواهیم این ماشین را در یک جمله توصیف کنیم، باید بگوییم با هیچ R8 دیگری اشتباه گرفته نخواهد شد. R8 GT در ظاهر با ویژگی‌هایی مثل بال عقب گردن قو، باله‌های طرفین سپر جلو و دیفیوزر عقب از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌شود. علاوه بر این، ارتفاع خودرو از زمین هم کمی کمتر شده است.

اگر هیچ‌کدام از این‌ها را به‌اندازهٔ کافی هیجان‌انگیز نمی‌دانید، به پیشرانهٔ V10 توجه کنید. این موتور در هیچ R8 استاندارد دیگری تا این اندازه هیجان‌انگیز نبوده است. ما خیلی دل‌تنگ پیشرانهٔ این دو خودرو خواهیم شد زیرا هردوی آن‌ها در نوع خود فوق‌العاده هستند. موتور ۵.۲ لیتری V10 آئودی یک منبع قدرت دور بالا با صدای بی‌نظیر است درحالی‌که پیشرانهٔ V6 نیسان هنوز هم یکی از هیجان‌انگیزترین موتورهای توربوشارژ بازار محسوب می‌شود. همچنین هنوز هم خودرویی وجود ندارد که در هیجان بتواند با GT-R رقابت کند. در این ماشین، قدرت برای ارائهٔ بیشترین هیجان ممکن بین محورها تقسیم می‌شود.

عقب هیچ خودروی چهارچرخ محرک دیگری به‌اندازهٔ این تمایل به انحراف ندارد هرچند که همیشه سیستم‌های الکترونیکی برای کمک به راننده آماده هستند. GT-R نشان می‌دهد که خودروهای چهارچرخ محرک برای ارائهٔ رانندگی لذت‌بخش نیازی به حالت دریفت ندارند. این خودرو روی هر جاده‌ای چابک، بشدت توانا، کاملاً فراموش‌نشدنی و گاهی غیرقابل‌پیش‌بینی خواهد بود. علاوه بر این، GT-R مجموعه‌ای است که هنوز هم رقابت با آن کاملاً دشوار خواهد بود. حتی در سرعت‌های پایین هم می‌توان از همه‌چیز این خودرو لذت برد.

در R8 GT نیز فرمان پذیری از همیشه بهتر شده است. این احتمالاً به خاطر درس‌هایی است که آئودی از RS4 کامپتیشن آموخته و در سیستم فرمان، Rack ضریب متغیر را با نمونهٔ ثابت جایگزین کرده است. همچنین به لطف وزن غیر فنر سوار کمتر، اعتماد به جلوی خودرو بسیار آسان‌تر از قبل است و فرمان ارتباط بسیار بهتری با راننده برقرار می‌کند. البته فرمان هنوز هم با حالت کاملاً ایده‌آل فاصله دارد و ترمزهای سرامیکی با احساس پدال ناگهانی هم همین‌طور. شاید عجیب باشد اما R8 نسبت به GT-R قدیمی‌تر، حس سوپراسپرت سنتی‌تری دارد. این ماشین بسیار آرام‌تر بوده و تعلیق آن توانایی جذب بدترین دست‌اندازهای جاده را دارد درحالی‌که GT-R ترجیح می‌دهد همیشه در پیست فوجی باشد.

در R8 GT با فشردن دکمهٔ شطرنجی روی فرمان، خودرو در حالت پرفورمنس قرار می‌گیرد. حالا بهترین R8 این نسل را در جذاب‌ترین حالت آن خواهید داشت. این حالت آئودی را زنده می‌کند و گیربکسی که اصلاح شده، با افزایش دور موتور فراتر از چیزی که واقعاً لازم است، هیجان را افزایش می‌دهد. اینجا است که صدایی ماورایی کابین را پر کرده و بهره‌برداری از یک پیشرانهٔ عالی و شاسی متعادل را بسیار آسان و البته لذت‌بخش می‌کند. پس از سال‌ها، R8 دیگر شبیه یک خودروی بزرگ احساس نمی‌شود و می‌توان از آن مثل یک پورشه کیمن V10 لذت برد.

جالب اینکه با وجود همهٔ آن قطعات آیرودینامیکی و صندلی‌های مسابقه‌ای، R8 GT آن‌قدرها خشن و تهاجمی احساس نمی‌شود. در اینجا خبری از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و لخت کردن خودرو برای کاهش وزن نیست و لاستیک‌ها از نوع میشلن پایلوت اسپرت ۴S معمولی هستند. به همین دلیل، برخی ممکن است از آئودی انتقاد کنند زیرا هدف پروژهٔ GT جذاب‌تر کردن R8 بوده است. از سوی دیگر اما این ماشین برای استفاده در جاده فوق‌العاده است و بدون شک با لاستیک‌های چسبنده در پیست اما بسیار خاص خواهد بود اما برای چیزی که بیش از این روی پیست متمرکز باشد باید سراغ ABT بروید. به‌طورکلی، R8 GT برای اکثر افراد خودرویی کاملاً قابل‌قبول خواهد بود و مثل هر R8 دیگری، جاده بهترین جا برای لذت بردن از نشستن پشت فرمان آن محسوب می‌شود.

برخی از نمونه‌های نسل دوم R8 برای سوپراسپرتی با پیشرانهٔ V10 و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، بسیار معمولی احساس می‌شدند زیرا آئودی همیشه به ساخت خودروهای پرفورمنسی تمایل داشته که رانندگی با آن‌ها آسان و راحت باشد اما دیگر این‌طور نیست. R8 GT یک سوپرکار موتور وسط است که به‌خوبی شخصیتی که چنین خودرویی نیاز دارد را بروز می‌دهد درحالی‌که حتی R8 RWD قبلی هم این‌طور نبود. در مقابل، نیسمو خودرویی است که تنظیماتی آماده برای پیست دارد و هنوز هم خودرویی را سراغ نداریم که در پیست هیجان‌انگیزتر از آن باشد.

حتی پس از گذشت این‌همه سال، GT-R هنوز هم مثل یک بوم نقاشی بزرگ است و این شما هستید که باید بفهمید چطور باید از آن بهترین استفاده را بکنید. این یکی از دلایلی است که GT-R را به خودروی محبوب علاقه‌مندان تبدیل کرده حتی اگر هزاران سال از زمان معرفی آن گذشته باشد. این در حالی است که در اواخر دههٔ ۲۰۰۰، تکنولوژی‌های جدید ناقوس مرگ لذت و درگیری رانندگی تلقی می‌شدند. پیش‌بینی‌های آن زمان حتی وحشتناک‌تر از چیزی است که امروز در مورد آیندهٔ الکتریکی می‌شنویم اما نیسان ثابت کرد که خودروهای پرفورمنس بزرگ، سنگین، اتوماتیک، توربوشارژ و چهارچرخ محرک هم می‌توانند هیجان‌انگیز باشند و مثل بهترین‌های بازار راننده را درگیر کنند؛ بنابراین، ساخت یک خودروی الکتریکی در آینده هم باید همین‌طور باشد.

مثل همین جریان، در آن زمان هیچ‌کس باور نمی‌کرد که آئودی روزی بتواند در خودروهای پرفورمنس پورشه را به چالش بکشد اما نسل اول R8 همه‌چیز را عوض کرد. حال در پایان عمر نسل دوم هستیم و مرگ سوپراسپرتی را می‌بینیم که رانندگی بهتر از همیشه دارد. R8 و GT-R هردو این دنیا را به‌عنوان نمادهای پرفورمنسی که تا مدت‌ها در یادها باقی خواهند ماند ترک خواهند کرد و درسی که به ما می‌دهند این است که بهتر است در قضاوت در مورد خودروهای پرفورمنس آینده عجله نکنیم.

مقایسه مشخصات فنی

 

نیسان GT-R نیسمو

آئودی R8 GT

پیشرانه ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو ۵.۲ لیتری V10
قدرت (اسب بخار) ۶۰۰ ۶۲۰
گشتاور (نیوتن متر) ۶۵۰ ۵۶۵
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفرتاصد (ثانیه) ۲.۸ ۳.۴
حداکثر سرعت (کیلومتر/ساعت) ۳۱۵ ۳۲۰
وزن (کیلوگرم) ۱۷۰۳ ۱۵۷۰
قیمت (پوند) ۱۸۰,۰۹۵ ۱۹۸,۳۳۳

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۳ رای
منبع
PistonHeads

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. علی آقایی

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    هییییییی😔

    موافقم 58
    مخالفم 1
    1. Mercedes-Benz

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      نه حیف شد r8 😭😭😭😢😢😢

      موافقم 35
      مخالفم 6
    2. Tecnica

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (167 ديدگاه)

      واقعا گودزیلای نیسان حیف شد
      می تونست الان با معرفی نسل های بعدی خیلی موفق تر بشه ولی افسوس که نیسان توان ساخت ماشینی بهتر از gtr نداشت و نداره
      با گذر زمان نیسان چاره ای نداره که تولید جی تی آر رو برای همیشه متوقف کنه و کلا این نام به تاریخ بپیونده

      موافقم 54
      مخالفم 8
  2. sinasvj

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (247 ديدگاه)

    جفتشون افسانن

    موافقم 70
    مخالفم 0
    1. نشناسی بهتره

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (389 ديدگاه)

      Legends never die…
      بخاطر همینه از یادمون نمیرن

      موافقم 48
      مخالفم 0
      1. sinasvj

        ۲۰ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (247 ديدگاه)

        متاسفانه آخرین نسلی هستیم که میدونستن دیدن اینا چه توی فضای مجازی و چه از نزدیک چه احساسی داره من خودم چند وقت پیش هردوی اینارو توی تهران گذرموقت دیدم البته آر ایته نسخه معمولی بود واقعا تپش قلب گرفتم و تا ساعت ها سر و بی حس شده بودم نسل بعد ما چطور میخواد این جور احساسا رو درک کنه؟

        موافقم 47
        مخالفم 0
        1. Parsa BMW

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          اونم با ماشینای برقی

          موافقم 6
          مخالفم 0
  3. yaghoub

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    دو اسطوره
    امیدوارم نسخه جدید به زودی از راه برسند .

    موافقم 42
    مخالفم 1
  4. Siyavash

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (668 ديدگاه)

    دوتا عشق.. دوتا اسطوره..جفتشونم بدشانس ترین ماشین هایه دوران هستن…اگر هر برند دیگه ای مالک GTR بود تا الان در بدترین حالت دوتا نسل عوض می‌کرد ولی نیسان نمیدونم چه دشمنی با طرفداراش داره که به هیچ قیمتی حاضر نیست این موفقیت رو تکرار کنه…..
    و اون R8زیباه واقعا نباید آنقدر زود خدافظی می‌کرد از رقابت با بقیه رقبا،هیچ وقت به چیزی که لیاقت داشت نرسید و همیشه زیر سایه پورشه لامبورگینی و فراری موند و نتونست رشد کنه یا بهتر بگیم نخواستن که رشد کنه و پیشرفت کنه…
    جفتشونم اسطوره ای هستن مخصوصا اون GTR ..امان از این پیر مرد دوست داشتنی..💯💯💯

    موافقم 46
    مخالفم 1
    1. Nismo

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نیسان دشمنی با کسی نداره . فقط در زمان بدی قرار گرفته . بزرگترین مشکلش مالیه . در کنارشم مشکلات مدیریتی با شرکای تجاری مخصوصا رنوی ملعون ، تب تند برقی سازی ، جهش رقبا در پرفورمنس و غیره باعث شدن نتونه درست حسابی به برنامه هاش برسه .
      البته اوضاعش داره رو به راه میشه . اگه یه دستی به سبد محصولاتش بکشه و به روزش کنه ( مخصوصا اینفیتی که فروشش خیلی کم شده ) ،‌ میشه امیدوار بود تا ۵ سال آینده یه جایگزین هر چند برقی بده براش .

      موافقم 16
      مخالفم 10
  5. B

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (371 ديدگاه)

    ترجمه مقاله دلنشین نیست جمله بندی هاش شبیه گوگل ترنسلیته که البته جمله بندی انگلیسی به همین نحوه ولی این نوع جمله بندی در زبان فارسی زیاد جالب نیست( به این های اول جملات دقت کنین)

    موافقم 7
    مخالفم 11
  6. شاپور

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (296 ديدگاه)

    در مشخصات فنی و روی کاغذ آر۸جی تی برنده هست.

    موافقم 4
    مخالفم 13
  7. ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3359 ديدگاه)

    من تسلا فن نیستم ولی اون چیزی که گفتی هستم😐

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Arshia m3csl

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      ببخشید بهت برخورد🙏🏼❤ فکر میکردم کسی اینجا نباشه همچین چیزی

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. ۲۰ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3359 ديدگاه)

        مشکلی نیست داداش همه این فساد ها از مدرسه شروع شد 😅😅😁😁♥️

        موافقم 2
        مخالفم 0
  8. جرمی کلارکسون

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    کامارو ، چلنجر ، چارجر ، ار ۸ ، اونتادور ، WRX و GTR R35 همشون ماشین های لجندری بودن که سال ۲۰۲۳ توقف تولید شدن 💔❤️‍🩹

    موافقم 25
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1314 ديدگاه)

      کرایسلر 300

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. EODE

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    عاشق هر دوی این خودروها هستم ؛ حیف که دیگه خیلی خیلی سخت و شاید حتی غیرممکن هستش که خودروهایی با این حد از جذابیت و شخصیت معرفی بشن .

    موافقم 18
    مخالفم 0
  10. حسن

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    عقب هیچ خودروی چهارچرخ محرک دیگری به‌اندازهٔ این تمایل به انحراف نداردGT-R نشان می‌دهد که خودروهای چهارچرخ محرک برای ارائهٔ رانندگی لذت‌بخش نیازی به حالت دریفت ندارند.
    بهترین تعریفی که میشه از یک خودروی 4 چرخ انجام داد همینه

    موافقم 25
    مخالفم 0
  11. حسن

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    واقعا حیفه ائودی زیباترین و بهترین خودرویی که داشت را حذف کرد
    هر چند این روزها دائم اخبار عدم تولید برا همه عادی شده از چلنجر و چارجر تا ائودی

    موافقم 15
    مخالفم 0
  12. ARIAN

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (295 ديدگاه)

    با سن 22 و یه عالمه ریش دارم گریه میکنم😐😭

    موافقم 20
    مخالفم 0
    1. محمد سادق

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      گریه نکون منم گریم میگیره 😭

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. ۲۰ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3359 ديدگاه)

        🤣لو رفتی دیگه پسرم زجه نزن با اکانت خودت بیا🤣🤣

        موافقم 1
        مخالفم 4
  13. Fy

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (158 ديدگاه)

    حیفشون بود😮‍💨

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. blackwing

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (908 ديدگاه)

    GT-R 😼

    موافقم 16
    مخالفم 1
  15. بهنام

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (831 ديدگاه)

    نیسان جی تی آر . هنوزم انتخاب اول من در میان سوپراسپرت هاست.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  16. علیرضا

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    به احترام آر ۸ یک دقیقه سکوت

    موافقم 12
    مخالفم 3
  17. ناجی

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    جرمی کلارکسون مجری سرشناس بریتانیایی سالها قبل گفت نیسان جی تی آر یک خودرو جدید نیست بلکه یک متر و معیار جدید در دنیای خودرو است زیرا بعد تولید جی تی آر تمامی سوپر اسپرت های قدیمی و جدید را برای سنجش توانایی مقابل جی تی آر قرار دادند و این اتقاق برای هیچ خودرو دیگری نیفتاده بود، برای چندین سال متوالی اغلب ویدئو های درگ یک پای ثابت داشت که همون جی تی آر بود، نیسان حاضر شده بدون معرفی جانشین این خودرو دوست داشتنی را بازنشسته کنه و عمده دلیلش این بوده که جی تی آر واقعا غول مرحله آخر نیسان بود و با موتورهای بنزینی دیگه بهتر از جی تی آر نمیشه تولید کرد، همانگونه که لنسر اولوشن برای همیشه از خط تولید کنار رفت تا خودروهای الکتریکی جایگزین آن شوند به احتمال قریب به یقین نسل بعدی جی تی آر یک خودرو هیجان انگیز الکتریکی خواهد بود

    موافقم 19
    مخالفم 1
  18. Zahid AMG 2005

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    دو تا اسطوره ولی کاش تموم نمیشدن هر دوتاش خیلی زیبا هستن😭🥹

    موافقم 10
    مخالفم 0
  19. بی وطن

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    این دنیا دیگه جای موندن نیست.هر روز خبر پایان یه اسطوره میرسه که قراره جاشونو این ماشین کنترلی ها پر کنن،🥺
    این پرفورمنس ها و ماسل کارهای درون سوز روح دارن که با روح آدم بازی میکنن.دقیقا چیزی که این ماشین کنترلی های جدید اصلا ندارن‌…

    موافقم 17
    مخالفم 0
  20. Amir

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    انقد عکس سنگین بود که گوشیم هنگ کرد😔

    موافقم 9
    مخالفم 0
  21. علی

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین هایی که بخاطر تکنولوژی دارن خداحافظی می کنن

    موافقم 3
    مخالفم 0
  22. آرین

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    از روزی که جی تی ار معرفی شد عاشقش بودم و تا روزی که میمیرم عاشقش خواهم ماند

    موافقم 10
    مخالفم 0
  23. parsa1383

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    افسوس ، نه تنها این دو ، بلکه توقف تولید ماسل‌کار ها هم واقعا غم بزرگی رو دل جامعه ماشینی گذاشتند

    چلنجر ، کامارو ، موستانگ ، پیشرانه‌های V8 و V12 بنز و بی‌ام‌دبلیو و فراری و …

    خلاصه که هعی 🖤

    موافقم 8
    مخالفم 0
  24. Yasin.sn

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سال ۲۰۲۳ سال غم انگیز با خداحافظی از اسطوره های آمریکایی ، ژاپنی ، آلمانی و ایتالیایی 💔

    موافقم 6
    مخالفم 0
  25. بنزین فن

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هعی خدا این الکتریکی چیه واقعا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  26. مجید

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (169 ديدگاه)

    نیسان GT-R با اون شتابش همیشه تو درگ‌ها با بزرگتر از خودش در میوفتاد با آونتادور! با ویرون! اصلا کسی فکرشو نمیکرد چنین اسطوره‌ای یروز به اینجا برسه که افسوس تموم شدنش رو بخوریم.

    جا داره به بهترین آمار هر کدوم تو نوربرگرینگ اشاره کنیم:

    آر ۸ : ۷ دقیقه و ۲۲ ثانیه
    جی تی آر : ۷ دقیقه و ۸ ثانیه

    بهترین زمانی که لامبورگینی گالاردو ثبت کرده ۷ دقیقه و ۵۲ ثانیست.
    برای فراری ۴۵۸ هم ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه.

    به عنوان طرفدار ماشینای ایتالیایی به این دو اسطوره‌ی هیولاکش احترام می‌ذارم.

    موافقم 11
    مخالفم 0
  27. BMW

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1234 ديدگاه)

    همه اینها دارن قربانی برقی میشند ای کاش صنعت این قدر سریع پیشرفت نمیکرد🥲😢🤲

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. نسل سوخته!

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تلخه ولی شاید ما آخرین نسلی باشیم که از ماشین های بنزینی استفاده میکنه!…💔🔥

    موافقم 0
    مخالفم 1
  29. برادر همه کاربران بجز تسلا

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    💔…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا