بی ام و

تبدیل بی ام و Z4 به خودروی کلاسیک ایتالیایی توسط آرِس مودنا!

شرکت آرِس مودنا از نسخه ویژه بی‌ام‌و Z4 با طراحی خاص و کلاسیک مشابه محصولات ایتالیایی رونمایی کرد.

درست یک ماه پس از تبدیل شورولت کوروت به یک سوپرکار ایتالیایی پسند، شرکت آرِس مودنا از محصول دیگری با نم وامی لالیک اسپایدر رونمایی کرده است. ریشه چنین طراحی‌ای به رودسترهای دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی به ویژه فراری ۲۵۰GT کالیفرنیا و مازراتی A6GCS فروا بازمی‌گردد. اگرچه ظاهر این خودرو جذابیت‌های زیادی دارد اما زیر پوستش عادی‌تر است چراکه در اصل با بی‌ام‌و Z4 نسل E85 سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ روبرو هستیم.

آرِس مودنا در تولید این خودرو پرفورمنس را اولویت اصلی خود نمی‌داند و به همین خاطر از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری M54 استوک با ۲۳۱ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. یکی دیگر از نشانه‌های عدم تمرکز روی پرفورمنس را می‌توان استفاده از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دانست. بدنه این خودرو از فیبر کربن دست‌ساخت تشکیل شده و تریم کروم نیز در بخش‌هایی همچون اگزوز، سپرها و چرخ‌ها دیده می‌شود. شرکت یاد شده چند سانتی‌متری بر طول کلی خودرو افزوده اما فاصله بین محوری Z4 تغییری ندارد. خریداران همچنین می‌توانند خودروی یاد شده را با چهار رنگ قرمز، آبی، سفید و رنگ ویژه‌ای که ذکر نشده انتخاب کنند.

با نگاه به غربیلک فرمان، پشت آمپرها و دکمه‌ها می‌توان به ذات اصلی خودرو پی برد. با این وجود آرِس مودنا کابین بی‌ام‌و Z4 را با هنر ایتالیایی ارتقا داده است. برای مثال می‌توان به کریستال‌های دست‌ساخت شرکت لالیک اشاره کرد که در صندلی‌ها، داشبورد و دیگر بخش‌ها بکار رفته‌اند. برای تولید این کریستال‌های سفارشی، شرکت لالیک شیشه را در دمای بیش از ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد حرارت داده تا به طرح مدنظر دست یابد. لوگوی جذاب این شرکت نیز روی پشت‌سری‌ها و غربیلک فرمان خودنمایی می‌کند. جدای از نصب کریستال‌های سفارشی در کابین، رودستر ظریف آرِس مودنا به تریم چوب، چرم ایتالیایی و متریال فیبر کربنی تجهیز شده است. این شرکت حتی نمایشگر قدیمی Z4 را با نمونه‌ای مدرن‌تر که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند تعویض کرده است. ولید الغفاری مدیر این شرکت می‌گوید:

من در دوران نوجوانی تحت تأثیر ستاره‌های فیلم‌هایی بودم که با خودروهای جذاب دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی رانندگی می‌کردند.

اگرچه خودروی جدید آرِس مودنا ما را به یاد آن دوران می‌اندازد اما نمونه‌های بهتری نیز در بازار وجود دارد. به‌هرحال باید گفت این شرکت تنها ۱۲ دستگاه از وامی لالیک اسپایدر را تولید خواهد کرد هرچند فعلاً قیمت آن مشخص نشده است. آرِس مودنا پروژه‌های گوناگونی از جمله بنتلی مولسان کوپه و لندروور دیفندر بدون سقف را نیز معرفی کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Arshia m3csl

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    چقدر شبیه فراری های سال ۱۹۶۲ شده

    موافقم 24
    مخالفم 0
    1. Godfather orj

      ۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (196 ديدگاه)

      من بیشتر حس db5 گرفتم ولی با این حال عاشق این سبک طراحیم ۵۰۷//// eتایپ // کوروت ۶۹
      ای خدا چقدر پوستر این افسانه هارو باید ببینیم

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1003 ديدگاه)

    جلل خالق

    موافقم 10
    مخالفم 1
  3. MK

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    فکرکردم شلبی کبراعه
    ولی زیباست🙃

    موافقم 15
    مخالفم 0
  4. .Amir.

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    شبیه شلبی کبرا شده

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Enzo Ferrari 2008

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      خیلی

      موافقم 5
      مخالفم 0
  5. Siyavash

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (665 ديدگاه)

    بیشتر شبیه مازراتی هست…ولی خیلی زیباه هست..

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. آرش

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    اووووه چقدر عالیییی طراحی ماشینهاتون رو بدین ایتالییها و بس .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. Parvaz

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (395 ديدگاه)

    خیلی زیباست، در این پروژه ها کمتر پیش میاد طراحی به دل بشینه…

    موافقم 5
    مخالفم 0
  8. javad-bmw

    ۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (132 ديدگاه)

    از هر زاویه بهش نگاه میکنم ،فقط زیبایی میبینم😍😍

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا