بی ام و

تبدیل بی ام و M5 CS به هایپر سدان 900 اسب بخار توسط G پاور

G پاور به تیونینگ‌های چشمگیر محصولات ب‌ام‌و شهرت دارد خصوصاً وقتی صحبت از مدل‌های پرچم‌دار هوریکین باشد. جدیدترین ساختهٔ این شرکت مدل G5 CS هوریکین RR است که قدرت بسیار زیاد و تغییرات ظاهری فراوانی را برای ب‌ام‌و M5 CS به همراه داشته است. این مدلی ویژه است که تنها ۱۰۰۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. این سوپرسدان در اصل همتای جدیدتر G5M هوریکین RR محسوب می‌شود اما بجای اینکه بر اساس M5 معمولی ساخته شود، بر پایهٔ مدل سبک‌تر و قوی‌تر M5 CS شکل گرفته است.

به لطف کیت بدنه و رینگ‌های منحصربه‌فرد، هیچکس این ماشین را با یک M5 استاندارد اشتباه نخواهد گرفت. کاپوت جدید با دریچه‌های هوای یکپارچه، بال عقب داینامیک، سر اگزوزهای چهارتایی فیبر کربنی و اسپلیتر و دیفیوزر فیبر کربنی ازجمله ویژگی‌های ظاهری هوریکین RR هستند درحالی‌که رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی طلایی‌رنگ پنج پرهٔ دوبل نیز با رنگ بیرونی سبز فروزن متالیک بدنه تضاد جذابی دارند. در این خودرو همچنین رنگ طلایی-برنزی قاب جلوپنجره همچنان حفظ شده است که CS را از M5 و M5 کامپتیشین متمایز می‌کند.

تغییرات مهم‌تر اما زیر کاپوت خودرو رخ داده است یعنی جایی که پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ارتقاءهای زیادی را تجربه کرده است. این ارتقاءها شامل کالیبراسیون جدید ECU، پیستون‌ها و شاتون‌های فورج‌کاری شده، فیلتر هوای مسابقه‌ای، توربوشارژرهای ارتقاءیافته با کمپرسور و توربین بزرگ‌تر و سیستم اگزوز جدید می‌شود. درنتیجهٔ این تغییرات، خروجی موتور به اعداد فوق‌العادهٔ ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این اعداد افزایش قابل‌توجهی را نسبت به ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور M5 CS استاندارد نشان می‌دهند. G پاور همچنین حداکثر سرعت هوریکین RR را هم به ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت افزایش داده است.

این تغییرات اما هرگز ارزان به دست نمی‌آیند و طبق اعلام وب‌سایت رسمی G پاور، هزینهٔ چشمگیر ۱۱۹ هزار یورویی را برای خریداران به دنبال خواهد داشت. این یعنی قیمت M5 CS با تیونینگ G پاور تقریباً دو برابر خواهد شد. البته این تیونر پکیج‌های تیونینگ ضعیف‌تر و ارزان‌تری را هم برای M5 CS ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    دیو خفته امان از آن روزی که بیدار بشه.
    119 هزار یورو!؟ به نظر خودم اصلا ارزش این قیمت رو نداره به اندازه پول یک سوپر ماشین هست یا بیایم جنجالی تر مثال بزنیم، بیشتر از پول دو تا کوروت C8 صفر کیلومتر.

    موافقم 29
    مخالفم 10
    1. corvette

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (303 ديدگاه)

      کسی که اینو می‌خره خیلی پولداره و طرفدار دیوانه وار بی ام و هستش

      موافقم 46
      مخالفم 2
  2. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    عشق توی سری 5 خلاصه میشه

    موافقم 33
    مخالفم 0
  3. Si

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    خودش هایپر به حساب می اومد الان باید بگیم ابرهایپر

    موافقم 30
    مخالفم 1
  4. Erfan

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    اوف.
    گشتاور بالای ۱۰۰۰نیوتن عملا رنده می‌کنه جاده رو 😅
    منتهی خیلی گرون در میاد.
    ترجیح میدادم رنگ ماشین مشکی طلائی مات یا متالیک باشه

    موافقم 16
    مخالفم 0
  5. ARMAN سابق

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    این کیت خیلی بهش میاد ولی گرونه

    موافقم 16
    مخالفم 1
  6. Sobhan

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    خوبه 🤣🤭

    موافقم 9
    مخالفم 0
  7. JDM lover

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    خیلی خوب شده
    ۱۰۵۰ نیوتون متر گشتاور واقعا خیلی زیاده اونم برای یه سدان !
    البته هزینه اشم بنظرم یخورده زیاده و با هزینه خیلی کمتری میشه همین قدرت رو از این موتور بیرون کشید

    موافقم 12
    مخالفم 0
  8. بی خیال اسم

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    فوق العاده خفن غول واقعی

    موافقم 12
    مخالفم 0
  9. Ali

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    یا خدا ، چه هیولایی
    ولی با چه هزینه ایی !!

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا