شورلت

شورولت کامارو 1969 بازسازی شده، ترکیبی زیبا از استایل کلاسیک و افزایش قدرت

شورولت کامارو ۱۹۶۹ یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای عضلانی آمریکاست و به تازگی نمونه‌های جذاب از آن نظر ما را جلب کرده است. قرار دادن یک پیشرانه مدرن در خودرویی کلاسیک شاید باعث تولید محصولی به اصطلاح رستومود شود اما پکیجی کامل نخواهد بود. برای رسیدن به بالاترین سطح باید بیشتر پیش بروید و این همان اتفاقی است که برای این شورولت کامارو رخ می‌دهد. پیشرانه LSX توئین توربوی زیر کاپوت این خودرو تنها بخشی از پکیج باورنکردنی‌ای است که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

فروشنده این خودرو می‌گوید پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری کامارو قدرت ۷۰۰ اسب بخاری را در چرخ های عقب ارائه می‌کند که دلیل آن وجود دو توربو و اینترکولر هوا به هواست. این پیشرانه قدرت خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی شرکت ترمک به چرخ ها می‌فرستد. برای توقف این خودرو نیز سیستم ترمز ویلوود وجود دارد که از کالیپرهای شش پیستوه در جلو و روتورهای سوراخ‌دار در هر چهار گوشه سود می‌برد.

به گزارش پدال، این شورولت کامارو ۱۹۶۹ در سیستم تعلیق رایدتک و رینگ‌های فورج کاری شده و سه‌تکه COR استفاده می‌کند. به این موارد باید لاستیک‌های میشلین پایلوت سوپر اسپرت را نیز اضافه کرد. بخش اعظم بدنه تغییر نکرده اما برخی اصلاحات در آن صورت گرفته‌اند که شامل کاپوت فیبر کربنی، چراغ‌های LED جلو و عقب و اسپویلرهای جلو و عقب است. رنگ بدنه خاکستری شارک نیز ترکیبی عالی با رینگ‌های دو رنگ به وجود آورده است.

تغییرات رخ داده در کابین کمی برجسته‌تر هستند. دیگر خبری از کابین استوک نیست و صندلی‌های جلو و عقب به‌روز شده‌اند. این صندلی‌ها با وینیل قرمز و عناصر مشکی پوشانده شده‌اند. تریم داشبورد و درب‌ها نیز هماهنگی بسیار خوبی با صندلی‌ها دارند. کف‌پوش‌های قرمز رنگ نیز باعث جلب‌توجه می‌شوند. کامارو ۱۹۶۹ موردبحث از نظر تکنولوژی مدرن نیز کمبودی ندارد زیرا کنترل سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی آلپاین با اپل کارپلی و… وجود دارند. پشت آمپرهای کلاسیک خودرو نیز مواردی همچون سرعت، دور پیشرانه، دمای مایع خنک‌کننده، فشار روغن، میزان سوخت و ولتاژ باتری را نشان می‌دهند. اگرچه مشخصات تست داینوی این خودروی عضلانی منتشر نشده اما فروشنده می‌گوید کامارو عضلانی یاد شده قدرت ۷۰۰ اسب بخاری را در چرخ ها ارائه می‌کند. البته اگر مالک از اتانول استفاده کند این پیشرانه می‌تواند قدرت بیشتری تولید کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    نوه اش مدل ۲۰۱۲

    موافقم 24
    مخالفم 0
  2. holbay با کاربرات ۴ دهنه

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (635 ديدگاه)

    مرسدست یعنی مرس دست بنز ماشینی ساخته که آئودی هم از اون دزدی کرده

    https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/9b3b8be4-b87e-4012-81c5-e6db226d8f2e/article_637693141835713299_thumb_960_542.jpg

    چرا اینو نمیگی ولی هی لکسس رو میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مرض داری یا مغز خر خوردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 40
  3. ۹۱۱

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    هیولای v8. متاسفانه دیگه صدای این موتور های افسانه ایی رو نمی‌شویم. 😔😔😔

    موافقم 26
    مخالفم 3
  4. soulsmaster

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (118 ديدگاه)

    فوق العاده زیبا

    موافقم 26
    مخالفم 2
  5. شاعر

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (235 ديدگاه)

    شنیدین که میگن حرفی که از دل بر آمده به دل میشنه؟
    فقط حرف نیست کاری که دلی انجام بشه هم به دل میشینه
    مثل بازسازی همین کامارو
    نیم ساعت نشستم به عکساش خیره شدم و لذت میبرم از تک تک اجزاش ازظرافتی که به خرج داده از ریزه کاری هایی که با دقت انجام شدن

    موافقم 29
    مخالفم 0
  6. صادق

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بسیار با اصالت

    موافقم 22
    مخالفم 1
  7. حامد

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام یکی توضیح بده رینگ‌های فورج کاری شده یعنی چی
    سپاس

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2512 ديدگاه)

      قطعات فلزی یا به روش ریخته گری ساخته میشن یا ماشین کاری (همون CNC) که در تمام قطعات کاربرد نداره و یا فورج کاری (همون چکش کاری)
      تو ریخته گری فلز مذاب و روان درون قالب ریخته میشه و تو فورج کاری فلز گداخته یا نیمه جامد بوسیله ضربات پرس به شکل دلخواه در میاد
      مشخصه که روش فورج از ریخته گری پیشرفته تره و هرچی توان پرسکاری بالاتر باشه نیاز به دمای کمتری برای قطعه هست و کیفیت کار بهتر میشه

      موافقم 26
      مخالفم 1
      1. حامد

        ۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        سپاس از توضیح کاملنت

        موافقم 6
        مخالفم 0
  8. hitman

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    ابهت
    زیبایی
    جذابیت
    قدرت
    همشون ۲۰

    موافقم 23
    مخالفم 0
  9. Hadi

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    عجب شاهکاری شده واقعا معرکس 😍
    گرگ درنده آمریکایی 🇺🇸
    ابهت قدرت پرستیژ 👌🏼

    موافقم 20
    مخالفم 0
  10. R@min

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1679 ديدگاه)

    بنظرم اگر کامارو تو نسل جدید دوباره یه سر به گذشته میزد حتما استقبال بیشتری می شد.

    موافقم 21
    مخالفم 0
  11. Royal Driver UK 70

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    عجب چیزیه اما همیشه ساده یک چیزه دیگست.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  12. mostang

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    خیلی خیلی زیبا و با اصالت و زیبا شده

    موافقم 5
    مخالفم 0
  13. Ali

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شورلت کامارو ۱۹۶۹بهتره یا دوج چلنجر قدیمی؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا