بی ام و

آیا بی ام و M4 CSL ارزش پرداخت 140 هزار دلار را دارد؟

بی‌ام‌و M4 CSL در روی کاغذ خودروی احساس‌برانگیزی است. این محصول اسپرت قوی‌تر از M4 کامپتیشن استاندارد ظاهر می‌شود و از صندلی و وزن کمتر و همچنین توانایی‌های بیشتر در پیست برخوردار است؛ اما نظرتان درباره قیمت گزاف ۱۴۰ هزار دلار آن چیست؟ خودروهای معدودی واقعاً ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارند مخصوصاً اگر بدانیم اکثر محصولات بی‌ام‌و چنین قیمتی ندارند. با این تفاسیر آیا مشتریان باید بی‌ام‌و M4 CSL را انتخاب کنند؟

در ویدئوی جدید تراتل هاوس شاهد بررسی این خودرو و همچنین پاسخ به این سؤال خواهیم بود که آیا M4 CSL خودروی ۱۴۰ هزار دلاری است یا خیر. مجریان این برنامه با محصول بی‌ام‌و در پیست نیز حاضر می‌شوند و آنجا می‌فهمند شما با این پول می‌توانید خودروهای دیگری را نیز انتخاب کنید. برای مثال می‌توان با پرداخت مبلغ کمتر مالک شورولت کوروت Z06 شد که خودرویی سریع‌تر، پیشرانه وسط و زیباتر است. همچنین با ۱۴۰ هزار دلار می‌توان پورشه کیمن GT4 RS را انتخاب کرد که هندلینگ بهتر، طراحی پیشرانه وسط و ظاهر زیباتر را ارائه می‌کند. گزینه دیگر آئودی R8 V10 RWD خواهد بود که پیشرانه و ظاهر بهتری دارد. با اندکی بودجه بیشتر نیز می‌توان پورشه ۹۱۱ GT3 را برگزید که شاید بهترین خودروی اسپرت دنیا باشد.

به ترتیب از راست به چپ: پورشه کیمن GT4 RS، آئودی R8 V10 RWD، شورولت کوروت Z06

برای دانستن اینکه بی‌ام‌و M4 CSL واقعاً ارزش ۱۴۰ هزار دلار را دارد یا خیر تراتل هاوس در پیست تست خود حاضر شده و زمان این خودرو را با رقبای یاد شده مقایسه کرده است. جالب آنکه محصول سفارشی و خاص این خودروساز توانسته بسیاری از این خودرو و حتی برخی محصولات اخیر بی‌ام‌و همچون M5 CS و M2 CS را شکست دهد. البته این خودرو کندتر از ۹۱۱ GT3 بوده که رکورد خود را با شرایط غیر ایده آل و با لاستیک‌های لغزنده‌تر ثبت کرده است. همچنین باید دانست GT3 با گیربکس دستی عرضه می‌شود.

تراتل هاوس می‌گوید محصول موردبحث بی‌ام‌و در پیست جذابیت بالایی دارد و یکی از مجریان خاطرنشان می‌سازد M4 CSL خودرویی دوست‌داشتنی است. البته مجری دیگر این برنامه محصول اسپرت ژرمن ها را ترسناک می‌داند. از نظر او پورشه ۹۱۱ GT3 پیچ‌ها را حذف می‌کند اما بی‌ام‌و مسیر مستقیم را به پیچ تبدیل می‌کند. شاید برخی افراد این رفتار را در پیست هیجان‌انگیز و جذاب بدانند ولی برخی دیگر آن را عصبی کننده و ترسناک خواهند دانست. در نهایت به سؤال ۱۴۰ هزار دلاری خود می‌رسیم: آیا این خودرو ارزش ترجیح داده شدن به بسیاری از خودروهای مشابه دیگر را دارد؟ خودروهایی که شاید محصولات اسپرت جدی‌تری هم باشند؟ نظر شما چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    من نظرم ائودیه
    این نسخه خیلی گرونه به نظرم کامپیتشن به اندازه کافی هیجان انگیز باشه

    موافقم 33
    مخالفم 9
    1. Hemn

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (101 ديدگاه)

      ماشینهای زیادی تو این رنج قیمت هستند که به نظر من ارزششون بیشتره
      درسته ماشین خوبیه اما به نظر حیفه بیش از ۸۰ هزار دلارو به این ماشین داد

      موافقم 16
      مخالفم 6
  2. مازیار

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2517 ديدگاه)

    تایم 7:15 این ماشین با موتور 3000 سی سی تو نوربرگ رینگ یه نتیجه خیلی خوبه و بین تمام مدلهایی که تایم های بهتری دارن موتور کمتر از 3800 سی سی دیده نمیشه (جی تی آر و پورشه)
    و اگه تعداد سیلندر رو هم در نظر بگیریم که البته نسبت به حجم موتور اهمیت کمتری داره باز هم بین شش سیلندرها فقط پورشه و جی تی آر رو بالای خودش می بینه

    موافقم 29
    مخالفم 11
    1. BMW/M-POWER

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (110 ديدگاه)

      مازیار جان
      این ماشین زمانی ارزش این قیمتو داشت که تایم خیلی بهتری میزد
      بحث حجم موتور و تعداد سیلندر نیست اینجا
      اگر میبینی رقبا موتور حجیم تر و قدرتمند تر ارائه میدن در عوض قیمت معقول تری دارن
      هم قیمت gt4 rs باشی بعد 10 ثانیه کند تر؟؟؟؟

      موافقم 20
      مخالفم 7
      1. مازیار

        ۱۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2517 ديدگاه)

        بی ام و جان
        من از نوربرگ رینگ گفتم و تو لیست بالاتر از این M4 یه وایپر یه فراری یه لکسوس یه کوروت یه جی تی آر یکی دو مک لارن چندتا بنز و یه دوجین پورشه هست اغلبشون قیمتی بالاتر از M4 دارن
        انتظار داری از اینها سریعتر باشه؟

        موافقم 29
        مخالفم 1
        1. BMW/M-POWER

          ۱۵ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (110 ديدگاه)

          مازیار جان قرار نیست از این ماشین صد تا ماشین دیگه با محدوده ی قیمت مشابه سریعتر باشن تا پی ببریم m4 عملکرد خوبی نداشته
          همون gt4 rs برای مقایسه کافیه تا عملکرد m4 csl سنجیده بشه که اختلاف 10 ثانیه ای کم کاری بی ام و رو نشون میده
          جدا از اون اکثر مجلات از حس فرمان از بین رفته ی m3 و m4 جدید حتی این نسخه ناراضی بودن و این مشکلیه که در مقابل حس فرمان پورشه جدا از تایم پیست خیلی به چشم میاد
          بی ام و اگر قرار بود با پسوند csl این ماشینو بده بیرون باید میدونست که انتظار ازش زیاده
          این ماشین باید خیلی خیلی نزدیک با gt4 rs و نسخه ی gt3 (بدون rs) رقابت میکرد

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. مازیار

          ۱۵ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2517 ديدگاه)

          در قیاس با پورشه؟
          البته بدون شک همینطوره
          منظورم یه قیاس کلی بود
          و صرفا تایم نوربرگ رینگ

          موافقم 7
          مخالفم 1
      2. محمدهادی

        ۱۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2151 ديدگاه)

        اینجا که گفت این ماشین تونست تو رکورد سریع پیست، تمام رقباش بجز جی تی ۳ ار اس رو مغلوب کنه که؟!
        خب ینی رکورد کیمن جی تی ۴ رو هم زده دیگه

        موافقم 6
        مخالفم 3
    2. MILADZM

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      وایپر که یه رکورد تاریخی داره
      با گیرباکس دستی
      اون هم در حالی که یه انجین حجیم سنگین جلوی ماشین هست
      طبیعتا بالانس کردن وزن خیلی سخت تر از یه ماشین موتور وسط هستش
      توی رینگ رکورد 7 دقیقه و یک ثانیه زد
      نکته اینجاست این تایم رسمی نبود که داج گرفته باشه
      اگه عین بقیه ماشین ها خود داج میرفت توی رینگ راحت 6 دقیقه و 55 ثانیه و شاید حتی خیلی کمتر هم میتونست ثبت کنه
      آقا مازیار در مورد رکورد جی تی آر هم در مورد صحت عدد اعلامی شک و شبهه زیادی وجود داره و اگه به بعضی ها بر نمیخوره باید بگم مجله کار اند درایور ( اگه اشتباه نکنم ) از تایم پیست اعلامی جی تی آر توی نوربرگ رینگ به عنوان یه دروغ بزرگ یاد میکنه .

      موافقم 4
      مخالفم 19
    3. R@min

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1680 ديدگاه)

      تایمش ۷:۲۰ هست تو مسیر ۲۰.۸ کیلومتری که معیار اینه.

      ۷:۱۵ برای مسیر کوتاه تره.

      موافقم 4
      مخالفم 13
      1. datsun

        ۱۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        تایم بیمر ۷.۲۰ نه ۷.۱۵ و gtr پایه آخرین بار برای رکورد گیری سال ۲۰۱۳ رفته تایم ۷.۱۹ رو زده و از اون موقع دیگه مدل پایه برا رکوردگیری نرفته تو این چند سال gtr هر سال تغیراتی داشته و حتی قدرتش از اون موقع بیشتر هم شده اصلاحاتی رو سیستم تعلیق صورت گرفته که مطمئنأ الان تایم بهتری هم میزنه

        موافقم 8
        مخالفم 10
        1. R@min

          ۱۵ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1680 ديدگاه)

          فکر کنم منم همینو گفتم.

          موافقم 3
          مخالفم 3
        2. MILADZM

          ۱۵ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (26 ديدگاه)

          داستون
          جی تی آر پایه الان از 117k قیمت پایه ش شروع میشه
          با این قیمت جی تی آر کلی رقیب قلدر داره که حتی عملکرد و تایم پیستشون از نسخه نیسمو 2022 هم بهتره !
          قبول نداری تایم پیست ها رو صاف کپی کنم اینجا
          تعصب رو بزار کنار قبول کن gtr دیگه توانایی رقابت نداره
          میخوای دفاع کنی از محصول مورد علاقت بیا بگو من کاریزمای این ماشین رو دوس دارم
          وگرنه هیچ جای دفاع از نگاه منطق وجود نداره
          اصلا اینا رو بیخیال
          تو برو یوتیوب کابین شورولت کوروت z06 رو ببین
          انقدر زیباست آدم مبهوت میمونه که این ماشین پرفورمنسه یا یه سوپرلوکس
          دو تا مانیتور بزرگ و شفاف با عملکرد سریع و روان و روزولوشن در حد ps5 !
          کل کابین چرم باکیفیت و سافت تاچ
          بعد برو مانیتور و سیستم مالتی مدیای جی تی آر رو ببین
          مانیتورش انداره ماشین های سال 2007
          بعد انقد سیستم مالتی مدیا و رزولوشن صفحه نمایش و ری اکت تاچ اسکرین نسبت به ضربه انگشت کند هست که …
          هیچی نگم بهتره .

          موافقم 8
          مخالفم 16
      2. مازیار

        ۱۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2517 ديدگاه)

        رامین جان
        من تایمی رو گفتم که همه تایم های دیگه تو همون قسمت بودن از اول تا آخر
        و دیگه فرقی نداره کدوم مسیر بوده چون من تو همون جدول مقایسه کردم

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۱۵ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1680 ديدگاه)

          فرق که خیلی داره رفیق و اگرم منظورت جدول سایت نوربرگرینگ هست اونجا همه رو قاطی میزاره اما از اونجایی که پورشه مد کرده تو مسیر 20.8 تایم می زنه همه تو این مسیر تایم می زنن، مسیر کوتاه ترم اعلام می کنن ولی معیار همون مسیر بلندتره.

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. مازیار

          ۱۵ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2517 ديدگاه)

          “اینکه گفتم فرقی نداره واسه اینه که همه رو از یه جدول برداشتم”
          اما اگه جدول سایت نوربرگ رینگ همه رو قاطی میزاره بدون هیچ اشاره ای یه سری مسیر کوتاه یه سری مسیر بلند
          حرفی نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (729 ديدگاه)

    به نظر منکه اصلا ارزش این رقم نداره و ایکاش ب ام و این پسوند پرافتخار واسش استفاده نمیکرد
    انتخاب من تو این قیمت آئودی

    موافقم 17
    مخالفم 4
  4. جنوب

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (328 ديدگاه)

    نه

    موافقم 11
    مخالفم 7
  5. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    با قیمت خیلی کمتر موستانگ شلبی جی تی500 هست کامارو زی ال1 هم هست.اصلا شلبی رو در نظر بگیریم یه دنیا فاصله داره با ام4.فقط یه موردش اختلاف 220 اسب بخاره.کوروت هم که دیگه هیچی اون که باعث شده بقیه سوپر کارها احمقانه به نظر بیان.چرا انقدر گرونه آخه.نهایت 80 چوب ارزش داشته باشه.من خودم صدا و وی8 بودن خیلی مهمه

    موافقم 13
    مخالفم 25
    1. ❤BMW❤

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      عمو “یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ” ، به نظرم لذت رانندگی با بی‌ام‌و مثل هیچی نیس
      حتی اگه بعضی ها بگن زشته ولی برای من ، مثل یک جواهر میمونه

      موافقم 17
      مخالفم 13
      1. Muty

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1846 ديدگاه)

        با این پول
        911 تمام.
        وقت آدمو نگیر ؛ بعدی لطفا

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. Muty

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1846 ديدگاه)

        ببخشید من کامنتم را میخواستم پایین بزارم ، نمیدونم چرا زیر کامنت شما ریپلای شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MILADZM

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      داداش هر چوب چقدره ؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. phonix

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    پورشه میخرم با پولش
    همه قشنگ تره همه فنیش قویه هم پورشس

    موافقم 21
    مخالفم 4
  7. OM.01

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (404 ديدگاه)

    ارزش با همه‌ی تنوعی که در کاربردهایش وجود دارد، یک مفهوم پایه را همه‌جا دارد و آن ارزیدن و ارزشمند بودن است.وقتی می‌گوییم صداقت برای من یک ارزش است، منظورمان این است که «آن‌قدر برایم می‌ارزد که حاضرم چیزهای دیگری را به خاطر حفظ آن از دست بدهم.» یا وقتی می‌گوییم «ارزش این کالا، ده میلیون تومان است» یعنی «می‌ارزد برای به دست آوردن آن، ده میلیون تومان هزینه کنی.» اما سوال اینجاس چه کسی میگوید می ارزد!؟

    ارزش مفهومی هست که انسان در قبال یه سری چیزها به آن نسبت میدهد.مثلا تابلوی مولانیزا 620 میلیون دلار ارزش دارد. یا فراری250GTO بیش از 80میلیون دلار ارزش دارد. و یک دمپایی ابری هم 30هزار تومن ارزش دارد. حالا ممکنه یکی تو دنیا به یه دمپایی ابری 1میلیون دلار پول بده و بگه فراری 250GTO بیش از 100هزارتا نمی ارزد. حال چرا؟چون نگاه اون فرد اینگونه هست حال به هر دلیلی.

    ساعت Patek Philippe’s The Grandmaster Chime ساعتی بود که اگه اشتباه نکنم کلا 7عدد ازش ساخته شده و 8سال برای تولیدش زمان برده و 100هزار ساعت روش کاکردن. سالگرد 175 سالگی پتک فیلیپ قیمت 2.6میلیون دلار به افراد مدنظر و خاص فروش رفت و الان ارزش بالاتر از رولزرویس بوت تیل دارد.(بله درست خوندید،بوت تیل!+28M$)خب این ارزشی هست که روش گذاشتن و برخی واقعا میخوان بهش پول بدن و با کله میخرنش! و بزخی میگویند ارزش ندارد

    آیا فلان چیز می ارزد یا نه جمله خوبی نیست چون بنظرم ارزش کلمه ای هست که *بستگی* دارد. بستگی به نگاه آن فرد

    موافقم 12
    مخالفم 3
  8. A.A.S

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    من باشم شخصا
    پورشه،کوروت یا وایپر انتخاب میکنم

    موافقم 11
    مخالفم 3
  9. Chromstone3

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    راستش رو بخواین ارزش ترجیح داده شدن رو به رقبا نداره . طراحیش کسل کننده و زشته و زیادی قدیمیه … یعنی قشنگ معلومه طراحان بی ام و دیگه ذهنشون قد نمیداده که بهتر از این طراحی کنن . دقیقا مثل مدل های مختلف پراید که هر نسلش از نظر ظاهری با نسل قبل کوچکترین تغییرات رو داشته و هیچ وقت به فکر عوض کردن طراحیش نبودن . در قدرت و پرفورمنس هم که از خیلی از رقبا عقب تر هست . خودروی خیلی وحشی ای هم هست و هندلینگ ضعیف تری هم از رقبا داره … در کل رقبا ارزشمندترن .

    موافقم 5
    مخالفم 4
  10. BMW/M-POWER

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    به هیچ عنوان ارزششو نداره حتی اگر یه بی ام و فن متعصب باشی
    نظرم توی این مدت کلا نسبت به این ماشین عوض شد
    به عنوان یه ماشین پیست محور اصلا تایم درست و حسابی هم نزد فقط مثل چی توی بوق و کرنا کردن
    اون پسوند CSL هم که چسبوندن به این ماشین یه پارادوکس کامله نه تنها آبروی خودش بلکه آبروی کل سری csl های بی ام و رو هم برد
    یه تیونر کاربلد و حرفه ای ماشینو خیلی بهتر برای پیست آماده میکرد
    حالم از این ماشین و سری 4 بهم میخوره

    موافقم 7
    مخالفم 16
  11. R@min

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1680 ديدگاه)

    فکر کنم اولین ماشینی بود که جفتشون انتخابش نکردن.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  12. ❤BMW❤

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    وقتی اسم بی‌ام‌و هست ، چرا دیگران رو انتخاب کنم ؟

    موافقم 7
    مخالفم 7
  13. Just toyota

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    با ۱۲۰ هزار دلار میشه : نسل جدید کوروت zo6 با ۶۷۰ اسب بخار و صفر تا صد زیر ۳ ثانیه خرید که علاوه بر خط مستقیم تو پیست هم قطعا سریع تر ظاهر میشه ، جنرال موتورز یه بیانیه داده که قراره ظرف ۲ یا ۳ ماه آینده نسل جدید zo6 رو به منظور رکورد شکنی راهی نورنبرگ کنه

    موافقم 3
    مخالفم 9
  14. meysam

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    آیا بی ام و M4 CSL ارزش پرداخت ۱۴۰ هزار دلار را دارد؟
    خیر
    چرا که شورولت کوروت Z06 خیلی ارزش بیشتری دارد

    موافقم 5
    مخالفم 9
  15. یوسف

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (939 ديدگاه)

    این ماشین زمانی ارزش 140 تا رو داره که از محصولات bmw خیلی متمایز و خاص باشه…. وقتی 85 درصد عملکرد این ماشین در دیگر محصولات خود bmw با 60 درصد قیمت هست…. چرا با 140 تا داد….
    پس نمیارزه 140تا….

    موافقم 4
    مخالفم 4
  16. hamidreza

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    دوستی که داره جوری از کابین کوروت حرف میزنه، انگار تو کابین محصولات فراری و لامبورگینی از پلاستیک فشرده بکار برده شده، حالا که کابین کوروت با جی تی ار مقایسه شده ، کابین جی تی ار نیسمو و پایه بسیار با کیفیته و حالا از سیستم اطلاعات سرگرمیش که فاکتور بگیریم که اونم خیلی بد نیست که اینقد روش مانور میدی نقص دیگه ای نداره

    موافقم 9
    مخالفم 2
  17. Pouyan

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    نا امیدی قطعی،خود بی ام و هم قبول داره که در سطح این رقبا نیست ماشینش.
    در حد هیچکدومشون

    موافقم 4
    مخالفم 4
  18. ابوالفضل

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به نظر من ارزششو داره
    ،چون ارزش این ماشین به مشخصات فنیش نیست،مشخصات فنی خیلی مهمه اما به شرطی که با بقیه ی نسخه های M4 مقایسه بشه و یا نهایتا با بقیه ی مدل های M Power مقایسه بشه،بی ام و این نسخه رو چند سالی یکبار ارائه میده،به طوری که آخرین CSL که بی ام و معرفی کرد، M3 E46 بوده اونم با موتور 6 سیلندر اتمسفر،بعد از E46 مدل E92 ساخته شده با موتور 8 سیلندراتمسفر،از همین E92 کوپه نسخه GTS با قدرت بیشتر معرفی میشه و بعد پروژه M3 کوپه بسته میشه و به جاش از M4 کوپه با 6 سیلندر با توربو شارژ در سال 2013 رونمایی میکنن،M4 کوپه از سال 2013 تا 2016 دچار تغییرات ریزی مثل تغییر در المان های چراغ های جلو و عقب و جنس و آلیاژ جلو پنجره میشه (منظورم شکل جلو پنجره نیست) از 2016 تا 2020 دوباره دچار تغییرات ریز میشه،از اتاق M4 با کد F82 دو نسخه CS و GTS با قدرت های بیشترمعرفی میشن،در سال 2021 از M4 جدید با ظاهری بسیار متفاوت تر رو نمایی میکنن یک فیس لیفت کاملا جدید با کد اتاق G82 که تغییرات رو در همه ی قسمت های ماشین از جلو تا عقب شاهد بودیم،حالا پس از گذشت حدود 17/18 سال از CSL قبلی شاهد رونمایی از نسخه CSL،آن هم با کد اتاق G82 هستیم،این ماشین چه در گذشته و چه در حال حاضر،تعداد کمی ازش ساخته شده،این ماشین،ماشین کمیابی هست و ماشین کمیاب قیمتش کاملا متفاوته،این خودرو بیشتر یه اثر هنریه،خود BMW میخواد همینو به بقیه بگه و بفهمونه،مونتهی شما مخاطبین هر کدوم برداشت ها و مقایسه های خودتون رو میکنید،برداشت ها و مقایسه هایی که اکثرا اشتباه هستن،این ماشین بیست سال دیگه قیمتی خیلی بیشتر از 140 هزار دلار خواهد داشت،اصلأ خواصیت یک اثر هنری همینه،هدف BMW هم از تولید نسخه CSL همینه،شما اون خودرو هایی رو که با M4 CSL جدید مقایسه کردید ببینید از هر کدوم چند عدد تولید شده و آیا این خودرو ها از نسخه های خاص و کم تولید برندشون بودن یا ن؟! موضوع 10 ثانیه سریعتر و کندتر نیست،موضوع شتاب و قدرت نیست،یعنی BMW نمی‌تونست از این ماشین 100 اسب بخار بیشتر قدرت بگیره که پورش و Audi رو جا بذاره؟! موضوع جا گذاشتن پورش و Audi نیست،الآن E46 های CSL بسیار کم کارکرد و تمیز تا حدود 300 هزار دلار هم قیمت میخورن،توی یک مقاله ای که همین سایت پدال گذاشته بود و در اون هر دو مدل M3 E46 CSL و M4 G82 CSL رو در کنار هم گذاشته بودن این مطلب رو درباره قیمت E46 CSL گفتن،حالا پورش و Audi سریع ترن یا E46 CSL؟! خب مشخصأ پورش و Audi همون ثانیه اول E46 CSL رو میخورن اما از نظر قیمتی کدوم گرونتره و به چه دلایلی؟!
    دوستان همیشه موضوع ماشین ها شتاب و قدرت و مقایسه با بقیه مدل ها از دیگر برند ها نیست یه سری ماشین ها هستن که مدل مفهومی اند،یه سری هارو میسازن که نسخه خاص باشن با قیمت خاص.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  19. d1123

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    نکته جالب توجه، تایم CSL بود، بالاتر از ZR1 و 0.23 ثانیه عقبتر از GT3؛ مجریان گفتن که با تایر Cup2r، عملکرد بهتر هم میشه.(از شرایط زمانگیری این دوتا خبری ندارم).
    این برای ماشینی که فقط تعلیق مخصوص پیست دارهو اصلاحات خییلی جزئی ایرو (در مقایسه با دوتا ماشین که مخصوص لپ تایم توسعه داده شدن)خیلی خوبه.
    هرچند ایرادات قبلی هنوز نخریدن CSL جدید رو توجیه میکنه.
    1. این CSL نیست، زیادی سنگینه
    2. احساس فرمون به خوبی بقیه ماشینا و حتی M5 CS خود بی ام و.
    3. جعبه دنده ش مناسب یک ماشین پرفورمنس نیست.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. d1123

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      اصلاح میکنم، تایم ZR1 بوده 1.08.59 و CSL بوده 1.08.64 ولی توی ویدئو بالاتر نشون دادن.
      و البته تایرها کاپ2 آر بودن پس بهترین عملکردش همینه.
      با در نظر گرفتن این موارد هم عملکرد خوبی ارائه داده.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  20. کیانوش

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    بین اینایی که به عنوان رقیب معرفی کرد قطعا r8 رو باید انتخاب کرد چون رو به انقراضه اما اگه اسپورت بودن اولویت باشه یا پورشه ۹۱۱ یا ای ام جی جی تی یا حتی نیسان جی تی ار هم گزینه بهتریه نسبت به این m4 ی که بر اساس همون پلتفرم سدان ها ساخته شده اما اکثر خودرو های اسپورت سایر برند ها تو این سطح قیمتی با پلتفرم اختصاصی ساخته شدن

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا