شورلت

کاهش 46 درصدی فروش شورولت کامارو

در پایان سال ۲۰۱۹ آمار فروش سه خودروی عضلانی اول آمریکا با کاهش روبرو شد اما این شورولت کامارو بود که بدترین عملکرد را بر جای گذاشت و فاصله فروش آن با داج چلنچر بیش از ۱۲ هزار دستگاه گزارش شد. فورد موستانگ رتبه اول این مسابقه را به خود اختصاص داده و داج و شورولت به دنبال کسب مقام دوم بوده‌اند.

اگرچه ما فقط می‌توانیم به آینده کامارو امیدوار باشیم اما نتایج فروش این خودرو در ماه‌های اخیر نیز ناامیدکننده بوده است. آمار فروش کامارو در سه‌ماهه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش افت ۴۶.۳۱ درصدی داشته است.

این موضوع اصلاً باعث تعجب نیست زیرا شیوع ویروس کرونا تأثیر بسیار بدی روی تولید و فروش خودرو در سراسر جهان گذاشته است. البته با توجه به اینکه تمامی خودروسازان حاضر در بازار آمریکا همین سرنوشت را داشته‌اند به جرات می‌توان گفت کامارو نسبت به چلنجر و موستانگ عملکرد خوبی نداشته است.

فروش موستانگ در مدت یاد شده افت ۲۷.۳۲ درصدی داشته درحالی‌که فروش چلنجر نیز ۳۵.۱۶ درصد کاهش یافته است.

اگر کامارو همین روند را ادامه دهد شاید بازهم در پایان سال ۲۰۲۰ پشت سر چلنجر قرار گیرد. اگر چنین سرنوشتی برای کامارو رقم بخورد این خودرو برای سومین بار قافیه فروش را به داج خواهد باخت.

سال پیش بود که شایعاتی درباره پایان راه کامارو پس از پایان نسل فعلی به گوش رسید. جنرال موتورز چنین خبرهایی را تایید نکرد و این باعث شد کمی به آینده این خودروی خاطره‌انگیز امیدوار باشیم.

اما با ادامه‌ی روند کاهش فروش کامارو شاید آینده چندان خوبی در انتظار این خودروی عضلانی نباشد. هرچند اگر کامارو به موزه برود هم تعجب نخواهیم کرد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (419 ديدگاه)

    تا زمانی که نسل فعلی ماستنگ و چلنجر هست کسی به سمت کامارو نمیره و کسی هم بخواد از شرکت شورلت خرید بکنه صد در صد به فکر خرید کروت نسل جدید میوفته
    به خاطر وضع اقتصادی تمامی خودرو ساز های آمریکایی تمام ماشین هاشون رو از دم قسط دارن میفروشن با سود سالیانه ۲ درصد
    موستانگ شلبی جدید بسته به آپشنی که سفارش بدید از ۱۲۸۰ دلار تا ۱۳۷۰ دلار در ماه به مدت ۷۲ ماه قابل پرداخته

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. یانکی

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      باید نسخهایی مثل z28 رو احیا کنه.طراحی نسخهای میان رده هم به zr1 نزدیک بشه طذاحیش.همه میدونیم طراحی کاما و بعد فیس لیفت بد شده ولی خدا رو شکر zr1 دست نخورد.باید تکون بخورن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. VIPER

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2599 ديدگاه)

        شدیدا مخالفم نسخه zl1 فیسش واسه قبل فیس لیفت اخیر کامارو هست و بسیار بسیار زیباس
        اابته بجز هدلایت عقب
        امیدوار بودم z28 با فیس zl1و ظاهر خشن تر بیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Lorenzo

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (31 ديدگاه)

      اتفاقا سمتش میرن
      ولی سراغ نسخه zl1 میرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    چلنجر چلنجر چلنجر
    فکر میکنم ماسل‌ترین ماسل آمریکایی چلنجر باشه در این دوران که کامارو بد فروش شده و ماستنگ هم اون احساس قبل را نداره .

    همشون خوبنا ، اما چلنجر بی‌نهایت بدون تاریخ مصرف با این شکل و شمایل مثل ۹۱۱ میتونه فقط آبدیت بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی موتورز

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      فروش پایین کامارو واس عکس اول تا سومشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کامارو 2011 زیباترین کامارو و البته عضلانی واقعی بود
    الان بیشتر شبیه اسباب بازی شده
    کامارو یه زمانی عشق بود،الان اینقدر فانتزی شده که مورد سلیقه ماشین بازا نمیتونه باشه
    یاد اون کامارو بخیر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ارشیاsvj

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    هر بلایی سر شورلت بیاد حقشه
    اخه نگاه کن چجوری گند زده تو ریخت کامارو
    کوروتم که اونجوری خراب کردن
    اصلا مدیر طراحی شرکتو باید اخراج کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارشیاsvj

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    مدیر طراحی شورلت باید تغیر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامین

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    وقتی این طراحیشه چه انتظاری دارن ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرید

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    نسل بعدی کامارو تغییرات جدی خواهد داشت و فروشش بالا میره، احتمالا سال 2022 بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M.A.S

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (816 ديدگاه)

      گفتن قراره موتور وسط بشه
      نمیدونم موتور وسطو کی یاد شورلت داد برم بزنم لهش کنم اون از کوروت که حالمو بهم میزنه موتور وسط و گیربکس کلاچ دوبل اینم کامارو ژاپنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Farzad

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    وقتی با نسل جدیدش گند زدن تو طراحیش همین میشه دیگه …
    طراحی نسل پنجمش بی نظیر بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مانی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اون پلاک LILITH تو عکس اول زیرش هم نوشته یوتا اینگاری واقعیه
    ماشین و ولش پلاک و بچسب مگه داریم مگه می‌شه چند؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. AMIR-REZA

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    چلنجر از این خیلی سر تره باید طراح شورولت رو بندازن بیرون با این طراحیای مسخرش آخه این کجای طراحی این ماشین به طراحی یه ماسل کار میخوره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. آریا ماشین

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    لعنتی برگرد ما بدون کامارو چیکار کنیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا