شورلتکادیلاک

درگی منحصربه‌فرد بین، کوروت C8 و کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

قاعدتاً یک سوپراسپرت موتور وسط باید بتواند یک سدان اسپرت را در یک آزمایش پرفورمنس مغلوب کند اما اگر آن سدان یک کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ باشد که دهه‌ها مهندسی پرفورمنس جنرال موتورز را با یک پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ ترکیب کرده است شاید شرایط تغییر کند. مطمئناً کوروت C8 یک شگفتی مهندسی در بین خودروهای اسپرت مدرن است اما آیا می‌تواند بهترین سدان اسپرتی که تاکنون توسط تیم کادیلاک ساخته شده را مغلوب کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیم ادموندز بین این دو ماشین که ستاره‌های حال حاضر جنرال موتورز محسوب می‌شوند، یک درگ منحصربه‌فرد بنام U-Drag برگزار کرده است. این فرم جالب از مسابقهٔ درگ، سرعت در خط مستقیم، عملکرد ترمز گیری و هندلینگ خودروها را آزمایش می‌کند. باشد که بهترین محصول جنرال موتورز برنده شود!

تاکنون بارها در مورد ویژگی‌های کوروت C8 گفته‌ایم و شنیده‌اید. در این نسل همه‌چیز نسبت به C7 تغییر کرده است و پیشرانه حالا مثل یک فراری در وسط قرار گرفته است. در C8 همچنین از گیربکس دستی هم خبری نیست و در عوض انتقال نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ ساخت ترمک صورت می‌گیرد که شایستهٔ یک سوپراسپرت است و کمک می‌کند تا C8 تقریباً از تمام کوروت‌های قبلی بهتر عمل کند. این گیربکس پیشرفته اما به پیشرانهٔ بلوک کوچک آشنای شورلت متصل شده که حالا LT2 نام گرفته و همان طرح سنتی پوشراد همهٔ موتورهای V8 قبلی شورلت را حفظ کرده است. این موتور ۶.۲ لیتری در صورت تجهیز به سیستم اگزوز اسپرت، ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

در سوی دیگر میان جدیدترین و قوی‌ترین سدان اسپرت کادیلاک یعنی CT5-V بلک‌وینگ قرار گرفته که کاملاً برای رویارویی با کوروت آماده است. این پرچمدار پرفورمنس کادیلاک بجای استفاده از پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 توئین توربوی بلک‌وینگ که عمر کوتاهی داشت، به نسخهٔ بروز شده‌ای از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LT4 کوروت C7 Z06 مجهز شده است. این موتور در CT5-V بلک‌وینگ ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. خب فکر می‌کنید کدام‌یک از این ستاره‌های جنرال موتورز در این نوع خلاقانه از درگ پیروز خواهد شد؟ ادموندز پاسخ این سؤال را در ویدئوی خود داده است.

مقایسه مشخصات فنی

 

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

شورلت کوروت C8

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۶۶۸ اسب بخار ۴۹۵ اسب بخار
گشتاور ۸۹۵ نیوتن متر ۶۳۷ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۸۸۳ کیلوگرم ۱۶۵۵ کیلوگرم
قیمت ۹۸,۷۱۰ دلار ۸۰,۶۶۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (5281 ديدگاه)

    کوروت ماشینیه که دیدنش و کنارش بودن و هر چیزش واستون هیجان ایجاد میکنه 👍

    موافقم 30
    مخالفم 4
  2. slatanat JDM

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    خنده ام میگیره

    c8 معلومه برنده اس

    موافقم 14
    مخالفم 8
  3. viper2

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    درگ بسیار جذابی بود .‌ممنون از پدال .
    ببینید وزن و سیستم لانچ و گیربکس چقدز تاثیر داره . الان کوروت خیلی قدرت کمتری داره ولی مهندسی داره و البته وزن کمتر . هر دو خودرو عالی بودن .
    فقط اگه گیربکس کوروت رو بندازن روی کادیلاک دیگه کسی نمیتونه بگیرتش . عالی میشه عالییییییی

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. R@m!n

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      گیربکس کوروت مدل ترمک TR-9080 هست که تعویض دنده های قدرتی با ضریب توالی کوتاه داره و برای یه سدان مناسب نیست چون کیفیت سواری رو تحته تاثیر قرار میده. بنابراین روی بلک وینگ در ورژن اتومات از نمونه مشترک فورد و جی ام یعنی گیربکس 10 سرعته 10L90 و در نمونه دستی 6 سرعته مدل ترمک TR-6060 که به طور اختصاصی برای بلک وینگ توسعه داده شده، استفاده می کنه.

      گیربکس C8 فقط روی سوپراسپرت باید نصب شه چون تعویض های خشن و قدرتی با ماشین های این کلاس سازگاره نه روی سدان که نرمی و راحتی همیشه در اولویته حتی در نسخه های پرفورمنس.

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. viper2

        ۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        متشکرم رامین جان بابت این اطلاعات مفید .
        متوجه شدم . ولی از قدرت کم کوروت تعجب کردم
        حداقل یه کار دیگه میشه کرد که موتور جنرال موتورز کادیلاک رو بندازن روی کوروت . اون وقت برای عاشقان موتور های پر حجم خیلی خوب میشه . ولی خب نیازی اونا خودشون کار رو بهتر بلدن و کوروت z06 همینه دیگه موتور پر قدرت ترین هشت سیلندر جهان ولی اون ۵.۵ هست و خیلی پر حجم نیست . اگه این رو بندازن روی کوروت یه اصالتی میمونه حداقل . اخه ۵.۵ خیلی خیلی خیلی کمه واقعا کوچیکه

        موافقم 4
        مخالفم 9
        1. Amir Machine

          ۲ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1202 ديدگاه)

          نسل قبلی Z06 از همین موتور کادیلاک استفاده میکرد و مشکل داغ کردن داشت خصوصاً تو پیست
          اون موتور برای سوپرکاری که قراره با اروپایی‌ها سرشاخ بشه و شاهکارهایی مثل 911 GT3 رو به چالش بکشه اصلاً به درد نمیخوره

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. viper2

          ۲ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          اها ممنون کاربر امین ماشین عزیز . درست میفرمایید .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. AMIN (M.A.S)

        ۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (820 ديدگاه)

        البته اقا رامین ترمک TR6060 روی داج وایپر (نسل 4 و 5) و چلنجر و شوی کامارو و کوروت قبلی هم بوده و اختصاصی برای بلک وینگ نیست
        عملکردش توی وایپر فوق العاده بود
        اما توی چلنجر با وجود تورک فلایت و تفاوتای ساختاری این گیربکس با ترمک عملکردش خیلی خوب بود ولی درحد عالی اصلا نبود
        TR6060 درواقع نسخه بروز شده T56 هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۳ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          بله ولی ضریب دنده ها متفاوته و کلا تنظیماته متفاوتی داره.

          موافقم 0
          مخالفم 1
  4. ali(chevynova)

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (6848 ديدگاه)

    یه کل کل خانوادگی

    موافقم 19
    مخالفم 7
  5. Amard

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (786 ديدگاه)

    اونا دارن با ماشین چند ده هزار دلاری مسابقه میدن بازی میکنن ما تو کف یه ماشین معمولی برای رفت امد مونیدیم پرایدبا تکنولوژی از رده خارج سی سال پیش باید صد پنجاه بخریم این چه دنیایی مسخره برای خودمون ساختیم

    موافقم 11
    مخالفم 0
  6. OMID-LAMBO

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (419 ديدگاه)

    واقعا عجب ایده ی جالبی بود ! هم درگ 400 متر ، هم تست ترمز ، هم تست هندلینگ و نهایتا رولینگ استارت
    واقعا هیجان انگیز بود ! من که کیف کردم !
    جایی که همه ی درگا شبیه هم شدن کاش بازم اینجور تستا زیاد ببینیم

    موافقم 14
    مخالفم 1
  7. M.Kkarimi

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (861 ديدگاه)

    خیلی قابل قیاس نیستن ولی. …
    کدیلاک : لایک
    کوروت : دیسلایک

    موافقم 19
    مخالفم 19
  8. Nima

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    ادموندز مجله خیلى خوبیه
    من هم کاراشو دوست دارم هم اطلاعات فنى هایى که از ماشینا توى سایتش میزاره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    کدیلاک چیکار کرد.البته اگر گیرلکس اتومات بود قضیه فرق میکرد.عملکرد کدیلاک به خاطر قدرت زیاد که هر لحظه در اختیاره راننده هست با کوروت افسانه ای مو نمیزد

    موافقم 2
    مخالفم 2
  10. Jdm باز

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    :)))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یوسفی

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    سپاس از شما خیلی عالی بود
    پاینده باشید و سربلند
    کادیلاک عشق و حال،کوروت هیجان و جذابیت بی‌نهایت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. mm-yarlou

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    Ct5v black شده اعتبار جنرال موتورز

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. مهدی

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    کوروت به خاطر سبک بودن شتاب بهتری داشت و چابک تر بود
    اما کادیلاک به خاطر قدرت و گشتاور زیاد تو مسیر مستقیم به کوروت نزدیک تر شد اما بالاخره وزن پایین کوروت یکی از بهترین نکته هاش هست و انتخاب من کوروت هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا