بی ام وهوندا

درگ بی‌ام‌و M5 کامپتیشن 800 اسب بخاری با هوندا اینتگرای 620 اسب بخاری!

خودروهای ب‌ام‌و M به لطف ترکیبی از پیشرانه‌های قدرتمند و گیربکس‌های سریع، معمولاً در اکثر مسابقات درگ در برابر رقبای خود پیروز می‌شوند اما خودرویی که در اینجا می‌بینید یک M5 معمولی نیست زیرا این سوپرسدان آلمانی تغییرات زیادی را تجربه کرده تا از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی خود حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت بیرون بکشد.

این خودرو توسط شرکت ولوسیتی تیونینگ شده که یکی از اقدامات آن حذف مبدل کاتالیزوری بوده است. این M5 قدرتمند روی لاستیک‌های خیابانی میشلن پایلوت اسپرت ۴S قرار گرفته و از ورودی‌های هوای سفارشی Project Gamma استفاده می‌کند که هوای موردنیاز اینترکولر را هم تأمین می‌کنند. علاوه بر این، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک خودرو هم ری‌مپ شده تا تعویض دنده‌ها را سریع‌تر انجام دهد.

حریف سدان باواریایی‌ها در این رقابت اما نسل چهارم هوندا اینتگرا تایپ R است که تغییرات بیشتری را تجربه کرده است. در سینهٔ این کوپهٔ اسپرت ژاپنی یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که قدرت چشمگیر ۶۲۰ اسب بخاری تولید می‌کند. هرچند این قدرت از ب‌ام‌و کمتر است اما اینتگرا با وزن ۱۲۷۰ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجه ۶۶۰ کیلوگرم از M5 سبک‌تر است. همچنین برخلاف نسخهٔ استاندارد، این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. لاستیک‌های جاده‌ای نیمه اسلیک و گیربکس سکوئنشال هم از دیگر ویژگی‌های این اینتگرا تایپ R هستند.

در اولین مسابقه که به شکل رولینگ بود، ب‌ام‌و به پیروزی رسید اما در رولینگ دوم، هوندا زودتر خود را به خط پایان رساند. سپس برای اینکه در این بخش یک پیروز قطعی داشته باشیم، رولینگ سومی برگزار شد و دو خودرو شانه‌به‌شانهٔ هم پیش رفتند اما در آخر M5 با اختلافی جزئی مغلوب رقیب ژاپنی شد. سپس نوبت به درگ‌های از حالت سکون رسید. در اولین درگ، اینتگرا در کشش با مشکلاتی مواجه شد و به همین دلیل ب‌ام‌و پیروز شد اما کوپهٔ ژاپنی با پیروزی در درگ دوم به بازی برگشت.

در درگ سوم، هوندا شروع بسیار بهتر و حتی کمی جامپ استارت داشت ولی پس از آن راننده نتوانست تعویض دنده‌های خوبی داشته باشد و به همین دلیل، اینتگرا عقب افتاد و تا پایان مسیر نتوانست اختلاف را جبران کند. بااین‌حال، نگاهی به اعداد و ارقام نشان از پرفورمنس خیره‌کننده‌ای دارد زیرا هردو خودرو در کمتر از ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را در حدود ۱۰.۲۵ ثانیه طی کردند؛ بنابراین، هرچند ب‌ام‌و M5 و هوندا اینتگرا تایپ R خودروهای کاملاً متفاوتی هستند اما در اینجا عملکردی نزدیک به هم داشتند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ehsan.fa

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1900 ديدگاه)

    موتور دولیتری ۶۲۰ اسب ، یعنی همه تنظیماتش روی حداکثر قرار داره و سوخت مخصوص استفاده میشه ، این موتور قطعا زیر ۲۰هزار تا عمر میکنه و فقط باید تو پیست استفاده بشه ولی صداش قطعا شنیدن داره

    موافقم 38
    مخالفم 2
    1. shayan1renault

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      طراحی هوندا ساده وقدیمیه طراحی بنز زیبا وبا اصالت
      بی ام و برد

      موافقم 3
      مخالفم 24
      1. amin

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2171 ديدگاه)

        بنز…؟

        موافقم 21
        مخالفم 0
      2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (713 ديدگاه)

        دادا بنز رو با چشم بصیرت دیدی؟

        موافقم 22
        مخالفم 0
    2. علی

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      هوندا چی ساخته . مساوی با بی ام و اونم با دویست اسب کمتر . لطفا به هوندا احترام بگذارید

      موافقم 13
      مخالفم 21
      1. ❤BMW❤

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        داداشششششششش
        ۶۶۰ کیلو کمتر ! می‌دونی ینی چی؟

        موافقم 12
        مخالفم 0
  2. شاهرخ

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    باز اینا با این حالت مسخره ویدئوهاشون اومدن

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (225 ديدگاه)

      و ای‌کاش حجم ویدئوی فیلمو میذاشتید که چند گیگه یا مگه.

      موافقم 13
      مخالفم 0
  3. مهران

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    بی ام و چقدر جذاب👌
    جالب بود بی ام و هم محدودیت هاش برداشته میشد،اونوقت…

    موافقم 21
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا