بنتلی

تماشا کنید: جزئیات باورنکردنی بنتلی کانتیننتال GT آزور بلک‌لاین

کانتیننتال GT یکی از مهم‌ترین خودروهای تاریخ بنتلی است که در آینده با نمونه برقی جایگزین خواهد شد.

بنتلی به خریداران کانتیننتال GT آزور اجازه می‌دهد تا به مقر این شرکت رفته و با تیم طراحی مولینر دیدار داشته باشند. وظیفه این تیم هم تولید بنتلی منحصربه‌فرد مشتری باتوجه به سلیقه شخصی او است. مشتریان بنتلی می‌توانند از میان گزینه‌های موجود در این شرکت انتخاب کنند یا المان‌های شخصی و خاص خود را به کانتیننتال اضافه کنند.

نتیجه این شخصی‌سازی به هر طرح و رنگی که باشد، یک گرن‌تورر سنگین و جذاب خواهد بود. کانتیننتال GT آزور مانند نسخه عادی این خودرو از یک موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر V شکل تویین‌توربو سود می‌برد که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت این خودروی چهار چرخ محرک می‌تواند آن را به حداکثر سرعت ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت برساند تا راننده مرفه این خودرو در اتوبان‌ها و جاده‌ها از عملکرد سریع کانتیننتال اطمینان داشته باشد. اگر هم پشت چراغ قرمز گیر کرده باشد می‌تواند با فشردن پدال گاز در عرض ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

راندمان این ‌گرن‌تورر کوپه توسط سیستم تعلیق بادی سه کاناله تطبیق‌پذیر پشتیبانی می‌شود تا پستی‌وبلندهای مسیر، سرنشینان را آزرده‌خاطر نکند. سیستم ضدغلتش بنتلی موسوم‌به «بنتلی دینامیک راید» هم تمام تلاشش را می‌کند تا بدنه زیبای این کوپه را در پیچ‌های تند متعادل نگه دارد. بنتلی برای تکمیل این پکیج گران‌قیمت، آن را به چهار حالت رانندگی مجهز کرده تا پیشرانه و فنربندی پاسخگوی نیاز راننده باشند.

۷ رنگ مختلف دردسترس خریداران کانتیننتال GT عادی است؛ اما اگر نسخه آزور و پکیج مولینر را انتخاب کنند، شمار انتخاب‌هایشان به ۸۰ رنگ منحصربه‌فرد افزایش خواهد یافت. مالکان می‌توانند کابین خودروی خود را با نگاه به پالت غنی مولینر شخصی‌سازی کنند و درصورت تمایل، از رنگ‌بندی دوگانه استفاده کنند. بنتلی پا را از رنگ‌آمیزی عادی هم فراتر خواهد گذاشت و با رنگ‌های انتخاب‌شده توسط خریدار، بخش‌های مشخصی از خودرو  را به‌صورت دستی رنگ‌آمیزی خواهد کرد.

خریداران این نسخه نه‌تنها روی رنگ، بلکه روی مواد به‌کاررفته در کابین هم کنترل دارند. مهندسان و طراحان واحد مولینر به خریداران بنتلی این امکان را می‌دهند تا از میان موادی چون چوب پولیش‌شده و براق باکیفیت، فیبرکربن و آلومینیوم، پرداخت نهایی دلخواه خود را انتخاب کنند.

بنتلی کانتیننتال ۲,۱۶۵ کیلوگرم وزن دارد و از فضای بار ۳۵۸ لیتری صندوق عقب بهره‌مند شده است. باک سوخت این خودروی لوکس تا ۹۰ لیتر بنزین را در خود جای می‌دهد و در هر صد کیلومتر، ۱۱.۲ لیتر از آن سوخت را مصرف می‌کند. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به‌ترتیب برابر ۴,۸۵۰، ۲,۱۸۷ و ۱,۴۰۵ میلی‌متر با فاصله محوری ۲,۸۵۱ میلی‌متری است. در ادامه می‌توانید به یک دستگاه بنتلی کانتیننتال GT آزور بلک‌لاین نگاهی نزدیک داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5146 ديدگاه)

    یادمه بنتلی کانتیننتال GT ۲۰۲۰ که یه مدل کاملاً لاکچری و لوکس و سفارشی فقط واسه مشتریای خاص ایالات متحده آمریکا بود که با یه موتور بنزینی قدرتمند هشت سیلندر تو آمریکا عرضه شد

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. amir

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2373 ديدگاه)

      اتاق بنتلی رو خیلی دوست دارم حتی بنظرم از رولزرویسم خاص تر و شیک تره

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. زیزیگولو

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5146 ديدگاه)

        من مایباخ رو به هر دوتاشون ترجیح میدم

        موافقم 8
        مخالفم 10
        1. amir

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2373 ديدگاه)

          بنز که انگار تو سفینه نشستی نه ماشین
          ولی تو لوکس و شیک بودن….

          موافقم 5
          مخالفم 1
      2. JaMsHiD

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1032 ديدگاه)

        یه کسی که رولز رویس خریده باید یه راننده هم کرایه کنه چون اصل آپشن عقبه . ولی موقعی بنتلی میخری ، نشون دادی نیازی به راننده نداری . خودت میخوای کنترل رو بدست بگیری و خودت از رانندگی لذت ببری . در واقع رولز رویس برا اشرافی ها هست و بنتلی برای اشرافی های ماشین باز که می‌خوان خودشون رانندگی کنند !

        موافقم 10
        مخالفم 0
        1. زیزیگولو

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (5146 ديدگاه)

          بهتره بگی رولزرویس یه ماشین تشریفاتی واسه مقامات هستش که حتماً لازمه یه راننده داشته باشه

          موافقم 7
          مخالفم 0
  2. ARIAN

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (298 ديدگاه)

    حیف شد که نسخه 12 سیلندرش رو حذف کردن

    موافقم 14
    مخالفم 0
    1. Regra Loaded

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (228 ديدگاه)

      بنظرم v8 توین توربو واسه این ماشین مناسب تر

      موافقم 3
      مخالفم 11
  3. ممد ژانگولر

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3619 ديدگاه)

    این ماشینو هر کی بخره آخرش میگن مال باباشه .حالا هی بگو من ۷۰ سالمه باز میگن مال باباته نه ؟

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. جمشید

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (409 ديدگاه)

      خوب مال باباشونه دیگه

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3369 ديدگاه)

        بهترین جوابو دادی😂😂😂

        موافقم 6
        مخالفم 0
  4. مهدی

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (170 ديدگاه)

    این ماشین را با اختلاف زیاد به همه خودروهای کوپه ترجیح میدم.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  5. سامان

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ای جان
    وقتی تو قله باشی نتیجه ش میشه این شاهکار

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. پیام

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1639 ديدگاه)

    حجم باکش تقریبا اندازه حجم باک لندکروز هست 😂😂😂😂😂

    موافقم 2
    مخالفم 2
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1041 ديدگاه)

    جذاب ترین گرن تورر به نظرم

    موافقم 5
    مخالفم 0
  8. ابوالفضل

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (190 ديدگاه)

    حاجی عجب چیزیه 👍🏻
    بعضی جزئیاتش در حین سادگی خیلی زیبا بود
    موتور V8 هم بسیار مناسبه
    تو کوپه های لوکس قطعا اینو ترجیح میدم به رولزرویس

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا