بی ام و

معرفی فیس‌لیفت آلپینا B3، همتای شیک‌پوش بی ام و M3

پس از معرفی فیس‌لیفت بی‌ام‌و سری ۳، حالا آلپینا هم نسخهٔ بروز شدهٔ B3 و همین‌طور مدل دیزلی D3 S را در دو نسخهٔ سدان و استیشن معرفی کرده است. زیر کاپوت B3 بنزینی نسخهٔ ارتقاءیافته‌ای از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ قبلی قرار گرفته است که حالا به لطف اصلاحاتی مثل استفاده از اینترکولر بزرگ‌تر و بهبود سیستم خنک‌کننده، خروجی آن به ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. این اعداد که ۳۳ اسب بخار و ۳۰ نیوتن متر نسبت به نسخهٔ قبلی افزایش داشته‌اند، B3 را به قلمروی بی‌ام‌و M3 نزدیک‌تر کرده‌اند.

B3 سدان به لطف این نیرو، ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. پیشرانهٔ مدل دیزلی D3 S اما تغییری نداشته و همچنان همان ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور است. این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت در نسخهٔ سدان به ۴.۶ ثانیه و در نسخهٔ استیشن به ۴.۸ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. انتقال نیرو در هردو مدل B3 و D3 S توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و هردو به‌صورت استاندارد به به سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive مجهز هستند.

هردو مدل B3 و D3 S در عقب به یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز هستند و از کمک‌فنرهای خاص آلپینا هم بهره می‌برند. این شرکت همچنین تنظیمات فرمان را هم از نو کالیبره کرده است. این خودروها در بیرون به اسپلیتر اختصاصی آلپینا در زیر سپر جلو مجهز بوده و در عقب از چهار سر اگزوز در یک قاب یکپارچه برخوردار هستند. رینگ‌های خاص آلپینا هم ویژگی‌های بیرونی این خودروها را تکمیل می‌کنند.

در داخل B3 و D3 S شاهد همان صفحه‌نمایش خمیدهٔ فیس‌لیفت سری ۳ هستیم که شامل یک نمایشگر ۱۴.۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی به همراه صفحه آمپر دیجیتالی می‌شود. البته آلپینا رنگ آمپرهای این صفحه آمپر دیجیتالی را به طرح سنتی سبز و آبی خود تغییر داده است. در همین حال، این شرکت برای خریداران امکان شخصی‌سازی تودوزی خودروها را هم از طریق انتخاب دوخت و چرم موردنظر خود فراهم کرده است.

هردو مدل B3 و D3 S فیس‌لیفت هم‌اکنون در آلمان قابل سفارش هستند و تحویل آن‌ها به خریداران از اکتبر امسال آغاز می‌شود. قیمت B3 سدان از ۸۸,۶۰۰ یورو و B3 استیشن از ۸۹,۹۰۰ یورو آغاز می‌شود درحالی‌که برای خرید D3 S سدان حداقل باید ۷۷,۰۵۰ یورو و برای استیشن ۷۸,۴۵۰ یورو پرداخت کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Hamid

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اگه خوردو را به پرفورمنس خوب و طراحی زیبا و اینتریور دیزاین مطلوب برسی کنیم
    خوب این سه فاکتور را دارد

    موافقم 32
    مخالفم 0
  2. KSH

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    چقدر سفیدش خوشگله

    موافقم 25
    مخالفم 0
  3. Jdm باز

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    بسیار عالی
    طراحی بیرونی سنتی و جذاب
    و کابین مدرن و زیبا

    موافقم 13
    مخالفم 0
  4. hssn

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (477 ديدگاه)

    واقعا دیزاین آلپینا زیباتره

    موافقم 21
    مخالفم 0
  5. TML BN

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    یک سوال الان ما خوشحال باشیم که دیگه بی ام وه از این جلوپنجره میخواد بزنه
    البته واقعه بعیده چون بعضی از دوستان هم گفتن مثال بیاد M4 رو تغییر بده توف سر بالاست

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. hssn

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (477 ديدگاه)

      این فقط یه فیس لیفته و واقعا مشخص نیست دوباره قراره سر نسل بعدی سری 3 و 4 چه بلایی بیاد

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. بهنام

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (987 ديدگاه)

      فیس لیفتی که از سری سه منتشر شد و گفتن جلوپنجره ش بزرگ نیست مربوط به مدل M نبوده حتی تو مدل سال قبل هم جلوپنجره سری سه معمولی کوچیک بوده و با مدل M کاملا متفاوت بود
      بعید می‌دونم حالا حالا بی ام و از این جلوپنجره دست برداره

      موافقم 5
      مخالفم 0
  6. Alan.r

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    واقعا BMW با جلو پنجره سنتی یه چیز دیگست

    موافقم 10
    مخالفم 0
  7. شهر نشین

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    از بی ام وی سری ۳ معمولی هم قشنگتره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  8. Sina10

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    یکم گرونه ولی حرف نداره

    موافقم 6
    مخالفم 0
  9. s.k.power

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    یه چیز جالب که نمیدونم شما هم دقت کردید یا نه.

    این موتور در نسخه عادی تویین توربو هست اما الان در این نسخه آلپینا روی قاب موتور کلمه بای توربو وجود داره که کلا نسبت به موتور عادی آرایش و چینش متفاوتی در توربو ها داره. خیلی عجیبه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. Mamad

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    شاید بشه گفت در حال حاضر قشنگترین bmw این می‌تونه باشه ولی چقدر خوب میشد فرمون ظریف تری داشت

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. Hadi

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    واقعا طراحی خیلی خوب و هماهنگی داره 👌🏼
    ما این مدل طراحی رو دوست داریم آقای ب ام و !
    معرکس…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  12. قاطر فروش

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1117 ديدگاه)

    نسبت به سایر بی ام و ها سواری مخملی تری داره از نظر کیفیت و استهلاک هم خیلی بهتر است
    مقایسه های الپینا با m توی همین سایت هست بخونیدشون

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. Taha Malek

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    عجب چیزیه🔥
    قیمتشم بنظرم مناسبه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  14. Amir

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    الپینا بینظیر بوده و هست و خواهد بود

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. پدرام

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    طراحی اش قابل قبوله

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. وحید اسماعیل نسب

    ۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا