پس از خرید سهام آلپینا توسط بیامو، تنوع مدلهای مختلف با تجهیزات لوکس و ارتقا یافته از برند آلپینا بیشتر شده است.
طی سالهای اخیر، صرفا خودروهای سدان اسپرت مثل سری ۵ و ۷ مورد توجه آلپینا قرار داشت اما حالا، شاسیبلند پهنپیکر X7 نیز با کد XB7 توسط این مجموعه عرضه خواهد شد.
قیمت ۱۴۵ هزار دلاری برای محصولی ساخت بیامو کمسابقه است. درحالیکه انواع مرسدس AMG یا مرسدس میباخ با بدنههای مختلف، از سالها قبل قیمت بیش از ۱۲۰ هزار دلار داشتهاند.
تصاویر آلپینا XB7 بهار امسال منتشر شده بود و حالا با جزئیات بیشتر برای فروش آماده میشود. این مدل در نمای بیرونی، تفاوتهایی با X7 سری M60i دارد و البته از نظر فنی هم، برتر خواهد بود.
رینگهای ۲۱ تا ۲۳ اینچ مخصوص XB7 تولید میشود و توسط خریدار، قابل سفارش هستند. تایرهای متنوع با پهنای ۲۸۵ و ۳۲۵ میلیمتر هم برای چرخها وجود دارد. حتی برای اگزوزهای XB7 چند مدل اگزوز ارائه خواهد شد. همچنین ترمزهای برمبو با ابعاد ۱۵/۵ اینچ در جلو و ۱۵/۷ اینچ در عقب، همراه کالیپرهای آبی نصب میشوند.
آلپینا XB7 مجهز به پیشرانهی S68 بیامو است. این موتور ۴/۴ لیتر V8 با سیستم هیبرید، ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند تا نسبت به X7 M60i حدود ۷۰ اسب بخار قویتر باشد. بیشترین گشتاور از ۱۸۰۰ دور بر دقیقه تولید میشود و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۹ ثانیه فراهم میکند. آلپینا XB7 میتواند مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۲/۴ ثانیه طی کند و به سرعت ۲۹۰ کیلومتر برساعت برسد. این شرایط، عملکرد فنی بسیار خوب برای یک شاسیبلند ۲۷۱۵ کیلوگرمی را نشان میدهد.
مشابه X7 M60i، آلپینا XB7 هم با ۴ یا ۶ صندلی تولید میشود. دو نمایشگر ۱۲/۳ اینچ برای راننده و ۱۴/۹ اینچ برای سیستم سرگرمی روی داشبورد نصب خواهد شد. نشان درخشان XB7 هم در قسمتهای مختلف کابین، جایگزین M و M60i میشود. تزئینات و نورپردازی مخصوص رکاب زیر در ورودی نیز، چنین شرایطی خواهند داشت. بخش تنظیمکنندهی حالت رانندگی iDrive که در جایگاه دستهدنده وجود دارد نیز برای آلپینا XB7 متفاوت از X7 استاندارد است.
مدل پایه از آلپینا XB7، فنربندی هوایی (پنوماتیک) در جلو و عقب دارد تا سواری نرم برای این شاسیبلند فراهم شود. چرم دستدوز برای صندلیها و فرمان، تزئینات چوب کابین و ادوات داخل کابین نیز، مدلهای متنوع سفارشی خواهند داشت.
با اضافه هزینههای مربوط به مالیات و ترانزیت، آلپینا XB7 در بازار امریکا ۱۴۶ هزار دلار قیمت دارد. این مدل نسبت به X7 M60i حدود ۴۲ هزار دلار گرانتر خواهد بود. آستانه قیمت بی ام و X7 با پیشرانهی ۶ سیلندر و قدرت ۳۷۵ اسب بخار، ۸۰ هزار دلار است.
Si
۲۹ شهریور ۱۴۰۱قبلا میگفتم بده ولی الان میگم جلو پنجره جدید بی ام و زیباست و کاملا این ماشین ارزش این قیمت رو داره
فريد
۲۹ شهریور ۱۴۰۱به این میاد نه به سری ۷ اون شورشو در اورده هم جلو هم عقب
فرامرز
۲۹ شهریور ۱۴۰۱سری ۷ جدید رو چند وقت پیش از نزدیک دیدم. ابعاد و شکل کلی ماشین با ابهته (بر عکس سری ۸ که با اون همه زیبایی خیلی لطیف و کوچیک به نظر میاد) ولی هر چی نزدیکتر میشی و جزئیات رو میبینی میگی چرا چینی ها انقدر به اسب آبی علاقه دارن که طراحی ب ام و هم رفته اون سمتی! واقعا بد ترکیبه، مثل نسل اول سری ۷ با چراغ های پشت دو تکه
سالار
۲۱ فروردین ۱۴۰۳هر موقع دیدیم یه خودرو مثل این دوتا گیربوکس داره شاسی بلند حساب میشه .
وگرنه suv هست و یا مدل های پایینتر یعنی کروز هستند . مثل سانتاپه
Alan.r
۲۹ شهریور ۱۴۰۱کابین و مشخصات فنیش عالیه ولی ظاهرش افتضاحه
GLS63 رو ترجیح میدم هم زیباتره هم لوکستره و هم پرفورمنس بهتری داره(شتاب صفر تا صد ثانیه :۳.۷ ثانیه
سوشیانت
۲۹ شهریور ۱۴۰۱شتاب صفرتاصد بنز gls 63 amg ۴.۲
سوشیانت
۲۹ شهریور ۱۴۰۱به نظرم amg رو باید با ام پاور مقایسه کرد چون این ها تیونر های اصلی بنز و بی ام و هستن آلپینا باید با برابوس مقایسه بشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ شهریور ۱۴۰۱یک نکته مهم اینکه برابوس، تیونر مستقل هست اما آلپینا زیرمجموعه بی ام و شده
به نظر من، آلپینا باید با میباخ مقایسه بشه؛ الان کلاس S و GLS میباخ وجود داره
بی خیال اسم
۲۹ شهریور ۱۴۰۱در مجلات خودروی موتور ترند و کاراند درایو این خودرو زمان های بهتری رو هم ثبت کرده مثلا تو همین موتور ترند زمان ۳.۷ رو ثبت کرده
سوشیانت
۳۰ شهریور ۱۴۰۱بله اما کمپانی ها تو شرایط ایده آل تست میکنه پس معتبر ترن جدا از اون موتور ترند صفرتا شصت مایل رو گفته ایشون گفتن صفرتاصد
بی خیال اسم
۳۰ شهریور ۱۴۰۱کمپانی این شتاب رو که می گن
تو شرایط عادی به دست میاد که یک راننده آماتور هم می تونه به همچین شتابی برسه ولی
این شتاب مجلات با راننده های حرفه ای بدست میاد که نشون می ده این ماشین تو شرایط بهتر شتاب بهتری رو هم ثبت می کنه
مقیاس کلا جهان شتاب صفر تا ۶۰ مایل هستش
سوشیانت
۳۰ شهریور ۱۴۰۱خیر دوست عزیز تو شرایط ایده آل به این معنی نیست که بدترین حالت شتاب رو میگن دلیل اینکه تو برخی مجلات شتاب بیشتری نوشته شده اینه که شرایط آب و هوایی موافق با شتاب خودرو بوده در ضمن برو تو سایت آ ام گ و ام پاور میبینی که شتابشون بر اساس صفرتاصد هست
بی خیال اسم
۳۰ شهریور ۱۴۰۱نمی گم بدترین شتاب می گم شتابی که هر راننده ای می تونه بدست بیاره ولی راننده حرفه ای شتاب بهتری رو ثبت می کنه
سایت بنز هم فکر کنم این باشه دقیق مطمئن نیستم شتاب رو صفر تا ۶۰ اعلام کرده
ولی در کل اگه صفر تا صد هم باشه چیز زیادی به شتاب خودرو اضافه نمی شه
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.mercedesbenzwilsonville.com/blog/performance-and-engine-specs-of-the-2021-mercedes-amg-gls-63/&ved=2ahUKEwiV_N3joKb6AhXSCuwKHSP1DYoQFnoECAcQBQ&usg=AOvVaw0LVEb2ZRz-JiamQobbduMn
عوامل موثر بر شتاب خودرو
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://carstan.ir/84000/%25D8%25B9%25D9%2588%25D8%25A7%25D9%2585%25D9%2584-%25D9%2585%25D9%2588%25D8%25AB%25D8%25B1-%25D8%25A8%25D8%25B1-%25D8%25A7%25D9%2581%25D8%25B2%25D8%25A7%25DB%258C%25D8%25B4-%25D9%2588-%25DA%25A9%25D8%25A7%25D9%2587%25D8%25B4-%25D8%25B4%25D8%25AA%25D8%25A7%25D8%25A8-%25D8%25AE%25D9%2588%25D8%25AF%25D8%25B1%25D9%2588-%25DA%2586/&ved=2ahUKEwjlrej-oKb6AhXC5KQKHQydDn0QFnoECA0QAQ&usg=AOvVaw0dckEEQZJDmlfuUCmZ4IbM
Alan.r
۲۹ شهریور ۱۴۰۱من بر اساس این دوئل پدال قضاوت کردم👇
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%d8%af%d9%88%d8%a6%d9%84-%d8%b1%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%88%d9%88%d8%b1-%d9%85%d8%b1%d8%b3%d8%af%d8%b3-%d8%a8%d9%86%d8%b2-gls/
ولی الان که سایت AMG رو نگاه کردم دیدم ۴.۲ ثبت شده
ببخشید
البته تو این کلاس لوکس بودن و راحتی مهمترین چیزه که تو این دو مورد جیالاس برتری داره
سوشیانت
۲۹ شهریور ۱۴۰۱بله خب شرایط آب و هوایی تاثیر داره تو شتاب ولی من یه جا خونده بودم که کمپانی ها تو شرایط ایده آل تست شتاب رو انجام میدن
مهران
۲۹ شهریور ۱۴۰۱جلوش خیلی بنظرم خوب شده با اینکه از این مدل چراغ خوشم نمیاد…
الپینا🔥
Scuderia Ferrari
۲۹ شهریور ۱۴۰۱آلپینا تا جایی که امکان داشته سعی کرده زشتی نمای جلو رو پوشش بده و در مجموع خوب شده
MohammaD
۲۹ شهریور ۱۴۰۱اولین باره که بی ام و X7 رو دوستش دارم و حس می کنم اینجا به پختگی لازم از همه زوایا رسیده .
البته کروم کاری بدنه میتونست بهتر باشه .
ببینیم آلپینا با سری 7 چه می کنه ??
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ شهریور ۱۴۰۱یکی از مهم ترین تفاوت ها در بی ام و آلپینا نسبت به مدل استاندارد، صندلی هست
کلا راحتی سرنشین در محصول آلپینا، اهمیت زیادی داره
MohammaD
۲۹ شهریور ۱۴۰۱اصلا آقای اشتری برای همینه که آلپینا b8 از بی ام و m8 بهتره . چون بالاخره m8 هرکاری کرد تو بحث پویایی رانندگی و القای احساس لازم به راننده نتونست در حد انتظار ظاهر بشه . اما در عوض آلپینا b8 به عنوان یه گرند تورر وظیفه خودشو به بهترین نحو انجام میده .
Phonix
۲۹ شهریور ۱۴۰۱زیبا ترین الیپنا که من دیدم
عکس اول رو ببینید و کیف کنید
درود بر این شرکت
Yasin
۲۹ شهریور ۱۴۰۱خیلی جذاب شده
ARMAN سابق
۲۹ شهریور ۱۴۰۱دوستان این الان هیبریده یا هیبریدی خفیف؟
Amir
۲۹ شهریور ۱۴۰۱چه کسی و چرا دیسلایک داده😑😂
قاطر فروش
۲۹ شهریور ۱۴۰۱موتور هایی خود الپینا میزد از بی ام و خیلی بهتر بودن حیف شد
قاطر فروش
۲۹ شهریور ۱۴۰۱درسته هیچ وقت لایک و دیس لایک برام مهم نبود ولی واقعا فک میکنین موتور های بی ام و بهتر از الپیناس ؟
Porsche 911
۳۰ شهریور ۱۴۰۱من میخوام بدونم شما فکر میکنی موتور آلپینا مجزا از موتور ب ام و هست ؟
خیر دوست عزیز آلپینا موتور خود کارخانه ای ب ام و رو تقویت و ارتقا میده
و چیزی که ثابت شده هست اینه که ب ام و یکی از بهترین انجین ساز های دنیاست
قاطر فروش
۳۰ شهریور ۱۴۰۱میدونم ولی اینو تیون نکردن
سوشیانت
۳۰ شهریور ۱۴۰۱خب الان این بی ام و رو کمپانی آلپینا تیون کرده دیگه
قاطر فروش
۳۰ شهریور ۱۴۰۱داداش تو متن گفته همونو روش انداختن تقویت نکردن
ارین صاحب جمعی
۲۹ شهریور ۱۴۰۱Germany 🇩🇪
ARMAN سابق
۲۹ شهریور ۱۴۰۱اگه همین ماشین با همین طراحی نه چندان همه پسند آمریکایی بود چه واکنشی داشتی؟
ارین صاحب جمعی
۳۰ شهریور ۱۴۰۱اونم اوکی بود من فقط با تسلا مشکل دارم و الا کادیلاک عشقه
Sobhan
۲۹ شهریور ۱۴۰۱نسخه قبلی چقدر خوشگل تر و شیک تر بود 😭
امیرشایان فرازی
۲۹ شهریور ۱۴۰۱جلوی این خوبه
بهش میاد
ولی هر موقع جلوی سری ۷ رو میبینم از زندگی نا امید میشم
mahan
۲۹ شهریور ۱۴۰۱نمیتونم این مانیتور که وسط تا کیلومتر کشیده شده رو هضم کنم.اونم برای بی ام و!.خیلی منو یاد چینیا انداخت .این سبک چراغ جدیدشو (جلو) رو اصلا دوست ندارم و به نظرم نسخه های قبلش چراغ های بزرگ و اون دو تا دایره خیلی لذت بخش بود.ولی عقبش رو دوست دارم خوشگله.اما کابینش خیلی رو اعصابمه
فرید
۲۹ شهریور ۱۴۰۱بچه ها، اینترنت شما هم قطع شده؟
من فقط میتونم پدال بیام
صادق پور
۳۰ شهریور ۱۴۰۱خدا ازشون نگذره
کلی کار داشتم، الان قطعه
Taha Malek
۲۹ شهریور ۱۴۰۱زیبا لوکس سریع
دست پخت ناب آلپینا
طراحی x7 از نظر من کاملا زیباست ولی سری 7 زیبا نیست
محمد
۲۹ شهریور ۱۴۰۱قیافه این بی ام و جدیدا زیاد قشنگ نیست.قبلیا خیلی بیشتر به دل میشینه.حلقه دایره نئون دور چراغ جلو کلا خیلی خاص بود.جدیدا طراحی جلو و عقب دیگه قشنگ نیست
ماکان
۲۹ شهریور ۱۴۰۱سلام . مثل برخی از افراد دیگر ، این خودرو برای من هم یکی از بهترین ماشین ها هستش .
پدرام
۳۰ شهریور ۱۴۰۱چراغ دوتایی برای این ماشین به شدت تو ذوق می زنه و از اون اصالت آلمانی اش خارج شده به نظرم ایکس 7 قبلی خیلی بهتر بود
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳۰ شهریور ۱۴۰۱استایلو
خان
۳۰ شهریور ۱۴۰۱من این ماشین رو از نزدیک دیدم و داخلش رفتم ، حرف نداشت 👌👌👌
مسعود
۱ مهر ۱۴۰۱ماشین تویی،،،شاسی تویی،،،روح تویی،،،بقیه اداتم نمیتونن دربیارن به خدا
رامین
۲ مهر ۱۴۰۱بزودی اکسیژن هم قطع میشه