بی ام و

تست سرعت و شتاب بی ام و M4 با 830 اسب بخار قدرت

اخیراً یکی از نمونه‌های پرقدرت بی‌ام‌و M4 با خروجی ۸۳۰ اسب بخار راهی اتوبان‌های آلمان شده است تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد.

خودروسازان چند دهه پیش جنگ اسب بخار را بین محصولات خود شروع کردند اما تیونرها این جنگ را با شدت بیشتری ادامه داده‌اند و هر روز شاهد معرفی محصولاتی تیونینگ شده با قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار هم هستیم. بی‌ام‌و M4 کوپه در حالت استاندارد نیز خودروی پرقدرتی به شمار می‌رود زیرا نسخه کامپتیشن آن ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما یکی از مالکان M4 به چنین قدرتی راضی نیست و با مراجعه به یک تیونر درخواست تیون آن و تولید قدرتی در حد و اندازه‌های سوپر اسپرت‌ها را دارد.

 

شاید خودروی موردبحث در بحث ظاهری مشابه نسخه استاندارد G82 به نظر برسد اما جادوی اصلی در زیر کاپوت است چراکه پیشرانه ۳ لیتری توئین توربوی آن به کیت تیونینگ مرحله ۳ مجهز شده است. این کیت شامل یک جفت توربوی شرکت موسلمان آلمان است و باعث تولید ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۹۱۵ نیوتون متر گشتاور می‌شود. شاید با خود فکر کنید کنترل چنین قدرت عظیمی در یک خودروی چهار چرخ محرک کار نسبتاً راحتی خواهد بود اما M4 یاد شده دیفرانسیل عقب است و بنابراین رانندگی با آن تبحر خاصی را طلب خواهد کرد چراکه اندکی بازی نابجا با پدال گاز می‌تواند نتایج ناگواری در پی داشته باشد.

بی‌ام‌و M4 یاد شده راهی اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان شده تا توانایی‌های خود را نشان دهد. این خودرو برای رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به حدود ۵ ثانیه زمان نیاز دارد و ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت آن نیز زیر ۵ ثانیه ثبت می‌شود. خودروی موردبحث در ثبت سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت نیز مشکل خاصی ندارد و به نظر نمی‌رسد که گیربکس ۸ سرعته ZF در هندل کردن گشتاور عظیم پیشرانه به مشکل بخورد. البته با وجود سیستم xDrive، قدرت نیروگاه آهنین بی‌ام‌و بهتر به زمین می‌رسید و شاید خودرو سریع‌تر می‌شد اما همین حالا نیز پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارد. M4 با ۸۳۰ اسب بخار قدرت شاید جزو سریع‌ترین خودروی جاده‌ای مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر باشد و از آنجایی که مالک به ‌ظاهر خودرو دست نزده بنابراین یک گرگ واقعی در لباس میش به شمار می‌رود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۱۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    به نظرم بهترین نوع تیونینگ این هست که به ظاهر دست نزد اما موتور و بخش فنی رو تقویت کرد دقیقا مثل این پلنگ سیاه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  2. شکیبا

    ۱۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    نمیدونم عاقلانه است اندازه دوتا پورشه ۹۱۱ هزینه کنی تا یه BMW غیر استاندارد داشته باشی که با یه اشتباه کوچیک نابود میشه؟؟؟؟

    موافقم 7
    مخالفم 33
    1. mercedes

      ۱۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (327 ديدگاه)

      اصلا انقد هزینش نشده

      موافقم 13
      مخالفم 0
    2. Alireza shakiba

      ۱۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ؟؟؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۱۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    بی ام و m4حرف نداره ارزش داره که هزینه می کنن

    موافقم 16
    مخالفم 0
  4. Engineer

    ۱۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    تنهای وحشی.

    موافقم 11
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    تو جاده های ایران به حدی چاله و چوله ( البته بعضی هاشون دیگه گودال شدن ) زیاده که واقعا آدم جرات نمیکنه بیش تر از ۱۲۰ تا قانونی بره چون در غیر این صورت جلوبندی نابود میشه 😒

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. Reza

    ۱۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    لعنتی عجب ماشینی هست صداش مثل جت میمونه🖤🇩🇪😎

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا