شورلت

تبدیل شورلت کوروت C1 به یک رودستر جذاب نیم میلیون دلاری

این کوروت جذاب به شاسی جدید و پیشرانهٔ V8 مدرن با ۶۵۰ اسب بخار قدرت مجهز شده و انتظار می‌رود با قیمتی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار فروخته شود.

بازتولید یا رستوماد خودرویی افسانه‌ای مثل نسل اول شورلت کوروت اصلاً کار آسانی نیست ولی خودرویی که در اینجا می‌بینید، نشان می‌دهد با تغییرات درست می‌توان یک کوروت کلاسیک را به خودرویی فوق‌العاده تبدیل کرد. این کوروت سفارشی توسط Kindig It Designs ساخته شده و CF1 رودستر نام گرفته است. این ماشین اولین بار در نمایشگاه سما ۲۰۲۱ رونمایی شد و خودرویی که در اینجا می‌بینید، پنجمین نمونه‌ای است که از آن ساخته شده است.

هرچند ممکن است سنت‌گرایان از CF1 متنفر باشند اما قطعاً زحمتی که برای ساخت آن کشیده شده قابل‌احترام است. کار ساخت این کوروت جذاب با تهیهٔ شاسی جدیدی از رودستر شاپ آغاز شد که امکان کاهش ارتفاع کف خودرو نسبت به کوروت C1 اصلی را فراهم می‌کرد. جالب اینکه سازنده فاصلهٔ محوری اصلی خودرو را حفظ کرده است اما ارتفاع کف تا ۱۰ سانتی‌متر کاهش پیدا کرده تا حتی رانندگان قدبلندتر هم بتوانند از آن لذت ببرند.

زیر کاپوت خودرو هم یک پیشرانهٔ جدید قدرتمند قرار گرفته است. این یک موتور هشت سیلندر LS است که برای تولید ۶۵۲ اسب بخار قدرت تیونینگ شده است. این قدرت بسیار بیشتر از ۱۵۰ اسب بخاری است که پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری شش سیلندر خطی کوروت C1 استاندارد تولید می‌کرد. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های عقب هم از طریق یک گیربکس اتوماتیک صورت می‌گیرد. هرچند وزن CF1 مشخص نیست اما بدون شک هم‌اکنون پرفورمنسی بسیار بهتر از نسخهٔ استاندارد دارد.

این ماشین در بیرون از پانل‌های فیبر کربنی سبک‌وزنی بهره می‌برد که با رنگ نقره‌ای چاچینگ رنگ‌آمیزی شده‌اند درحالی‌که در داخل شاهد تودوزی قرمزرنگ هستیم که فوق‌العاده به نظر می‌رسد. صندلی‌های اسپرت، غربیلک فرمان D شکل، داشبورد بروز شده و آمپرهای جدید هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این کوروت سفارشی هستند. این خودرو اوایل ژانویه به حراج گذاشته خواهد شد و انتظار می‌رود با قیمتی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار فروخته شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    چه جیگری شده

    موافقم 33
    مخالفم 2
  2. Moro

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    اینجا آخرت ی ماشین باز کلاسیکه

    موافقم 20
    مخالفم 2
  3. amir

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    چه باحال شده رخ عالی موتور هم اوف
    اسلیپریه واس خودش

    موافقم 15
    مخالفم 1
  4. EODE

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    خیلی خیلی خوشگله
    میدونم این طراحی بدنه انواع و اقسام استانداردهای تصادف و عابرپیاده و امثالهم رو کسب نمیکنه ؛ ولی این نوع طراحی چیزیه که باید برای نسل جوون ساخته بشه نه یه کراس اوور .
    قبلنا وقتی میخواستن یه ماشین برای نسل جوون بسازن نتیجه اش میشد امثال کوروت و چارجر و موستانگ ؛ حالا شده هاچ بک ها و کراس اوور های خیلی کوچک با موتور سه سیلندر !!!

    موافقم 17
    مخالفم 2
  5. خودم

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اصلا هم جذاب و خوشگل نشده شبیه ماشینای چینی شده که کاملا بی سلیقه از نمونه دیگه کپی میشن

    موافقم 0
    مخالفم 21
    1. EODE

      ۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (137 ديدگاه)

      مستحضر هستید که این ظاهر نسل اول کوروت هستش و تو این بازسازی به لحاظ ظاهری ارتفاعش رو کمتر کردن و رینگ های جدیدی بهش دادن ؟ نمیدونم شاید فکر کردین برداشتن یه کوروت برای خودشون طراحی کردن . چجوری تونستین کوروت نسل اول رو به کپی کاری ماشینای چینی نسبت بدین دیگه نمیدونم .

      موافقم 10
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا